Skocz do zawartości
Prim

Awarie, naprawy reklamacyjne B8

Rekomendowane odpowiedzi

Natomiast rok temu zgłaszali mi że leciutkie zapocenie ale można tak jeździć, a teraz już kapie pod samochód i widac plamy na kostce, masakra.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapocenie wg ASO na przykładzie Skody Superb Youtube

Edytowane przez Freddie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do zeszłego roku robiłem przeglądy samochodu tylko w ASO - ze względu na gwarancję.
W tym roku wszedłem pod niego pierwszy raz i byłem mocno zaskoczony. Sporo wycieków. Jak zawsze w takich przypadkach - w zasadzie nie wiadomo skąd. Co prawda jeszcze nie kapie ale już wszystko zapocone. 
Myślę, że jak ktoś ma nowy samochód i chce go mieć na dłużej to np przy przeglądzie rejestracyjnym po 3 latach warto wejść pod samochód i obejrzeć w jakim stanie ASO go utrzymuje.
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie,

Od roku posiadam nowego Passata B8FL sedan.

Zauważyłem dziś po wjeździe do garażu, że tylne lampy mają oznaki pary w środku. Cały dzień auto stało na dworze, nie padało, była temp na minusie rano potem na plusie i ku zdziwieniu w każdej lampie tylnej zauważyłem zaroszenie co widać na zdjęciach.

Czy u Was tez coś takiego występuje, występowało?

 

Z góry dzięki za odpowiedź.

 

IMG_6571.jpg

IMG_6570.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W przednich reflektorach czasami zdarza się że przyparują ale w tylnich, miałem tak tylko raz w jednej lampie i po kilku dniach się zepsuła. Zgłoś do ASO, zobaczysz co Ci powiedzą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak u Was z listwami chromowanymi w drzwiach ???  u mnie już po roku były wżery ale teraz już tragedia. Co ciekawe miałem wymieniany zderzak tylny kompletny na nowy bo ktoś mnie lekko poczęstował z tyłu i po roku od wymiany w ASO też już są wżery nie do usunięcia. Kur. z czego oni to robią , w b6 po 15 latach chromy po przepolerowaniu są jak nowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety to wszystko chemia jakiej używamy. Ja również miałem chromy w dobrym stanie przez długi czas, aż pewnego pięknego dnia pojechałem na myjnię pod marketem. 
Dosłownie następnego dnia miałem już wszystkie listwy matowe. W oczach traciły połysk. 
Kupiłem delikatny środek do polorowania Gtechniq M1 All Metal Polish. Jak się zrobi ciepło to się zajmę tematem i dam znać czy pomogło.
Żeby listwy miały połysk to trzeba o nie dbać, myć często ale nie twardą szczotą, najlepiej wytrzeć do sucha zaraz po myciu. Nie stosować agresywnej chemi. No zabezpieczać je woskiem lub ceramiką...

Jeśli samochód jest na gwarancji zawsze można próbować je reklamować. Znam osobę której to się udało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja próbowałem już różnych past do chromów itp, wszystkie używałem ręcznie i niewiele to dało. 

W zeszłym roku przejechałem "na szybko" całe auto polerką oscylacyjną z pastą Menzerna 3800 Super Finish. Ponieważ nie chciało mi się wcześniej zakleić tych list, siłą rzeczy polerka objechała je trochę. O dziwo wygląd chromów znacznie się poprawił.

Podejrzewam zatem, ze odpowiednią pastą do chromów + polerka rotacyjna (+ przedłużka + pad 30mm) da się radę sporo poprawić.

 

Szukając kiedyś info na ten temat znalazłem takie filmiki, ale dotyczące odnowienia listw chromowych przyokiennych:

 

polerka ręczna:

 

 

polerką rotacyjną:

 

Edytowane przez Freddie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio jednak oglądałem dwa paski przedlifty na parkingu to miały idealne chromy bez wżerów. Problem w tym, że co jakiś czas czyszczę pastą polerską do chromów i to po krótkim czasie zachodzi . Miałem nakładaną też ceramikę jak kupiłem auto to nie ochroniło to chromów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś po zaparkowaniu samochodu zauważyłem na tylnej prawej lampie jakby zaciek na krawędzi. W pierwszej chwili myślałem, że to woda od spodu, jednak po dokładnym przyglądnięciu okazuje się, że jest to odprysk od strony spasowania z karoserią.  

1655404290281.thumb.jpg.e3d1942e4d9d909fe8ff76d9a0c074f8.jpg 
na c
zerwono zaznaczone miejsce

1655404305685.thumb.jpg.0be9690557cc1862f68f9f4270d6ba55.jpg

widoczne uszkodzenie od spodu lampy.

Sprawdziłem drugą stronę i wada ta występuje dokladnie w tym samym miejscu! (jest mniejsza - przypuszczam będzie się powiększać) 

1655404334327.thumb.jpg.84c0759127980604b8ca7e77bb6410c7.jpg

1655404327175.thumb.jpg.9fd63f69c4856a5f7c2d92154697e8b1.jpg
 

Odnoszę wrażenie, że w tym miejscu karoseri spasowanie jest bardzo ciasne i po niecałych 4 latach użytkowania te pęknięcia wyszły. 
Samochód nie miał żadnych kolizji. W miejscu gdzie widać te zmiany pomiędzy lampę a blachę nie da się wsunąć nawet paragonu ze sklepu - w pozostałe miejsca (między lampą, a blachą) wsuwa się bez problemu.

Czy ktoś z Państwa zaobserwował u siebie również taki problem? Zgłaszał to ktoś? 
Z góry dziękuję za odpowiedź
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też po 4 latach u siebie to zauważyłem ale nic z tym nie robiłem.

Pozd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 

Witaj,

Dziękuję za odpowiedź. Dokladnie w tym samym miejscu? 

Edytowane przez mkpol
nie cytuj w całości posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo, jeśli chodzi o tylną lampę (ten najwyższy model led). Jakby odprysk. Po dociśnięciu 'pulsuje', więc to wina spasowania. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 31.03.2022 o 10:42, SeBa_ napisał:

Niestety to wszystko chemia jakiej używamy. Ja również miałem chromy w dobrym stanie przez długi czas, aż pewnego pięknego dnia pojechałem na myjnię pod marketem. 
Dosłownie następnego dnia miałem już wszystkie listwy matowe. W oczach traciły połysk. 
Kupiłem delikatny środek do polorowania Gtechniq M1 All Metal Polish. Jak się zrobi ciepło to się zajmę tematem i dam znać czy pomogło.
Żeby listwy miały połysk to trzeba o nie dbać, myć często ale nie twardą szczotą, najlepiej wytrzeć do sucha zaraz po myciu. Nie stosować agresywnej chemi. No zabezpieczać je woskiem lub ceramiką...

Jeśli samochód jest na gwarancji zawsze można próbować je reklamować. Znam osobę której to się udało.

Mi się udało zareklamować te listwy na gwarancji. Ale wytrzymały pół roku po wymianie i znowu matowieją. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

czy ktoś może sprawdzić czy u Was po 69 kkm kierownica jest w takim stanie? Bo to jakiś dramat jest, wytarta jak po 200 kkm. 

 

 

DSC_0509.thumb.JPG.da053c444407dd8940b3fcd12ba016fd.JPGDSC_0490.thumb.JPG.f3386730a19e3df61d094693afc9cd1a.JPG

DSC_0514.thumb.JPG.8e2c063dbd8965ece2d357bd6ad858cb.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zalezy jak używasz, ludzie miewają twardą skore i taki delikatny materiał sie poddaje..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skóra w tych nowych VW to też coś co mnie rozczarowało , bardzo szybko można ją zadrapać i uszkodzić. U mnie 140 tyś i ma lekkie ślady jak u ciebie ale ja obchodziłem się jak z jajkiem i nic to nie dało, tylko ja jestem użytkownikiem. Mam dużo też zadrapań od spodni jak wsiadam. Nie wiem czy to w ogóle jest skóra naturalna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Czy ktoś wie czy silnik CFDA posiada jakies wady fabryczne/ bolączki? Otóż auto posiada 206tkm wymieniany rozrządu przy 160tkm. Olej systematycznie. 201tkm zawor Adblue. Przy ostatniej jezdzie autostrada 140km/h cos szarpnęło , spadek mocy i siwy dym za autem. Oczywiscie laweta i mechanik. Silnik nie zakręcił juz w ogóle ,cos go blokuje. Bledy jakie pokazał silnik to turbo  i egr. (Zdjecie ) mechanik rozkrecil turbo mówił , ze jest ok ale silnik nie chce kręcić i że to może być wał urwany albo silnik zatarty. Moje pytanie to czy możliwe że przy takim przebiegu może paść silnik? Auto z 2015r, 190km, automat, 4motion. Dzieki za odpowiedzi. 

 

Screenshot_20220813-140935_MotorData OBD.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ahoj

Kończy mi się gwarancja i musze w końcu na poważnie namówić serwis na przyjrzenie się skrzyni biegów. Czwarty bieg czasami nie wchodzi precyzyjnie i drążek zostaje w połowie drogi. Podczas przeglądów po 30 i 60tys. kilometrów serwis (Wrocław) mnie zignorował, mimo że raz nawet nagrałem im wideo (dowiedziałem się, że za delikatne zmieniałem na nim bieg --> a jak miałem zmieniać, jeśli chciałem im nagrać o co chodzi). Efekt ten robi się zwykle po dłuższym przejeździe bez zmiany biegów, więc zmiana  przez serwisanta nawet 1000 razy pod rząd nie spowoduje przycięcia).

Teraz nagrałem im 3 filmiki. Gwarancja się kończy i tym razem nie chcę zostać odpalantowany - moze ktoś z was miał ten sam objaw i pamięta diagnozę, co było naprawione/wymienione?

Pozdrowienia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie masz uszkodzony synchronizator. Myslę, że biegi drugi i czwarty pracują na tej samej częsci. 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności