qba1986 Zgłoś #10761 Napisano 19 Września 2020 u mnie w BiTdi tankuję około 10l na 10000km, przy cenie 1,39zł za litr (na stacji z dystrybutora) wychodzi za cały zbiornik około 14zł, czyli na 100km jest to raptem 0,14zł Więc koszt samego Adblue (o ile nic się nie popsuje) jest w zasadzie pomijalny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #10762 Napisano 22 Września 2020 Może już o tym było, ale nie mogę znaleźć i pewnie wielu zaskoczy moje pytanie w tym dziale Ma ktoś opis reflektorów z wersji FL? Jak widzę w ETKA są dwa Basic LED (reflektor z LEDowym źródłem światła) oraz Top-LED (Matrix)? Wersja Basic jest coś warta czy gorzej niż źle? Miał ktoś styczność z tymi reflektorami i np z Golfa 7 FL? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sober Zgłoś #10763 Napisano 22 Września 2020 Moim zdaniem podstawowe reflektory LED świecą bardzo dobrze. Lepiej niż ksenony w moim poprzednim aucie. Jest doświetlanie zakrętów. Migacze są na żarówkach (!). Wyżej są matrix, ale dopłata jest bardzo duża. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dreyfus Zgłoś #10764 Napisano 22 Września 2020 14 minut temu, Sober napisał: Lepiej niż ksenony w moim poprzednim aucie Raczej mało realne w jakim aucie tak kiepsko świeciło? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ktry Zgłoś #10765 Napisano 22 Września 2020 Również odnoszę wrażenie że światla ledowe to żadna rewelacja jesli chodzi o jazdę nocą, a w szczególności gdy jest mokry czarny asfalt. Bardziej jest to moda, prestiż, ECO i chwyt marketingowy za który każą sobie słono płacić przy zakupie i jeszcze słoniej jak cos się zesra po gwarancji. Po co klient ma wydać 5 zł za żarówkę H7 jak może wydać kilka set zł za leda, modół, przetwornicę ITP. A klient kupuje i płaci żeby sąsiedzi widzieli że ma ECO LEDY. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #10766 Napisano 22 Września 2020 Jakie to ECO skoro ciągnie to 50-60W. Fakt iż tylko w trybie świateł drogowych ale jednak. To, że to nie rewelacja to nie odkrycie ale nie ma wyjścia. Alfa Romeo Giulia (Alfy Romeo to chyba jedyne obecnie sprzedawane nowe pojazdy z BiXenonem) nie jest częstym wyborem, więc jesteśmy skazani na LED stąd pytanie czy te nowe LED-Basic są coś warte czy koniecznie trzeba dopłacać do Top-LED aby to jakoś świeciło. Inna opcja to schodzący Golf 7(.5) Variant. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gajdzi Zgłoś #10767 Napisano 22 Września 2020 ECO z punktu widzenia dostawcy/producenta - nie kosztuje to krocie sam szukam paska w wersji TOP-LED bo osobiście tez uważam ze święcą lepiej niż xenon a co tego maja automatykę przysłaniającą pojazd jadący przed nami. Tak faktycznie to każdy producent powinien mieć zrobione porównanie LED’ow i pokazywać różnice względem wersji, każdemu potencjalnemu kupującemu - ostatecznie chodzi o bezpieczeństwo! jezdzilem paskiem w top-LED i wiem ze to jest to co chciałbym w swoim przyszłym aucie! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sober Zgłoś #10768 Napisano 22 Września 2020 Jechałem autem z top led poprzedniej generacji (przesłony mechaniczne, nie matrix) i pozycyjne świeciły w ziemie przed autem... W serwisie rozkładali ręce że niby ustawione tak jak powinny i nic nie są w stanie zrobić. Potem poczytałem że to typowy problem. Może dlatego nie doceniłem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #10769 Napisano 23 Września 2020 No czyli trzeba by było wziąć na weekend na testy i się samemu przekonać szczególnie, że teraz światła to już jest kiedy testować Drugie pytanie - są tu jacyś użytkownicy niemal najtańszej wersji silnikowej, tj. 1.5 TSI+DSG? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
enriquez Zgłoś #10770 Napisano 23 Września 2020 Na codzień jeżdżę B8, a żona Superbem 3. Tu jest LED Top, w S3 jest ksenon, również jak by go nie nazywał "Top". Jak kupowałem Superba to mi się wydawało, że światła ma kozackie. Jasne, wycinanie jak w B8. Ale z biegiem czasu, po 3 latach przyszedł Passat. Jak się przesiadam do Superba, to wydaje mi się, że jadę na jakiś świeczkach a nie ksenonach w porównaniu do Passata. Odczucie nie zmienia się czy pada, czy nie, czy afalt jasny, czy ciemny, czy betonowa autostrada. Być może żarówki kenonowe mam do wymiany, ale jak dla mnie różnica między top led a ksenon to jest przepaść. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jelly Zgłoś #10771 Napisano 3 Października 2020 Proponuje postawić wieczorem samochód z żarówkami H7 obok samochodu z ledami - różnica nie jest jakaś, to przepaść. Każdy kto to zobaczy i go stać na pewno dopłaci do ledów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #10772 Napisano 5 Października 2020 Tak dla ciekawskich, w nowych B8 są już tylko panele dotykowe w klimatyzacji (jak w Arteonie) ale to już pewnie wiecie (w/g mnie paskudztwo). Dodatkowo od przyszłego roku mają być kolejne ruchy w silnikach, ma być eTSI i prawdopodobnie brak manualnych skrzyń. Ceny niestety znów w górę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jelly Zgłoś #10773 Napisano 11 Października 2020 W dniu 5.10.2020 o 22:08, radekrp90 napisał: Dodatkowo od przyszłego roku mają być kolejne ruchy w silnikach, ma być eTSI i prawdopodobnie brak manualnych skrzyń. Ceny niestety znów w górę Sam mam manula kupionego świadomie jednak sądze, że takie skrzynie przeminą jak korbki do odsuwania szyb. To już tylko kwestia czasu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #10774 Napisano 11 Października 2020 W moim przypadku następne auto będzie z automatem, więc mnie to jakoś specjalnie "nie boli". Nie wiem tylko czy podwyższenie cen nie wynika właśnie z wyposażenia - może zwyczajnie skoro nie będzie najtańszego modelu z manualną info o wyższych cenach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
twinsen Zgłoś #10775 Napisano 20 Października 2020 W dniu 5.10.2020 o 22:08, radekrp90 napisał: Tak dla ciekawskich, w nowych B8 są już tylko panele dotykowe w klimatyzacji (jak w Arteonie) ale to już pewnie wiecie (w/g mnie paskudztwo). Dodatkowo od przyszłego roku mają być kolejne ruchy w silnikach, ma być eTSI i prawdopodobnie brak manualnych skrzyń. Ceny niestety znów w górę Ja mam B8FL, owszem brak gałki głośności jest wg mnie koszmarnym błędem (np. Mercedes podobno wycofał się z wszystkiego dotykowego). Dobrze że mam na kierownicy głośność, inaczej bym szału dostał, trafić w ten +- na drodze z wybojami to jest sztuka. Poza tym, co im przeszkadzały plastikowe klawisze sterujące po bokach ekranu? Ogólnie, system infotaiment MIB3 jest tak koszmarnie wolny, że odniosłem wrażenie że cofnąłem się o jakieś 20 lat do epoki 386DX Nie wiem co oni tam za procesory wkładają, ale całość w aucie aspirującym do premium (no dobra, VW nie jest premium poza Arteonem ) to jest słabo. Zwłaszcza jak to startuje dopiero, to przewinięcie ekranu z menu albo tego home - to są takie zacinki jak w pierwszych jednordzeniowych Androidach. Do czego można się przyczepić - np. w wielu Lane Assist jest pod dedykowanym klawiszem, tutaj trzeba sobie kliknać w klawisz na dźwigni kierunkowskazu i dopiero jest menu asystentów. Głośność i menu cyfrowego kokpitu są na klawiszach, podczas gdy np. Seat czy Skoda mają wygodne roleczki którymi można sobie przewijać menu, jest precyzyjniej i szybciej. Ale coś co mnie rozwaliło totalnie to to że jak zapłon jest wyłączony, to głośność z kierownicy nie działa. Trzeba pacać w panel. Niemcy z ergonomią nie mają chyba zbyt dużo wspólnego ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #10776 Napisano 20 Października 2020 Koszty, koszty, koszty. I jak by ktoś jeszcze zapomniał to koszty. Wszelkie dotykowe badziewie jest wbrew pozorom tańsze niż przycisk. Gdyby choć było to rozwiązane z tzw haptyką (wibracyjna symulacja kliknięcia) to można by to przeboleć ale to tylko w Audi. Poza tym to że producent nazywa Arteona produktem premium ma tyle samo wartości co nazwanie siebie samego szlachcicem - brzmi ładnie ale nie niesie za sobą niczego wartościowego. Jedyny produkt premium w VW to Touareg. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Burbon Zgłoś #10777 Napisano 3 Listopada 2020 Cześć, jestem na etapie poszukiwania B8 i mam możliwość kupić pewny egzemplarz z 2.0TDi 150 koni, z tym że diesel nie leży raczej w moim sposobie użytkowania. Codziennie robię po okolicy 10-15 kilometrów, plus ze dwa razy w ciągu tygodnia przejazd 30-60 kilometrów i ze dwie dłuższe trasy w ciągu miesiąca. Czy jest czego się bać w kwestii dpf, czy jego eksploatacja wygląda na tyle bezproblemowo, że mogę spokojnie wziąć takie auto? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dreyfus Zgłoś #10778 Napisano 3 Listopada 2020 Dobrze wiesz że przy takim sposobie użytkowania ropniak jest bez sensu i szukasz na siłę potwierdzenia że to auto możesz kupić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gajdzi Zgłoś #10779 Napisano 3 Listopada 2020 (edytowane) 17 minutes ago, Dreyfus said: Dobrze wiesz że przy takim sposobie użytkowania ropniak jest bez sensu i szukasz na siłę potwierdzenia że to auto możesz kupić? Nie byłbym tego aż taki pewien. wręcz mam wrażenie że gloryfikujesz silniki benzynowe. A nie chciałbym się wdawać w gadkę co dzisiaj lepsze. Natomiast odpowiadając na pytanie o DPF - Ważne jest aby te 10-15km nie było po mieście i z butem spod każdych świateł. Trasa gdzie możesz spokojnie rozpędzić się do 120km/h i stabilnie przejechać dłuższy odcinek 5-15km. Miałem Octavię 2.0 TDI 140KM i żona jeździła do pracy po 35km w jedna stronę. Ale jazda była szarpana - co chwile wioska ze światłami, prędkości max 90-100km/h i DPF się wypalał. Ale, że robimy trasy w weekend 50-60km to było ok. Edytowane 3 Listopada 2020 przez Gajdzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Arken Zgłoś #10780 Napisano 8 Listopada 2020 Mam pytanie odnośnie świateł matrycowych po FL. Zauważyłem, że zniknęły spryskiwacze reflektorów, które były montowane przed FL. Czy wynika to z obniżenia mocy świateł w porównaniu do Led Top, czy po prostu światła są porównywalne (biorąc pod uwagę moc, nie możliwości wycinania) i brak spryskiwaczy wynika z oszczędności, bo prawnie nie były w obu przypadkach obowiązkowe? Swoją drogą to w Superbie (którego też rozważam jako następny samochód) spryskiwacze są. Miał ktoś może możliwość porównania jednych i drugich? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach