Skocz do zawartości
artmin

Kupujemy B8 - na co zwrócić uwagę?

Rekomendowane odpowiedzi

Z tego co piszą koledzy to nie jesteś sam, ale nie pamietam czy to samo przechodzi czy trzeba jechać do serwisu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W salonie stal w cieple, wyjechales a jest mroz. Ja jak odbieralem poprzedni samochod mialem tak samo, po kilku dniach zeszlo samo. Mozesz zawsze wziac suszarke i wygrzac troche lampy, powinno zejsc szybko no i samochod na noc potem do garazu. Jak nie pomoze to serwis

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak masz LEDy to może zejdzie samo bo masz ogrzewanie wnętrza reflektorów :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktos moze mi powiedziec od kiedy w wyposazeniu pojawil sie przycisk MODE nad przyciskiem Auto Start/Stop?

Czy to jest czescia jakiegos pakietu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy ktos moze mi powiedziec od kiedy w wyposazeniu pojawil sie przycisk MODE nad przyciskiem Auto Start/Stop?

Czy to jest czescia jakiegos pakietu?

Od roku modelowego 2016, czyli dla aut produkowanych gdzieś od czerwca 2015.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

od 23 tygodnia 2015. Jest w standardzie chyba, bo ja tego nie zamawiałem, a auto mam dokładnie wyprodukowane w 23 tygodniu i to mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
od 23 tygodnia 2015. Jest w standardzie chyba, bo ja tego nie zamawiałem, a auto mam dokładnie wyprodukowane w 23 tygodniu i to mam.

 

A to nie bylo tak ze z DCC zawsze był ? A czy bez DCC teraz też jest ?

Z drugiej strony jakos nie wyobrażam sobie bezpiecznego przełączani trybu jazdy bez tego guzika :) jak go nie było to jakieś nieporozumienie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mam DCC, ale domyślam się, że przy tej opcji zawsze był.

Teraz jest też bez DCC.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mam DCC, auto z września 2015 - brak przycisku MODE nad S&S :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jaką wersję masz, bo ja HL. Może tu tkwi sedno.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy wczesniej zamowione auta bez tego przycisku maja jakas mozliwosc zmiany trybu jazdy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A "problem" nie jest w DSG? Gdzie jest DSG tam jest ten przycisk?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W autach z DCC, jest od początku produkcji

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A "problem" nie jest w DSG? Gdzie jest DSG tam jest ten przycisk?

 

Ja mam 1.8 TSI HL manual i ten przycisk jest dostepny jako standard w modelu 2016

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witaj Dziki,

z całym szacunkiem ale trudno mi się z Tobą zgodzić. Wprawdzie do około 4.5 tys. obrotów charakterystyki mocy obu silników są prawie identyczne, ale TSI280 posiada znacznie krótsze przełożenie pomiędzy silnikiem a skrzynią biegów, co powoduje, że przy tych samych prędkościach obrotowych silnika, prędkość, którą rozwija auto z silnikiem 280 będzie mniejsza niż dla 220. Automatycznie skutkuje większym spalaniem na kilometr pokonanej trasy.

W przypadku wyższych obrotów silnika, nadwyżka mocy nad 220 też się nie bierze z samego powietrza, a raczej z mieszanki paliwowo-powietrznej. Reasumując, przynajmniej teoretycznie, bo nigdy nie jeździłem autem z silnikiem 220, zużycie paliwa przez 280 będzie wyższe. W przypadku mojego auta, przy naprawdę ekonomicznej jeździe, wynosi ono średnio 11 litrów / 100 km (średnia wskazywana przez komputer z 3.800 km, które przejechałem do tej pory, w zasadzie wyłącznie w trybie ECO).

Pozdrawiam Wszystkich gorąco z mokrego Gdańska.

Rumcajs

 

Przełożenia są delikatnie krótsze, a nadwyżka mocy to uważasz że jest cały czas, jak silnik ma 280 to zawsze podaje 280?

Więc pisanie że mocniejszy silnik musi spalić więcej to wprowadzanie w błąd. Najlepiej wiedzą to Ci co robili program u siebie. Jak się pałuje to spali więcej, bo mocniejszy silnik to MOŻLIWOŚĆ SPALENIA WIĘKSZEJ ILOŚCI PALIWA ale tylko podczas korzystania z tej dodatkowej mocy, przy normalnej jeździe spalanie jest identyczne. Kto wie jak wyglądają mapy silnika to wie że podczas chipowania zmienia się tylko wartości WOT.

 

Oczywiście Ci co piszą że diesle nie reagują na styl jazdy kłamią w żywe oczy albo mówią o 1.9SDI gdzie zawsze się jedzie z gazem w podłodze.

 

Ile to już razy takie brednie czytałem i dementowałem, jak kupiłem Clio II RS to pisali na forum clio (będzie 10 w trasie i 15 w mieście), przejazd na zlot zderzak w zderzak z 1.4 i spalił delikatnie więcej, przy większej prędkości spalił by... mniej. Nawet w top gear zrobili pewien test:

Edytowane przez dziki_pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A "problem" nie jest w DSG? Gdzie jest DSG tam jest ten przycisk?

Mam 1.8TSI HL manual, produkcja 1tydzień czerwca 2015, przycisk jest. Funkcję wyboru trybu jazdy producent dołożył bodaj od KW22.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przełożenia są delikatnie krótsze, a nadwyżka mocy to uważasz że jest cały czas, jak silnik ma 280 to zawsze podaje 280?

Więc pisanie że mocniejszy silnik musi spalić więcej to wprowadzanie w błąd. Najlepiej wiedzą to Ci co robili program u siebie. Jak się pałuje to spali więcej, bo mocniejszy silnik to MOŻLIWOŚĆ SPALENIA WIĘKSZEJ ILOŚCI PALIWA ale tylko podczas korzystania z tej dodatkowej mocy, przy normalnej jeździe spalanie jest identyczne. Kto wie jak wyglądają mapy silnika to wie że podczas chipowania zmienia się tylko wartości WOT.

 

Oczywiście Ci co piszą że diesle nie reagują na styl jazdy kłamią w żywe oczy albo mówią o 1.9SDI gdzie zawsze się jedzie z gazem w podłodze.

 

Ile to już razy takie brednie czytałem i dementowałem, jak kupiłem Clio II RS to pisali na forum clio (będzie 10 w trasie i 15 w mieście), przejazd na zlot zderzak w zderzak z 1.4 i spalił delikatnie więcej, przy większej prędkości spalił by... mniej. Nawet w top gear zrobili pewien test:

 

No widzisz a ja z własnego doświadczenia mam odmienne zdanie, owszem zgadzam się z tym,że auta z mniejszymi silnikami potrafią spalić więcej niż mocniejsze auta ,ale muszą między nimi być spore różnice w mocy, kiedyś miałem podrząd 3 astry kombi z silnikami 1,3 cdti 90ps żeby tym jakoś jeździć to paliły ok.6,5 litra w tym samym czasie miałem audi a6 2,0tdi 140ps a wcześniej citroena c5 HDI 110 PS średnia ze spalania w tych dwóch ostatnich była ok.7 ale jazda zderzak w zderzak to te dwa ostatnie paliły około pół litra mniej, ale w kolejnym przypadku insignia kombi diesel 160 vs diesel biturbo 195 hatchback jazda zderzak w zderzak i w biturbo spalanie wyższe około 2 litry,kolejną parą mogą być bmw 530d kombi 6 cylindrów vs 525d sedan 4 cylindry jazda autostradą w granicach 200-230km/h średnia 185km/h w 530 spalanie było 10,5 w 525 9,8.

W danych technicznych producenta np.passata zużycie paliwa między silnikami też się różni im mocniejszy tym zużycie paliwa jest wyższe z czego to wynika skoro te testy są przeprowadzane w warunkach laboratoryjnych? być może nie są to duże różnice ,ale są.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a jaką wersję masz, bo ja hl. Może tu tkwi sedno.

 

CL :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W danych technicznych producenta np.passata zużycie paliwa między silnikami też się różni im mocniejszy tym zużycie paliwa jest wyższe z czego to wynika skoro te testy są przeprowadzane w warunkach laboratoryjnych? być może nie są to duże różnice ,ale są.

 

Porównania samochódów nie mają sensu. Mi nowy B8 pali średnio więcej od starego 1.8, ale to kombi (opory powietrza), większe felgi i reszta innych zmian. Zmiana ciśnienia w oponach to odczuwalne różnice.

Różnica w danych Passata pomiędzy 220 i 280 mogą wynikać z napędu 4x4.

Porównujemy bliźniacze silniki o małych różnicach, one jeszcze je mają, ale np wersje 265,280,300 z tego co pamiętam nie różnią się niczym.

2.0 BiTDI i 2.0TDI to już nie są bliźniacze silniki, stopień skomplikowania tego pierwszego jest zupełnie inny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności