Skocz do zawartości

dartroom

  • Zawartość

    242
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

O dartroom

  • Urodziny 13.04.1994

Informacje osobiste

  • Imię
    Kam
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    RBK

Samochód

  • Generacja
    B5
  • Silnik
    B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
  • Rok produkcji
    2003
  1. Autonomiczne samochody i moralne wybory

    Czyli caly swiat musi byc na identycznym poziomie bo jak bd wygladala jazda obcokrajowcow nawet z poza unii? Kazdy afrykanski kraj bd mial autonomiczny ruch czy zakaz wjazdu?
  2. Zwrotnica vs. wahacz

    Zmien zwrotnice na taka jak od kierowcy, najlepiej ze sprawnym lozyskiem zeby nie wymieniac i masz elegancko tak jak ma być.
  3. Rozumiem, recaro sa dosc kosztowne plus nie ma tegu duzo. Moja kanapa juz tez nie jest dzielona i tez sie nie podnosi, ale szczerze podniesiebie kanapy nie zmienia wiele. Boczki kanapy zostały z b5 rozumiem?
  4. Passaciarze niedlugo bedziemy próbować kanape z salonu zamontowac Kolejna fajna modyfikacja. Rozumiem że teraz kanapy juz nie masz dzielonej? Ciekawe jakby kanapa z sedana chciala pasowac. Tez mi sie wydaje ze byloby to mocowanie duzo lepsze do adaptacji oparcia z b6. Nawet jak nie idealne to po modyfikacji jak ulal. Pasowaloby pomierzyc.
  5. Podstawa to logi dynamiczne. Poczytaj jak zrobic i wrzuc do oceny. Nikt Ci w kryształowej kuli nie wypatrzy diagnozy.
  6. Panowie jak to w końcu z tymi sworzniami jest. W ktorych latach mamy 16mm W ktorych latach mamy 22mm Jakie sa w alu zwrotnicy?
  7. Przekłamanie licznika .Jaka przyczyna ?

    Przeciez mam full fisa, 849B z eepromem od 849A, spięty z MFD ver. D na 3 kablach.
  8. Przekłamanie licznika .Jaka przyczyna ?

    Nie potrzebny. 3 kable pociagnac do navi jak nie ma + kodowanie navi i kodowanie licznika, odświeżenie can gatewaya
  9. Fotele B6 w B5

    Zrobie Ci zdjecie jutro jak mi sie uda za dbia. Generalnie haczyki trzymaja tył a przod beda trzymac klipsy plastikowe z b6 w ktore wchodza druty kanapy uksztaltowane w ksztalt litery U. EDIT: Jak widacc wydlubane troszke pianki i haczyk zaczepiony o drut. EDIT 2: Jeżeli chodzi o podgrzewanie to zastosowany termistor 10kohm przy 25st. nie do konca mi odpowiadal. Na 1 pozycji grzal fotel juz w miare mocno a wraz z kolejnymi pozycjami podnosila sie temperatura grzania ale nie znacznie. Po obliczeniach dolutowałem rezystor 22kohm równolegle do obwodu i charakterystyka poprawila sie. 1 grzeje slabo a wraz z kolejnymi poziomami jest dokladane do pieca.
  10. Fotele B6 w B5

    Ok, to ja dołożę swoje 5 groszy po montazu kompletu z b6. Ad 1.Materialy Marcina sa bardzo pomocne, ale nie cos mi nie pasowaly lekko przednie mocowania, musialem otwory przesuwac itp. więc raczej polecam przymierzyć i wywiercic otwory jak wypadaja. Ad 2. Tył oparcie mam na podobnych adapterach jak Marcin, ale oprocz tego, że adapter dystansuje od karoserii 30mm, otwory podnosimy o 25mm jak pisał Marcin, to dodatkowo u mnie pasowaloby przesunąć to mocowanie o 15-20mm w lewa strone ( w strone drzwi od strony kierowcy) ( jeżeli zostawilbym w osi starych otworów to cale oparcie miałem przesuniete za bardzo na prawo co skutkowało tym, że z jednej strony oparcie tarlo po boczku kanapy a z drugiej szpara ze palce wchodzily.) Ad 3. Bolce do zamków opacia trzeba tak wymierzyć, żeby idealnie sie zmiescila roleta, a mi nawet idealnie weszla zwijana kratka rozciagana do sufitu, ktora ma dodatkowo przesuwany bolec który musi sie znalezc idealnie w otworze w boczku ( zależało mi na niej bo usztywnia dodatkowo oparcie a w tej podwójnej częsci oparcia jest pas 3 pasażera, wiec musi byc solidnie, zeby pasażer nie wyłamał oparcia w razie wypadku. B5 bolce ma solidne 12mm a w oparciach b6 zamek przyjmie bolec max 7mm wiec wiadomo. Ad 4. Kanape mam z sedana, i jak wiadomo w sedanie sie nie rozkłada, wiec nie ma pod nia blach i zawiasów. Jest to gąbka z utopionym w niej grubym drutem usztywniajacym i oryginalnie w jednym miejscu ten drut jest odsłonięty i ma wejść na haczyk. W B5 kombi mimo że kanapa jest inaczej montowana taki haczyk jest (pewnie kanapa z b5 sedana by pasowala na niego) ale w zlym miejscu w stosunku do kanapy z b6. Cudem w okolicy w ktorej wypada haczyk b5 na kanapie b6 przechodzi drut, trzeba wydlubac troszke gąbki i kanapa sie zapnie na ori haczyk. Zamowilem plastikowe klipsy od b6 na przednia czesc kanapy, wywierce otwory i zatrzasne tez przod kanapy ( teraz mam tylko na haczykach i siedzi w miare stabilnie, ale jednak przod trzeba ustabilizowac. Ad 5. Podgrzewanie przednich foteli rownież ogarnąłem. W fotelach b6 jest moduł grzania ( ja ich nie mialem, w ogóle moje fotele byly zdekompletowane i pod nie mialem ani modułów ani wiązki łączącej wszystko, ale poradzilem sobie. Jak chcemy miec grzanie na przełącznikach z b5 moduł nas nie interesuje. Pod fotelem do głównej wiązki wpieta jest 4 pinowa kostka ( kable: czarny, brązowy, brąz z czarnym paskiem i żółty z czarnym paskiem) oraz 2 pinowa wtyczka ( żółty z czarnym i brązowy z czarnym) I teraz tak: są to wtyczki od maty siedziska i maty oparcia. W 4 pinowej przewód brązowy i czarny to zasilanie maty, a 2 pozostałe to termistor. U mnie termistory byly uszkodzone wiec kupilem 10k w 25st. i zamontowalem w siedziska ( nie wiem jaka charakterystyke maja ori b6, byc moze moga zostac). Wtyczka 2 pin jest od maty oparcia. Wiec odciąłem wtyczke ori b5 od grzania spod moich foteli i przylutowałem. Uwaga! W siedzisku plus maty to czarny a w oparciu czarno-zółty. Mozna sie pomyslic bo w wiazce 4pin czarno zółty to plus termistora. Efekt? Grzeje fajnie ale najwieksza regulacja jest miedzy od 0 do 2 na pokretle ( pewnie termistor ma charakterystyke nieco inna, ale mi pasuje.) Ad 6. Po montazu foteli mocowaniami Marcina, siedzi sie nieco wyzej niz w ori b5 na najniższych ustawieniach, i tez minimalnie bardziejdo tylu na max bliskich ustawieniach. Ale to sa skrajności, gdyby ktos byl wybitnie niski (160) to trzeba wziac to pod uwage i przednie mocowania zrobic nieco inne, pewnie cos na styl takich rogów ] aby przednie otwory poszly troszke do przodu w stosunku to lini otworow w podlodze b5. Ad 7. Musialem odciac kawalek plastikowej podlogi bagaznika w ktorej byla rynienka mocujaca wykladzine bagaznika, bo fotele zahavzaly przy skladaniu ( wykladzine mam luzem ale siedzi i nigdzie nie ma zamiaru wyjeżdżać. Śruby do adapterow oparcia tez trzeba dac ultra płaskie bo oparcie slizga sie po nich przy składaniu tak tam ciasno. Na sam koniec: uwaga, pracy wydaje sie nie duzo, ale schodzi okropnie duzo czasu, przymiarki, pasowania, wiercenia i wgl. Trzeba miec zaplecze z podstawowymi narzedziami ślusarskimi. Trzeba trzymac nerwy na wodzy, bo wszystko jest uparte i przeszczep broni sie przed przyjęciem. Pasowalby garaż no ale ja zrobiłem to na dworze wiec sie da. Więcej grzechów nie pamiętam
  11. Problem z dzwiami

    Temat wałkowany wiele razy. Probuj otwierac, popukiwac przy klamce z zewnatrz i otwierac. Nie uda sie otworzyc to musisz rozkręcać drzwi od srodka. Po wyjeciu zamka do poprawy zimne luty lub zmiana krancowek. Wszystki jest na forum.
  12. diesel Wizaulne rozpoznanie silnika

    Awx/avf maja wiekszy dolot do turbo i rury sa na zapinke nie opaske skrecana. Wieksza srednica egr i inny kolektor dolotowy. Dodatkowo avf idzie w parze ze skrzynia 6b. Avb ma mniejsze rurki na opaski, inny kolektor dolotowy zazwyczaj inna/mniejsza chlodniczke oleju pod filtrem.
  13. abs esp ręczny !!

    Poszukaj adaptacja czujnika skretu.
  14. Jakie sprężyny?

    Musisz brac pod uwage zawsze zeby przednie sprezyny do twojego silnika, chodzi o wage motoru. Tył ma byc do typu nadwozia czyli do sedana. Mozliwe, ze u Ciebie przednie sprezyny sa od jakiegos ciezkiego silnika.
  15. Ocena Turbo AWX

    Duzo oleju połyka miedzy wymianami? Ma luz wzdluzny?
×