Skocz do zawartości
artmin

Kupujemy B8 - na co zwrócić uwagę?

Rekomendowane odpowiedzi

Ciekawe jakie będzie realne spalanie tego połączenia 190km 4x4 DSG... Tez uważam ze to optymalna konfiguracja.

 

U mnie po przejechaniu 7 tys śr spalanie 7,3, ostatnie dwa miesiące

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak, wypalanie DPFa

Dzięki za info.

Nawet jak jest zgaszony to wypala DPF?

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Witaj, potwierdzam zdanie Kolegi skrendi: TDI 190 PS to bardzo dobry wybór. Ja wahałem się czy nie wziąć TDI 240 ale uboższe wyposażenie ( też decydowałem się na gotowe konfiguracje). Teraz nie żałuje.

Witam.

Ja też potwierdzam, 190 KM bardzo dobry wybór, po prostu rewelacja; i dynamika na wysokim poziomie i spalanie pozytywne; u mnie średnia wyszła 6,3 przy moim ciężkim bucie.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ciekawe jakie będzie realne spalanie tego połączenia 190km 4x4 DSG... Tez uważam ze to optymalna konfiguracja.

U mnie po 2850 km średnio wychodzi 6,6l/100km - cykl mieszany 70% trasa , 30% miasto

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie wskaźniki naprawili po 2k km wiec po 4tysiącach rejestracji danych mam spalanie 8.7l bez ecodrivingu :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzięki za info.

Nawet jak jest zgaszony to wypala DPF?

 

Jak jest zgaszony to nie wypala DPF, tylko go chłodzi, bo został rozgrzany podczas rozpoczętej procedury wypalania a przerwanej zgaszeniem silnika. Warto wtedy pamiętać, że przy kolejnym odpaleniu znowu będzie szukał sposobności dopalenia filtra i warto wtedy zadbać by się wypalił do końca. Nie jest to problemem, bo trwa to kilka do kilkunastu minut (albo kilkunastu kilometrów). Dlatego czasami nawet tego nie zauważysz, bo w większości przypadków dzieje się to w trakcie jazdy. Ale czasami jazda się kończy a wypalanie trwa i wystarczy przejechać 1-2 kilometry więcej niż planowałeś, by procedurę dokończyć. Wtedy z DPF nie będziesz miał większych problemów. Nieraz oczywiście nie ma czasu na to i jak raz na jakiś czas przerwiesz to się nic nie stanie. Problemy zaczynają się, jak wiele razy pod rząd przerywasz tę procedurę co jak dla mnie jest tylko wyrazem całkowitego braku świadomości motoryzacyjnej. To trochę jak z turbiną. Jak masz turbinę i o nią dbasz (np. nie gasisz od razu silnika po zatrzymaniu) to ryzyko awarii jest mniejsze, jak gasisz od razu to większe. Z DPF-em to samo. Dlatego jedni mają problemy większe, a inni mniejsze albo wcale.

Jednej przy wypalaniu mi brakuje. Jakiejś lampki sygnalizującej to standardowe wypalanie filtra i możliwości jego przerwania zanim się zacznie. Nie raz jest tak, że wypala mi w mieście a ja wiem, że przy następnym odpaleniu jadę w trasę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie a powiedzcie mi jak tam zachowuje się AD blue nie zamarzł nikomu w tych niskich temp,bo z tego co czytałem to jest to problem. Niby jest podgrzewany ale na postoju nie .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie wskaźniki naprawili po 2k km wiec po 4tysiącach rejestracji danych mam spalanie 8.7l bez ecodrivingu

 

Ja mam 8,4 po ~23k więc powiedzmy +/- 2-2,5l/100km mniej - ale chłopaki jeszcze mają 4x4 - więc bardzo pozytywne spalanie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój stał w okresie 30.12-2.1, w mrozach powyżej -10 i nic z Adblue się nie stało :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie a powiedzcie mi jak tam zachowuje się AD blue nie zamarzł nikomu w tych niskich temp,bo z tego co czytałem to jest to problem. Niby jest podgrzewany ale na postoju nie .

 

Mój stał w okresie 30.12-2.1, w mrozach powyżej -10 i nic z Adblue się nie stało :)

 

Ostatnio w motorze chyba "specjalista" redaktor napisał, ze jak AdBlue to:

1. mniejszy bagażnik (bo zbiornik na AB trzeba gdzieś zmieścić),

2. brak koła zapasowego (bo jak wyżej),

3. najlepiej nie gasić silnika, bo zimą zamarznie,

4. zbiornik nie wystarcza od przeglądu do przeglądu i trzeba w międzyczasie dolać (znam kilka innych cieczy w aucie, których też nie wystarcza od przeglądu do przeglądu :-))

5. no i generalnie to i tak to dawkowanie jakie jest podawane niewiele daje, bo powinno się chyba wiadrami lać ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bagażnik mniejszy nie jest, ale zbiornik paliwa już tak (w stosunku do B6) i to jest słabe :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
warto wtedy zadbać by się wypalił do końca. Nie jest to problemem, bo trwa to kilka do kilkunastu minut (albo kilkunastu kilometrów). [...] wystarczy przejechać 1-2 kilometry więcej niż planowałeś, by procedurę dokończyć.

 

Czy naprawdę uważasz, że pozostanie w samochodzie przez kilkanaście minut po tym, jak już dojechałeś do celu, to nie jest problem? Albo przejechanie 2 km więcej, jak już wjechałeś do garażu w domu? Przecież możesz się spieszyć na spotkanie, albo po prostu chcieć w końcu spotkać się z rodziną...

Dla mnie to jest kuriozum, że samochód wymusza zmianę moich planów i jeszcze nazywają to normalnym zachowaniem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Toż dlatego napisałem: "Nieraz oczywiście nie ma czasu na to i jak raz na jakiś czas przerwiesz to się nic nie stanie. Problemy zaczynają się, jak wiele razy pod rząd przerywasz tę procedurę co jak dla mnie jest tylko wyrazem całkowitego braku świadomości motoryzacyjnej."

Sorry, ale taki mamy klimat :-) Z mojego doświadczenia wynika, że nie jest to problem, bo przez pół roku miałem może ze dwa razy taką sytuację. Jak nie mam czasu lub ochoty to gaszę i już. Ale staram się zadbać o dopalenie filtra przy możliwie najbliższej okazji. I wtedy np. możesz zadbać o to by wspomóc rozgrzanie układu np. wyższe obroty itp.

Samochód wiele razy wymusza zmianę naszych planów lub dostosowanie się do uwarunkowań (tankowanie, parkowanie, przeglądy, awarie etc.). Byłem świadomy tego przy zakupie, więc wkalkulowuję to w swoje funkcjonowanie i tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gratulacje! Najlepsze auto w tej cenie

 

Jak spalanie po kilku dniach w Twoim?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak spalanie po kilku dniach w Twoim?

 

Ok 11-12litrów. 100% miasto i korek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ok 11-12litrów. 100% miasto i korek.

 

Do przyjęcia przy takim silniku. Ciekawe jak będzie u mnie bo korki u nas są rzadkością, a ja głównie śmigam kilkanaście km prawie pustymi drogami do pracy. Oczywiście nie mam presji ciągłego gapienia się na komputer i zamulania silnika. Niemniej jednak jestem ciekaw co wyjdzie.

Czy po tych kilku dniach masz jakieś inne spostrzeżenia dot. auta: pozytywne i negatywne (jeśli są)? Kilka osób mających taki silnik już się wypowiadało, ale im więcej opinii tym lepiej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z wad to drżenie przy zatrzymaniu na D i słabe audio (dynaudio) poza tym narazie brak jest super :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
słabe audio (dynaudio)
słabo Ci gra, czy mówisz o rezonansie?

Bo ja z jakości dźwieku jestem bardzo zadowolony, co psuło obraz to trzeszczenie, co wyeliminowałem już

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakość nie powala ale może mam za wysokie oczekiwania. A rezonans dobija i się odechciewa słuchać ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale rozumiem, że puszczasz z dobrego źródła (CD, mp3 320kbps) bo jakość sygnału zwykłego radia nie jest najlepsza, no chyba że masz DAB :)

Ja głównie słucham na profilu Dynamic, Surround mam ustawiony na Wide albo Stereo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tym spalaniem w benzynie to widać, że jest naprawdę dobrze. Zważywszy na komfort i osiągi to jest ono baardzo akceptowalne. Nic dziwnego, że na placach nie ma już fajnych TSI (co nie znaczy, że TDI są "gorszego sortu" :-)). W moim odczuciu jedyną łyżką dziegciu przy TSI jest nieco mniejszy zasięg i konieczność szukania stacji. To niby nie problem, ale przy kartach paliwowych i uszczęśliwieniu konkretną siecią - to jest jakieś tam ograniczenie. W sumie drobiazg i da się z tym żyć. Swoją drogą, to większy zbiornik by nie zaszkodził... Ale też tym tropem, to i "większy kufer by nie zaszkodził". Końca nie widać.

Dla mnie absolutnie remis pomiędzy silnikami i jest to dojmujące, bo tak trudno dokonać wyboru.... I dogodzić tu. Polakom.

 

A dla naprawdę niezdecydowanych to chyba hybryda...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności