Skocz do zawartości
kaber

Obudowa filtra kabinowego - woda w samochodzie

Rekomendowane odpowiedzi

Pełna pokrywa, "półpokrywa"?

 

kaber, jakbyś miał jeszcze jakieś wątpliwości, to ta osłona z pierwszego zdjęcia (pełna).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kaber ja u siebie w 3B dorzucałem podszybie ("blachę") z 3BG i przy okazji wymieniłem sobie cały filtr kabinowy również z 3BG. Jakby Cię interesowało to mam gdzieś całą obudowę filtra kabinowego (góra i dół) z 3B jaką ja miałem, a miałem wersję taką jak Twoja - "pełną" :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kaber ja u siebie w 3B dorzucałem podszybie ("blachę") z 3BG i przy okazji wymieniłem sobie cały filtr kabinowy również z 3BG. Jakby Cię interesowało to mam gdzieś całą obudowę filtra kabinowego (góra i dół) z 3B jaką ja miałem, a miałem wersję taką jak Twoja - "pełną" :)

 

Oj, to mnie Frankoo troszkę zmartwiłeś, bo zamówiłem pokrywę do obudowy ze środkowego zdjęcia (taką miałem dolną część obudowy). Dzisiaj powinna dotrzeć do mnie przesyłka, gdyby coś nie grało, to na pewno się odezwę! Dzięki z góry!

EDIT: Koledzy, czy ktoś mógłby mi sfotografować obudowę filtra (górną i dolną część) w Passacie przed liftem? Doszła do mnie pokrywa tej obudowy, ale już widzę, że raczej nie będzie pasować :/

Edytowane przez kaber

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam takiego samego Passat'a tylko z 98r.

Niedawno wojowałem z uszczelnieniem obudowy filtra przeciwpyłkowego.

Dolna obudowa

dół.jpg

Górna pokrywa

góra.jpg

 

Jeśli będziesz bardzo potrzebowął realnego foto zamontowanej obudowy na aucie to pójdę do samochodu i pstryknę foto.

Jednak jak wspomniałem w poprzednim tyg rozbierałem wszystko i uszczelniałem.

Edytowane przez jacenty2828

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki serdeczne!

Wygląda na to, że wszystko będzie grało. Dolną obudowę mam właśnie taką, jak pokazałeś i do tego kupiłem pokrywę - chyba identyczna jak ta Twoja. Dopiero jutro będę miał czas, żeby to zmontować, ale uspokoiłeś mnie trochę ;)

 

Macie może wymiary tej uszczelki pod obudowę? Nie mogę jej znaleźć, żeby kupić nową, a z racji mojego miejsca pracy mam możliwość dorobić sobie zamiennik :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Macie może wymiary tej uszczelki pod obudowę?

Jeśli nie chcesz wracać do tematu to proponuję nie bawić się w żadne uszczelki, tylko zrobić to porządnie silikonem i będzie spokój.

Pamiętaj o dokładnym wyczyszczeniu jak i odtłuszczeniu obudowy jak i blachy do której jest przykręcana.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, a jak zdjąć ten plastik przy dolnej krawędzi przedniej szyby?

Dziś walczyłem z obudową filtra kabinowego, bo raczej tam mi dużo wody się dostaje. Zresztą to co zobaczyłem - czarna gąbka nasiąknięta wodą mówi sama za siebie.

Odkręciłem 3 nakrętki, trochę na siłę wyciągając w bok obudowę tak jakby chciała wyskoczyć, ale coś ją jeszcze trzyma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po Bożemu to musisz zrzucić wycieraczki, najlepiej ściągaczem i wyrwać podszybie ciągnąc prostopadle do szyby. Ja wycieraczek nie ściągałem i teraz mam pęknięte podszybie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak już wszystko poodkręcasz i wyjmiesz to czarne podszybie w całości, to poświęć troszkę czasu i profesjonalnie i równo przetnij je w wybranym miejscu, żeby na przyszłość nie musieć odkręcać wycieraczek, będziesz wyjmował tylko fragment podszybia od strony pasażera. Filtr przecież będziesz wymieniał co jakiś czas. Zrób to ładnie, z zewnątrz nie będzie nawet śladu :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ak już wszystko poodkręcasz i wyjmiesz to czarne podszybie w całości, to poświęć troszkę czasu i profesjonalnie i równo przetnij je w wybranym miejscu, żeby na przyszłość nie musieć odkręcać wycieraczek, będziesz wyjmował tylko fragment podszybia od strony pasażera.

Ale co Ty to opowiadasz, jak przetnie podszybie to będzie kapać woda w tym miejscu np. na akumlator... Do wymiany filtra nie trzeba nic przecinać. Filtr wychodzi po 2 min od otworzenia maski i nie trzeba ruszać żadnej śruby ani tym bardziej podszybia.

Zrób tak jak pisałem, zrzuć wycieraczki, wyciągnij podszybie, wyciągnij rynienkę nad obudową filtra, potem 3 nakrętki i obudowę masz w rękach. Potem osunąć starą gąbkę i w jej miejsce albo klej do szyb (rozwiązanie już raczej permanentne bo jak klej złapie to tylko targanie na siłę później), albo gruba uszczelka samoprzylepna do okien. Nie dawaj silikonu utwardzanego octem (np. sanitarny). Widziałem też w sklepie takie dekarskie uszczelki rozprężne, nie wiem czy ktoś stosował, ale być może ma to racje bytu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale co Ty to opowiadasz, jak przetnie podszybie to będzie kapać woda w tym miejscu np. na akumlator... Do wymiany filtra nie trzeba nic przecinać. Filtr wychodzi po 2 min od otworzenia maski i nie trzeba ruszać żadnej śruby ani tym bardziej podszybia.

Zrób tak jak pisałem, zrzuć wycieraczki, wyciągnij podszybie, wyciągnij rynienkę nad obudową filtra, potem 3 nakrętki i obudowę masz w rękach. Potem osunąć starą gąbkę i w jej miejsce albo klej do szyb (rozwiązanie już raczej permanentne bo jak klej złapie to tylko targanie na siłę później), albo gruba uszczelka samoprzylepna do okien. Nie dawaj silikonu utwardzanego octem (np. sanitarny). Widziałem też w sklepie takie dekarskie uszczelki rozprężne, nie wiem czy ktoś stosował, ale być może ma to racje bytu.

 

Ja także stosowałem w kilku swoich vw takiego rodzaju uszczelki. Jednak najlepsza jest oryginalna do kupienia w ASO za około 10zł. Fakt silników na bazie octu nie można stosować ponieważ wchodzi w reakcję z blachą i zaczyna rdzewieć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem gdzie opisać mój problem, spróbuje tutaj, w razie czego proszę o przeniesienie a nie o usunięcie :)

 

2 miesiące temu kupiłem passata b5fl 3bg 1.8t z końca 2002 roku

Dodatkowo zamontowane jest odcięcie zapłonu, tzn jak nie wciśne skitranego mikrowłącznika to nie włącze zapłonu, wszystko było fajnie bo dodatkowe zabezpieczenie ale dziś nad ranem przeszła wielka nawałnica, deszcz padał z 20min ale oporowo, 3h później wsiadłem do samochodu i nie chciał odpalić, elektryka się odpalała ale gdy przekręcałem kluczyć by odpalić silnik nic nie dawało, dopiero po 3 próbie odpalił, tak jakby może coś się zalało ?

Dzisiaj podjechałem też na myjkę ciśnieniową reczną, po umyciu zauważyłem że zostało trochę wody na prograch u kierowcy, troche mniej u pasażera z przodu, ale uszczelki jako takie od środka mokre nie były

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U siebie również walczyłem z wodą... leciało właśnie z pod obudowy filtra kabinowego oraz z pod skrzynki na komputer po stronie kierowcy. Nowa uszczelka z aso nic nie daje bo to gąbka zwykła ( w internecie można znaleźć problemy z przeciekaniem w postach z 2004 roku gdy auto było np 2 letnie więc to wada konstrukcyjna) Najlepiej uszczelnić to nie jak koledzy wcześniej mówili sylikonem bo sylikonu się*nie daje do blach samochodowych bo rdzewieją po jakimś czasie spoina się wypacza i problem powraca (ewentualnie można dać neutralny). Ja sprawę załatwiłem masą klejąco-uszczelniającą ze sklepu lakierniczego (np firma troton około 18zł /kartusz), może być też klej do szyb. 6 lat temu zrobione - w aucie do dziś suchutko i pachnąco.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mógłbyś zrobić zdjęcia miejsc gdzie można spodziewać tych słabszych miejsc do przeciekania wody w naszym passku ? Będę bardzo wdzięczny za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj podjechałem też na myjkę ciśnieniową reczną, po umyciu zauważyłem że zostało trochę wody na prograch u kierowcy, troche mniej u pasażera z przodu, ale uszczelki jako takie od środka mokre nie były

Jeśli woda stoi na progach to czeka cię rozbiórka drzwi i uszczelnianie blachy która jest przykręcana.

Musisz zdemontować tapicerkę, odkręcić blachę i nałożyć tam silikon neutralny dookoła/lub klej i skręcić spowrotem aż wypłynie.

Później składasz wszystko do kupy i cieszysz się suchymi progami.

 

Robisz to w każdych drzwiach poprzez które woda dostaje się do środka na progi.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Najlepiej uszczelnić to nie jak koledzy wcześniej mówili sylikonem bo sylikonu się*nie daje do blach samochodowych bo rdzewieją po jakimś czasie spoina się wypacza i problem powraca

Naczytałeś się kolego bzdur i je powtarzasz.

Śmiało można to robićsilikonem neutralnym.

Stosowałem w kilku różnych autach i działał latami bez żadnych problemów (musi być odporny na pleśnie,grzyby,temp).

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Mógłbyś zrobić zdjęcia miejsc gdzie można spodziewać tych słabszych miejsc do przeciekania wody w naszym passku ? Będę bardzo wdzięczny za pomoc

- blachy w drzwiach

- łączenia gumowe w słupkach

- obudowa filtra kabinowego

- obudowa komputera

- łączenie przedniej szyby

- szyberdach

- korki w podłodze

- tylne lampy (jeśli woda jest w bagażniku)

- woda pod dywanikami (zapchane odpływy pod aku jak i serwem), obudowa PP i komputera

- nieszczelna przednia szyba...itp itd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie woda dostawała się przez uszczelkę filtra kabinowego, po dokładnym wysuszeniu i uszczelnieniu silikonem jest już spokój.

Ps: pokrywa filtra kabinowego w FL jest, bynajmniej u mnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie woda jest tylko pod nogami pasażera z prawej strony tzn, że woda dostaje się przez filtr kabinowy lub jego okolice?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
u mnie woda jest tylko pod nogami pasażera z prawej strony tzn, że woda dostaje się przez filtr kabinowy lub jego okolice?

 

Albo pod blachą mechanizm el. szyby w drzwiach prawych z przodu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a co do tych boczków, wystarczy sciągnać część z tapicerka czy potem też tą blache odkręcać? słyszałem że z tą blachą trochę więcej zabawy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności