Skocz do zawartości
artmin

Kupujemy B8 - na co zwrócić uwagę?

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio poleciałem highway'€™em bez pasażerów więc mogłem skupić się na samochodzie.

 

Przy większych prędkościach jest wyraźnie ciszej niż w moim B6 variant TDI co zapewne wynika z kilku rzeczy po trochu czyli: nowsza konstrukcja, benzyna i sedan. Ale jakby nie było jest ciszej.

 

Co ciekawe przy większym natężeniu dźwięku Dynaudio skutecznie zagłusza wszelkie szumy powietrza i jedzie się więcej niż przyjemnie. W B6 mocniej podkręcone audio na autostradzie irytowało mnie cholernie. A więc jest kolejna zaleta Dynaudio he he :D

 

220 konne TSI przy 200 km/h ma około 3100 obrotów na 6 biegu czyli tyle co 280 konne przy 140 km/h. Chyba dobrze, że się nie szarpnąłem na 280 TSI.

 

ACC do 210 km/h było bardzo dobrą inwestycją. Przy braku zwykłego tempomatu to ACC do 160 było kiepskim żartem importera do listopada 2015 kiedy na wreszcie doszło ACC 210. Nikt nikogo nie zmusza do kupowania ACC 210, ale na Boga powinien by wybór od samego początku.

Nie mniej jednak uważam podobnie jak kolega banio, że brak zwykłego tempomatu to błąd tym razem nie importera, a producenta, który zakłada, że jak jest aktywny to już nikt nie potrzebuje zwykłego. Ok aktywny spełnia swoje zadanie, ale chciałbym mieć wybór gdyż czasem wolę sam decydować kiedy hamować. Pomijam przeboje gdy w pewnym warunkach pogodowych ACC może w ogóle nie działać.

A zatem Bartek banio nie jesteś sam w swojej opinii. :ok

 

Odnoszę wrażenie, że niepotrzebnie zrezygnowałem z Pakietu Drogowego, o którym ostatnio piszecie. Testowanie Lane Assist w obszarze zabudowanym to było marnowanie czasu. Niestety nieświadomy tak właśnie robiłem i wpieniał mnie raz działając a raz nie. Tymczasem to typowy asystent na trasy gdzie odwracając na chwilę wzrok od jezdni przy większej prędkości można sobie zrobić kuku. Na szczęście trasy to u mnie 10% jazdy niemniej jednak przydałby się. Tym bardziej , że mogłem już wziąć wersję pakietu drogowego plus. Nie żebym płakał, ale gdybym ponownie konfigurował to zaznaczyłbym te opcję skoro w razie potrzeby można to włączać/wyłączać.

 

Właśnie możliwość wyboru jest u mnie bardzo docenianą wartością. Aktywacja poszczególnych asystentów oraz Head Up (można tam również ustawić co mam być pokazywane) itd. to dla mnie w pewnym sensie wyznacznik szacunku dla klienta, a nie robienia z niego idioty myśląc za niego. Rzecz, która umiera w dzisiejszych jak to ktoś nazwał tabletowych czasach. Stąd brakuje mi wyłączania ACC na rzecz zwykłego tempomatu.

 

Miałem podać jaki maksymalnie smartfon zmieści się w półeczce zestawu telefonicznego Comfort. Idealnie na styk wszedł 5-cio calowy LG G3s, który ma długość 138mm. Na szerokość jest jeszcze zapas aby zamknąć pokrywę tej szuflady.

Edytowane przez majonezzz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ACC do 210 km/h było bardzo dobrą inwestycją. Przy braku zwykłego tempomatu to ACC do 160 było kiepskim żartem importera do listopada 2015 kiedy na wreszcie doszło ACC 210. Nikt nikogo nie zmusza do kupowania ACC 210, ale na Boga powinien by wybór od samego początku.

Nie mniej jednak uważam podobnie jak kolega banio, że brak zwykłego tempomatu to błąd tym razem nie importera, a producenta, który zakłada, że jak jest aktywny to już nikt nie potrzebuje zwykłego. Ok aktywny spełnia swoje zadanie, ale chciałbym mieć wybór gdyż czasem wolę sam decydować kiedy hamować.

 

Stąd brakuje mi wyłączania ACC na rzecz zwykłego tempomatu.

 

M

 

Słuchaj, ale jak masz tempomat do 210 a u innych także do 160 - to jak chcesz go traktować jak zwykły tempomat to w czym masz problem?

Dezaktywujesz przyciskiem, którym się go włącza (jedno wcisnięcie dezaktywacja bez kasowania pamięci prędkości zadanej) a później RES przywrócenie zadanej prędkości.

Ja tak czasami korzystam z ACC na ruchliwych autostradach, jak widzę z daleka, że TIR-y szykują się do "wyścigów", tak by nie gnał do samego końca a później gwałtownie hamował. Dezaktywuję, wyhamowuję stopniowo silnikiem i albo się wlekę za TIRem albo akurat jak dochodzę do niego to kończy wyprzedzanie. Wtedy RES i gna dalej z zadaną prędkością.

A przecież w zwykłym tempomacie też nie wjechałbyś w auto poprzedzające. A tak, chcesz to sterujesz manualnie, a jak nie chcesz to ACC cię wyręcza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może jestem dziwny albo jeszcze nieprzyzwyczajony. Taki wybór przydałby się jak się śpieszę. Auto hamuje różnie, raz szybko raz wolno (na tym samym ustawieniu odstępu), czasem gdy auto przede mną zjeżdża z pasa to mój jeszcze hamuje przez jakiś czas. Zdarzyło mi się raz na łuku, że lekko zwolnił zanim dostrzegł, że nie ma jednak konfliktu. Nie neguję absolutnie, że ACC to bardzo wygodna rzecz jak lecisz czy płyniesz po drodze, ale czasem (rzadko, ale jednak) przy większym galopie chciałbym wziąć sprawy w swoje ręce. Ale ważniejsze (o czym tylko wspomniałem bo inni już pisali), że w pewnym warunkach pogodowych ACC może po prostu nie działać i co wtedy?

 

Może ujmę to w ten sposób. Wolę mieć tempomat niż go nie mieć i skoro mam mieć tylko jeden to już wolę aktywny niż zwykły. Ale na razie jeszcze za często hamuję zamiast niego.

 

MM_VW w tym co piszesz jest sens.

Na razie jednak z korzystając z ACC i podjeżdżając do auta przede mną za bardzo czekam na reakcję. Przy zwykłym wiedziałem, że muszę hamować i kropka. Ale dosyć mojego pitolenia. Moje obawy zrzucam na karb nieobycia z tą technologią. Zabiorę głos za jakiś czas jak polatam więcej z włączonym ACC po szybkich drogach i nabiorę praktyki.

A może to po trochu kwestia przejścia z wajchy pod kierownicą na przyciski na kierownicy. Może... może...???

Edytowane przez majonezzz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
220 konne TSI przy 200 km/h ma około 3100 obrotów na 6 biegu czyli tyle co 280 konne przy 140 km/h. Chyba dobrze, że się nie szarpnąłem na 280 TSI.

 

Bardzo bym był wdzięczny, gdyby się udało gdzieś sprawdzić poziom hałasu w BiTD, TSI 220 i TSI 280 przy tych samych prędkościach. Czy ktoś w Wawie ma wersję 280? Bo 220 na pewno, a ja chętnie dołożę 240 BiTD.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Do tej pory użytkuję Passata B6. Czas leci i po 9 latach trzeba go wymienić. Oczywiście wybór padł na B8... wsiadłem, odbyłem jazdę próbną i....no cóż ...biorę. Czytam to forum już od chwili zamówienia więc moja wiedz na temat B8 znacznie się poszerzyła. Zamówiłem, do produkcji ma iść w 15 tygodniu. Jednak mam pytanko odnośnie przyciemnianych szyb, które tez dołożyłem. Czy to są przyciemniane folią, czy jakoś inaczej , nie wiem "fabrycznie"?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy to są przyciemniane folią, czy jakoś inaczej , nie wiem "fabrycznie"?

 

Hej, też czekam na B8, w B7 miałem także fabryczne przyciemniane szyby i to już było fabrycznie, nie zauwazyłem aby była to folia, to raczej już barwienie chemiczne, na poziomie produkcji danej szyby.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam wszystkich. Do tej pory użytkuję Passata B6. Czas leci i po 9 latach trzeba go wymienić. Oczywiście wybór padł na B8... wsiadłem, odbyłem jazdę próbną i....no cóż ...biorę. Czytam to forum już od chwili zamówienia więc moja wiedz na temat B8 znacznie się poszerzyła. Zamówiłem, do produkcji ma iść w 15 tygodniu. Jednak mam pytanko odnośnie przyciemnianych szyb, które tez dołożyłem. Czy to są przyciemniane folią, czy jakoś inaczej , nie wiem "fabrycznie"?

 

To są szyby "barwione w masie". Nie ma tutaj nałożonej folii.

Zastanówcie się czy nie wziąć sobie pakietu sportowego (tego z progresywnym układem kierowniczym) zamiast samych szyb.

Na początku też zamówiłem same szyby i dopiero po chwili zauważyłem, że jest pakiet sportowy w skład którego wchodzą właśnie szyby i ten progresywny układ kierowniczy. Różnica w kosztach tylko ..... 10 PLN:przestraszony

 

Jak dla mnie ten układ to baaaardzo fajna rzecz!!

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

MM_VW w tym co piszesz jest sens.

Na razie jednak z korzystając z ACC i podjeżdżając do auta przede mną za bardzo czekam na reakcję. Przy zwykłym wiedziałem, że muszę hamować i kropka. Ale dosyć mojego pitolenia. Moje obawy zrzucam na karb nieobycia z tą technologią. Zabiorę głos za jakiś czas jak polatam więcej z włączonym ACC po szybkich drogach i nabiorę praktyki.

A może to po trochu kwestia przejścia z wajchy pod kierownicą na przyciski na kierownicy. Może... może...???

 

Sprawdzone w praktyce. Pozwala właśnie uniknąć sytuacji o których piszesz, nie angażuje nogi i nie powoduje "przyhamowania". Łagodne rozłączenie ACC. Dokładnie tak samo sterowałem tempomatem zwykłym w B5FL, gdzie sterowanie miałem na kierownicy jak w B8 a nie na dźwigience jak w B6-7 czy audi a4. Zaznaczę, że teraz korzystam z tego sporadycznie, by właśnie pokazać kto rządzi ;-)

 

A co do limitu prędkości o którym była mowa wcześniej można ustawić na dowolną prędkość tylko, że to nie załatwia tempomatu, gdyż musisz deptać gaz :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dezaktywujesz przyciskiem, którym się go włącza (jedno wcisnięcie dezaktywacja bez kasowania pamięci prędkości zadanej) a później RES przywrócenie zadanej prędkości.

 

Przycisk, który włącza, czyli "SET"? U mnie przy włączonym ACC przyciski SET i RES działają tak, że ich naciśnięcie powoduje zmniejszenie/zwiększenie zadanej prędkości o 1km/h.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To są szyby "barwione w masie". Nie ma tutaj nałożonej folii.

Zastanówcie się czy nie wziąć sobie pakietu sportowego (tego z progresywnym układem kierowniczym) zamiast samych szyb.

Na początku też zamówiłem same szyby i dopiero po chwili zauważyłem, że jest pakiet sportowy w skład którego wchodzą właśnie szyby i ten progresywny układ kierowniczy. Różnica w kosztach tylko ..... 10 PLN:przestraszony

 

Jak dla mnie ten układ to baaaardzo fajna rzecz!!

 

Pozdrawiam

 

Tylko należy pamiętać, że Pakiet Sportowy wymusza DCC czyli dodatkowe prawie 4000 PLN. Chyba, że chodzi o TDI 240KM lub TSI 220 i 280 gdzie DCC jest standardem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jaki maksymalnie smartfon zmieści się w półeczce zestawu telefonicznego Comfort.

 

Kwestia miejsca na telefon jest w B8 rozwiązana beznadziejnie albo wręcz nierozwiązana, bo tego miejsca tam po prostu nie ma.

Nie mam zestawu Comfort, ale gdybym miał, to nie byłbym zachwycony, że za te pieniądze mój poczciwy S4 (w etui SPIGEN Neo Hybrid) leży tam po skosem, bo inaczej się nie mieści.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sprawdzone w praktyce. Pozwala właśnie uniknąć sytuacji o których piszesz, nie angażuje nogi i nie powoduje "przyhamowania". Łagodne rozłączenie ACC. Dokładnie tak samo sterowałem tempomatem zwykłym w B5FL, gdzie sterowanie miałem na kierownicy jak w B8 a nie na dźwigience jak w B6-7 czy audi a4. Zaznaczę, że teraz korzystam z tego sporadycznie, by właśnie pokazać kto rządzi ;-)

 

A co do limitu prędkości o którym była mowa wcześniej można ustawić na dowolną prędkość tylko, że to nie załatwia tempomatu, gdyż musisz deptać gaz :-)

 

No cóż, będę praktykował:D

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Kwestia miejsca na telefon jest w B8 rozwiązana beznadziejnie albo wręcz nierozwiązana, bo tego miejsca tam po prostu nie ma.

Nie mam zestawu Comfort, ale gdybym miał, to nie byłbym zachwycony, że za te pieniądze mój poczciwy S4 (w etui SPIGEN Neo Hybrid) leży tam po skosem, bo inaczej się nie mieści.

 

Zgadza się. Szału nie ma. Jednak w moim przypadku czyli przy grzanej szybie byłem zmuszony do wyboru jednego z zestawów. Wziąłem ten z półeczką i moja cegła czyli 5,5 calowy LG G3 leży lekko pod skosem i może wtedy pokrywy półeczki nie zamknę (przez źle umiejscowione USB traci się około 1,5 cm na długość na niekorzyść telefonu), ale przynajmniej jest gdzie odłożyć telefon. Zresztą po co go zamykać? Jakoś się mieści i jest git.

Tak czy owak na pewno lepsze to niż popielniczka.

Edytowane przez majonezzz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem takie wątpliwości zamawiając crimson red, ale moim zdaniem to najładniejszy z możliwych kolorów

IMG_20160229_160129.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tam trzymam Galaxy S6 w cupholderze bo innego wyjścia nie mam, przyciskam go roletką i nawet się nie giba przy przeciążeniach, z tym że jak już chce przewieźć dwa kubki to jest lipa :( W nowym Tiguanie już chyba to lepiej zrobili...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po co wam telefon na wierzchu? Czemu nie po prostu w kieszeni?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To są szyby "barwione w masie". Nie ma tutaj nałożonej folii.

Zastanówcie się czy nie wziąć sobie pakietu sportowego (tego z progresywnym układem kierowniczym) zamiast samych szyb.

Na początku też zamówiłem same szyby i dopiero po chwili zauważyłem, że jest pakiet sportowy w skład którego wchodzą właśnie szyby i ten progresywny układ kierowniczy. Różnica w kosztach tylko ..... 10 PLN:przestraszony

 

Jak dla mnie ten układ to baaaardzo fajna rzecz!!

 

Pozdrawiam

 

Dzięki za odpowiedź. Czyli to nie jest folia. Właściwie to się źle wyraziłem...ja nie wziąłem samych barwionych szyb, tylko pakiet (właściwie to wziąłem wszystkie pakiety bez r-line). Jak czytałem tu różne wątki to jedni pisali, że to jest fajne, to przydatne i najpierw okroiłem, ale potem przy zamawianiu popuściłem wodze fantazji....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Po co wam telefon na wierzchu? Czemu nie po prostu w kieszeni?

Jak się dużo gada, to telefon trzeba ładować. Trudno wsadzić telefon z kablem USB do kieszeni ;-)

Było to już poruszane w wątku, ale moim zdaniem dużą wadą Passat B8 jest brak możliwości ładowania indukcyjnego telefonu. Pętla indukcyjna powinna być zabudowana pod tą półeczką dostępną z zestawem Comfort. A sama półeczka mogłaby być szersza o 2 centymetry. Nie można tam wepchnąć telefonu większego niż 5".

Edytowane przez Rumcajs

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Po co wam telefon na wierzchu? Czemu nie po prostu w kieszeni?

 

1. W zestawie Comfort jest niby wzmocnienie sygnału GSM na tej półeczce.

2. Często wsiadam do auta tyko z portfelem i telefonem. Jeżeli jadę w kurtce to ok. Ale w okresie letnim gdzieś to trzeba położyć/odłożyć. W kieszeni spodni na siedząco?

3. Wsiadając do auta nawet z torbą i milionem kieszeni w całej odzieży (kurtce, marynarce, bluzie, koszuli, spodniach) to zdarza mi się wziąć telefon do reki przed wyjściem z domu/pracy i znowu gdzieś go trzeba położyć zasiadając za kółkiem.

 

Życie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy to oznacza , że jeśli zamówiłem pakiet Peremium a nie Comfort to półeczki nie mam, ale wsadzając do gniazda SIM kopie mojej karty to sam telefon do dzwonienia będzie mi zbędny?

Edytowane przez Ikar

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no i poza tym niezdrowo trzymać telefon w kieszeni :chory :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności