Prim Zgłoś #141 Napisano 10 Października 2015 To normalne... Mnie natomiast najbardziej wkur*$a jak przy włączonym s&s dojeżdżam do skrzyżowania i auto gaśnie tuż przed zatrzymaniem sie.... Masakra Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Michauek Zgłoś #142 Napisano 10 Października 2015 Możesz powiedzieć o co chodzi dokładnie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pioter2009 Zgłoś #143 Napisano 10 Października 2015 To normalne... Mnie natomiast najbardziej wkur*$a jak przy włączonym s&s dojeżdżam do skrzyżowania i auto gaśnie tuż przed zatrzymaniem sie.... Masakra No dokładnie kolego to jest faktycznie denerwujące. Ostatnio nawet niewiele brakowało abym dostał w bok, gdyż auto mi zgasło (tzn. system start/stop się załączył) w chwili kiedy wyjeżdżałem z podporządkowanej...ja tu na gaz aby szybko się włączyć do ruchu a on mi zgasł, dobrze że Pan miał dobry refleks i nie miał w zamiarze wykorzystać sytuacji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MM_VW Zgłoś #144 Napisano 10 Października 2015 A masz manual czy automat? Bo przy automacie to faktycznie wyłącza błyskawicznie, ale w manualu nie dostrzegłem tego problemu, choć i tak co do zasady jeżdżę na S/S off. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pioter2009 Zgłoś #145 Napisano 10 Października 2015 A masz manual czy automat? Bo przy automacie to faktycznie wyłącza błyskawicznie, ale w manualu nie dostrzegłem tego problemu, choć i tak co do zasady jeżdżę na S/S off. Jeśli o mnie chodzi to manual. Gdy nie zapomnę to również od razu to wyłączam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MM_VW Zgłoś #146 Napisano 10 Października 2015 Ale miałeś na sprzęgle? Bo zakładam, że jak szykowałeś się do wyjazdu z podporządkowanej to miałeś bieg zapięty. Bo mnie nigdy w takiej sytuacji jeszcze nie zgasł. Dopiero po wyrzuceniu na luz. Stąd mnie zaciekawiło co piszesz. W automacie niestety nawet zatrzymanie na chwilę, by zobaczyć czy nic nie jedzie przy wyjeździe z podporządkowanej powoduje wyłączenie silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Michauek Zgłoś #147 Napisano 10 Października 2015 Macie chyba jakąś awarię, nie raz miałem z tym systemem do czynienia (zawoziłem auto fabrycznie nowe od dealera do firmy) i silnik wyłączał się dopiero przy puszczeniu sprzęgła na N na postoju. Jeśli jest inaczej to system coś źle działa i czym prędzej jechałbym do ASO, bo może to grozić naprawdę nieciekawą sytuacją co widać powyżej. Obserwuję na tym forum, że niektórzy z was bardzo lekko podchodzą do wydanych ponad stu tysięcy złotych i bardzo dużo darują serwisom Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pioter2009 Zgłoś #148 Napisano 10 Października 2015 Ale miałeś na sprzęgle? Bo zakładam, że jak szykowałeś się do wyjazdu z podporządkowanej to miałeś bieg zapięty. Bo mnie nigdy w takiej sytuacji jeszcze nie zgasł. Dopiero po wyrzuceniu na luz. Stąd mnie zaciekawiło co piszesz. W automacie niestety nawet zatrzymanie na chwilę, by zobaczyć czy nic nie jedzie przy wyjeździe z podporządkowanej powoduje wyłączenie silnika. Zabij mnie ale dokładnie nie pamiętam jak to wyglądało. Ale coś chyba w tej sytuacji sam do siebie burknąłem, że za szybko reaguje ten start/stop, tzn. że gaśnie od razu po zatrzymaniu się i wyrzuceniu na luz, w moim odczuciu powinien odczekać chociaż 2 sekundy. Najprawdopodobniej musiało to być tak, że dojeżdżam do skrzyżowania, zatrzymuję się (luz, noga ze sprzęgła), on mi wtedy natychmiast gaśnie, ja przekonany że jednak silnik pracuje, wciskam sprzęgło, szybciutko jedynkę, a on dopiero zapala,a to jednak trwa z sekunde, zanim auto ponownie ruszy po załączeniu start/stpo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Michauek Zgłoś #149 Napisano 10 Października 2015 A jakby gasł po dwóch sekundach to byś klął, że tak długo trzeba na to czekać Weź pod uwagę, że na światłach czeka się zazwyczaj dziesięć do dwudziestu sekund, więc te dwie sekundy stanowią już jakiś tam dość spory procent. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MM_VW Zgłoś #150 Napisano 10 Października 2015 Zabij mnie ale dokładnie nie pamiętam jak to wyglądało. Ale coś chyba w tej sytuacji sam do siebie burknąłem, że za szybko reaguje ten start/stop, tzn. że gaśnie od razu po zatrzymaniu się i wyrzuceniu na luz, w moim odczuciu powinien odczekać chociaż 2 sekundy. Pewnie tak. Zatem wyłączył się w sposób standardowy. Te dwie sekundy czy więcej nic w sumie nie zmienią, bo to zawsze może wypaść akurat w tym ułamku sekundy kiedy chciałbyś ruszyć. To po prostu urok S/S. Jedyne czego mi brakuje to opcji wyłączenia na stałe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pioter2009 Zgłoś #151 Napisano 10 Października 2015 Pewnie tak. Zatem wyłączył się w sposób standardowy. Te dwie sekundy czy więcej nic w sumie nie zmienią, bo to zawsze może wypaść akurat w tym ułamku sekundy kiedy chciałbyś ruszyć. To po prostu urok S/S. Jedyne czego mi brakuje to opcji wyłączenia na stałe. Dokładnie. Zieloni się nie zgodzili... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zales1201 Zgłoś #152 Napisano 10 Października 2015 A może jak ktoś w najbliższym czasie wybiera się do serwisu to zapyta o tą kwestię? Może da się wkręcić jakiegoś wirusa który by pamiętał ustawienie? Niezmiernie irytujące jest wyłączanie S/S przy wsiadaniu do auta w ramach procedury startowej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Michauek Zgłoś #153 Napisano 10 Października 2015 Jeśli się nie mylę to z mojej jazdy próbnej wynika, że ten przycisk jest przy skrzyni biegów i wystarczy go tylko raz wcisnąć, chyba to nie jest aż tak dużo? Irytujące byłoby wprowadzanie kodu albo klaskowanie w rytm Rubika aby wyłączyć ten system - - - - - aktualizacja - - - - - takie tam problemy pierwszego świata Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MM_VW Zgłoś #154 Napisano 10 Października 2015 Chodzi o to, że po każdym uruchomieniu silnika S/S jest aktywny i trzeba go wyłączyć. A dla nas opcją pożądaną byłoby wyłączenie tego tak, by przy każdym odpaleniu nie trzeba było tego wyłączać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Michauek Zgłoś #155 Napisano 10 Października 2015 Wiem o co chodzi, to problem globalny jednak moim zdaniem nie taki wielki. Wystarczy wcisnąć jeden przycisk i po problemie. Tylko faktycznie ten system wkurza i oszczędności są niewielkie, skoro auto pali mniej niż litr na godzinę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubelt Zgłoś #156 Napisano 11 Października 2015 Wyłączenie silnika przed zatrzymaniem się samochodu to rzecz całkowicie zamierzona - chwalono się tym nawet w jakimś raporcie przed premierą passata jako ewolucja systemu s&s, jako bardziej inteligentne działanie tego systemu. Ja od razu wyłączam s&s - raz, że z racji szarpania przy rozruchu i dwa, że rzeczywiście gaśnie nie wtedy, kiedy potrzeba. Mi też raz zgasł wtedy, gdy pilnie potrzebowałem przyspieszyć podczas włączania się do ruchu. Fakt, polega tylko na wciśnięciu przycisku ale jak powiedziano wyżej - wolałbym tym przyciskiem włączać, nie wyłączać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Macmaciek Zgłoś #157 Napisano 11 Października 2015 A może jak ktoś w najbliższym czasie wybiera się do serwisu to zapyta o tą kwestię? Może da się wkręcić jakiegoś wirusa który by pamiętał ustawienie? Niezmiernie irytujące jest wyłączanie S/S przy wsiadaniu do auta w ramach procedury startowej. Serwis nie powinien tego robić. Przynajmniej nie oficjalnie. Powód: utrata homologacji na auto. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jot Zgłoś #158 Napisano 11 Października 2015 Utrata homologacji za wyłączenie funkcji, która jest standardowo możliwa do wyłączenia przez użytkownika? Chyba nie. Przy okazji. Są już dostępne kody umożliwiające zaprogramowanie układu start/stop na 3 sposoby przy pomocy VCP: 1. OFF na stałe. 2. Tak jak obecnie - czyli po uruchomieniu auta start/stop zawsze jest załączony z możliwością ręcznego wyłączenia. 3. Na odwrót - czyli po uruchomieniu auta start/stop jest nieaktywny z możliwością ręcznego załączenia przyciskiem + zapamiętanie ostatniego stanu podczas kolejnego uruchomiamia auta. Za pomocą VCP oraz VCDS można również odblokować VIM (video podczas jazdy), aktywować domykanie szyb z czujnika deszczu, ustawić przygasanie postojówki podczas migania kierunkowskazu, pokazać na ekranie prędkość dmuchawy nawiewu w trybie Auto, majstrować przy Line Assist i zmieniać wiele innych opcji. Lista programowalnych opcji dostępnych dla platformy MQB - https://onedrive.live.com/view.aspx?resid=CA30F13877DEE8C6!620&ithint=file%2cdocx&app=Word&authkey=!ACw9SCZllyg95KU Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Michauek Zgłoś #159 Napisano 11 Października 2015 Utrata jakiej homologacji? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jot Zgłoś #160 Napisano 11 Października 2015 Jakiej homologacji? Nie wiem. To Ty piszesz o jakiejś utracie homologacji więc sobie odpowiedz. Ja tylko zapytałem za co niby miałaby być ta utrata skoro start/stop jest opcją możliwą do wyłączenia również przez użytkownika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach