Skocz do zawartości
artmin

Kupujemy B8 - na co zwrócić uwagę?

Rekomendowane odpowiedzi

wg moich odczuć benzyna przy wysokich obrotach jest równie głośna.

 

Z dużym entuzjazmem wziąłem do testów 1.8 TSI DSG. I też mam wrażenie ,że przy dynamicznej jeździe, utrzymywaniu wysokich obrotów w aucie wcale nie było ciszej niż w TDI. Być może wynika t faktu, że w TDI nie trzeba sięgać po wysokie obroty. Ja czasem lubię jechać dynamicznie. I oczywiście nie robię tego często. Ale w 2.0 TDI nawet agresywna jazda na trasie kończy się spalaniem max 9 l/100 km. W TSI przy podobnym stylu jazdy to spalanie wyniesie kilkanaście litrów na 100 km. Oczywiście, że w skali miesiąca uśredniona różnica w spalaniu TSI vel TDi będzie dużo mniejsza. To chyba taki spokój dla psychiki że nawet w czasie dynamicznej jazdy TDI mało pali. Ale zgadzam się z argumentem, że miesięcznie nie ma wielkiej różnicy w rachunkach na stacji benzynowej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hey , to może ja się wypowiem. Trasa Ustroń-Warszawa-Ustroń , jazda na pewno nie emerycka :) na pokładzie 5 osób przejechane 847km ,w tym prawie 70km po Warszawie, jazda w różnych warunkach (jak wracaliśmy sypało śniegiem jak diabli) spalony cały bak.

Średnie zużycie wyszło jakieś 8 litrów. Jak chcesz dać po garach, DSG w tryb S , baaaardzo fajny dźwięk :) nie czuć braku mocy ,DSG pluje biegami jak "kałach" :)

Ja miałem już parę diesli w tym zaczipowaną Vectrę ,która szła naprawdę jak demon , powiem że teraz jest cisza , żadnych wibracji , które na pewno się pojawią w dieslu z momentem jak poduszki zaczną się kończyć czy coś tam innego , zapach spalin :) inny :) .

Powiem że mi mocy nie brakuje w tym silniku naprawdę , jak trzeba jest leniwy a zarazem potrafi pokazać pazur i to jak.

Wiadomo diesel mniej pali , ale jakoś już go nie chciałem .

 

A i byłem w serwisie dzisiaj z problemem kasowania danych dot. spalania i tych nieszczęsnych szumów przy drzwiach. Ponoć dane nie będą się już kasowały a szumy ....hmm , serwisant powiedział że wymiana uszczelek :) i wyregulowanie drzwi . już to robili ponoć i pomogło . Zobaczymy co będzie . ufff się rozpisałem . Siema

Edytowane przez dzidekbeskid

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej Jot, a jesteś pewny tego co napisałeś, tzn. masz jakieś oficjalne źródło? Bo ja z dużą pewnością mogę stwierdzić że ACC to tylko radar za znaczkiem VW i do zwykłego utrzymania odstępu przed poprzedzającym autem tylko to jest potrzebne.

Kamera LaneAssist na podszybiu owszem szuka wzdłużnych linii na drodze i asystuje w utrzymaniu toru jazdy, ale tylko TORU ew. jazdy w korku. (o czujnikach deszczu/świateł i innych funkcjonalnościach nie wspominam).

Zaś kamera na dolnej cześci grilla służy tylko i wyłącznie jako optyka do AreaView. Także wg. mnie można jechać z zalepioną kamerką od AreaView i upapraną szybą (choć wycieraczki i trochę płynu załatwia zwykle sprawę) i utrzymywać zadany odstęp od poprzedzającego auta :)

Chyba, że, jak piszą koledzy (sam nie miałem okazji doświadczyć) znaczek jest czymś zalepiony i to mogłoby zakłócać działanie radaru :)

No jasne, że ACC utrzymujący dystans, to radar za znaczkiem. Może trochę za bardzo zmiksowałem te asystenty do kupy, ale chodziło mi też o cały tzw. Front Assist, czyli również awaryjne hamowanie nie tylko na podstawie info z ACC, lecz również z kamery, np. wykrywającej pieszych.

 

Cytat ze strony VW (patrz p.5) http://www.volkswagen.pl/pl/volkswagen/aktualnosci.suffix.html/innowacje-nowego-passata.html :

 

"Fakty dotyczące Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście:

 

1. Front Assist. Front Assist wykorzystuje czujnik radarowy wbudowany w przód nadwozia i w sposób ciągły monitoruje odległość od jadących z przodu pojazdów.

2. Ostrzeganie kierowcy. Front Assist wspiera kierowcę w krytycznych sytuacjach, przygotowując układ hamulcowy i ostrzegając optycznie i akustycznie, a w przypadku braku reakcji inicjuje krótkie, ostrzegawcze hamowanie.

3. Automatyczne przyhamowanie. Jeżeli kierowca zahamuje zbyt słabo, Front Assist wygeneruje takie ciśnienie hamowania, jakie byłoby potrzebne, aby uniknąć kolizji. Jeżeli kierowca wcale nie zareaguje, Front Assist przyhamuje automatycznie. Częścią składową Front Assist jest funkcja awaryjnego hamowania w mieście.

4. Funkcja awaryjnego hamowania w mieście. Funkcja ta jest rozszerzeniem Front Assist i przy użyciu czujnika radarowego monitoruje – do prędkości 65 km/h – przestrzeń przed Passatem.

5. Radar plus kamera. Udoskonalona funkcja awaryjnego hamowania w mieście po raz pierwszy łączy czujnik radarowy z kamerą wbudowaną w przód nadwozia Passata, aby oprócz samochodów rozpoznawać także pieszych na poboczu lub na drodze.

6. Ostrzeganie kierowcy. W przypadku, gdy funkcja awaryjnego hamowania w mieście stwierdzi niebezpieczeństwo uderzenia Passata w pieszego, ostrzeże kierowcę najpierw optycznie i akustycznie, następnie „szarpnięciem” hamulców.

7. Automatyczne awaryjne hamowanie. Jeżeli kierowca nie zareaguje na te ostrzeżenia, system samoczynnie zainicjuje hamowanie awaryjne."

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ponoć dane nie będą się już kasowały

maja jakieś rozwiązanie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jak spalanie w 1.8 TSI manual

Juz pisałem o tym. Pełen wachlarz. Od 5.7 jakie udało mi sie uzyskać na trasie przy V=~90km/h do 12 nawet 13 ale średnio 11 po mocno zakorkowanym mieście na krótkich paro-kilometrowych odcinkach, po 8.5l po mieście w miare normalnej czasem dynamicznej jazdy po średnio 7.5 litra.

 

1.8 manual idealnie uderza w moje potrzeby. Przede wszystkim, nie robię moim prywatnym samochodem dużych odcinków czy tras, no i moment jak w 130 konnym dieslu... Gdybym miał wybrać ponownie, pewnie bym odczekał z rok, przycisnął pasa i kupił 4motion 280km.

1.8 w manualu na prawdę jest dynamiczny. Jak się zapomnimy i wciśniemy gaz do podłogi ESP szaleje ... :) Na autostradzie również daje radę, ale trzeba zredukować:)

Edytowane przez sirocco

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Brawo dla ADMINA - BRAAAWOOOOO!!!

 

Zamiast kasować to o co prosi większość użytkowników forum.............

kasuje ich prośby i zamiata temat pod dywan!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zamiast kasować to o co prosi większość użytkowników forum.............

kasuje ich prośby i zamiata temat pod dywan!!!

Nikt nic nie zamiata tylko kasuje posty niezwiązane z tematem ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A posty michauka niewienikta czy jak on, są związane?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A posty michauka niewienikta czy jak on, są związane?

Są częścią dyskusji. Takie zadanie spełnia forum :).

Edytowane przez rainman777

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

TSI 1,8 DSG vs TDI 190 DSG

Krótko - dynamika podobna z wyraźnym wskazaniem na TSI przy jezdzie na programie Drive, spalanie wcale nie takie niskie TDI. Auta pokonały odcinek testowy 19 kilometrow mieszany jeden za drugim. TSI 11,5l/100, TDI 9,8l/100.

w TDI słychać klekota w kabinie wyraźnie w mieście, poza miastem porównywalnie.

TDI wyraźnie wolniej reaguje na gaz ( opóźnienie silnika i DSG łączne ).

Wrażenia spójne obu kierowców.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TSI 1,8 DSG vs TDI 190 DSG

TSI 11,5l/100, TDI 9,8l/100.

Wrażenia spójne obu kierowców.

 

Jako przyszły właściciel B8 nie potrafię wyciągnąć jednoznacznych wniosków TDI czy TSI. Na podstawie własnych testów, licznych opinii na tym forum trudno o jakieś jednoznaczne rozstrzygnięcie. Im dłużej siedzę w tym temacie, to widzę , że niestety ilu użytkowników , tyle opinii. Niektórzy wychwalają TSI - bo wg nich ma niskie spalanie, krytykują TDI bo również wg nich niemało pali. Inni ( entuzjaści TDI ) chwalą ich oszczędność, eskalując przy tym wysokie spalanie TSI. Zastanawia mnie tak wysokie spalanie TDI w Waszym teście ( TSI kontra TDI 190 KM). Ciekawią mnie skrajnie różne wyniki spalania podawane na tym forum . Ja z jazd mieszanych w moim B6 nigdy nie uzyskałem spalania 9.8 litra. Może jest tak ,że nie wszystkie TDI są oszczędne. Może pojedyncze modele palą więcej( przykład kolegi RADKA (TDI 240 KM). Albo wszystko zależy od stylu jazdy. Po Waszym teście nie miałbym wątpliwości, żeby kupić 1.8 TSI ( w końcu dużo niższa cena zakupu).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze wrazenie jest takie ze matrialy we wnetrzu sa duzo wyzszej jakosci niz w B7 higline, nie chce znowu zaczynac tematu premium ale porownujac do nowej c klasy w podstawowej wersji ktora mialem na tydzien materialy w higlinie uwazam za lepsze.

No tak.. Ale do podstawowej wersji C klasy porównałeś najwyższą Passata. Jak porównasz topowe to będzie przepaść na korzyść Merca.

Tak samo jakbyś porównał Superba L&K z Passatem Trendline, wiadomo co się bardziej spodoba.

Ostatnio też pojeździłem Audi SQ5 (też się tu przewinął motyw materiałów w Q5 że gorsze od B8) i patrząc na wnętrze, to to co jest w Passacie Highline nawet nie leżało obok tego z Audi - tyle że różnica w cenie 2x, więc zrozumiała też jest całkiem inna jakość.

 

Ja tak z ciekawości (już jestem w 99% zdecydowany na S3) podesłałem B8 do wyceny.

Dealer od którego mieliśmy kilka VW i Audi zarzeka się, że zrobi cenę taką samą jak dla Superba z takim samym silnikiem i wyposażeniem... Naprawdę jestem bardzo ciekawy rezultatu, bo absolutnie nie chce mi się wierzyć, że da ponad 20% rabatu :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jako przyszły właściciel B8 nie potrafię wyciągnąć jednoznacznych wniosków TDI czy TSI. Na podstawie własnych testów, licznych opinii na tym forum trudno o jakieś jednoznaczne rozstrzygnięcie. Im dłużej siedzę w tym temacie, to widzę , że niestety ilu użytkowników , tyle opinii. Niektórzy wychwalają TSI - bo wg nich ma niskie spalanie, krytykują TDI bo również wg nich niemało pali. Inni ( entuzjaści TDI ) chwalą ich oszczędność, eskalując przy tym wysokie spalanie TSI. Zastanawia mnie tak wysokie spalanie TDI w Waszym teście ( TSI kontra TDI 190 KM). Ciekawią mnie skrajnie różne wyniki spalania podawane na tym forum . Ja z jazd mieszanych w moim B6 nigdy nie uzyskałem spalania 9.8 litra. Może jest tak ,że nie wszystkie TDI są oszczędne. Może pojedyncze modele palą więcej( przykład kolegi RADKA (TDI 240 KM). Albo wszystko zależy od stylu jazdy. Po Waszym teście nie miałbym wątpliwości, żeby kupić 1.8 TSI ( w końcu dużo niższa cena zakupu).

Moim zdaniem jedyne sensowne porównania to są takie jak napisał PIOKOW - samochody jadą identyczną trasę, jeden za drugim.

Ja dodam, że spalanie w 1.8 TSI to jest totalny rozstrzał: od 5,5 w spokojnej trasie do 13 w dużych korkach. Wszystko zatem zależy kto jakie trasy pokonuje, w jakim mieście mieszka itd.... Informacja od jednej osoby, że jej TSI pali w mieście 7,5 litra i np zestawienie tego z informacją od drugiej osoby, że jej TDI pali w mieście 8 litrów - jest totalnie bez sensu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jako przyszły właściciel B8 nie potrafię wyciągnąć jednoznacznych wniosków TDI czy TSI

Spawa jest bardzo prosta, tylko powinieneś sobie zrobić rachunek sumienia. Czy jeździsz często i mało czy raczej dużo czasu spędzasz w trasach. Jaki przebieg roczny, jaką charakterystykę silnika preferujesz, czy oszczędność wynikająca z zakupu diesel/benzyna zwróci ci się relatywnie przed okresem sprzedaży samochodu (w przypadku zakupu diesla), diesel pali mniej od benzyny załóżmy że tdi 190km od 1.8 tsi 180 km średnio o te 3, 3.5 litra. Różnica w zakupie dość spora - 14 tys. można przeznaczyć na dodatkowe wyposażenie, remont mieszkania, lub po prostu zostawić na koncie lub mniej pożyczać ... Znam również kilka osób które tak "kochają" diesle, że mimo, że jeżdżą bardzo mało, to i tak jeżdżą dieslem :) może jesteś jedną z nich ? :)

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

od 5,5 w spokojnej trasie do 13 w dużych korkach

Potwierdzam! :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na miejskie, krótkie trasy brałbym tylko benzynę i taki też silnik ma moja małżonka w CRV, mimo że poniżej 11l /100km chyba nigdy nie zeszła. Ale przy przebiegach rocznych 3-5 tys. km tylko w mieście, to chyba każdy diesel by klęknął w międzyczasie.

 

Z kolei ja wolę diesla, bo kilka razy w miesiącu robię trasy po 1000-2000 km, i podoba mi się że na jednym baku mam te 1000km zasięgu +/-100 w zależności od trasy. Na wakacje też się przydaje, bo np. od granicy, zalany do pełna spokojnie doczłapie się w Alpy bez tankowania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
diesel pali mniej od benzyny załóżmy że tdi 190km od 1.8 tsi 180 km średnio o te 3, 3.5 litra.

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

 

Potwierdzam! :)

 

Biorąc pod uwagę te różnice w spalaniu ( 3-3.5 litra), planowany dystans do przejechania około 100.000 km to bilans właściwie wychodzi na zero. Dylemat bierze się z faktu, że dynamika jazdy w obu tych silnikach podobna, hałas rzecz dyskusyjna. Ja głównie jeżdżę krótki trasy w mieście i dłuższe trasy( ekspresówki i autostrady) - także o DPF się nie boję.

Szukałem racjonalnych argumentów co do wyboru silnika, a o nie dość trudno. Zatem chyba będę się kierował emocjami ( miłość do diesli???).

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

 

Z kolei ja wolę diesla, bo kilka razy w miesiącu robię trasy po 1000-2000 km, i podoba mi się że na jednym baku mam te 1000km zasięgu +/-100 w zależności od trasy. Na wakacje też się przydaje, bo np. od granicy, zalany do pełna spokojnie doczłapie się w Alpy bez tankowania.

Ten argument też do mnie przemawia. Ale z drugiej strony częstsze tankowanie w TSI nie jest problemem na trasie. Można dzięki temu wypić espresso na stacjach.

Edytowane przez anton

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie. Czy znaleźliście gdzieś w instrukcji listę dozwolonych opon wraz z rozmiarami, nośnością itd?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No już nie przesadzajcie i tak trzeba będzie się w między czasie w takiej trasie zatrzymać na siku czy jakieś jedzenie. Kiedyś miałem auta z gazem, które robiły ok. 250-300km na zbiorniku i strasznie mnie wkurzało tak częste zatrzymywanie. Potem przesiadłem się na diesla i faktycznie zasięg "powala", ale i tak co te 300-500km muszę się zatrzymać dla zdrowia psychicznego i fizycznego. Zresztą tak między nami mówiąc to żeby mieć zasięg ponad 1000km to trzeba by mieć spalanie w granicy 7 litrów, a to wyklucza prędkości autostradowe, a sama podróż trwała by i tak koło 11-13 godzin (znajdźcie mi osobę, która tyle wytrzyma bez zatrzymania, jadąc np. z rodziną).

 

Ten argument miałby sens, gdybyśmy mieli dostęp do na prawdę taniego paliwa (diesla) i zrobienie jak największej ilości kilometrów byłoby tego warte.

 

No i tak szczerze mówiąc, to nie wierzę w różnicę spalania diesla 190km i 1.8t 180km na poziomie 3.5 litra/100km. Diesla 190km aż korci, żeby deptać.

Edytowane przez Nuttie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem teraz a4 2.0 tfsi quattro ciut pomodzony na 230 koni i spalanie w mieście 13-16 litrów trasa 9-10 litrów na baku w mieście robiłem 350 km tak wiec teraz tylko i wyłącznie mocny diesel 2.0 240km 4 motion mam porównanie w spalaniu benzyna bedzie duzo palić koniec kropka tym bardziej jak sie kręci wysoko a tak sie jezdzi bo to nie diesel zeby momentem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Diesla 190km aż korci, żeby deptać.

TSI to także dotyczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności