Skocz do zawartości
artmin

Kupujemy B8 - na co zwrócić uwagę?

Rekomendowane odpowiedzi

A ja wczoraj widziałem B8 w trendline na ulicy. Pierwszy raz !!!

 

Z zewnątrz nie jest źle jak się założy sensowne alusy, ale już w środku Trendline pachnie malizną (fotele, konsola, opcje dodatkowe). Przesadzili z tymi oszczędnościami. Comfortline wyraźnie lepiej tylko wewnątrz ma taką sobie plastikową konsolę, ale za to całkiem przyjemną tapicerkę, ale i tak Highline rządzi (w ogóle w całym segmencie D - mam tu na myśli dobór materiałów).

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Nokian WR A3. Co do za dużej mocy na jedną oś to nie przesadzajmy to tylko 220km. Przyjdzie wiosna i problemy z trakcja znikną

 

Też uważam, że jak zejdą śnieg i lód to trakcja będzie więcej niż przyzwoita. Ja wiem, że to nie 4motion, ale spokojnie jedna ośka da radę z 220KM. Teraz śmigam podkręconym na ponad 200KM i 400Nm TDI i nie narzekam. Jak warunki nie sprzyjają to nie pałuję bezmyślnie auta.

Przecież w Golfie GTI czy Octavii RS te 220KM pracuje wspaniale, a A6 jest nawet 252 konna benzyna z ośką przednią.

Edytowane przez majonezzz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oska osce nie równa. Poprzednia Insignia 220 koni w zasadzie na 2 biegu to tylko na śniegu i lodzie zrywała. Mokry asfalt było git. Tutaj na 3 na mokrym slizga się. Pewnie to i różnica wagi ale niemile wrażenie pozostaje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

B6 200 koni na jedna os mi sie rwala i na mokrym. To byl glowny powod czemu pozniej wzialem insignie bo 4motion byl tylko w v6. A przyczepnosc, moc oraz 4 lapy nie tylko przy ruszaniu sie przydaja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy,

Z tym napędem to każdy ma swój punkt widzenia. W moim przypadku np. po latach z dieslami w kombi zamówiłem mocną benzynę w sedanie. Przecież gdyby takim autem nie dało się jeździć to by go nikt nie produkował. Nie uprawiam startów ze świateł choć w zasadzie już teraz mam czym pojechać mocniej. Zależy mi na bardzo dobrej elastyczności oraz przyspieszeniach głównie przy wyprzedzaniu, chciałem mokrą skrzynię, fajny zderzak z dwoma kominami i XDS. Wszystkie te parametry spełnia 2.0 TSI 220KM i sądzę że nie będę zawiedziony w dłuższej eksploatacji. Mam też w domu 1,8 TSI 160KM, którym na co dzień jeździ żona, a ja w weekendy i zapewne po części na tej podstawie zaprogramowałem sobie potrzebę 2.0 TSI. Oczywiście, że ideałem byłoby 4motion, ale nie na tyle żeby dokładać prawie 30 tys do wersji 280KM lub ponad 20 tys do Alltracka 220KM gdzie czekałoby mnie sporo kompromisów (to nie sedan i nie można go tak skonfigurować jak Highline'a). A zatem nie przesadzajmy. Jak nie ma warunków to 4motion też cudów nie zdziała. Jasne, że na śniegu wydajniej się rozpędzimy, ale trzeba też wyhamować, a wtedy szanse są już takie same. Podstawowa zasada: nie ma warunków to jadę spokojnie.

Co innego gdybym mieszkał w górach, albo w klimacie gdzie śnieg leży przez długie miesiące lub gdybym non stop śmigał szybko po trasach. Wtedy zapewne 4motion byłoby priorytetem.

Szerokości i satysfakcji ze swoich aut życzę każdemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jako ze nie powstał jeszcze temat o spalania to dokładam swoją cegiełkę z wyjazdu na ferie.

 

1.8 TSI DSG7, załadowany po brzegi, 3 osoby. BEZ boxa na dachu, da się do sedana spakować na tydzień z nartami pod warunkiem ze jedna walizka (kabinówka) ląduje za siedzeniem pasażera, łańcuchy pod nim a mały plecak na tylnym siedzeniu. 3 pasażerów ma bardzo wygodnie. No ale jakbym miał zmienić koło ...

 

 

Trasa 1050 km do Włoch czyli najpierw od Monachium, pod górę a potem od przełęczy Brennero z górki na pazurki. Ostatnie 30 km podjazd górskimi drogami z 600 m na 1250 m n.p.m. Spalanie 7,8. Średnia prędkość 109 km/h. Trasa pokonywana dynamicznie ale bez jazd 180 +. Głównie 140 - 150 na tempomacie. Przejazd przez Austrię w śniegu 110 km/h (trochę za szybko ale goniłem znajomych). Ale we Włoszech na zjeździe byłem królem autostrady jadąc 140 km/h. Mijanie rzędów ciężarówek jadących 85 km/h jest swojego rodzaju sportowym przeżyciem. Nawiasem mówiąc jak we Włoszech na znakach jest 70, 90 czy 130 to ciężko jest jechać + 20 km bo jednak te prędkości są optymalnie dobrane. Dla malkontentów że da się szybciej jechać mówię: Ja nie chcę ani rodziny ani siebie zabić, staram się jechać sprawnie ale bez nerwów.

 

Powrót to samo w odwrotną stronę - do Monachium dynamicznie (140-150). Potem około 150 km w deszczu przy temperaturze -6 stopni. Powolutku, 60 km na godzinę, obserwując sobie z rodzinką porozbijane samochody na poboczach lub stojąc w krótkich korkach (5 rano więc ruch niewielki). 7 wypadków po drodze. Nie brakowało debili śmigających 120 km/h.

Reszta trasy trochę wolniej - 110/130 km/h ze względu na warunki.

Spalanie 7,4 l/100 km. Średnia prędkość 99 km/h/

 

No ii najważniejsze - po 11 - 12 h z dwoma postojami wysiadałem z auta bez jakiegokolwiek bólu pleców czy jakiejkolwiek części ciała. Moja kanapa w salonie jest mniej wygodna (mam HL, alcantarę).

Edytowane przez PiotrekPO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Odebrany, produkcja 2015.

 

Narazie nic nie napisze bo jestem w szoku ;) silnika i mocy nie udało się sprawdzić bo tak ślisko że brak trakcji przy każdej prędkości :)

 

[ATTACH=CONFIG]140597[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]140598[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]140599[/ATTACH]

 

Jak przebiegał odbiór? W aucie wszystko było ok?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie wczorajszy powrót z Włoch w śnieżnycy wyglądał tak: uploadfromtaptalk1453657054396.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie wczorajszy powrót z Włoch w śnieżnycy wyglądał tak: [ATTACH]140645[/ATTACH]

Mimo prawie 14 godzin za kółkiem również brak problemu z dolnym partiami ciała [emoji3]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sebsek, PiotrekPO - możecie napisać jakie macie ciśnienie w oponach i jakie opony? Ja ostatnio odnoszę wrażenie że mój 1.8 TSI trochę za dużo pali.

Fakt, jezdze dość dynamicznie, ale spalanie w mieście uwzględniając dodatkowo jakieś 30% jazdy obwodnicą Trójmiasta oscyluje w okolicach 10 l. Wydaje mi się, że początkowo Passat palił mniej. Wiem, że zima i opony zimowe też mają na to wpływ ale w okresie jesiennym wyniki spalania też były dość wysokie.

Czy jednak takie spalanie należy uznać za zupełnie normalne?

Edytowane przez matteo84

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie zawsze 2,3 . 10l miasto to normalne przy dynamicznej jeździe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak czytam ten temat to mam wrazenie, ze spalanie to jest glowny punkt programu w Passacie. Placicie prawie 200tys za auto, ktore przez 3 lata straci na wartosci 100tys a jaracie sie, ze spalil 6.5l zamiast 7. Szok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po wpisie o tym,że ktoś naliczył u nas na autostradzie 14 passatów byłem pewien, że jadąc do Austrii napatrzę się do bólu. A tu niespodzianka - nie ma ich wcale dużo, a jak już są to takie jakieś bidy..

Co do kwestii spalania to trochę racji @Booncol ma :D Ale temat wałkowany regularnie , moim zdaniem wymaga przyklejenia i tyle. Kto będzie chciał, po prostu zajrzy.

Na koniec jeszcze pytanko do @Majonezzza - kiedy konfiguruję All ze skórą i zakładam dołożenie piano black, nie widzę żadnych istotnych różnic vs HL. Napisz proszę , co masz na myśli , bo być może nie dostrzegam czegoś istotnego.

Specjalnie zjechałem z trasy do centrum Monachium, znalazłem czarnego All, obejrzałem i siadłem na dupę... W/g mnie jest śliczny.Tak samo biały. Na pyt o czerwono-pomarańczowe odpowiedź była,że tylko na zamówienie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak czytam ten temat to mam wrazenie, ze spalanie to jest glowny punkt programu w Passacie. Placicie prawie 200tys za auto, ktore przez 3 lata straci na wartosci 100tys a jaracie sie, ze spalil 6.5l zamiast 7. Szok.

 

Myślę, że niektóre osoby stać na auto za 200tyś bo szanują każdą ciężko zarobioną złotówkę. I nie jest im wszystko jedno ile wydają na paliwo. Mimo że jego koszt stanowi niewielki procent całego kosztu samochodu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam prośbę do użytkowników którzy posiadają w konfiguracji jasny srodek ( skóra ) i oświetlenie ambiente

Czy moze zrobic wieczorem foto jak to wyglada przy jasnym srodku ? Wpisując w Google jest taka fotka ale z czarnym środkiem chciałbym porównać i z gory dziekuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ogólnie jestem z auta zadowolony jedynie co mam zamiar dołożyć po nowym roku to pełna elektrykę foteli z pamięcią części juz zamówione. Bo w chwili kiedy zamawiałem nie było tej obecji foteli w HL bez pełnej skory a mnie alcantara bardziej sie podoba w użytkowaniu.

 

Cześć - masz już założoną elektrykę foteli? Możesz coś więcej napisać w tej sprawie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cześć - masz już założoną elektrykę foteli? Możesz coś więcej napisać w tej sprawie?

I ile to kosztuje i czy się zgrywa z pamięcią do lusterek i profilem użytkownika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podbijam i ja w temacie pamięci foteli :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też jestem ciekawy ile kosztuje to sterowanie ale nie liczyłbym na mniej niż 2k PLN...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na koniec jeszcze pytanko do @Majonezzza - kiedy konfiguruję All ze skórą i zakładam dołożenie piano black, nie widzę żadnych istotnych różnic vs HL. Napisz proszę , co masz na myśli , bo być może nie dostrzegam czegoś istotnego.

 

Już odpowiadam czego nie mogłem dobrać w Alltracku vs Highline:

- alcantara (dla mnie dużo bardziej przytulna od skóry i ma przedłużane siedzisko)

- elektryka foteli z pamięcią do alcantary (jest tylko do wentylowanej skóry, której nie chcę)

- pakiet easy open (można wziąć elektryczną klapę plus oddzielnie keyless, ale wtedy raczej nie będzie otwierania bagażnika ruchem nogi pod zderzakiem)

- pakiet sportowy (można wziąć same szyby przyciemniane, ale wtedy nie będzie pogresywnego układu kierowniczego, a to dla mnie obowiązkowe)

- poza tym nie podoba mi się konsola centralna oraz listwy na drzwiach i ta biegnąca przez całą deskę (zapewne można zmienić z Highline'a, ale nie mogę się przekonać do zakupu było nie było drogiego auta i zaraz w nim grzebać i poprawiać)

 

dodatkowo opcja której nie ma w Alltracku, ale która mnie nie interesowała:

- pakiet drogowy plus

 

Poza tym do Alltracka trzeba dobrać sporo opcji i wtedy cena zbliża się do podobnie skonfigurowanego TSI 280KM. Więc za podobne pieniądze albo (wspaniały czerwony lub pomarańczowy jak dla mnie) Alltrack TSI 220KM DSG7 z pewnymi brakami w opcjach albo bardzie stateczny z wyglądu ale za to w pełnej opcji i szybsze kombi Highline TSI 280KM DSG6. Naprawdę trudny wybór.

Jak już pisałem w moim przypadku stawiałem na sedana więc nie miałem tego problemu.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Myślę, że niektóre osoby stać na auto za 200tyś bo szanują każdą ciężko zarobioną złotówkę. I nie jest im wszystko jedno ile wydają na paliwo. Mimo że jego koszt stanowi niewielki procent całego kosztu samochodu.

 

Zgadza się. To tak jak ze skrzyniami. Jak przesiądziesz się na dobry automat to rzadko kto chciałby wrócić do manuala na stałe. Ze spalaniem to samo. Jak posmakujesz 6-8 ltr w TDI to masz jakiś tam dyskomfort w mocnym TSI gdzie 9-11 ltr to norma. To po prostu siedzi w głowie. Mi trochę łatwiej jest się przestawić bo poza codzienną jazdą TDI wieczorami oraz w weekendy śmigam TSI. Ale przecież TSI ma inne zalety i najlepiej na nich się skupić żeby jazda była przyjemnością

Edytowane przez majonezzz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Już odpowiadam czego nie mogłem dobrać w Alltracku vs Highline:

- alcantara (dla mnie dużo bardziej przytulna od skóry i ma przedłużane siedzisko)

- elektryka foteli z pamięcią do alcantary (jest tylko do wentylowanej skóry, której nie chcę)

- pakiet easy open (można wziąć elektryczną klapę plus oddzielnie keyless, ale wtedy raczej nie będzie otwierania bagażnika ruchem nogi pod zderzakiem)

- pakiet sportowy (można wziąć same szyby przyciemniane, ale wtedy nie będzie pogresywnego układu kierowniczego, a to dla mnie obowiązkowe)

- poza tym nie podoba mi się konsola centralna oraz listwy na drzwiach i ta biegnąca przez całą deskę (zapewne można zmienić z Highline'a, ale nie mogę się przekonać do zakupu było nie było drogiego auta i zaraz w nim grzebać i poprawiać)

 

dodatkowo opcja której nie ma w Alltracku, ale która mnie nie interesowała:

- pakiet drogowy plus

 

Poza tym do Alltracka trzeba dobrać sporo opcji i wtedy cena zbliża się do podobnie skonfigurowanego TSI 280KM. Więc za podobne pieniądze albo (wspaniały czerwony lub pomarańczowy jak dla mnie) Alltrack TSI 220KM DSG7 z pewnymi brakami w opcjach albo bardzie stateczny z wyglądu ale za to w pełnej opcji i szybsze kombi Highline TSI 280KM DSG6. Naprawdę trudny wybór.

Jak już mówiłem w moim przypadku stawiałem na sedana więc nie miałem tego problemu.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

 

 

Zgadza się. To tak jak ze skrzyniami. Jak przesiądziesz się na dobry automat to rzadko kto chciałby wrócić do manuala na stałe. Ze spalaniem to samo. Jak posmakujesz 6-8 ltr w TDI to masz jakiś tam dyskomfort w mocnym TSI gdzie 9-11 ltr to norma. To po prostu siedzi w głowie. Mi trochę łatwiej jest się przestawić bo poza codzienną jazdą TDI wieczorami oraz w weekendy śmigam TSI. Ale przecież TSI ma inne zalety i najlepiej na nich się skupić żeby jazda była przyjemnością

 

Panowie z B8 - co to jest "progresywne wspomaganie układu kierowniczego" ?

 

Czy to coś innego niż sztywniejsza praca układu wraz ze wzrostem prędkości?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności