bbbb Zgłoś #121 Napisano 14 Października 2015 (edytowane) Kilka razy miałem "niewątpliwą przyjemność" jazdy za tymi "cudami ekologii" z dpf i kiedy on ruszył z pod świateł musiałem odczekać dłuższą chwilę aż opadnie czarna chmuraZastanawia mnie po czym poznałeś, że ten kopciuch miał DPF? Uwierz mi, że gdyby go miał nie zauważyłbyś nawet najmniejszego dymka. Ja mam 1.9 z DPF i od środka rura wydechowa wygląda lepiej niż na zewnątrz. Co wcale nie oznacza, że mi się podoba ten wynalazek-z różnych powodów. - - - - - aktualizacja - - - - - tak bardzo oszukany się czujesz?a brałeś w ogóle pod uwagę, przy kupnie samochodu, jaką dany model ma wartość emisji tlenków azotu? gdyby ta wartość była prawdziwa nie kupiłbyś tego samochodu? Masz sporo racji, ale... I teraz zaczynają się schody. Ja kupując mojego paszczaka miałem w nosie tlenki i inne emisje, bo mi to nie było do niczego potrzebne. Zacząłem się nad tym zastanawiać kilka lat temu gdy miałem odwiedzić znajomych i dowiedziałem się, że mogę nie wjechać do miasta. Na szczęście mogłem. Weź teraz pod uwagę, że coraz więcej miast zastrzega sobie wjazd do ich centrum uzależniając to właśnie od tych tlenków, które większość(o ile nie wszyscy) Polaków ma w nosie i nawet nie bardzo sobie zdawała sprawę z czegoś takiego jak Euro ileśtam. Ta afera uwidoczniła kilka problemów z tym związanych. I sama zmiana softu obawiam się, że nie wystarczy, bo albo zachowają czystość spalin i stracą na mocy, albo stracą na czystości spalin, a utrzymają moc. Jak myślisz ilu się na którąkolwiek z tych ewentualności zgodzi? Edytowane 14 Października 2015 przez bbbb Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lanumisu Zgłoś #122 Napisano 14 Października 2015 (edytowane) Tu nie ma zgadzac sie czy nie zgadzac. Bedzie akcja wolania do sewisow celem poprawienia parametrow spalin i jakies ryzyko utraty mocy, (miejmy nadzieje ze tylko minimalnej) silnika napewno bedzie jesli tylko zrobia update softu. Pisalem wyzej wedlug info VW, w silnikach 1.6 maja ingerowac w harware. Trzeba odczekac jakie decyzje ostatecznie podejma i dostosowac sie do ich zalecen. W przeciwnym razie beda problemy z TÜV jesli ktos oleje sprawe, nie mowiac juz o homologacji pojazdu bo i o tym zaczynaja spiewac. Tak na marginesie: nie rozumiem jak to dziala ze wycina sie DPF-y i auto przechodzi przeglad. Edytowane 15 Października 2015 przez Lanumisu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marek29 Zgłoś #123 Napisano 14 Października 2015 Zastanawia mnie po czym poznałeś, że ten kopciuch miał DPF? Uwierz mi, że gdyby go miał nie zauważyłbyś nawet najmniejszego dymka. Ja mam 1.9 z DPF i od środka rura wydechowa wygląda lepiej niż na zewnątrz. Co wcale nie oznacza, że mi się podoba ten wynalazek-z różnych powodów. Bogdan poczytaj trochę.... Nie na forum VW. Poszukaj jak działają suche dpf-y. To tak naprawdę nie ekologia ,tylko przenoszenie spalin z miasta na obwodnice ,autostrady. Mokre dpf-y jak w tir-ach z adblue dopalają spaliny w czasie rzeczywistym. Suche zbierają przy niejednostajnym trybie jazdy ,a w momencie osiągnięcia (obrotów i prędkości) przez dłuższy czas jak jazda po autostradzie/obwodnicy zwiększa dawkowanie paliwa ,co zresztą zobaczysz na komputerze pokładowym powodując dopalanie syfy zgromadzonego w puszce. To też ustala program ,na przeglądzie nie dopali bo auto stoi! I tu jest KUR---WA ekologia! Auto dostaje dopał ON (więcej pali) dopala syfy i WYPIE--RDALA je poza miastem. W przypadku np. Mazd dolewa jeszcze paliwka do misy olejowej. Olejek zamiast po 15-20tys trzeba zmienić co 6-8 (zalecenie producenta. I znów zajebista ekologia ? Oszczędności ? Kolega dobrze CI napisał.Nie raz ,dziesięć widziałem "syfiarzy na obwodnicy Krakowa. Oczywiście tak ma być.Ekologia. Jak poczytasz trochę to będziesz wiedział że to co wylatuje przy "próbie" dopalenia (bo braknie czasu) ma więcej szkodliwych substancji niż grzechot z E3. Ja już pisałem... Nie żałuję ich ,nie nam sentymentów. Ale myślę że wszystkie firmy są po jednych pieniądzach.... Jakoś nie widzę krypto-reklam BMW ,Merca i innych w stylu "NASZE AUTA NIE KOPCĄ ,SĄ EKOLOGICZNE ,NIE OSZUKUJEMY" Dlaczego? Bo to wierzchołek góry lodowej. Cóż....cena ropy w stanach poniżej wszelkich norm. Oni nie mają Diesli...... Toyota@Lexus mają nadprodukcję Hybryd. Trzeba coś więcej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hyper Zgłoś #124 Napisano 14 Października 2015 (edytowane) Dzisiaj w wiadomościach na niemieckiej n24 podawali, że w nowych Volkswagenach (do USA na rok 2016) jest już nowy soft, ale... Robi dokładnie to samo, co stary. Edytowane 14 Października 2015 przez Hyper Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Orson Zgłoś #125 Napisano 14 Października 2015 Bogdan poczytaj trochę....Nie na forum VW. Poszukaj jak działają suche dpf-y. To tak naprawdę nie ekologia ,tylko przenoszenie spalin z miasta na obwodnice ,autostrady. Mokre dpf-y jak w tir-ach z adblue dopalają spaliny w czasie rzeczywistym. Suche zbierają przy niejednostajnym trybie jazdy ,a w momencie osiągnięcia (obrotów i prędkości) przez dłuższy czas jak jazda po autostradzie/obwodnicy zwiększa dawkowanie paliwa ,co zresztą zobaczysz na komputerze pokładowym powodując dopalanie syfy zgromadzonego w puszce. To też ustala program ,na przeglądzie nie dopali bo auto stoi! I tu jest KUR---WA ekologia! Auto dostaje dopał ON (więcej pali) dopala syfy i WYPIE--RDALA je poza miastem. W przypadku np. Mazd dolewa jeszcze paliwka do misy olejowej. Olejek zamiast po 15-20tys trzeba zmienić co 6-8 (zalecenie producenta. I znów zajebista ekologia ? Oszczędności ? Kolega dobrze CI napisał.Nie raz ,dziesięć widziałem "syfiarzy na obwodnicy Krakowa. Oczywiście tak ma być.Ekologia. Jak poczytasz trochę to będziesz wiedział że to co wylatuje przy "próbie" dopalenia (bo braknie czasu) ma więcej szkodliwych substancji niż grzechot z E3. Ja już pisałem... Nie żałuję ich ,nie nam sentymentów. Ale myślę że wszystkie firmy są po jednych pieniądzach.... Jakoś nie widzę krypto-reklam BMW ,Merca i innych w stylu "NASZE AUTA NIE KOPCĄ ,SĄ EKOLOGICZNE ,NIE OSZUKUJEMY" Dlaczego? Bo to wierzchołek góry lodowej. Cóż....cena ropy w stanach poniżej wszelkich norm. Oni nie mają Diesli...... Toyota@Lexus mają nadprodukcję Hybryd. Trzeba coś więcej. nie napisze nic madrego procz tego ze podpisuje sie rekoma i nogami przy tych slowach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marek29 Zgłoś #126 Napisano 14 Października 2015 http://repolis.bg.polsl.pl/Content/20411/Porownanie_emisji.pdf Polecam stronę nr. 8. Tutaj jest przeliczenie na ilość osób.Oczywiście wiadomo że transport lotniczy jest nabardziej wydajny ,ale... Wskaźniki pokazały odsetek całkowitego zanieczyszczenia (o ilę dobrzę zrozumiałem). Jakoś nikt nie krytykuje przewoźników lotniczych za odsetek zanieczyszczenia....Oczywiście piszemy o Nox. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jopstons Zgłoś #127 Napisano 15 Października 2015 Dzisiaj trafiłem na artykuł, w którym jest napisane, że Volkswageny z rocznikami na 2016 też będą posiadać oprogramowanie pozwalające na manipulacje wynikami kontroli emisji spalin. Poniżej zamieszczam link do artykułu na Interii. http://motoryzacja.interia.pl/raporty/raport-volkswagen-spaliny/wiadomosci/news-vw-roczniki-2016-z-oprogramowaniem-pozwalajacym-na-manipulac,nId,1904058#pst97228062 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtekk Zgłoś #128 Napisano 15 Października 2015 (edytowane) Nowa octavia, rzeczywiście zajechana. cytowałeś Obywatela, a on ma 1.9 TDI AVB to kiedy ta octavia była nowa?. Mogłeś doprecyzować, że chodzi o silnik znany z B6. 1.9 TDI z B6 to już zupełnie inna konstrukcja... Zresztą znów siejesz ferment na forum tylko pod innym nickiem ... Niewienikt jakby ktoś zapomniał z forumowiczów. Ciekawe kiedy skończą Ci się pomysły na nicki, bo niedługo znów pewnie będziesz zbanowany Edytowane 15 Października 2015 przez wojtekk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rysieeek Zgłoś #129 Napisano 15 Października 2015 to może wróćmy do tematu http://moto.wp.pl/kat,89554,title,Wieksze-spalanie-mniejsza-dynamika-tak-VW-naprawi-oszustwo,wid,17911627,wiadomosc.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mej Zgłoś #130 Napisano 15 Października 2015 afera aferą,a na odbiór nowego passata nadal czeka się pół roku... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtekk Zgłoś #131 Napisano 15 Października 2015 afera aferą,a na odbiór nowego passata nadal czeka się pół roku... a na auta z innych koncernów ile się czeka? no właśnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
morfeusz84 Zgłoś #132 Napisano 16 Października 2015 Byłem wczoraj w salonie vw ( w Anglii ) , gość powiedział że będzie oprócz softu wymieniony jakiś podzespół mechaniczny . Nie wie jeszcze co to ma być , bo ciągle czekają na info z vw . Parametry auta mają pozostać bez zmian ( czyli moc i spalanie takie jak w karcie katalogowej ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Me-how Zgłoś #133 Napisano 16 Października 2015 Taaa - a świstak siedzi i zawija je w te sreberka. Skoro musieli oszukać, żeby spełnić wymagania i restrykcje spalin, to teraz niby to naprawią, a parametry zostaną bez zmian? To czemu nie zrobili tego od razu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fenio Zgłoś #134 Napisano 16 Października 2015 Z plotek jakie obiły mi się o uszy wynikało że VW w ramach swojej akcji serwisowej ma wymieniać DPF'y na mokre filtry z adblue. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
morfeusz84 Zgłoś #135 Napisano 16 Października 2015 Me-how bo nie mieli czasu , silnik mial wejść do produkcji a nie był jeszcze gotowy . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fenio Zgłoś #136 Napisano 16 Października 2015 (edytowane) Znacznie więcej czasu niż na zmianę map w ECU potrzeba na opracowanie ukrytego programu który będzie automatycznie zmieniał mapy po wykryciu procedury weryfikującej na hamowni emisje spalin. VW miał gotowe plany silników ale pod Euro 4 które przez to oszustwo udało im się sprzedawać bez kosztownych modernizacji jako Euro 5. Zysk potrójny, sprzedawali silniki których normalnie sprzedawać w nowych autach nie mogli, w danych fabrycznych niższe zużycie paliwa oraz co równie ważne dla klientów wyższe KM i Nm. Produkt niby lepszy a kasa na inwestycję w rozwój "zaoszczędzona". Edytowane 16 Października 2015 przez Fenio Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bbbb Zgłoś #137 Napisano 17 Października 2015 Skoro musieli oszukać, żeby spełnić wymagania i restrykcje spalin, to teraz niby to naprawią, a parametry zostaną bez zmian? To czemu nie zrobili tego od razu?Dokładnie!!! Jakby to było takie proste to nie musieliby robić przekrętów z softem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Crayo Zgłoś #138 Napisano 17 Października 2015 Z plotek jakie obiły mi się o uszy wynikało że VW w ramach swojej akcji serwisowej ma wymieniać DPF'y na mokre filtry z adblue. Raczej "pogmerają" w oprogramowaniu, utną parę kucy i tak się to skończy... I teraz pytanie czy można przed wizytą w ramach akcji serwisowej "zgrać" firmware silnika a po wizycie wgrać go ponownie? Może pytanie jest "lamerskie" ale takie rozwiązanie wydaje się najprostsze, żeby uchronić się przed nowym, cudownym kodem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fenio Zgłoś #139 Napisano 17 Października 2015 Jeśli jest to "parę kucy" w przypadku silników nie wiele odstających od normy to na samej zmianie softu może się skończyć. Ale jak przy tych najbardziej wysilonych jednostkach utną trochę więcej niż "parę kucy" to taki plan raczej się nie uda. Pozwy o normy spalin zostaną tylko zamienione na pozwy o niezgodność towaru z umową. Jeśli z Twoich 177KM zrobiliby 140KM to też nie przypuszczam abyś dołączył do grona zadowolonych klientów VW Za to wymiana DPF'a na mokry byłaby co prawda jakimś obciążeniem finansowym dla VW ale rozwiązałaby problem spalin raz na zawsze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Crayo Zgłoś #140 Napisano 19 Października 2015 (edytowane) Jeśli jest to "parę kucy" w przypadku silników nie wiele odstających od normy to na samej zmianie softu może się skończyć. Ale jak przy tych najbardziej wysilonych jednostkach utną trochę więcej niż "parę kucy" to taki plan raczej się nie uda. Pozwy o normy spalin zostaną tylko zamienione na pozwy o niezgodność towaru z umową. Jeśli z Twoich 177KM zrobiliby 140KM to też nie przypuszczam abyś dołączył do grona zadowolonych klientów VW Za to wymiana DPF'a na mokry byłaby co prawda jakimś obciążeniem finansowym dla VW ale rozwiązałaby problem spalin raz na zawsze. Oczywiście, że nie godzę się na 140 KM - zapłaciłem za 177 KM i tyle ma mieć po zmianie. Nie mam problemu z wymianą katalizatora na mokry jeśli za modyfikację zapłaci VW. Tylko kto będzie płacił za ten płyn z "sików" - ja nie chciałem żadnego Adblue i kupowałem moje auto ze względu na suchy DPF. Czy ktoś wie jakie są normy zużycia Adblue ? - gdzieś doczytałem, że 0,1 l na 100 km czyli przy cenie 82 PLN / 10 L adblue dopłacamy 0,82 PLN na 100 KM - nie jest to drastyczna kwota (2 litry paliwa na 1000 km) Edytowane 19 Października 2015 przez Crayo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach