Skocz do zawartości
Tomek77

START/STOP- ostateczne rozwiązanie kwestii dezaktywacji

Rekomendowane odpowiedzi

Od miesiąca jeżdżę z włączonym START/STOP i powiem Wam szczerze, że jakoś się przyzwyczaiłem.... można wyczuć pedał hamulca i tak nim operować, że jak się chce żeby silnik się nie wyłączył - to się nie wyłącza.... da się z tym żyć.. :ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzeba sobie wyrobić odruch, guzik - zapalam potem drugi guzik wyłączam Auto-Stop. Jeszcze czasami zapominam ale jest coraz lepiej ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak tak ma wyglądać to tytułowe "ostateczne rozwiązanie ..." to szkoda było bić pianę na 4 stronach.

 

W podobny sposób można też szybko rozwiązywać inne problemy. Np. jeżeli kogoś wkurzają mocniejsze szumy wiatru powyżej 120 km/h, to nie się do tego przyzwyczai albo zrobi głośniej na radiu. I po problemie. Jest rozwiązanie bez pisania przez pół roku? Jest. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Radiem to ja całego poloneza naprawiałem. Jak zaczynało coś pukać albo dzwonić to się radio głośniej podkręcało. Taki mały workaround :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

tutaj twierdzą, że umieją wyłączyć :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

tutaj twierdzą, że umieją wyłączyć :)

 

Umieją nie tylko to co widać też na ich innych filmikach bo to tylko kwestia kodowania, tak samo można ściągnąć blokadę video in motion dla DP... jeśli komuś na tym bardzo zależy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś chce to dziadostwo wyłączyć całkowicie - pisać na PW - w Łodzi do ogarnięcia (wieczorem).

Mam w planach zrobienie prostego układu na arduino pro mini - który odwraca działanie S/S - normalnie będzie wyłączony.

Koszt samych klamotów to 7 PLN za procesor, 6,50 przekaźnik. Do tego dochodzi 2-3 zł obudowa i kabelki.

 

Będę chciał zrobić kilka wersji

- najtaniej wychodzi lutowana, lub zaciskana bezpośrednio na kablach dochodzących do przycisku

- później przelotka na pinach VW - trzeba wyciągnąć z oryginalnej kostki przycisku 3 piny i w ich miejsce włożyć nowe

- najdrożej wychodzi komplet Plug&Play - wyjmujemy wtyczkę z guzika, wpinamy ją w przelotkę, którą dopinamy do guzika.

 

Najprostszy z możliwych układ za kilka groszy - do zrobienia na pająka w pudełku po zapałkach (bez płytki drukowanej) znajdziecie natomiast tutaj:

 

http://www.nicomania.de/auto/start-stop-automatik-deaktivieren

 

Trzeba tylko trochę chęci i pracy z Lutolą :)

Edytowane przez enriquez

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Najprostrzy

 

Popraw to kolego z łaski swojej, bo jeśli tak robisz układy elektroniczne jak piszesz to nikt się nie skusi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale ja mam w poważaniu czy ktoś się skusi czy nie. Robię do swoich samochodów, jak ktoś chce to mu zrobię, a nie to nie... proste.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam vcds warszawa/wloclawek

 

wylaczylem start/stop od poczatku, tak samo pasy, i mam spokoj juz 2 miesiace

 

mam bitdi model '16, tylko nie moge odblokowac lane assist, szukam kogos kto ma bitdi full wypas zebym spisal kodowanie, bo w vcds brakuje informacji jeszcze sterowniki sa za nowe (label files i long coding)

 

takze inne mody przez vcds ktore zrobilem:

 

-lusterko prawe wstecz automatycznie sie obniza

-high-beam assist nie resetuje sie przy starcie

-sportowe zegary

-mniejsza czulosc czujnika swiatla

-wylaczenie komunikatu"wlacz swiatla..."

-taniec wskazowek

 

 

Nw0MI1U.jpg

 

i jeszcze jeden pic, 260 na zegarach = 255gps

 

gSaHIe3.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
i jeszcze jeden pic, 260 na zegarach = 255gps

Nie traktowałbym tego jako pic, tylko raczej jako extras, bo w sporej części samochodów prędkość licznikowa jest fabrycznie ustawiana o ok. 5% wyżej od prędkości rzeczywistej, czyli 260 na liczniku to ok. 247 w realu.

 

Tutaj jest podane kodowanie aktywacji Line Assist i wielu innych bajerów, ale jeszcze nie próbowałem czy to wszystko działa: http://www.vcdscoding.com/#!passat/cog8

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie interesuje czy da sie przekodowac pakiet drogowy na pakiet drogowy plus. W sumie to tylko odblokowanie line assist od 0 zamiast od 60 km/h

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zrezygnowałem z odbioru auta, zamówiłem drugie już z drogowym Plus

 

ciekawe ile kolega jest w plecy na tej rezygnacji tym bardziej że auto na placu ....:padaka

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Zrezygnowałem z odbioru auta, zamówiłem drugie już z drogowym Plus

 

ciekawe ile kolega jest w plecy na tej rezygnacji tym bardziej że auto na placu ....:padaka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

EDIT - przypadkiem usunąłem cały poprzedni post, to wklejam +/- co tam było odnośnie kodowania pakietu Drogowego do Drogowego Plus ;).

 

Teoretycznie niby można, a praktycznie jest z tym pod górkę. Przez chwilę drążyłem temat, ale nie otrzymałem konkretnej odpowiedzi. W kilku miejscach mówiono (może na odczepne), że oprócz kodowania trzeba też podmienić jakiś sterownik, ale już nie było odpowiedzi na pytanie jaki i po co, skoro chyba wszystkie urządzenia są już w aucie i prawdopodobnie wymagają tylko innych ustawień. Padło też, że producent może nie udostępnić kodowania, bo jest to element wyposażenia dostępny odpłatnie w cenniku, czyli stworzony w celu dodatkowego zarabiania przez producenta, a nie przez dealera. I to może być najsensowniejsze uzasadnienie. Nic więcej nie wiem. Przestałem dalej drążyć temat, bo drugi raz zamówiłem auto tym razem już z drogowym Plus.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

ciekawe ile kolega jest w plecy na tej rezygnacji tym bardziej że auto na placu ....:padaka

Auto poszło prawie od ręki do kolejnego klienta.

Na poprzednim w plecy nic nie jestem. Jest tylko dopłatą 500zł za Drogowy Plus i ok. 1200zł za nowy rocznik 2016 z dodatkami.

Edytowane przez jot

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mnie interesuje czy da sie przekodowac pakiet drogowy na pakiet drogowy plus. W sumie to tylko odblokowanie line assist od 0 zamiast od 60 km/h

 

mozesz sobie przekodowac ale i tak nie bedziesz mial reflektorow led top za 5k

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego ze teoretycznie da sie to na pewno przekodowac to ja wiem, tylko jest kwestia konkretnego kodowania ktorego nie znam.

A co ma pakiet drogowy plus do top ledow? Top ledy to sa w pakiecie biznes a nie drogowym...

Kolega jot poruszyl wazna sprawe ze producent moze nie podac kodowania, ale to wystarczy miec samochod z pakietem drogowym plus i zobaczyc roznice. Skoro jest opcja zakodowania line assist wogole to mysle ze jego zakresu predkosci tym bardziej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
...Kolega jot poruszyl wazna sprawe ze producent moze nie podac kodowania, ale to wystarczy miec samochod z pakietem drogowym plus i zobaczyc roznice...

Nie do końca jest tak, że zawsze można po prostu wszystko podglądnąć w innym aucie. Część opcji może wymagać kodowania online (jako SwAP) i po podłączeniu auta do serwera VAG zostanie po VIN zidentyfikowane wyposażenie jakie ma być w tym aucie i nie dostaniesz dostępu do innych opcji (klucz nie zostanie wygenerowany). Jak napisałem wyżej, aktualnie porzuciłem ten temat, bo pewnie szybciej przyjdzie nowe auto niż ktoś rozkmini tą sprawę. Tym bardziej że i tak chciałem za to normalnie zapłacić, ale nie było komu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moze byc tak jak mowisz, ale na stronie ktora podales jest aktywacja lineassist wiec znacznie powazniejszego systemu...na tazie trzeba poczekac, ba sie zyc bez tego systemu ale chwilami bylby pomocny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też tak myślę. Skoro w aucie istnieją już wszystkie niezbędne urządzenia (Line Assist i ACC), to wydaje mi się, że pozostałe opcje powinny być raczej do ogarnięcia programowo, na co nawet wskazuje niewielka różnica w cenie pomiędzy Drogowym i Plus. Ale być może coś tam jest nie hallo. Na niemieckim forum też chyba jeszcze nie ogarnęli tego tematu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odblokowałem lane assist, jak się włoży butelkę w kierownicę można przejechać całą autostradę :-P

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności