user78 Zgłoś #1 Napisano 7 Października 2015 Na stronie VW http://info.volkswagen.com/pl/pl/home?tab=check-own-car można już sprawdzać czy fałszywe oprogramowanie zostało zainstalowane w naszych autach. U mnie w B6 - czyściutko Szanowni Państwo, chcielibyśmy potwierdzić, że samochód z podanym przez Państwa numerem nadwozia WVWZZZ3CZxxxxxxxx nie posiada oprogramowania optymalizującego wartości emisji tlenków azotu (NOx) na stanowisku testowym (NEDC). Głęboko ubolewamy nad faktem, że Państwa zaufanie do marki Volkswagen jest teraz wystawiane na ciężką próbę i dokładamy wszelkich starań, aby wyjaśnić nieprawidłowości i w pełni odzyskać zaufanie, którym tak wiele osób nas obdarzyło. Będziemy nadal otwarcie i na bieżąco informować wszystkich naszych klientów. W przypadku pytań, prosimy skorzystać z funkcji kontaktu na tej stronie internetowej. Z poważaniem Volkswagen ale w B7 - mam to całe badziewie zainstalowane Szanowni Państwo, musimy Państwa poinformować, że silnik wysokoprężny typ EA189 EU5 zamontowany w Państwa samochodzie WVWZZZ3CZxxxxxxxx posiada oprogramowanie optymalizujące wartości emisji tlenków azotu (NOx) na stanowisku testowym (NEDC). Zapewniamy jednak, że Państwa samochód jest bezpieczny technicznie i w pełni sprawny! Przykro nam, że zawiedliśmy Państwa zaufanie i dokładamy wszelkich starań, aby znaleźć odpowiednie rozwiązanie techniczne. Naturalnie Volkswagen pokryje koszty niezbędnych działań i uczyni wszystko, aby w pełni odzyskać Państwa zaufanie. Najszybciej, jak to będzie możliwe, skontaktuje się z Państwem dealer Volkswagena i poinformuje o koniecznych działaniach. Jeżeli nie mają Państwo kontaktu z żadnym z dilerów Volkswagena, prosimy skorzystać z funkcji kontaktu na tej stronie internetowej. Z poważaniem Volkswagen i teraz od początku 2016 będą wzywać do serwisów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #2 Napisano 7 Października 2015 Ja tam bym nie pojechał Przecież jedyne co mogą teraz zrobić, to wgrać oprogramowanie, które w pełnym zakresie jazdy (nie tylko podczas testów) będzie powodować, że silnik będzie truł powietrze zgodnie z normą. A to pewnie oznacza (inaczej vw na etapie produkcji i testów nie robił by szopy), ograniczenie parametrów silnika albo podkręcenie "tego czegoś" co odpowiada za czystość spalin, co przyspieszy zużycie "tego czegoś". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mati102 Zgłoś #3 Napisano 7 Października 2015 U mnie też to jest. Ale co z tym dalej robić i czy w ogóle ruszać to nie mam zielonego pojęcia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
user78 Zgłoś #4 Napisano 7 Października 2015 Ja do serwisu się nie wybieram. Czekam na rozwój wypadków. Teraz VW będzie wgrywał odpowiednie oprogramowanie i albo wgra sam software, który nie będzie przekłamywał wyników a emisja spalin będzie dalej wyższa niż norma Euro5 albo wraz z wgraniem softu obniżą emisję spalin do odpowiedniej co spowoduje na 100% jakieś ograniczenia w pracy silnika więc nie widzę sensu aby wgrywać ten soft. Chyba, że będą jakieś gratisy razem z tą akcją w co jednak wątpię Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dawidson23 Zgłoś #5 Napisano 7 Października 2015 mam nadzieje ze akcja będzie dobrowolna bo co jeśli ktoś wyciął sobie DPF albo zaślepił EGR? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
user78 Zgłoś #6 Napisano 7 Października 2015 To zapłaci karę tak jak VW - za oszukiwanie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dawidson23 Zgłoś #7 Napisano 7 Października 2015 No ale jak ktos nie chce jechac na tą akcje serwisową to co mu zrobią? Muszą mi to udowodnić chyba. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łukasz Zgłoś #8 Napisano 7 Października 2015 U mnie czysto, no ale auto z 2007 na PD, to się nie spodziewałem, że może być inaczej. A nawet jak by było, to bym nie pojechał, tym bardziej, że soft mam zmodyfikowany, bo bez DPF, EGR i z podniesioną mocą (mady by Daron). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grabson7 Zgłoś #9 Napisano 7 Października 2015 ja też mam to g... wgrane. Nie będę się nigdzie wybierał, samochód sprowadziłem, więc raczej mnie nie wezwą (nie serwisuję w autoryzowanych serwisach). Tak jak piszecie, potem się okaże, że inaczej się zbiera itp. itd., a może wymyślą, że z uwagi na zużycie (przebieg) trzeba coś jeszcze wymienić żeby silnik z nowym oprogramowaniem zbierał się tak samo jak przedtem. Może wymyślam, ale mnie to nie przeszkadza, że moja furka "oszukuje" na parametrach na wolnych obrotach:gwizdze. Ciekaw tylko jestem jak będzie na przeglądach, czy czasem nasza władza w związku z tym, że przyjadę VW w dieslu:fajny nie będzie wymyślać czegoś przed podbiciem przeglądu:stop Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ktry Zgłoś #10 Napisano 7 Października 2015 Mój się łapie na poprawkę,mimo że to 1,6.Ale mnie na pewno serwis nie zobaczy. Chyba że zabiorą homologację i przeglądu nie przejdzie bez papierka z serwisu,że został naprawiony i spełnia normy. Nie po to robiłem tuning żeby teraz oddać za darmo go dla serwisu. I znowu płacić za tuning. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MerxP Zgłoś #11 Napisano 7 Października 2015 Nie będzie tak łatwo. Chyba każdy będzie musiał pojechać do ASO. Ograniczeń będzie dużo. Pierwszy problem badanie techniczne, drugi naklejka w krajach które wymagają odpowiedniej czystości spalin w przypadku wjazdu do miasta. Gdyby VW mógł rozwiązać problem w tym temacie samym oprogramowaniem, załatwiliby to dawno. Zmiana oprogramowania która spowoduje zmniejszenie mocy samochodu może skutkować dalszymi konsekwencjami dla VW. Trudny orzech do zgryzienia. Mam nadzieję, że użytkownicy nic na tym nie stracą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
-Maverick- Zgłoś #12 Napisano 7 Października 2015 No ja tez mam to g..wno u siebie. Nie bardzo widze jak oni moga rozwiazac to poprzez obnizenie mocy silnika. Jesli placilem za 177 KM, to nie po to, zeby teraz miec 140 KM... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
user78 Zgłoś #13 Napisano 7 Października 2015 Bedzie ciekawie. A czy ktoś liczy koszty np. dojazdu do serwisu (jak ktos nie ma w swoim mieście), czasu, dnia wolnego itd? Poza tym na 100% bedzie to ingerencja w silnik wiec mniejsze osiągi. Jestem ciekawy kto normalny sie na to zgodzi? A problemy przy badaniach technicznych? To dopiero jaja by byly bo i tak nowe auta ktore maja podwyzszona emisje spalin sa dalej bardziej przyjazne srodowisku od 70% innych jezdzacych po naszych drogach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DemoniK Zgłoś #14 Napisano 7 Października 2015 (edytowane) A czy ktoś liczy koszty np. dojazdu do serwisu (jak ktos nie ma w swoim mieście), czasu, dnia wolnego itd? Gdy wymieniano wadliwe PD to nikt nie liczył Z tego co piszą w "sieci" to zainfekowane są silniki CR spełniające normę przynajmniej Euro 5. No ale jak ktos nie chce jechac na tą akcje serwisową to co mu zrobią? Nic, ale problematyczne może być późniejsze pojawienie się w ASO. Każdorazowo sprawdzają, czy dany pojazd podlega akcji. Do wyjaśnienia, czy można zaznaczyć by niczego nie dotykali... Edytowane 7 Października 2015 przez DemoniK Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
user78 Zgłoś #15 Napisano 7 Października 2015 Gdy wymieniano wadliwe PD to nikt nie liczył Moim zdaniem sytuacja jest tutaj jednak trochę inna - przy PD pompki padały po jakimś czasie i były zagrożeniem dla bezpieczeństwa i VW wykazał dobra wole i nam je wymienił za free a nie musiał a teraz mamy ewidentny szwindel producenta, który nas wprowadził w błąd przy zakupie i sprzedał towar niezgodny, który musi naprawić. No ciekawie to wygląda i w sumie to chyba oni sami nie wiedzą dokładnie w którą to pójdzie stronę. Bo gorzej dla VW jak się zaczną jakieś pozwy zbiorowe pojawiać... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek_wa Zgłoś #16 Napisano 7 Października 2015 Ja czekam na zbiorowe pozwy Macie racje - można obawiać się spadku mocy, zwłaszcza jeżeli ktoś chiptuningował sobie auto po okresie gwarancji. W takim przypadku konieczna byłaby rekompensata (zwrot różnicy w cenie zakupu auta mocniejszego w stosunku do słabszego), w końcu moc silnika i jego moment obrotowy często jest jednym z głównych argumentów za zakupem. Czy akcja może być 'obowiązkowa' nie wiem jak miałoby to wyglądać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
-Maverick- Zgłoś #17 Napisano 7 Października 2015 http://www.rmf24.pl/ekonomia/news-oszukal-cie-volkswagen-mozesz-sie-domagac-odszkodowania,nId,1900326 http://www.rmf24.pl/fakty/swiat/news-nowy-szef-volkswagena-likwidacja-skutkow-afery-do-konca-przy,nId,1900289 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arkady375 Zgłoś #18 Napisano 7 Października 2015 Sprawdź teraz Szanowni Państwo, musimy Państwa poinformować, że silnik wysokoprężny typ EA189 EU5 zamontowany w Państwa samochodzie WVWZZZ3CZAE078675 posiada oprogramowanie optymalizujące wartości emisji tlenków azotu (NOx) na stanowisku testowym (NEDC). Zapewniamy jednak, że Państwa samochód jest bezpieczny technicznie i w pełni sprawny! Przykro nam, że zawiedliśmy Państwa zaufanie i dokładamy wszelkich starań, aby znaleźć odpowiednie rozwiązanie techniczne. Naturalnie Volkswagen pokryje koszty niezbędnych działań i uczyni wszystko, aby w pełni odzyskać Państwa zaufanie. Najszybciej, jak to będzie możliwe, skontaktuje się z Państwem dealer Volkswagena i poinformuje o koniecznych działaniach. Jeżeli nie mają Państwo kontaktu z żadnym z dilerów Volkswagena, prosimy skorzystać z funkcji kontaktu na tej stronie internetowej. Z poważaniem Volkswagen Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
macvw Zgłoś #19 Napisano 7 Października 2015 (edytowane) Mój również się klasyfikuje - sprawdzałem po VIN-ie.. Ale jakoś nie mam przekonania. Jeżeli pojadę to tylko wtedy, jak inni będą pisać, że po jakiś czasie użytkowania wszystko jest OK! Od stycznia przez rok będą naprawiać: http://moto.wp.pl/kat,55194,title,W-styczniu-ruszy-akcja-przeprogramowania-oszukanych-Volkswagenow,wid,17893227,wiadomosc.html Edytowane 7 Października 2015 przez macvw Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zemis Zgłoś #20 Napisano 7 Października 2015 A jak sprawdzić ze moje auto sie klasyfikuje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach