majonezzz Zgłoś #6841 Napisano 4 Lutego 2016 Szybkie pytanie: Czy w roczniku 2016, w cenie wersji 2.0TSI 220KM _na pewno_ jest zawieszenie adaptacyjne DCC ? Konfigurator mówi nadal że tak, na forum pisaliście że jest, natomiast w cenniku tego nie ma, oraz co najważniejsze, w specyfikacji zamówienia od dealera też nie ma o tym wzmianki w wyposażeniu standardowym. Ktoś może to potwierdzić ? Ja widzę w cenniku 2016 seryjnie dla Highline Zawieszenie z adaptacyjną regulacją DCC, nadwozie obniżone o ok. 15mm - dla 2.0 TSI 220 KM i 2.0 TDI 240 KM i 2.0 TSI 280 KM a w konfiguratorze dla 2.0 TSI 220 seryjne Zawieszenie z adaptacyjna regulacją DCC i wyborem profilu jazdy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cronosik Zgłoś #6842 Napisano 4 Lutego 2016 Ja widzę w cenniku 2016 seryjnie dla Highline Zawieszenie z adaptacyjną regulacją DCC, nadwozie obniżone o ok. 15mm - dla 2.0 TSI 220 KM i 2.0 TDI 240 KM i 2.0 TSI 280 KM a w konfiguratorze dla 2.0 TSI 220 seryjne Zawieszenie z adaptacyjna regulacją DCC i wyborem profilu jazdy. Dla sedana? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Trust42 Zgłoś #6843 Napisano 4 Lutego 2016 Polecam opony na serwisie oponeo.pl Sam kupowałem juz kilka razy, najlepsze ceny i obsługa. Pozdrawiam. Udało mi sie dzisiaj odebrać mojego Nareszcie. Pierwsze wrażenie, to .... w srodku super lusterko. Nic nie pisaliście, ze takie fajne. Jakby iphonowe.... Śmiejcie sie, ale ja ten samochód kupiłem zupełnie w ciemno. Nie jeździłem, nie mantykowalem, oglądałem z zewnątrz na ulicach. Nawet w salonie nie bardzo mi sie udało, bo nie mieli w ciagu ostatnich dni (od wyboru do wyjechania z salonu minęło jakieś 10 dni...). W salonie w ostatnim czasie nie mieli żadnego Passata. (Teraz stoi Alltrack. Robi piorunujące wrażenie w kolorze pomaranczowym...).Ps. Spróbujcie kupić o tej porze roku opony zimowe. Nie takie to łatwe (pisze oczywiście o tzw normalnych serwisach oponiarskich, a nie o chorych cenach u dealerów vw). Ps2. Idę czytać instrukcje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
majonezzz Zgłoś #6844 Napisano 4 Lutego 2016 Dla sedana? No fakt. Chyba się walnąłem i spojrzałem w pośpiechu (wszystko przez pączki ) na varianta zamiast na sedana. Teraz spojrzałem na wszystkie cenniki oraz konfigurator i DCC nie ma tylko w cenniku 2016 i tylko dla sedana. Wg mnie to jest zwykły błąd (który to już na koncie VW Polska) gdyż: 1. rodzaj nadwozia nie wpływa na wyposażenie, które można montować w obu wersjach nadwoziowych (czemu DCC miałoby nie być dla sedana?) 2. różnica w cenie między variantem 2016, a sedanem 2016 to 4500 zł wynikające właśnie z rodzaju nadwozia, więc w takim razie DCC dla varianta byłoby jakby w gratisie względem sedana co samo w sobie jest bezsensem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mrw Zgłoś #6845 Napisano 4 Lutego 2016 No właśnie nie wiem... Nasze auta są w to wyposażone... no ale w jaki sposób przez jaki proces/jakie urządzenia dostarczana jest energia ładowania z hamowania ... Z tego co pamiętam, to podczas hamowania zwiększa się napięcie alternatora, przez co jednocześnie stawie on większy opór (hamowanie) i intensywniej ładowany jest akumulator. Zysk z tego taki, że przy naładowanym w ten sposób akumulatorze można z kolei przy normalnej jeździe odłączyć alternator, przez co spada opór przezeń stawiany i stąd zysk na paliwie. Moim zdaniem to przerost myśli technicznej nad zdrowym rozsądkiem, choć realne oszczędności mogą być w... rzadszej wymianie klocków hamulcowych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sirocco Zgłoś #6846 Napisano 4 Lutego 2016 Ok. ale w jaki sposób jest generowane napięcie z energii kinetycznej hamowania ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mrw Zgłoś #6847 Napisano 4 Lutego 2016 (edytowane) Ok. ale w jaki sposób jest generowane napięcie z energii kinetycznej hamowania ? A jak się hamuje silnikiem? Po prostu silnik zamiast napędzać koła stawia im opór, ale w tym przypadku cała para idzie w gwizdek. Jeśli jednak silnik stawia opór zwiększony oporem alternatora, to energia dostarczona z kół ładuje akumulator. Im większy prąd ładowania, tym większy opór. Dla uproszczenia można przyjąć tak: silnik napędza alternator i traci na to część energii. Przy hamowaniu koła, nie silnik, napędzają alternator, silnik ma lżej i stąd oszczędności na paliwie. Mnie to zainteresowało gdy nie mogłem się nacieszyć aktywnym tempomatem i jeździłem z nim praktycznie cały czas - to hamowanie za zwalniającym pojazdem było jakieś "inne" i zacząłem się zastanawiać, czy na okrągło ścieram klocki i tarcze, czy może jest to jednak robione inaczej. Ucieszyłem się, gdy doczytałem, że to alternator "hamuje". PS Edytowałem, bo z unikodowych cudzysłowów robią się jakieś dzikie literki. Droga administracjo, mamy 2016 rok i iso8859-2 ma swój najlepszy czas za sobą. UTF-8 przydaje się nie tylko na forach, gdzie pisze się cyrylicą i po chińsku. (A co? Pomarudzić nie można?) Edytowane 4 Lutego 2016 przez mrw Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jot Zgłoś #6848 Napisano 4 Lutego 2016 Ok. ale w jaki sposób jest generowane napięcie z energii kinetycznej hamowania ? Napięcie nie jest generowane z energii hamowania tylko podczas hamowania. Gdy hamujesz, to na tą chwilę zmienia się przełożenie obrotów alternatora (prawdopodobnie, ale głowy nie dam sobie uciąć) i przez ten czas jest wydajniejsze ładowanie aku. Reszta tak jak było wyżej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mrw Zgłoś #6849 Napisano 4 Lutego 2016 Napięcie nie jest generowane z energii hamowania tylko podczas hamowania. Gdy hamujesz, to na tą chwilę zmienia się przełożenie obrotów alternatora (prawdopodobnie, ale głowy nie dam sobie uciąć) i przez ten czas jest wydajniejsze ładowanie aku. Reszta tak jak było wyżej. Ja myślę, że to nie jest robione mechanicznie (zmiana przełożenia), a gdzieś w okolicy regulatora napięcia na zasadzie: zwiększenie napięcia zwiększenie prądu ładowania, a skutek = zwiększenie oporu stawianego przez alternator. Głowy za to nie dam, ale elektronika jest tal tania, że pewnie poszli tą drogą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jot Zgłoś #6850 Napisano 4 Lutego 2016 Być może, nie upieram się i raczej będzie tak jak piszesz chociażby z powodu $$$. Nieważne. Chodziło o to że podczas hamowania alternator skuteczniej ładuje, przez co też stawia większy opór i dodatkowo wspomaga hamowanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
merci_94 Zgłoś #6851 Napisano 4 Lutego 2016 No fakt. Chyba się walnąłem i spojrzałem w pośpiechu (wszystko przez pączki ) na varianta zamiast na sedana. Teraz spojrzałem na wszystkie cenniki oraz konfigurator i DCC nie ma tylko w cenniku 2016 i tylko dla sedana. Wg mnie to jest zwykły błąd (który to już na koncie VW Polska) gdyż: 1. rodzaj nadwozia nie wpływa na wyposażenie, które można montować w obu wersjach nadwoziowych (czemu DCC miałoby nie być dla sedana?) 2. różnica w cenie między variantem 2016, a sedanem 2016 to 4500 zł wynikające właśnie z rodzaju nadwozia, więc w takim razie DCC dla varianta byłoby jakby w gratisie względem sedana co samo w sobie jest bezsensem Dzisiaj jeszcze specjalnie zadzwoniłem do salonu upewnić sie czy w moim Sedanie 2.0 TSI 220 5/2016 na pewno jest DCC w standardzie jest i nie ma co sie martwić, błąd w cenniku i tyle Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sirocco Zgłoś #6852 Napisano 5 Lutego 2016 A jak się hamuje silnikiem Moment, moment, nikt nie powiedział, że hamowanie silnikiem. Równie dobrze mogę to odczytywać jak hamowanie konwencjonalne.. przez wciśnięcie pedała. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kamciek88 Zgłoś #6853 Napisano 5 Lutego 2016 Dzisiaj jeszcze specjalnie zadzwoniłem do salonu upewnić sie czy w moim Sedanie 2.0 TSI 220 5/2016 na pewno jest DCC w standardzie jest i nie ma co sie martwić, błąd w cenniku i tyle W cenniku od dealera na rok 2016 tez jest informacja, ze dla sedana 2.0TSI 220 /280 i TDI 240 - DCC jest standardem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mrw Zgłoś #6854 Napisano 5 Lutego 2016 Równie dobrze mogę to odczytywać jak hamowanie konwencjonalne.. przez wciśnięcie pedała. Tak też jest: wciskamy pedał hamulca, klocki się zaciskają i stawiają opór oraz alternator stawia dodatkowy, zwiększony na tę chwilę opór. Energia z kloców idzie w ciepło, a następnie w powietrze; energia z alternatora idzie do akumulatora. To rozwiązanie od zawsze stosuje się w samochodach elektrycznych i hybrydowych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sh95 Zgłoś #6855 Napisano 6 Lutego 2016 Chyba błąd w cenniku. Dla Varianta jest dla Sedana nie ma Ale musi Ci potwierdzić sprzedawca. Ja mam produkcje ostatni tydzień 2015 i mam w standardzie DCC. I ciekawe bo wydaje mi się że jak nie ma DCC to nie było w wyborze profilu jazdy trybu "Comfort", a teraz w cenniku napisane że jest nawet bez DCC. http://cenniki.konfigurator-vw.pl/pdf/RM2016_RP2016/passat_variant.pdf [ATTACH=CONFIG]140920[/ATTACH] Dzięki. Sprzedawca potwierdził, że jest DCC. Błąd w cenniku jest teoretycznie do zrozumienia, ale oficjalnej ofercie to już dziwna sprawa, hmmm. Teraz mam zagwozdkę, bo gdyby nie było, to bym brał 1.8TSI, a tak korci mnie to 2.0 TSI. Mam na oku gotowe do odbioru sztuki. Różnica w cenie po rabatach wyszła ~17k. Rata leasingu to ponad 400zł/mc różnicy. :ocochodzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piokow Zgłoś #6856 Napisano 6 Lutego 2016 To zawsze jest trudny wybór. Ja zamiast 40 koni mam osiemnastki dach i wentylowane fotele Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wandalin Zgłoś #6857 Napisano 7 Lutego 2016 To zawsze jest trudny wybór. Ja zamiast 40 koni mam osiemnastki dach i wentylowane fotele Przepraszam, ale myślałem ze auto głównie służy do jazdy i moc, właściwości jezdne to podstawa, ale może ja się nie znam.a SORY za dygresja, fajnie ze masz dach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
betagoo Zgłoś #6858 Napisano 7 Lutego 2016 Podstawa to spelnienie przez samochod oczekiwan i potrzeb uzytkownika. Czesto glownie sluzy do przewozenia ladunku, np. Ludzi, a wlasciwosci jezdne sa pomijane w wyborze np. W stosunku do ladownosci, pojemnosci, wielkosci kabiny, itp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sh95 Zgłoś #6859 Napisano 7 Lutego 2016 U mnie sprawa jest bardziej skomplikowana. Właśnie ten 2.0 ma okno dachowe, na którym mi zależy, oraz wspomniane DCC. 1.8 ma więcej innych bajerów, które mógłbym olać, jak AiD, EasyOpen, rolety.. Tych 40KM też mi specjalnie nie potrzeba, ale fakt, że z nimi większy banan na twarzy będzie Jutro jadę obejrzeć 1.8, bo jest na miejscu, może wtedy zapadnie decyzja Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piokow Zgłoś #6860 Napisano 7 Lutego 2016 Przepraszam, ale myślałem ze auto głównie służy do jazdy i moc, właściwości jezdne to podstawa, ale może ja się nie znam.a SORY za dygresja, fajnie ze masz dach Ja nie sądzę że do dobrej zabawy i jazdy autem tylko silnik jest potrzebny. Dla mnie jest on na dalszym miejscu. Najpierw hamulce, opony układ kierowniczy, zawias i dopiero mocny silnik. A jak mi brakuje wrażeń to wsiadam na 2 koła i mam setkę w 4 sekundy bez napinania i zmiany biegów Osobiście, ale to sprawa indywidualna, nie wyobrażam sobie szybkiej jazdy na 17" 215/55 eco po zakrętach a na prostej przeniesienie na asfalt 350 niutonów szczególnie wilgotnej co nie jest w Polsce rzadkością . Po co DCC jak wszystko wytłumiają gumy balonowe ? No i jeszcze nie mam zamiaru wizytować proktologa w najbliższym czasie dlatego te wiatraki w fotelu . A dach jest fajny zgadza się i na dodatek bardzo poprawia wymianę powietrza - - - - - aktualizacja - - - - - Koledzy, czy ktoś już skutecznie ogarnął VIM ( video in motion ) ? Żeby z kabla zmienić to trzeba mieć jakiś kod Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach