Jump to content
user78

Afera VW z emisją spalin - można już sprawdzać

Recommended Posts

Na stronie VW http://info.volkswagen.com/pl/pl/home?tab=check-own-car można już sprawdzać czy fałszywe oprogramowanie zostało zainstalowane w naszych autach.

 

U mnie w B6 - czyściutko

 

Szanowni Państwo,

chcielibyśmy potwierdzić, że samochód z podanym przez Państwa numerem nadwozia WVWZZZ3CZxxxxxxxx nie posiada oprogramowania optymalizującego wartości emisji tlenków azotu (NOx) na stanowisku testowym (NEDC).

Głęboko ubolewamy nad faktem, że Państwa zaufanie do marki Volkswagen jest teraz wystawiane na ciężką próbę i dokładamy wszelkich starań, aby wyjaśnić nieprawidłowości i w pełni odzyskać zaufanie, którym tak wiele osób nas obdarzyło.

Będziemy nadal otwarcie i na bieżąco informować wszystkich naszych klientów. W przypadku pytań, prosimy skorzystać z funkcji kontaktu na tej stronie internetowej.

Z poważaniem

Volkswagen 

 

ale w B7 - mam to całe badziewie zainstalowane

 

Szanowni Państwo,

musimy Państwa poinformować, że silnik wysokoprężny typ EA189 EU5 zamontowany w Państwa samochodzie WVWZZZ3CZxxxxxxxx posiada oprogramowanie optymalizujące wartości emisji tlenków azotu (NOx) na stanowisku testowym (NEDC). Zapewniamy jednak, że Państwa samochód jest bezpieczny technicznie i w pełni sprawny!

Przykro nam, że zawiedliśmy Państwa zaufanie i dokładamy wszelkich starań, aby znaleźć odpowiednie rozwiązanie techniczne. Naturalnie Volkswagen pokryje koszty niezbędnych działań i uczyni wszystko, aby w pełni odzyskać Państwa zaufanie.

Najszybciej, jak to będzie możliwe, skontaktuje się z Państwem dealer Volkswagena i poinformuje o koniecznych działaniach. Jeżeli nie mają Państwo kontaktu z żadnym z dilerów Volkswagena, prosimy skorzystać z funkcji kontaktu na tej stronie internetowej.

Z poważaniem

Volkswagen

 

i teraz od początku 2016 będą wzywać do serwisów

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tam bym nie pojechał ;) Przecież jedyne co mogą teraz zrobić, to wgrać oprogramowanie, które w pełnym zakresie jazdy (nie tylko podczas testów) będzie powodować, że silnik będzie truł powietrze zgodnie z normą. A to pewnie oznacza (inaczej vw na etapie produkcji i testów nie robił by szopy), ograniczenie parametrów silnika albo podkręcenie "tego czegoś" co odpowiada za czystość spalin, co przyspieszy zużycie "tego czegoś".

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie też to jest. Ale co z tym dalej robić i czy w ogóle ruszać to nie mam zielonego pojęcia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja do serwisu się nie wybieram. Czekam na rozwój wypadków.

Teraz VW będzie wgrywał odpowiednie oprogramowanie i albo wgra sam software, który nie będzie przekłamywał wyników a emisja spalin będzie dalej wyższa niż norma Euro5 albo wraz z wgraniem softu obniżą emisję spalin do odpowiedniej co spowoduje na 100% jakieś ograniczenia w pracy silnika więc nie widzę sensu aby wgrywać ten soft.

Chyba, że będą jakieś gratisy razem z tą akcją w co jednak wątpię ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam nadzieje ze akcja będzie dobrowolna bo co jeśli ktoś wyciął sobie DPF albo zaślepił EGR?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To zapłaci karę tak jak VW - za oszukiwanie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ale jak ktos nie chce jechac na tą akcje serwisową to co mu zrobią? Muszą mi to udowodnić chyba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie czysto, no ale auto z 2007 na PD, to się nie spodziewałem, że może być inaczej. A nawet jak by było, to bym nie pojechał, tym bardziej, że soft mam zmodyfikowany, bo bez DPF, EGR i z podniesioną mocą (mady by Daron).

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja też mam to g... wgrane. Nie będę się nigdzie wybierał, samochód sprowadziłem, więc raczej mnie nie wezwą (nie serwisuję w autoryzowanych serwisach). Tak jak piszecie, potem się okaże, że inaczej się zbiera itp. itd., a może wymyślą, że z uwagi na zużycie (przebieg) trzeba coś jeszcze wymienić żeby silnik z nowym oprogramowaniem zbierał się tak samo jak przedtem. Może wymyślam, ale mnie to nie przeszkadza, że moja furka "oszukuje" na parametrach na wolnych obrotach:gwizdze.

Ciekaw tylko jestem jak będzie na przeglądach, czy czasem nasza władza w związku z tym, że przyjadę VW w dieslu:fajny nie będzie wymyślać czegoś przed podbiciem przeglądu:stop

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mój się łapie na poprawkę,mimo że to 1,6.Ale mnie na pewno serwis nie zobaczy. Chyba że zabiorą homologację i przeglądu nie przejdzie bez papierka z serwisu,że został naprawiony i spełnia normy. Nie po to robiłem tuning żeby teraz oddać za darmo go dla serwisu. I znowu płacić za tuning.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie będzie tak łatwo. Chyba każdy będzie musiał pojechać do ASO. Ograniczeń będzie dużo. Pierwszy problem badanie techniczne, drugi naklejka w krajach które wymagają odpowiedniej czystości spalin w przypadku wjazdu do miasta. Gdyby VW mógł rozwiązać problem w tym temacie samym oprogramowaniem, załatwiliby to dawno. Zmiana oprogramowania która spowoduje zmniejszenie mocy samochodu może skutkować dalszymi konsekwencjami dla VW. Trudny orzech do zgryzienia.

Mam nadzieję, że użytkownicy nic na tym nie stracą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ja tez mam to g..wno u siebie.

 

Nie bardzo widze jak oni moga rozwiazac to poprzez obnizenie mocy silnika. Jesli placilem za 177 KM, to nie po to, zeby teraz miec 140 KM...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedzie ciekawie. A czy ktoś liczy koszty np. dojazdu do serwisu (jak ktos nie ma w swoim mieście), czasu, dnia wolnego itd?

Poza tym na 100% bedzie to ingerencja w silnik wiec mniejsze osiągi. Jestem ciekawy kto normalny sie na to zgodzi?

A problemy przy badaniach technicznych? To dopiero jaja by byly bo i tak nowe auta ktore maja podwyzszona emisje spalin sa dalej bardziej przyjazne srodowisku od 70% innych jezdzacych po naszych drogach

Share this post


Link to post
Share on other sites
A czy ktoś liczy koszty np. dojazdu do serwisu (jak ktos nie ma w swoim mieście), czasu, dnia wolnego itd?

 

Gdy wymieniano wadliwe PD to nikt nie liczył ;)

 

Z tego co piszą w "sieci" to zainfekowane są silniki CR spełniające normę przynajmniej Euro 5.

 

No ale jak ktos nie chce jechac na tą akcje serwisową to co mu zrobią?

 

Nic, ale problematyczne może być późniejsze pojawienie się w ASO. Każdorazowo sprawdzają, czy dany pojazd podlega akcji. Do wyjaśnienia, czy można zaznaczyć by niczego nie dotykali...

Edited by DemoniK

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gdy wymieniano wadliwe PD to nikt nie liczył ;)

 

 

Moim zdaniem sytuacja jest tutaj jednak trochę inna - przy PD pompki padały po jakimś czasie i były zagrożeniem dla bezpieczeństwa i VW wykazał dobra wole i nam je wymienił za free a nie musiał a teraz mamy ewidentny szwindel producenta, który nas wprowadził w błąd przy zakupie i sprzedał towar niezgodny, który musi naprawić. No ciekawie to wygląda i w sumie to chyba oni sami nie wiedzą dokładnie w którą to pójdzie stronę. Bo gorzej dla VW jak się zaczną jakieś pozwy zbiorowe pojawiać...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja czekam na zbiorowe pozwy ;)

Macie racje - można obawiać się spadku mocy, zwłaszcza jeżeli ktoś chiptuningował sobie auto po okresie gwarancji. W takim przypadku konieczna byłaby rekompensata (zwrot różnicy w cenie zakupu auta mocniejszego w stosunku do słabszego), w końcu moc silnika i jego moment obrotowy często jest jednym z głównych argumentów za zakupem.

Czy akcja może być 'obowiązkowa' nie wiem jak miałoby to wyglądać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdź teraz

Szanowni Państwo,

 

musimy Państwa poinformować, że silnik wysokoprężny typ EA189 EU5 zamontowany w Państwa samochodzie WVWZZZ3CZAE078675 posiada oprogramowanie optymalizujące wartości emisji tlenków azotu (NOx) na stanowisku testowym (NEDC). Zapewniamy jednak, że Państwa samochód jest bezpieczny technicznie i w pełni sprawny!

 

Przykro nam, że zawiedliśmy Państwa zaufanie i dokładamy wszelkich starań, aby znaleźć odpowiednie rozwiązanie techniczne. Naturalnie Volkswagen pokryje koszty niezbędnych działań i uczyni wszystko, aby w pełni odzyskać Państwa zaufanie.

 

Najszybciej, jak to będzie możliwe, skontaktuje się z Państwem dealer Volkswagena i poinformuje o koniecznych działaniach. Jeżeli nie mają Państwo kontaktu z żadnym z dilerów Volkswagena, prosimy skorzystać z funkcji kontaktu na tej stronie internetowej.

 

Z poważaniem

 

Volkswagen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mój również się klasyfikuje - sprawdzałem po VIN-ie.. Ale jakoś nie mam przekonania. Jeżeli pojadę to tylko wtedy, jak inni będą pisać, że po jakiś czasie użytkowania wszystko jest OK! Od stycznia przez rok będą naprawiać:

http://moto.wp.pl/kat,55194,title,W-styczniu-ruszy-akcja-przeprogramowania-oszukanych-Volkswagenow,wid,17893227,wiadomosc.html

Edited by macvw

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak sprawdzić ze moje auto sie klasyfikuje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy