skoczek1213 Zgłoś #10741 Napisano 8 Sierpnia 2020 (edytowane) Poważnie? Jak auto Ci się podoba bierz i jeździj .... bez jaj żeby tak bardzo wszystko sprawdzać Edytowane 8 Sierpnia 2020 przez mkpol nie cytujemy posta pod którym bezpośrednio odpisujemy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MarcinHH Zgłoś #10742 Napisano 8 Sierpnia 2020 Jest to dla mnie dośc istotna informacja, dodam, że mieszkam w niemczech i tutaj takie sprawy mają duże znaczenie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ktry Zgłoś #10743 Napisano 8 Sierpnia 2020 Słynna afera to nie ta epoka. Dotyczy B7 , Golf 6 ITP. To masz wielkie szczęście że w tym roczniku znalazłeś bez adblu. Ja mam z końca 2016 r. i właśnie należę do tego elitarnego grona bez adblu. Ten system generuje bardzo duże koszty naprawy i już kilku znajomych się o tym przekonało. Co ciekawe nie przy przebiegach 400-600 tys. km. tylko nawet minimalnie po gwarancji i przed pierwszą setką, tylko się cieszyć że takiego znalazłeś i brać. Sama eksploatacja z tym systemem także podnosi koszty, bo jednak trzeba to dolewać, a za darmo nie dają tego ad blu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MarcinHH Zgłoś #10744 Napisano 9 Sierpnia 2020 Ktry dzięki za informację. Ale skoro.nie ma adblue czy istnieje jakiś inny system oczyszczania spalin w tym aucie? Zastanawiam się w jaki sposób samochód posiada euro 6 I czy nie będę miał w przyszłości problemów z przeglądami w niemczmiech Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dreyfus Zgłoś #10745 Napisano 9 Sierpnia 2020 Skoro jest to auto z fabryki dostosowane do euro 6 to czym Ty się przejmujesz? Jak wstajesz rano też się zastanawiasz czy idąc chodnikiem Ci nic na łeb nie spadnie?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MarcinHH Zgłoś #10746 Napisano 9 Sierpnia 2020 A wie ktoś czym jest zastąpiony system adblue? Czytałem na niemieckich forach coś o czymś co się nazywa NOX coś tam. Jest to jakaś karta. Mówią że auta z tym gorzej chodzą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zibi1961 Zgłoś #10747 Napisano 9 Sierpnia 2020 Chyba nie zastąpiony tylko dołożono jeszcze jeden wtrysk adblue dalej od silnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MarcinHH Zgłoś #10748 Napisano 9 Sierpnia 2020 Zibi wlasnie szukam różnic takich między silnikiem z adblue I bez. Oba euro 6 jeden ma adblue A drugi musi mieć kosztem czegoś innego normie euro 6 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zibi1961 Zgłoś #10749 Napisano 9 Sierpnia 2020 Koncerny samochodowe mają narzuconą drogę dojścia do wymaganej emisji szkodliwych substancji i dlatego VW miał silniki bez adblue z euro 6 ,potem z adblue a potem SCR z podwójnym adblue .Wszystkie spełniają euro 6 i na pewno na tym się nie skończy . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nok7 Zgłoś #10750 Napisano 10 Sierpnia 2020 (edytowane) wlasnie dlatego stosowane sa nazwy euro 6c, euro 6d temp, euro 6d ktore podaja jakie moga byc odchylki od normy euro 6 @MarcinHH zobacz sobie jaka dokladnie norme spelnia silnik i wszystko bedziesz wiedzial btw - jezeli silnik nie ma ad blue to tak samo jak koledzy ktorzy juz to napisali wczesniej uwazam to za duzy atut takiego silnika Edytowane 10 Sierpnia 2020 przez mkpol nie cytuj posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomasz R. Zgłoś #10751 Napisano 12 Sierpnia 2020 W dniu 9.08.2020 o 13:46, MarcinHH napisał: A wie ktoś czym jest zastąpiony system adblue? Czytałem na niemieckich forach coś o czymś co się nazywa NOX coś tam. Jest to jakaś karta. Mówią że auta z tym gorzej chodzą. Kupiłem właśnie Passata. Też nie ma AdBlue i wg sprzedawcy oznacza to, że ma DPF. Prawda to? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
loki7777 Zgłoś #10752 Napisano 12 Sierpnia 2020 (edytowane) To akurat wynika z tego ze nie wyciety;) A tak na powaznie kazdy diesel juz ma dpf. Edytowane 12 Sierpnia 2020 przez mkpol nie cytujemy posta pod którym bezpośrednio odpisujemy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gajdzi Zgłoś #10753 Napisano 1 Września 2020 Witam forumowiczów, kilk słów wstępu: Szukam do kupienia VW Passata po połowie 2017 (z nową nawi). Znalazłem konkretny model. Dzisiaj wręcz miałem go kupić (po drugiej jeździe próbnej), ale olśniło mnie i poprosiłem o sprawdzenie historii auta po VIN. Sedno sprawy: Okazuje się, że poprzedni właściciel nie robił przeglądów... historia to: 1. 07.2019 - 33 km - sprzedaż auta 2. 09.2019 - 2300 km - zakup 4 nowych opon zimowych i wymiana + wyważenie 3. 03.2020 - 28565 km - zakup 2 nowych opon zimowych i wymiana + wyważenie 4. 08.2020 - 43965 km - wymiana opon + przegląd z wymianą oleju Sprzedawca nadal twierdzi, że auto ma pełną gwarancję producenta (notabene rozszerzoną do 4 lat i 100kkm). Ale brakuje przeglądów - mi osobiście jednego przy 30kkm. Natomiast na stronie VW widnieje wpis, który ma zastosowanie do Passata: Pierwszy przegląd okresowy przed upływem 2 lat lub 30 000 km* lub wg wskazań komputera pokładowego Kolejne przeglądy okresowe co roku lub co 30 000 km* lub wg wskazań komputera pokładowego Czy zatem jest możliwe aby komputer pokładowy pokazał serwis dopiero po 43, a wręcz prawie 44 tys km? Jak uważacie, auto ma dalej gwarancję czy niekoniecznie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hugo1960 Zgłoś #10754 Napisano 1 Września 2020 Raczej nie jest to możliwe. Mnie 1 przegląd komputer pokazał zaraz po upływie 2 lat ale miałem przebieg 28tys. Wcześniej po 15 miesiącach była wymiana tylko oleju bez przeglądu bo te terminy się nie pokrywają. Jeżeli auto ma zmienne terminy przeglądów to na wklejce w książce musi być symbol Q16. Jeżeli chodzi o gwarancję to zapytaj w serwisie vw i będziesz wiedział na pewno. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gajdzi Zgłoś #10755 Napisano 1 Września 2020 (edytowane) Faktycznie... ma na wklejce Q16. Cóż, opinie jednego serwisana (tylko, że skody) już mam - auto utraciło gwarancję z uwagi na brak przeglądów - jakby ktoś chciał zerknąć WVWZZZ3CZKE058351 Tylko jeszcze dopowiem, auto sprzedawane w Szwajcarii przez oficjalnego sprzedawce aut używanych VW (AMAG) jako auto z pełną gwarancją. Gdybym sam nie sprawdził historii, pewnie kupiłbym auto z przekonaniem, że ją ma. Nawet po wykazaniu że auto nie miało na czas robionych przeglądów sprzedawca mi mówi że auto ma gwarancję... A podobno z CH same perełki do PL przyjeżdzają (gdzie notabene ja kupuje auto z myślą użytkowania go w CH). Edytowane 1 Września 2020 przez Gajdzi literówka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Roviks Zgłoś #10756 Napisano 13 Września 2020 Drodzy użytkownicy, Jako, że przymierzam się do przejęcia passata B8 1.4 TSI 150KM (2016) przy przebiegu 140 tys km (rodzina) zastanawiam się czy warto patrzeć na w/w model z dłuższą perspektywa niż powiedzmy dwa lata. Chciałbym posłuchać Waszych opinii. W moim przypadku przy 140 tys km - należy nabić cała klimę (już prawie nic nie zostało) około 375 g nowego czynnika) oraz zmienić tarcze i klocki tył bo poprzedni użytkownik prawdopodobnie zignorował temat buczenia podczas hamowania przy duzych prędkościach. Jeden jeszcze taki mankament który wydaje mi się że też w najbliższym czasie będzie czekał to wymiana amortyzatorow? (Lekkie stuki z okolicy bagażnika - po weryfikacji przez dwóch mechaników tylko to przychodzi im do głowy bo poza tym od dołu igła ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #10757 Napisano 14 Września 2020 W dniu 12.08.2020 o 14:48, Tomasz R. napisał: Kupiłem właśnie Passata. Też nie ma AdBlue i wg sprzedawcy oznacza to, że ma DPF. Prawda to? DPF i AdBlue (a właściwie SCR) to dwa różne urządzenia i w zasadzie nie mają ze sobą nic wspólnego. Co do norm Euro - wszystko to kwestia sposobu pomiaru. Dziś okazuje się, że nawet M-B 190D potrafi spełnić normy Euro 6 wystarczy tylko testować według nowych wytycznych. Najgorzej w nowych normach mają silniki mocno wysilone co widać zresztą było z przestojem 2.0 Bi-TDI zanim dopracowali soft pod nowe normy. Fizyki się nie oszuka. Z drugiej strony silnik z AdBlue może wykazywać wyższą efektywność (wysoka temperatura spalania, nie trzeba się przejmować emisją NOx, bo SCR to zredukuje) ale pytanie czy ilość zaoszczędzonego paliwa nie zostanie zniweczona kosztami tankowania mocznika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
enriquez Zgłoś #10758 Napisano 15 Września 2020 30 zł na 12000 km raczej Cię nie zrujnuje. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jopstons Zgłoś #10759 Napisano 16 Września 2020 (edytowane) W dniu 14.09.2020 o 22:42, radekrp90 napisał: czy ilość zaoszczędzonego paliwa nie zostanie zniweczona kosztami tankowania mocznika. Jeżdżę już 5 lat BiTdi 240 KM. Przebieg nie całe 100 tys km Zatankowanie mocznika AdBlue całego zbiorniczka o pojemności 10-13 litrów starcza na 10000-13000 kilometrów. Najkorzystniej jest tankować normalnie na stacji z dystrybutora. Koszt śmieszny, ale za to środowisko otaczającej przyrody mniej cierpi. Edytowane 16 Września 2020 przez jopstons Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #10760 Napisano 16 Września 2020 Ale jeździsz chyba tylko w trasach. W nieco większych niż Passat autach (ale nadal z DMC 3.5) w mieście tankowanie jest nawet co kilka tyś km, a raczej mniej one nie palą niż poprzednie modele Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach