Skocz do zawartości
Prim

Awarie, naprawy reklamacyjne B8

Rekomendowane odpowiedzi

Witam 

Proszę o info czy ktoś się z tym spotkał i usunął problem - listwa/dekor w prawych tylnych drzwiach wpada w wibracje i wydaje denerwujące dźwięki /tj na zał filmiku/. Jest to nie zależne od pogody i występuje nawet na w miarę dobrej drodze. 

Auto fabrycznie nowe, odebrane z salonu 01.12.2022, już raz byłem na serwisie /poprawiali mocowania/ i nic nie pomogło, teraz próbuję aby wymienili cały dekor 

  Edytowane przez BartSob

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla odmiany małe podsumowanie używanego przedlifta (kupiłem jako poleasingówkę w 2020 roku.

Rok Końcówka 2016, 2.0 TSI, 280 KM, 4Motion, DSG, DCC, wersja Highline, Variant (kombi). Salon Polska, Aktualny przebieg 151000.

Na wyposażeniu ma też pierwszą wersje adaptacyjnych świateł (coś w stylu Matrix, ale z przesuwanymi płytkami).

Awarie i bolączki z ostatnich 3 lat:

- pompa wody zaczęła lekko popuszczać płyn przy około 120 tysiącach.

- skrzypienie tylnej tulei przedniego wahacza (wymienione na tuleje od Audi RS 3)

- wypadające zaślepki spryskiwaczy przednich lamp (wypadło mi to już 3 lub 4 razy, kupowane oryginały w ASO)

I to by było na tyle.

Jest to moje zapasowe auto do misji specjalnych (wyjazdy na wakacje w PL, wożenie dzieciaka, czasem jako daily).

W tym tygodniu oddałem go na serwis i sprawdzenie jak mu się odkłada nagar (Przebieg 151 tys). Mechanik dobrał się do zaworów, sprawdził ogólnie dolot - widoczny nagar był głównie na przepływomierzu (czyszczenie i kalibracja), na zaworach niewielkie ilości.

Dla potomnych - w 2.0 TSI (i TFSI) zaleca się wymianę separatora oleju co jakiś czas, bo potrafi się zatykać (na YouTube jest kanał EKG jakiegoś warsztatu VAG, dużo ciekawych rzeczy tam pokazują).

Podsumowując, auto świetnie się trzyma, moje bolączki to znane wady. Patrząc na to co dzieje się z innymi autami i innymi markami, to jestem zadowolony. 

Bezawaryjność Passerati zachęca mnie do zostawienia tego auta, ale z drugiej strony już mi się znudziło i mam ochotę na zmianę.

Ogólnie polecam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 hours ago, DamnWamn said:

W tym tygodniu oddałem go na serwis i sprawdzenie jak mu się odkłada nagar (Przebieg 151 tys). Mechanik dobrał się do zaworów, sprawdził ogólnie dolot - widoczny nagar był głównie na przepływomierzu (czyszczenie i kalibracja), na zaworach niewielkie ilości.

Obawiam się, że ktoś Cię wprowadził w błąd, bo nagar zbierał się w silnikach w poprzednich generacjach. W tym silniku który masz pod maską są zamontowane wtryskiwacze MPI które cały czas myją zawory i kanały, tak że nagar się nie odkłada. Po prostu nie sprawdza tego silnika pod tym kątem.
A przepływomierza to ten silnik nawet nie ma... tak, że ten tego ;) 
Coś Ci musieli powiedzieć więc pewnie chodziło o przepustnicę, a wiadomo przy tym przebiegu była lekko przykurzona.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, SeBa_ napisał:

Po prostu nie sprawdza tego silnika pod tym kątem.


A przepływomierza to ten silnik nawet nie ma... tak, że ten tego ;) 
Coś Ci musieli powiedzieć więc pewnie chodziło o przepustnicę

Nie, to był mój błąd. Czyścili przepustnicę, nie przepływomierz.

Kanały ssące były praktycznie czyste, delikatny nagar.

Przepustnica jednak miała dość znaczną ilość nagaru i trochę zakłócał jej pracę, czyścili to i robili adaptację. 

Mechanikiem nie jestem, nie pracuje codziennie z silnikami, jednak widziałem już nowsze 2.0 TSI, które po 100 tys. miało generalny remont przez rzadkie wymiany oleju i prawdopodobnie źle dobrany olej (złe parametry). Cała komora spalania i zawory były zasyfione nagarem, wtryski MPI nie pomogły - one zresztą są tam tylko dla ekologii i działają głównie na obrotach jałowych i przy niskim obciążeniu.

Na tym forum też są tematy ze zdjęciami zasyfionym zaworów z 2.0 TSI. Dla pewności warto sprawdzić, czy wszystko jest ok.

2.0 TSI to fajny silnik i działa świetnie - póki jest dobrze serwisowany.

Edytowane przez DamnWamn

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, jak wam się sprawują szyby przednie w b8 ??? u mnie już 2-ga szyba , przebieg 160 tyś i rysy po wycieraczkach. Strasznie miękkie to szkło. Poprzednia szyba też była już porysowana . W pasku b6 nie mam takich problemów od 10 lat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 14.06.2023 o 16:25, kubek197878 napisał:

Witam, jak wam się sprawują szyby przednie w b8 ??? u mnie już 2-ga szyba , przebieg 160 tyś i rysy po wycieraczkach. Strasznie miękkie to szkło. Poprzednia szyba też była już porysowana . W pasku b6 nie mam takich problemów od 10 lat.

w B8 szyba czołowa chyba jest zrobiona z jakiegoś plastikowego szkła :P moja to wygląda jakby auto jeździło cały czas po pustyni, ale zbieram się powoli zgłosić szkodę z AC bo mam kilka odprysków i pajączków na niej i po prostu jak wymienią to pojadę gdzieś gdzie szyby przyciemniają i nakleję taką ochronną przezroczystą i liczę, że wytrzyma to dłużej :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności