Skocz do zawartości
artmin

Kupujemy B8 - na co zwrócić uwagę?

Rekomendowane odpowiedzi

@TomAshCo - dzięki  za Informacje. Dzisalbo jutro jade zobaczyć tego Passka i zobaczymy co  z tego wyjdzie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 23.07.2020 o 15:43, Lukas_power napisał:

Witam serdecznie wszystkich użytkowników i pasjonatów Passata:)

 

Zarejestrowałem się na froum gdyż jestem zainteresowany zakupem Passata B8 Comfortline z 2015r.

Auto ma przejechane 119.000km wersja ze 190KM Dieslem i manualną skrzynią biegów.

Ponieważ nigdy nie miałem Passata (głównie Fordy - Escort, Focus i Mondeo) chciałbym się Was zapytać na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie ww samochodu?

Pomijam oczywiscie standardowe kwestie przy zakupie używanego samochodu.

 

Dziekuję z góry za pomoc

Kupisz auto z tym przebiegiem bezwypadkowe i będziesz Pan naprawdę zadowolony. To Ci gwarantuję. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć wszystkim!

Mam w planach zakup używanego passata B8 z roku około 2016 do dyspozycji mam budżet około 70 tys zł, jestem na etapie przeglądania ofert oraz czytania opinii o danych silnikach I skrzyniach, najbardziej interesuje mnie 1.8 tsi 180km bądź 2.0tdi 190 km obie tylko i wyłącznie w dsg, może opiszę jak to u mnie wygląda, średnio codziennie dojeżdżam do pracy i z pracy +/- 20km, natomiast na weekendy potrafię zrobić 300-500, a nawet zdarzało się około 1000 km, więc nie zbyt bardzo boję się o dpf. Bardziej interesuje mnie o trwałość skrzyń w tych modelach, o koło dwumasowe, na co zwrócić uwagę przy zakupie takiego auta, dodam może, że poszukuję czegoś do maksymalnie 180tkm w Highline, najbardziej kombi oraz dodatkowe bajery typu AID oraz Alcantara bądź pełna skóra. Po poczytaniu tego forum i opinii nadal nie mogę się zdecydować czy benzynka czy diesel, ogólnie patrząc po ofertach diesle są lepiej doposażone, lecz nie wiem jak to wygląda cenowo w kwestii eksploatacji czy wie ktoś może ile kosztuje wymiana kompletnego rozrządu tu i tu, kompletnego sprzęgła z dwumasą w dieslu? Chciałbym też w miarę trwałą skrzynię biegów, najlepiej najtrwalszą jaką mi polecicie i w jakich modelach jest montowana.

Za wszystkie odpowiedzi z góry dziękuję!!


 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hey Emek97,

Sam stoję przed podobnym wyborem. Głównie to chciałbym 2.0 TSI 190KM, ale nie można mieć wszystkiego :)

1.8 TSI 180KM ma ograniczony moment obrotowy do 250Nm (w manualy te silniki maja 350Nm) poniewaz skrzynia DSG jest tzw. sucha, 7-bieg - DQ200, ktora przenosi moment do 250Nm.  2.0 TDI ma DSG6 - DQ250, czyli mogra skrzyna przenoszącą moment wyższy (chyba do 500Nm). 2.0 TSI ma już skrzynie mokrą ale 7-bieg (DQ380).

Normalnie, jako użytkownik DSG6 (DQ250) poleciłbym Ci tą skrzynię, zrobiłem na niej Skodą Octavią 2.0 TDI CR ponad 288kkm bez napraw i dalej jeździ. Ale sam teraz stoje przed wyborem 2.0 TDI 190KM 4x4 lub 1.8 TSI 180KM i chyba zgłupiałem co ja chce, albo co powinienem wybrać. Chyba chwila zachwytu nowym autem chyba jednak odbiera troszkę zdrowego rozsądku...

Poza tematem troszke... zależy mi na pakiecie akustycznym. Ale nie dokońca wiem co się na niego składa - boczne szyby klejone (które wyciszają szum lusterek), ale czy coś jeszcze? Da się to zmienić po zakupie auta - włożyć cichsze szyby czy gra nie warta świeczki?

Edytowane przez Gajdzi
modyfikacja o pakiet akustyczny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie no dq 250 nie da rady z 500nm... Około 380-400 to maks ale DSG mokre jest lepsze a najlepsze dq 500 xD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, Gajdzi napisał:

Hey Emek97,

Sam stoję przed podobnym wyborem. Głównie to chciałbym 2.0 TSI 190KM, ale nie można mieć wszystkiego :)

1.8 TSI 180KM ma ograniczony moment obrotowy do 250Nm (w manualy te silniki maja 350Nm) poniewaz skrzynia DSG jest tzw. sucha, 7-bieg - DQ200, ktora przenosi moment do 250Nm.  2.0 TDI ma DSG6 - DQ250, czyli mogra skrzyna przenoszącą moment wyższy (chyba do 500Nm). 2.0 TSI ma już skrzynie mokrą ale 7-bieg (DQ380).

Kolega Emek97 pisze o roczniku 2016 a tam 2.0 TSI ma 220KM i skrzynię mokrą DSG6 DQ250. No i na szczęście brak GPF ?

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zwróć uwage na napęd rozrządu. W B8-kach z tego okresu montowali rolki napinacza firmy Gates, które popiskują. U mnie tak było. Silnik DFCA (190KM) - ASO uznało gwarancję i miałem wymienione na koszt VW. Poza tym czasami klekocze poduszka powietrzna w kierownicy jak jedziesz "na leniucha" przy 1k obrótów silnika - VW też wymienia to w ramach gwarancji. Poza tym - przy tym przebiegu - możesz go gdzieś podnieść i sprawdzić od dołu czy gdzieś nie "podcieka" jakiś oring. No i jeżeli masz możliwość to sprawdź czy jeździł w interwałach olejowych 30kkm czy 15kkm. Long life to zło dla silnika - fajnie gdyby okazało się, że poprzedni właściciel był tego świadomy i wymieniał częściej olej niż zalecane ekobzdury przez VW.

Acha i kwestia z systemem infotainment. O ile dobrze pamiętam, to modele z 2015 roku do któregośtam tygodnia miały stary system Discover Media, w którym chyba nie da się włączyć AppConnect, więc jeżeli myślisz o Yanosiku  i/lub Google mapsach to lepiej mieć tą nowszą wersję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli mam rozumieć, że najlepiej szukać jednostki wraz z mokrym sprzęgłem w dsg, a teraz pytani brzmi czy i co ile tys km wymienia się olej w takiej skrzyni, gdyż po wizycie w salonie VW i odbyciu jazdy testowej nowszym modelem i spytaniu sprzedawcy w ASO o wymianę oleju w skrzyni powiedział, że się go nie wymienia i skrzynia jest niezniszczalna. Kolejne pytania brzmią następująco co wymienić zaraz po kupnie? Potem jakie stosować interwały wymian na przykład olejów, rozrządu itd.? Pytam głównie o jednostkę 2.0 tdi 190 km, ale fajnie jakby właściciel 1.8 bądź ktoś kto się zna podał też te interwały oraz co podlega po zakupie do wymiany w tej jednostce.  A także chciałbym spytać o kosztorys oczywiście nie w ASO wymiany rozrządu i paska w dieslu i łańcucha w benzynce.

 

Dziękuję z góry za wszystkie odpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Olej w DSG wymienia się w każdym ale o ile w mojej dq250 wymieni każdy serwis skrzyń biegów o tyle kolega w octavia z 1.8 7 biegową skrzynią się buja od warsztatu do warsztatu by olej zmienić, u mnie wymiana jest co 60 tysięcy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sugerowałbym być bardziej precyzyjnym, bo są skrzynie DSG7 gdzie oleju się nie wymienia (DQ200) oraz DSG7 gdzie jest mokre sprzęgło i olej należy wymianiać (DQ380).
W mojej DSG6 (DQ250) montowanej chyba do 2017 r. interwał olejowy to 60 tys km. W nieautoryzowanym serwisie wymiana kosztowała mnie okolice 600zł

 

Z innej beczki... mam na oku passata 2.0TDI 190KM (DFCA) DSG6 4x4 i zastanawiam się czy w tym przypadku są jakieś konkretne elementy na które należy zwrócić uwagę? Przebieg 67 tys km. Jazda testowa w porządku, płynna bez szarpnięć. Może troszkę czuć z 3 na 2 ale nie wiem czy to nie efekt niskiego trzymania obrotów i przy redukcji nagle delikatny kop... Jakieś sugestie czy coś jeszcze sprawdzić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, Gajdzi napisał:

Sugerowałbym być bardziej precyzyjnym, bo są skrzynie DSG7 gdzie oleju się nie wymienia (DQ200)

W każdej skrzyni wymienia się olej... myślisz że tzw "sucha" pracuje na masło z biedronki?

Cytat z pierwszego lepszego ogłoszenia "

POMIMO TEGO, ŻE AUTORYZOWANY SERWIS VW NIE WYMAGA WYMIANY OLEJU W SKRZYNI BIEGÓW, MY ZALECAMY WYKONYWAĆ JĄ CO 60 TYSIĘCY KILOMETRÓW.

Oferujemy Państwu wymianę oleju w skrzyni DSG 7 DQ200 0AM w cenie:

600zł z oryginalnym olejem."

Edytowane przez Dreyfus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to może warto zwrócić uwagę / wiedzieć do czego ten olej jest wykorzystywany w tej DQ200... i dlaczego producent nie przewidział wymiany, a w związku z tym większość serwisów odprawi klienta z kwitkiem.

DSG7 (DQ200) to "sucha" skrzynia ponieważ sprzęgła nie pracują w kompieli olejowej. Olej występuje ale w układzie mechatroniki która tą skrzynią steruje. A że jest to układ zamknięty, który nie zbiera syfu z kosza sprzęgłowego to producent nie przewiduje jego wymiany w cyklu życia skrzyni. Każdy musi zdecydować samemu czy chce wymieniać olej czy nie bo nikt z nas za niego nie zdecyduje.

P.S.
W Toyocie w eCVT producent też nie przewiduje wymiany w całym cyklu życia skrzyni a też jest dylemat czy wymieniać czy nie. Są zwolennicy jak i przeciwnicy.

Ostatecznie wracając do pytania, a więc która lepsza, to osobiście chyba preferowałbym DSG6 (DQ250) lub DSG7 (DQ380), czyli skrzynie "mokre". Mają większą wytrzymałość w przenoszeniu momentu obrotowego. Taki też był podwód dla którego 1.8 TSI 180KM został wykastrowany do 250Nm przy automatycznej skrzyni biegów (w manualu ma 350Nm).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, Gajdzi napisał:

no to może warto zwrócić uwagę / wiedzieć do czego ten olej jest wykorzystywany w tej DQ200... i dlaczego producent nie przewidział wymiany, a w związku z tym większość serwisów odprawi klienta z kwitkiem.

DSG7 (DQ200) to "sucha" skrzynia ponieważ sprzęgła nie pracują w kompieli olejowej. Olej występuje ale w układzie mechatroniki która tą skrzynią steruje. A że jest to układ zamknięty, który nie zbiera syfu z kosza sprzęgłowego to producent nie przewiduje jego wymiany w cyklu życia skrzyni.

Chyba jednak nie...

'Sama przekładnia DQ200 zalana jest 1,7 litra oleju o specyfikacji G 052 171, zaś w przestrzeni obwodu modułu mechatronicznego krąży 1 litr oleju o specyfikacji G 004 000"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czołem!

Jestem tu nowy [pierwszy post]. Przymierzam się do kupna Passata B8 kombi, 2.0 diesel, automat. Wyposażenie musi uwzględniać ACC, LED i elektryczną klapę bagażnika, chętnie widziałbym również fotele z pamięcią oraz 4Motion, ale to nie jest niezbędne.

Poddałem się po kilku godzinach i ok 100 stronach tego tematu [sporo offtopów ;)] nie znajdując za bardzo jakiegoś syntetycznego podsumowania/porady dla kupujących używany egzemplarz. Pozwólcie więc, że zadam kilka pytań, trochę od Sasa do Lasa ;)

1.       Szukam auta z przebiegiem ok 140-170 tys km – na co powinienem się przygotować od strony serwisowej [szukam w Polsce i Niemczech]?

2.       Warto mieć auto z BMT?

3.       Widzę, że występują dwa rozmiary ekranów DM vs DPro, bodajże 6,5 i 8 cala – czym się różnią i czy zawracać  sobie tym głowę?

4.       Jaka jest wysokość podniesionej klapy bagażnika – mam 190cm wzrostu i np. w Insigni uderzam głową i m.in. dlatego przestałem się nią interesować [pomyślicie, że to śmiesznie błahy powód, ale to temat na dłuższą rozmowę ?].

 

Będę wdzięczny również za krótkie, konkretne wskazówki dla całkowicie zielonego przyszłego posiadacza Passata.

Pozdr

Tomasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 31.07.2020 o 15:43, Tomasz R. napisał:

4.       Jaka jest wysokość podniesionej klapy bagażnika – mam 190cm wzrostu i np. w Insigni uderzam głową i m.in. dlatego przestałem się nią interesować [pomyślicie, że to śmiesznie błahy powód, ale to temat na dłuższą rozmowę ?].

Wysokość od ziemi. 

20200801_140712.jpg

20200801_141239.jpg

20200801_141320.jpg

 

Dodam jako ciekawostkę i gorąco polecam bagażnik na rowery 3 rowery który po wybraniu się na przejażdżkę rowerową sam bagażnik można po złożeniu schować w bagażniku.

Same zamocowanie na haku naprawdę jest stabilne. Nawet przy sporych wybojach trzyma się solidnie. Sam bagażnik zamocowany na haku oraz 3 mocowania rowerów są zabezpieczone zamkiem na klucz. W  razie potrzeby  zaopatrzenia się w produkty spożywcze przy hipermarkecie można pozostawić auto z rowerami bez stresu i obawy, że ktoś ukradnie na szybko.

Aby otworzyć bagażnik z zamocowanymi rowerami wystarczy tylko nacisnąć stopą na platformę i nakłonić ją pod kontem bez ściągania rowerów. 

Przy zakupie i późniejszej eksploatacji trzeba się zwrócić z wnioskiem do Wydziału Komunikacji o wydanie dodatkowej tablicy rejestracyjnej.

Thule EasyFold XT 3 (934) - składany bagażnik rowerowy na hak 3 rowery

A tu film demonstracyjny 

 

 

 

 

Edytowane przez jopstons

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 31.07.2020 o 14:43, Tomasz R. napisał:

Przymierzam się do kupna Passata B8 kombi, 2.0 diesel, automat.

Mam do wyboru takie auta [oba automat 6 biegowy], czekam na numery VIN, na dziś wiem tyle:

Auto nr 1: 1sza rej. grudzień 2015, 190 KM, 143 tys km, nawigacja z ekranem 8 cali, chyba ma automatyczny hak holowniczy, koła 18"

Auto nr 2: 1sza rej. listopad 2015, 150 KM, 160 tys km, ustawienia zawieszenia [Mode], ogrzewanie postojowe, ogrzewana kierownica, pakiet zimowy, koła 17" [generalnie bogatsze wyposażenie]

Co sądzicie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 24.07.2020 o 12:59, Freddie napisał:

Mam DCC i tryb żagiel działa tylko po wybraniu trybu ECO. Widać to po ikonce E na wyswietlaczu AID. Nawet po ustawieniu trybu Indyvidual i wybraniu w nim napędu na Eco, tryb żagiel nie działa.

No właśnie, mam tak samo - normalnie jeżdżę w trybie komfortowym i po puszczeniu gazu "żagla" nie ma, dlatego też trochę się dziwiłem na wcześniejszy wpis kolegi.

W dokumentacji jest napisane własnie, że żagiel działa w trybie ECO.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowa ciekawostka: tryb żagiel nie działa powyżej 130km/h.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie, 

Znalazłem ładnego Passata w dobrej cenie, jednak jest pewna rzecz na którą nie moge znależć odpowiedzi, mianowicie auto nie ma adblue. Wiem, że są modele z początku produkcji 2014,15r które nie miały SCR. Jednak to auto jest z grudnia 2016r (zakupione w 2017r) ma euro 6 i brak adblue. Czy nie są to silniki ze slynnej afery w ktorej VW oszukiwał na emisji spalin? bede wdzieczny za każda odpowiedz odnośnie tego silnika. Zastanawiam się czy nie dać sobie spokoju z tym autem z tego względu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności