MaciekRP Zgłoś #21 Napisano 18 Maja 2015 Pełna pokrywa, "półpokrywa"? kaber, jakbyś miał jeszcze jakieś wątpliwości, to ta osłona z pierwszego zdjęcia (pełna). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Frankoo Zgłoś #22 Napisano 19 Maja 2015 kaber ja u siebie w 3B dorzucałem podszybie ("blachę") z 3BG i przy okazji wymieniłem sobie cały filtr kabinowy również z 3BG. Jakby Cię interesowało to mam gdzieś całą obudowę filtra kabinowego (góra i dół) z 3B jaką ja miałem, a miałem wersję taką jak Twoja - "pełną" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kaber Zgłoś #23 Napisano 19 Maja 2015 (edytowane) kaber ja u siebie w 3B dorzucałem podszybie ("blachę") z 3BG i przy okazji wymieniłem sobie cały filtr kabinowy również z 3BG. Jakby Cię interesowało to mam gdzieś całą obudowę filtra kabinowego (góra i dół) z 3B jaką ja miałem, a miałem wersję taką jak Twoja - "pełną" Oj, to mnie Frankoo troszkę zmartwiłeś, bo zamówiłem pokrywę do obudowy ze środkowego zdjęcia (taką miałem dolną część obudowy). Dzisiaj powinna dotrzeć do mnie przesyłka, gdyby coś nie grało, to na pewno się odezwę! Dzięki z góry! EDIT: Koledzy, czy ktoś mógłby mi sfotografować obudowę filtra (górną i dolną część) w Passacie przed liftem? Doszła do mnie pokrywa tej obudowy, ale już widzę, że raczej nie będzie pasować Edytowane 19 Maja 2015 przez kaber Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacenty2828 Zgłoś #24 Napisano 20 Maja 2015 (edytowane) Mam takiego samego Passat'a tylko z 98r. Niedawno wojowałem z uszczelnieniem obudowy filtra przeciwpyłkowego. Dolna obudowa Górna pokrywa Jeśli będziesz bardzo potrzebowął realnego foto zamontowanej obudowy na aucie to pójdę do samochodu i pstryknę foto. Jednak jak wspomniałem w poprzednim tyg rozbierałem wszystko i uszczelniałem. Edytowane 20 Maja 2015 przez jacenty2828 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kaber Zgłoś #25 Napisano 20 Maja 2015 Dzięki serdeczne! Wygląda na to, że wszystko będzie grało. Dolną obudowę mam właśnie taką, jak pokazałeś i do tego kupiłem pokrywę - chyba identyczna jak ta Twoja. Dopiero jutro będę miał czas, żeby to zmontować, ale uspokoiłeś mnie trochę Macie może wymiary tej uszczelki pod obudowę? Nie mogę jej znaleźć, żeby kupić nową, a z racji mojego miejsca pracy mam możliwość dorobić sobie zamiennik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacenty2828 Zgłoś #26 Napisano 20 Maja 2015 Macie może wymiary tej uszczelki pod obudowę? Jeśli nie chcesz wracać do tematu to proponuję nie bawić się w żadne uszczelki, tylko zrobić to porządnie silikonem i będzie spokój. Pamiętaj o dokładnym wyczyszczeniu jak i odtłuszczeniu obudowy jak i blachy do której jest przykręcana. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lorbas Zgłoś #27 Napisano 28 Listopada 2015 Panowie, a jak zdjąć ten plastik przy dolnej krawędzi przedniej szyby? Dziś walczyłem z obudową filtra kabinowego, bo raczej tam mi dużo wody się dostaje. Zresztą to co zobaczyłem - czarna gąbka nasiąknięta wodą mówi sama za siebie. Odkręciłem 3 nakrętki, trochę na siłę wyciągając w bok obudowę tak jakby chciała wyskoczyć, ale coś ją jeszcze trzyma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dartroom Zgłoś #28 Napisano 28 Listopada 2015 Po Bożemu to musisz zrzucić wycieraczki, najlepiej ściągaczem i wyrwać podszybie ciągnąc prostopadle do szyby. Ja wycieraczek nie ściągałem i teraz mam pęknięte podszybie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kaber Zgłoś #29 Napisano 29 Listopada 2015 Jak już wszystko poodkręcasz i wyjmiesz to czarne podszybie w całości, to poświęć troszkę czasu i profesjonalnie i równo przetnij je w wybranym miejscu, żeby na przyszłość nie musieć odkręcać wycieraczek, będziesz wyjmował tylko fragment podszybia od strony pasażera. Filtr przecież będziesz wymieniał co jakiś czas. Zrób to ładnie, z zewnątrz nie będzie nawet śladu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dartroom Zgłoś #30 Napisano 29 Listopada 2015 ak już wszystko poodkręcasz i wyjmiesz to czarne podszybie w całości, to poświęć troszkę czasu i profesjonalnie i równo przetnij je w wybranym miejscu, żeby na przyszłość nie musieć odkręcać wycieraczek, będziesz wyjmował tylko fragment podszybia od strony pasażera. Ale co Ty to opowiadasz, jak przetnie podszybie to będzie kapać woda w tym miejscu np. na akumlator... Do wymiany filtra nie trzeba nic przecinać. Filtr wychodzi po 2 min od otworzenia maski i nie trzeba ruszać żadnej śruby ani tym bardziej podszybia. Zrób tak jak pisałem, zrzuć wycieraczki, wyciągnij podszybie, wyciągnij rynienkę nad obudową filtra, potem 3 nakrętki i obudowę masz w rękach. Potem osunąć starą gąbkę i w jej miejsce albo klej do szyb (rozwiązanie już raczej permanentne bo jak klej złapie to tylko targanie na siłę później), albo gruba uszczelka samoprzylepna do okien. Nie dawaj silikonu utwardzanego octem (np. sanitarny). Widziałem też w sklepie takie dekarskie uszczelki rozprężne, nie wiem czy ktoś stosował, ale być może ma to racje bytu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #31 Napisano 29 Listopada 2015 Ale co Ty to opowiadasz, jak przetnie podszybie to będzie kapać woda w tym miejscu np. na akumlator... Do wymiany filtra nie trzeba nic przecinać. Filtr wychodzi po 2 min od otworzenia maski i nie trzeba ruszać żadnej śruby ani tym bardziej podszybia. Zrób tak jak pisałem, zrzuć wycieraczki, wyciągnij podszybie, wyciągnij rynienkę nad obudową filtra, potem 3 nakrętki i obudowę masz w rękach. Potem osunąć starą gąbkę i w jej miejsce albo klej do szyb (rozwiązanie już raczej permanentne bo jak klej złapie to tylko targanie na siłę później), albo gruba uszczelka samoprzylepna do okien. Nie dawaj silikonu utwardzanego octem (np. sanitarny). Widziałem też w sklepie takie dekarskie uszczelki rozprężne, nie wiem czy ktoś stosował, ale być może ma to racje bytu. Ja także stosowałem w kilku swoich vw takiego rodzaju uszczelki. Jednak najlepsza jest oryginalna do kupienia w ASO za około 10zł. Fakt silników na bazie octu nie można stosować ponieważ wchodzi w reakcję z blachą i zaczyna rdzewieć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rarytas22 Zgłoś #32 Napisano 30 Listopada 2015 Nie wiem gdzie opisać mój problem, spróbuje tutaj, w razie czego proszę o przeniesienie a nie o usunięcie 2 miesiące temu kupiłem passata b5fl 3bg 1.8t z końca 2002 roku Dodatkowo zamontowane jest odcięcie zapłonu, tzn jak nie wciśne skitranego mikrowłącznika to nie włącze zapłonu, wszystko było fajnie bo dodatkowe zabezpieczenie ale dziś nad ranem przeszła wielka nawałnica, deszcz padał z 20min ale oporowo, 3h później wsiadłem do samochodu i nie chciał odpalić, elektryka się odpalała ale gdy przekręcałem kluczyć by odpalić silnik nic nie dawało, dopiero po 3 próbie odpalił, tak jakby może coś się zalało ? Dzisiaj podjechałem też na myjkę ciśnieniową reczną, po umyciu zauważyłem że zostało trochę wody na prograch u kierowcy, troche mniej u pasażera z przodu, ale uszczelki jako takie od środka mokre nie były Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SHADOW-WWO Zgłoś #33 Napisano 30 Listopada 2015 U siebie również walczyłem z wodą... leciało właśnie z pod obudowy filtra kabinowego oraz z pod skrzynki na komputer po stronie kierowcy. Nowa uszczelka z aso nic nie daje bo to gąbka zwykła ( w internecie można znaleźć problemy z przeciekaniem w postach z 2004 roku gdy auto było np 2 letnie więc to wada konstrukcyjna) Najlepiej uszczelnić to nie jak koledzy wcześniej mówili sylikonem bo sylikonu się*nie daje do blach samochodowych bo rdzewieją po jakimś czasie spoina się wypacza i problem powraca (ewentualnie można dać neutralny). Ja sprawę załatwiłem masą klejąco-uszczelniającą ze sklepu lakierniczego (np firma troton około 18zł /kartusz), może być też klej do szyb. 6 lat temu zrobione - w aucie do dziś suchutko i pachnąco. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rarytas22 Zgłoś #34 Napisano 30 Listopada 2015 Mógłbyś zrobić zdjęcia miejsc gdzie można spodziewać tych słabszych miejsc do przeciekania wody w naszym passku ? Będę bardzo wdzięczny za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #35 Napisano 30 Listopada 2015 gdzie można spodziewać tych słabszych miejsc do przeciekania wody w naszym passku ? http://forum.vw-passat.pl/threads/40108-Woda-w-samochodzie?highlight=woda Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacenty2828 Zgłoś #36 Napisano 2 Grudnia 2015 Dzisiaj podjechałem też na myjkę ciśnieniową reczną, po umyciu zauważyłem że zostało trochę wody na prograch u kierowcy, troche mniej u pasażera z przodu, ale uszczelki jako takie od środka mokre nie były Jeśli woda stoi na progach to czeka cię rozbiórka drzwi i uszczelnianie blachy która jest przykręcana. Musisz zdemontować tapicerkę, odkręcić blachę i nałożyć tam silikon neutralny dookoła/lub klej i skręcić spowrotem aż wypłynie. Później składasz wszystko do kupy i cieszysz się suchymi progami. Robisz to w każdych drzwiach poprzez które woda dostaje się do środka na progi. - - - - - aktualizacja - - - - - Najlepiej uszczelnić to nie jak koledzy wcześniej mówili sylikonem bo sylikonu się*nie daje do blach samochodowych bo rdzewieją po jakimś czasie spoina się wypacza i problem powraca Naczytałeś się kolego bzdur i je powtarzasz. Śmiało można to robićsilikonem neutralnym. Stosowałem w kilku różnych autach i działał latami bez żadnych problemów (musi być odporny na pleśnie,grzyby,temp). - - - - - aktualizacja - - - - - Mógłbyś zrobić zdjęcia miejsc gdzie można spodziewać tych słabszych miejsc do przeciekania wody w naszym passku ? Będę bardzo wdzięczny za pomoc - blachy w drzwiach - łączenia gumowe w słupkach - obudowa filtra kabinowego - obudowa komputera - łączenie przedniej szyby - szyberdach - korki w podłodze - tylne lampy (jeśli woda jest w bagażniku) - woda pod dywanikami (zapchane odpływy pod aku jak i serwem), obudowa PP i komputera - nieszczelna przednia szyba...itp itd Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mshk Zgłoś #37 Napisano 2 Grudnia 2015 U mnie woda dostawała się przez uszczelkę filtra kabinowego, po dokładnym wysuszeniu i uszczelnieniu silikonem jest już spokój. Ps: pokrywa filtra kabinowego w FL jest, bynajmniej u mnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grave_digger Zgłoś #38 Napisano 2 Grudnia 2015 u mnie woda jest tylko pod nogami pasażera z prawej strony tzn, że woda dostaje się przez filtr kabinowy lub jego okolice? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Magoo Zgłoś #39 Napisano 2 Grudnia 2015 u mnie woda jest tylko pod nogami pasażera z prawej strony tzn, że woda dostaje się przez filtr kabinowy lub jego okolice? Albo pod blachą mechanizm el. szyby w drzwiach prawych z przodu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rarytas22 Zgłoś #40 Napisano 2 Grudnia 2015 a co do tych boczków, wystarczy sciągnać część z tapicerka czy potem też tą blache odkręcać? słyszałem że z tą blachą trochę więcej zabawy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach