Skocz do zawartości
artmin

Kupujemy B8 - na co zwrócić uwagę?

Rekomendowane odpowiedzi

Więc osiągami mamy

 

tdi 150 30s

tdi 190 25s

bitdi 240 22s

1.8 tsi, 19s (?) B8 pewnie z 21-22 do sprawdzenia, sprawdzę u siebie

2.0 tsi 220 18s

2.0 tsi 280? Nigdzie filmu nie widziałem.

 

Dałeś drażliwy temat ale czasy są moim zdaniem realne :) teraz będzie że 100-200 to żadna wyrocznia bo raz w roku sie zdarza takie przyspieszanie i lepsze jest 80-140 :) albo 60-117 :)

Tak czy owak powyższe wskazuje wyraźną słabość silników diesla do pokonywania oporów wiatru i wyjasnia dlaczego w policji nie ma videorejestratorow na olej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tez musze o to wylaczenie zapytac. Ale powiem wam ze akurat tym start stopem jestem pozytywnie zaskoczony, praktycznie nie odczuwam jego dzialania. W mercedesie c ktorym troche jezdzilem byl denerwujacy strasznie, bylo czuc zapalanie i gaszenie silnika, tutaj praktycznie nie...ale tak czy inaczej to nie dla mnie system

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Hej Kolego piszesz o 1.8 TSI i przyspieszeniu do 100-200 a w przypadku 2.0 TSI i BiTDI dajesz czasy od 0-200.

 

Wszystkie z wyjątkiem 150tdi są 100-200. Zaraz zrobię wykresy dlaczego tdi mają gorsze osiągi od tsi przy tej samej mocy maksymalnej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wszystkie z wyjątkiem 150tdi są 100-200. Zaraz zrobię wykresy dlaczego tdi mają gorsze osiągi od tsi przy tej samej mocy maksymalnej.

Mam pytanie. Czy te czasy dotyczą przyspieszeń na najwyższym biegu w przypadku manualnej skrzyni biegów? Czy też DSG i gaz w podłogę, a zatem redukcja np. w TSI 100-200 osiągane na 5-tym biegu. Chociaż jak mówią właściciele DSG to nie ma znaczenia.

Zastanawia mnie jakim cudem 2.0 TDI 190 KM mając wyższy moment, na papierze wyższą moc, ma gorszy czas 100-200 km/h. Być może faktycznie Twoje wykresy rozwieją mity o elastyczności diesli.

Ale też trudno mi uwierzyć, że na 6-tym biegu TDI 190 KM będzie przyspieszało znacznie gorzej niż TSI także na 6-tym biegu w zakresie 100-200km/h (Pamiętajmy, że nadal jest wielu użytkowników manualnej skrzyni w B8).

Edytowane przez anton

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Super, przy następnej wizycie w aso też to chce mieć :)

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

 

Jeździłem 14 lat Mondeo 130 koni 330 Nm. Jedyne zbieżne co do obu samochodów to jest moment obrotowy. Szczerze mówiąc nie przeszło by mi przez gardło wyżej cytowany tekst ;)

 

 

Silnik Mondeo nie ma nic wspólnego z silnikiem passata. Dzisiaj ostatni raz przed sprzedażą starego passata z 2014 roku z silnikiem TDI 1.9 130 km przejechałem się nim i zaraz po tym nowym passatem. Zdecydowanie podtrzymuję to co napisałem. Szybki start lub dynamiczna jazda jest praktycznie identyczna. Trochę zmienia tryb sport ale nie jakoś kolosalnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Silnik Mondeo nie ma nic wspólnego z silnikiem passata. Dzisiaj ostatni raz przed sprzedażą starego passata z 2014 roku z silnikiem TDI 1.9 130 km przejechałem się nim i zaraz po tym nowym passatem. Zdecydowanie podtrzymuję to co napisałem. Szybki start lub dynamiczna jazda jest praktycznie identyczna. Trochę zmienia tryb sport ale nie jakoś kolosalnie.

 

"Dzisiaj ostatni raz przed sprzedażą starego passata z 2014 roku z silnikiem TDI 1.9 130 km " ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dałeś drażliwy temat ale czasy są moim zdaniem realne :) teraz będzie że 100-200 to żadna wyrocznia bo raz w roku sie zdarza takie przyspieszanie i lepsze jest 80-140 :) albo 60-117 :)

.

Wszystko zależy od drogi. Na autostradzie 100-200 km rozstrzyga o komforcie jazdy, na drodze podmiejskiej 80-140 km/h.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
"Dzisiaj ostatni raz przed sprzedażą starego passata z 2014 roku z silnikiem TDI 1.9 130 km " ??

 

z 2004 roku. Mała pomyłka :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam pytanie. Czy te czasy dotyczą przyspieszeń na najwyższym biegu w przypadku manualnej skrzyni biegów? Czy też DSG i gaz w podłogę, a zatem redukcja np. w TSI 100-200 osiągane na 5-tym biegu. Chociaż jak mówią właściciele DSG to nie ma znaczenia.

Zastanawia mnie jakim cudem 2.0 TDI 190 KM mając wyższy moment, na papierze wyższą moc, ma gorszy czas 100-200 km/h. Być może faktycznie Twoje wykresy rozwieją mity o elastyczności diesli.

Ale też trudno mi uwierzyć, że na 6-tym biegu TDI 190 KM będzie przyspieszało znacznie gorzej niż TSI także na 6-tym biegu w zakresie 100-200km/h (Pamiętajmy, że nadal jest wielu użytkowników manualnej skrzyni w B8).

 

Każdy kto jeździł TSI 250 Nm i TDI 400 Nm zauważył na pewno różnicę na korzyść TDI i żadne wykresy tego nie zmienią. Za moc i ciąg auta odpowiedzialny jest moment obrotowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Każdy kto jeździł TSI 250 Nm i TDI 400 Nm zauważył na pewno różnicę na korzyść TDI i żadne wykresy tego nie zmienią. Za moc i ciąg auta odpowiedzialny jest moment obrotowy.

 

Bzdura, za osiągi odpowiada TYLKO I WYŁĄCZNIE moc. A dokładnie moc średnia. I w z tej średniej bierze się przyspieszenie TSI.

Wystarczy spojrzeć na zakres mocy maksymalnej TSI i TDI.

 

Wykresy się robią, zrobię raz a dobrze.

Edytowane przez dziki_pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Każdy kto jeździł TSI 250 Nm i TDI 400 Nm zauważył na pewno różnicę na korzyść TDI i żadne wykresy tego nie zmienią. Za moc i ciąg auta odpowiedzialny jest moment obrotowy.

 

Tak jezdzilem w odstepie 50 metrow jeden za drugim i... Nie czuć. O ile dasz skrzyni robić swoje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1.4 tsi 150 km od 100-140 przyspiesza szybciej niż 2.0 tdi 150km pomimo mniejszego momentu obrotowego. Po prostu te silniki kręcą większe obroty i na mniejszym biegu szybciej przyspieszają. Ale załadowana albo pod górkę gdzie nie kręcone są wysoko są słabsze i na pewno mniej trwałe.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

tdi w manualnej jest o tyle wygodny, że nie trzeba tak często redukować biegów, przy dsg ten problem zanika dlatego tsi lepiej wypadają. Kwestia sprzęgieł w 7dsg, które starczają na 150tyś km a w6dsg przy tdi 250-300 tyś km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1.4 tsi 150 km od 100-140 przyspiesza szybciej niż 2.0 tdi 150km pomimo mniejszego momentu obrotowego. Po prostu te silniki kręcą większe obroty i na mniejszym biegu szybciej przyspieszają. Ale załadowana albo pod górkę gdzie nie kręcone są wysoko są słabsze i na pewno mniej trwałe.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

tdi w manualnej jest o tyle wygodny, że nie trzeba tak często redukować biegów, przy dsg ten problem zanika dlatego tsi lepiej wypadają. Kwestia sprzęgieł w 7dsg, które starczają na 150tyś km a w6dsg przy tdi 250-300 tyś km.

No więc w przypadku manualnych skrzyni biegów porównujmy czasy przyspieszeń 100-200 km/h na tym samym

(np.6-tym) biegu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Każdy po trochu ma rację. Za osiągi odpowiedzialna jest moc. A co to jest moc ? moc wynika z momentu obrotowego oraz prędkości obrotowej silnika, czyli mówi nam o ilości energii jaką możemy uzyskać w jednostce czasu. Silnik TSI ma zupełnie inny rozkład momentu czytaj mocy w swoim zakresie obrotów. Diesle mają go w wąskim zakresie, tsi praktycznie do czerwonego pola. Tyle w tym temacie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No więc w przypadku manualnych skrzyni biegów porównujmy czasy przyspieszeń 100-200 km/h na tym samym

(np.6-tym) biegu.

 

Dlaczego? Może na czwartym porównajmy. Albo czas 0-100 Na II-ce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Tylko w octavi 4x4 dsg jest 6 biegowe i wytrzymuje większy moment obrotowy. Przy passacie nie ma takiej możliwości więc ciężko będzie podkręcać ten silnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Dlaczego? Może na czwartym porównajmy. Albo czas 0-100 Na II-ce.

 

W manualnej skrzyni w TDI zaletą jest to, że w zakresie prędkości 100-200 km/h na autostradzie nie trzeba redukować biegu wyprzedzając inne auta (duża wygoda w domyśle) i stąd sugestia o porównywaniu przyspieszeń na 6-tym biegu. Ja cenię sobie to, że jadąc autostradą i przyspieszając w manualu nie muszę redukować. A co innego w DSG . Mnie interesuje wygoda w trakcie jazdy TDI manual przy tych prędkościach, a nie wykresy i udowadnianie, że np. na 4-ce to TSI lepiej przyspiesza przy tych prędkościach.

Edytowane przez anton

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zredukowanie biegu przy wyprzedzaniu nie jest przeszkodą i tylko lenistwem to można tłumaczyć, uciążliwością diesla są sytuacje gdzie jego wąski zakres użytecznych obrotów jest uciążliwy, np włączenie się do ruchu gdzie wszyscy lecą >100, w benzynie można pojechać na II-ce 10-100, w dieslu to są dwie zmiany biegów.

Tak jak ktoś mówi że diesel jest elastyczny, elastyczność to jest w TSI na III-ce bez utraty tchu 50-150. Jeden bieg.

Dla mnie istotny jest najkrótszy możliwy do uzyskania czas 100-200 czy 80-120 czy jaki sobie wymyślimy.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Obiecany wykres, nałożyłem na siebie wykresy mocy skorygowane tak by kończyły się przy tych samych obrotach. Np kół żeby ktoś się nie upierał że silnika.

 

I teraz bierzemy pod uwagę średnią od ok 22 do 29, bo taki mamy zakres obrotów podczas przyspieszania. Jak widać średnia TSI to zupełnie co innego niż TDI.

 

Dodajmy teraz kolejne zmienne wynikające z praktyki, tdi obecnie na hamowni wykazują okolice serii, TSI odpowiednio

1.8 200 zamiast 180

2.0 240 zamiast 220

2.0 300 zamiast 280

 

Jak ktoś mi poda dokładne dane B8 z masą własną wersji to dodam kalkulację moc/kg co jeszcze bardzie odzwierciedli osiągi.

 

[ATTACH=CONFIG]137539[/ATTACH]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności