dpz Zgłoś #161 Napisano 30 Grudnia 2015 ja już jestem dawno po usunięciu klap a bardziej po wymianie kolektora z plastikowego na metalowy bez klap auto jeździ nic się nie dzieję koszt zakupu kolektora to 50pln ps: od wymiany zrobiłem już 30k km Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jaycob Zgłoś #162 Napisano 30 Grudnia 2015 Jak macie blad w vcds p2015 to raczej nowy nastawnik nie pomoze. Mozecie tez to latwo sprawdzic. Jak robicie test klap w vcds to uniescie ciegienko/ramie nastawnika lekko i jak zaskoczy to znaczy ze nastawnik macie dobry a usterka do usuniecia jedna srubka badz kawalkie drewna. (czytaj wyzej) Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jimmy02786 Zgłoś #163 Napisano 30 Grudnia 2015 Cześć Panowie, Mam ten sam problem. Zna ktoś mechanika w Warszawie lub okol., który chciałby się podjąć naprawy w sposób opisany przez kolegę Cineek (na śrubę)? Zdążyłem już kupić nowy nastawnik, błąd oczywiście wyskakuje nadal. Obstawiam, że winny jest plastikowy ogranicznik na drążku w kolektorze... Nie czuję się na siłach, by samemu rozkręcić ten nastawnik i w odpowiednim miejscu nawiercić dziurę na śrubę... Dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jimmy02786 Zgłoś #164 Napisano 1 Stycznia 2016 Cześć, Jednak zdecydowałem się i rozkręciłem nastawnik, nawierciłem dziurę w miejscu wskazanym na zdjęciu, nagwintowałem i wkręciłem śrubę, która zastępuje plastikowy ogranicznik w kolektorze. Błąd P2015 przesłał wyskakiwać Ale... Pojawia się błąd: P2009 008201 - Klapa w kolektorze ssącym; zespół 1 P2009 - 000 - zwarcie z masa Czy powodem może być nawiercony nastawnik? wkręconą śrubę posmarowałem poxipolem dla uszczelnienia... Czy może uszkodziła się wtyczka wiązki dochodzącej do nastawnika? Kilka razy ją wpinałem i wypinałem, może coś kabel się uszkodził? Pomożecie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jaycob Zgłoś #165 Napisano 1 Stycznia 2016 Podlacz sie vcdsem do silnika i bloku pomiarowym 121 podaj co sie pojawia w poszczegolnyvh bitach. Moze bede mogl ci cos wiecej pomoc. Z objawow wynika, ze gdzies potencjometr na zwarcie do masy... Czy na wtyczce czy w srodku jakis wior to nie wiem. Gratuluje odwagi tak trzynaj Z tym bledem tez sie uporamy! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jimmy02786 Zgłoś #166 Napisano 1 Stycznia 2016 Hejka, Pomiar na 121 daje parametry: Address 01: Engine (03L 906 022 QG) 21:10:28 Group 121 0.0 % Lambda -4.7 % Lambda 00000000 Bin. Bits 0.912 V Voltage Address 01: Engine Labels: 03L-906-022-CBA.clb Control Module Part Number: 03L 906 022 QG HW: 03L 907 309 Component and/or Version: R4 2,0L EDC G000AG 3736 Software Coding: 0000078 Work Shop Code: WSC 83968 032 535209 VCID: 7AFB1463352A82CEDA7-802F 1 Fault Found: 008201 - Intake Manifold Flap; Bank 1 P2009 - 000 - Short to Ground Freeze Frame: Fault Status: 01100000 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Reset counter: 255 Mileage: 148102 km Time Indication: 0 Date: 2011.14.07 Time: 20:54:35 Freeze Frame: RPM: 2346 /min Speed: 71.0 km/h Load: 79.6 % Load: 100.0 % Lambda: 100.2 % Mass Air / Rev.: 1215.0 mg/str Temperature: 44.1°C Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jaycob Zgłoś #167 Napisano 1 Stycznia 2016 No ma zware do masy, ale nie na potencjometrze:) tylko raczej na silniczku. Jak odepniesz wtyczke od nastawnika to powinien wskoczyc w vcds blad zwarcie do 12v jesli sie nie myle... Odpenij wtyczke i jesli pozostanie zwarcie do masy to problem masz w wiazce silnika.... Ale jesli sie zmieni na zwarcie do 12v to moze jakis wior ci podszedl w nastawniku i zwarcie zrobil. Napiecie w czwartym bicie 0.9 jest ok. Ja tyle mam i auto juz przejechalo 10k km i wszystko dziala jak trzeba.... Na amerykanskim forum pisali ze nie powinno byc wiecej niz 0.78 ale tak jak pisze wyzej. Wszystko dziala. Daj znac jakie masz bledy po odpieciu wtyczki. Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jimmy02786 Zgłoś #168 Napisano 1 Stycznia 2016 po odpięciu wtyczki, poza błędem P2009 pojawił się: 21:42:18 Group 121 0.0 % Lambda -4.7 % Lambda 00000000 Bin. Bits 0.000 V Voltage Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jaycob Zgłoś #169 Napisano 1 Stycznia 2016 Ale masz nadal zwarcie do masy i blad p2009? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jimmy02786 Zgłoś #170 Napisano 1 Stycznia 2016 Tak, mam. Zaraz wrzucę nowy nastawnik, pewnie nie będzie błędu P2009, ale pojawi się P2015. ten nastawnik miałem odsprzedać jako nowy, bo kupiłem go myśląc, że całe zamieszanie spowodowane jest błędnym nastawnikiem. Friday,01,January,2016,21:50:34:62939 VCDS Version: Release 12.12.0 (x64) Address 01: Engine Labels: 03L-906-022-CBA.clb Control Module Part Number: 03L 906 022 QG HW: 03L 907 309 Component and/or Version: R4 2,0L EDC G000AG 3736 Software Coding: 0000078 Work Shop Code: WSC 83968 032 535209 VCID: 7AFB1463352A82CEDA7-802F 3 Faults Found: 008201 - Intake Manifold Flap; Bank 1 P2009 - 000 - Short to Ground - Intermittent - MIL ON Freeze Frame: Fault Status: 10100000 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Reset counter: 255 Mileage: 148102 km Time Indication: 0 Date: 2011.14.07 Time: 20:54:35 Freeze Frame: RPM: 2346 /min Speed: 71.0 km/h Load: 79.6 % Load: 100.0 % Lambda: 100.2 % Mass Air / Rev.: 1215.0 mg/str Temperature: 44.1°C 008214 - Intake Manifold Flap Position Sensor (Bank 1) P2016 - 000 - Short to Ground Freeze Frame: Fault Status: 01100000 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Reset counter: 255 Mileage: 148104 km Time Indication: 0 Date: 2011.14.07 Time: 21:39:48 Freeze Frame: RPM: 0 /min Speed: 0.0 km/h Load: 0.0 % Lambda: -4.7 % Lambda: 0.0 % Voltage: 0.000 V Bin. Bits: 00000000 008200 - Intake Manifold Flap; Bank 1 P2008 - 000 - Electrical Malfunction Freeze Frame: Fault Status: 01100000 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Reset counter: 255 Mileage: 0 km Time Indication: 0 Freeze Frame: RPM: 0 /min Speed: 0.0 km/h Load: 0.0 % Load: 100.0 % Lambda: 99.4 % Mass Air / Rev.: 0.0 mg/str Temperature: 51.3°C Readiness: 1 1 0 0 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jaycob Zgłoś #171 Napisano 1 Stycznia 2016 Mozesz podmienic, zobaczymy czy nastawnik jest winny. Osobiscie obstawiam wiazke. W necie posali ze sie sypie w miejscu wyjscia przez komore dzialowa do przedzialu silnika. Jak nie chcesz go nawiercac mozesz zastosowac moje rozwiazanie opisane kilka postow wczesniej czekam na niusy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jimmy02786 Zgłoś #172 Napisano 1 Stycznia 2016 Cześć, Po zmianie nastawnika pojawił się tylko 008213 - Intake Manifold Flap Position Sensor (Bank 1) P2015 - 000 - Implausible Signal Freeze Frame: Fault Status: 01100000 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Reset counter: 255 Mileage: 148104 km Time Indication: 0 Date: 2011.14.07 Time: 22:06:58 Freeze Frame: RPM: 0 /min Speed: 0.0 km/h Load: 0.0 % Lambda: -4.7 % Lambda: 0.0 % Voltage: 3.572 V Bin. Bits: 10001110 z nowym nastawnikiem: 22:10:01 Group 121 0.0 % Lambda -7.1 % Lambda 00000100 Bin. Bits 3.572 V Voltage Czy może pomóc dokładne wyczyszczenie starego oryginalnego nastawnika? Nie widzi mi się drugiego nawiercać może winą jest to, że nawiercałem tak naprawdę 2 dziury? pierwszą nawierciłem zbyt blisko. A może niepotrzebnie zakleiłem starą dziurę poxipolem? (choć co ma poxipol do zwarcia masy...) już sam nie wiem... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jaycob Zgłoś #173 Napisano 1 Stycznia 2016 Jesli juz to zanieczyszczenia z wiercenia gdzies podeszly... Mozesz go wydmuchac sprezonym powietrzem w srodku. Nie wiem czy w tym watku na rosyjskim forum ze srubka nie pisali jakie wartosci powinienes miec w nastawniku na poszczegolnych pinach jak mierzysz miernikiem... Wtedy nie musialbys wpinac zawsze nastawnika w auto zeby go sprawdzic.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jimmy02786 Zgłoś #174 Napisano 1 Stycznia 2016 Hej, Rozkręciłem nastawnik, przeczyściłem jedynie odkurzaczem środek, trybiki etc. (nie mam sprężonego powietrza, a dziś sklepy zamknięte) błąd P2009 nadal wyskakuje... nie bardzo widzę na tym ruskim forum opisu, jakie parametry mierzone miernikiem na każdym pinie powinien mieć sprawny nastawnik... już zaczynam się irytować... nie wiem dlaczego teraz wyskakuje P2009. Po pierwszym nawierceniu obudowy ten błąd nie wyskakiwał, ale wyskakiwał nadal P2015, stąd druga dziurka mocniej ograniczająca zasięg. już się pogubiłem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tmstp Zgłoś #175 Napisano 1 Stycznia 2016 Wie ktos moze czy w silniku CFGB tez sa te klapy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jaycob Zgłoś #176 Napisano 2 Stycznia 2016 Jimmy, jak myslisz ze to przez srubke... To ja wykrec Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #177 Napisano 2 Stycznia 2016 Wie ktos moze czy w silniku CFGB tez sa te klapy? Nie ma Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jimmy02786 Zgłoś #178 Napisano 2 Stycznia 2016 Kuba, miałeś rację. Prawdopodobnie w czasie nawiercania/gwintowania zaprószył się opiłek, który powodował zwarcie. Rozkręciłem jeszcze raz nastawnik, spsikałem na maxa we wszystkich zakamarkach sprężonym powietrzem (w wersji rozpylonej, ale także płynnej, tak by wypłynęły wszystkie opiłki aluminium z przewiercanej obudowy). Na końcu intensywnie całość wypsikałem płynem do oczyszczania styków elektrycznych. Całość skręciłem i... Błędów nie pokazuje Dzięki za wsparcie, u mnie (miejmy nadzieję) problem rozwiązany... pzdr kuba Jesli juz to zanieczyszczenia z wiercenia gdzies podeszly... Mozesz go wydmuchac sprezonym powietrzem w srodku. Nie wiem czy w tym watku na rosyjskim forum ze srubka nie pisali jakie wartosci powinienes miec w nastawniku na poszczegolnych pinach jak mierzysz miernikiem... Wtedy nie musialbys wpinac zawsze nastawnika w auto zeby go sprawdzic.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jaycob Zgłoś #179 Napisano 2 Stycznia 2016 Nie ma za co, ciesze sie ze moglem pomoc. Bedzie hulac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jimmy02786 Zgłoś #180 Napisano 2 Stycznia 2016 A ten dziwny dźwięk, o którym wczoraj Ci pisałem na PW, to: 01592 - Air Quality Sensor (G238) dziś wyskoczył błąd czujnik odpowiada za przełączanie w tryb obiegu powietrza zamknięty/otwarty. jest walnięty i dlatego bez przerwy przełącza obiegi, stąd te dziwne dźwięki. Ale to już inna bajka, inny topic... Jeszcze raz wielkie dzięki!!! jednak vcds to podstawa dla tych, którzy lubią DIY ps. Może potrzebuje ktoś nowego nastawnika klap? Mam na zbyciu jeden, właściwie nowy Nie ma za co, ciesze sie ze moglem pomoc. Bedzie hulac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach