Skocz do zawartości
Prim

Awarie, naprawy reklamacyjne B8

Rekomendowane odpowiedzi

To normalne... Mnie natomiast najbardziej wkur*$a jak przy włączonym s&s dojeżdżam do skrzyżowania i auto gaśnie tuż przed zatrzymaniem sie.... Masakra

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To normalne... Mnie natomiast najbardziej wkur*$a jak przy włączonym s&s dojeżdżam do skrzyżowania i auto gaśnie tuż przed zatrzymaniem sie.... Masakra

 

No dokładnie kolego to jest faktycznie denerwujące. Ostatnio nawet niewiele brakowało abym dostał w bok, gdyż auto mi zgasło (tzn. system start/stop się załączył) w chwili kiedy wyjeżdżałem z podporządkowanej...ja tu na gaz aby szybko się włączyć do ruchu a on mi zgasł, dobrze że Pan miał dobry refleks i nie miał w zamiarze wykorzystać sytuacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A masz manual czy automat? Bo przy automacie to faktycznie wyłącza błyskawicznie, ale w manualu nie dostrzegłem tego problemu, choć i tak co do zasady jeżdżę na S/S off.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A masz manual czy automat? Bo przy automacie to faktycznie wyłącza błyskawicznie, ale w manualu nie dostrzegłem tego problemu, choć i tak co do zasady jeżdżę na S/S off.

 

Jeśli o mnie chodzi to manual. Gdy nie zapomnę to również od razu to wyłączam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale miałeś na sprzęgle? Bo zakładam, że jak szykowałeś się do wyjazdu z podporządkowanej to miałeś bieg zapięty. Bo mnie nigdy w takiej sytuacji jeszcze nie zgasł. Dopiero po wyrzuceniu na luz. Stąd mnie zaciekawiło co piszesz. W automacie niestety nawet zatrzymanie na chwilę, by zobaczyć czy nic nie jedzie przy wyjeździe z podporządkowanej powoduje wyłączenie silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Michauek

Macie chyba jakąś awarię, nie raz miałem z tym systemem do czynienia (zawoziłem auto fabrycznie nowe od dealera do firmy) i silnik wyłączał się dopiero przy puszczeniu sprzęgła na N na postoju. Jeśli jest inaczej to system coś źle działa i czym prędzej jechałbym do ASO, bo może to grozić naprawdę nieciekawą sytuacją co widać powyżej. Obserwuję na tym forum, że niektórzy z was bardzo lekko podchodzą do wydanych ponad stu tysięcy złotych i bardzo dużo darują serwisom ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale miałeś na sprzęgle? Bo zakładam, że jak szykowałeś się do wyjazdu z podporządkowanej to miałeś bieg zapięty. Bo mnie nigdy w takiej sytuacji jeszcze nie zgasł. Dopiero po wyrzuceniu na luz. Stąd mnie zaciekawiło co piszesz. W automacie niestety nawet zatrzymanie na chwilę, by zobaczyć czy nic nie jedzie przy wyjeździe z podporządkowanej powoduje wyłączenie silnika.

 

Zabij mnie ale dokładnie nie pamiętam jak to wyglądało. Ale coś chyba w tej sytuacji sam do siebie burknąłem, że za szybko reaguje ten start/stop, tzn. że gaśnie od razu po zatrzymaniu się i wyrzuceniu na luz, w moim odczuciu powinien odczekać chociaż 2 sekundy.

 

Najprawdopodobniej musiało to być tak, że dojeżdżam do skrzyżowania, zatrzymuję się (luz, noga ze sprzęgła), on mi wtedy natychmiast gaśnie, ja przekonany że jednak silnik pracuje, wciskam sprzęgło, szybciutko jedynkę, a on dopiero zapala,a to jednak trwa z sekunde, zanim auto ponownie ruszy po załączeniu start/stpo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Michauek

A jakby gasł po dwóch sekundach to byś klął, że tak długo trzeba na to czekać ;) Weź pod uwagę, że na światłach czeka się zazwyczaj dziesięć do dwudziestu sekund, więc te dwie sekundy stanowią już jakiś tam dość spory procent.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zabij mnie ale dokładnie nie pamiętam jak to wyglądało. Ale coś chyba w tej sytuacji sam do siebie burknąłem, że za szybko reaguje ten start/stop, tzn. że gaśnie od razu po zatrzymaniu się i wyrzuceniu na luz, w moim odczuciu powinien odczekać chociaż 2 sekundy.

 

Pewnie tak. Zatem wyłączył się w sposób standardowy. Te dwie sekundy czy więcej nic w sumie nie zmienią, bo to zawsze może wypaść akurat w tym ułamku sekundy kiedy chciałbyś ruszyć. To po prostu urok S/S. Jedyne czego mi brakuje to opcji wyłączenia na stałe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pewnie tak. Zatem wyłączył się w sposób standardowy. Te dwie sekundy czy więcej nic w sumie nie zmienią, bo to zawsze może wypaść akurat w tym ułamku sekundy kiedy chciałbyś ruszyć. To po prostu urok S/S. Jedyne czego mi brakuje to opcji wyłączenia na stałe.

 

Dokładnie. Zieloni się nie zgodzili...:lol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może jak ktoś w najbliższym czasie wybiera się do serwisu to zapyta o tą kwestię? Może da się wkręcić jakiegoś wirusa który by pamiętał ustawienie? Niezmiernie irytujące jest wyłączanie S/S przy wsiadaniu do auta w ramach procedury startowej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Michauek

Jeśli się nie mylę to z mojej jazdy próbnej wynika, że ten przycisk jest przy skrzyni biegów i wystarczy go tylko raz wcisnąć, chyba to nie jest aż tak dużo?

Irytujące byłoby wprowadzanie kodu albo klaskowanie w rytm Rubika aby wyłączyć ten system ;)

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

takie tam problemy pierwszego świata

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to, że po każdym uruchomieniu silnika S/S jest aktywny i trzeba go wyłączyć. A dla nas opcją pożądaną byłoby wyłączenie tego tak, by przy każdym odpaleniu nie trzeba było tego wyłączać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Michauek

Wiem o co chodzi, to problem globalny jednak moim zdaniem nie taki wielki. Wystarczy wcisnąć jeden przycisk i po problemie. Tylko faktycznie ten system wkurza i oszczędności są niewielkie, skoro auto pali mniej niż litr na godzinę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyłączenie silnika przed zatrzymaniem się samochodu to rzecz całkowicie zamierzona - chwalono się tym nawet w jakimś raporcie przed premierą passata jako ewolucja systemu s&s, jako bardziej inteligentne działanie tego systemu.

Ja od razu wyłączam s&s - raz, że z racji szarpania przy rozruchu i dwa, że rzeczywiście gaśnie nie wtedy, kiedy potrzeba. Mi też raz zgasł wtedy, gdy pilnie potrzebowałem przyspieszyć podczas włączania się do ruchu.

Fakt, polega tylko na wciśnięciu przycisku ale jak powiedziano wyżej - wolałbym tym przyciskiem włączać, nie wyłączać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A może jak ktoś w najbliższym czasie wybiera się do serwisu to zapyta o tą kwestię? Może da się wkręcić jakiegoś wirusa który by pamiętał ustawienie? Niezmiernie irytujące jest wyłączanie S/S przy wsiadaniu do auta w ramach procedury startowej.

 

Serwis nie powinien tego robić. Przynajmniej nie oficjalnie. Powód: utrata homologacji na auto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Utrata homologacji za wyłączenie funkcji, która jest standardowo możliwa do wyłączenia przez użytkownika? Chyba nie.

 

Przy okazji.

Są już dostępne kody umożliwiające zaprogramowanie układu start/stop na 3 sposoby przy pomocy VCP:

1. OFF na stałe.

2. Tak jak obecnie - czyli po uruchomieniu auta start/stop zawsze jest załączony z możliwością ręcznego wyłączenia.

3. Na odwrót - czyli po uruchomieniu auta start/stop jest nieaktywny z możliwością ręcznego załączenia przyciskiem + zapamiętanie ostatniego stanu podczas kolejnego uruchomiamia auta.

 

Za pomocą VCP oraz VCDS można również odblokować VIM (video podczas jazdy), aktywować domykanie szyb z czujnika deszczu, ustawić przygasanie postojówki podczas migania kierunkowskazu, pokazać na ekranie prędkość dmuchawy nawiewu w trybie Auto, majstrować przy Line Assist i zmieniać wiele innych opcji.

Lista programowalnych opcji dostępnych dla platformy MQB - https://onedrive.live.com/view.aspx?resid=CA30F13877DEE8C6!620&ithint=file%2cdocx&app=Word&authkey=!ACw9SCZllyg95KU

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakiej homologacji? Nie wiem. To Ty piszesz o jakiejś utracie homologacji więc sobie odpowiedz.

Ja tylko zapytałem za co niby miałaby być ta utrata skoro start/stop jest opcją możliwą do wyłączenia również przez użytkownika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności