Skocz do zawartości
Gość a_r_t_i

Napinacz paska wielorowkowego 1,9 tdi AVG

Rekomendowane odpowiedzi

Ja kupiłem za 250zl napinacz INA, musisz poszukac.

jezezli do auta z podpisu to i tak przepłaciłes:), kolega ma pompowtryski także ma inny dużo droższy napinacz:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. kupował ktoś może taki napinacz z allegro za 160zl? nie mam teraz tyle kasy żeby ruville kupić za jakieś 400zł bo aku jeszcze padł. i się zastanawiam czy zaryzykować?

 

 

Poszukaj INA, jest najkorzystniejszy z markowych. Wymieniasz raz i nie wracasz do tematu. Idzie złapać w dobrej cenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kurcze wszędzie gdzie szukałem to masakra. w serwisie vw to 725zł bo z ciekawości sprawdziłem. ale np w inter cars 615 i praktycznie to samo w 3ech innych hurtowniach. tylko u Foty powiedział ze moze do 580 zejsc. i wszyscy mają tylko ruville. podpowiedzcie gdzie tego szukać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jezezli do auta z podpisu to i tak przepłaciłes:), kolega ma pompowtryski także ma inny dużo droższy napinacz:)

 

No faktycznie,pompowtryski. A co do ceny za napinacz INA to gdy go wymienialem czyli w tamtym roku kosztowal okolo 350zl wiec nie przeplacilem. Zobaczylem "400zl" i dlatego napisalem ze mozna znalezc taniej.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Własnie znalazłem te napinacze miedzy 325 a 390zł. Kolega Weso tez ma dobrą propozycje wiec pewnie skorzystam. Dzięki za pomoc panowie. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam u mnie taka sytuacja. Wymieniłem rozrząd, czyli:

-pasek rozrządu

-pompa wody

-napinacz paska rozrządu

-pasek wielorowkowy od klimy chyba

-ten drugi pasek wielorowkowy, od alternatora chyba

-napinacz do pierwszego paska wielorowkowego

-napinacz do drugiego paska wielorowkowego

 

I co? O ile przed wymianą nie piszczało to po wymianie zaczęło coś po wymianie piszczeć. A może ćwierkać. Piszczy zarówno na zimnym jak i rozgrzanym silniku. Tak samo. Przy większych obrotach słychać głośniej. I co to teraz może być skoro prawie wszystko co z rozrządem ma związek to jest wymienione? Części są nowe, renomowanych firm (SKF, Ruville, Conti). Może coś źle wymienione? Było robione u mechanika taniego choć niby sprawdzonego, tak w garażu koło domu. Może za słabo napięty któryś pasek i się ślizga?

 

Bardzo wdzięczny będę za wszelkie opinie. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdejmuj po kolei paski i słuchaj...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam u mnie taka sytuacja. Wymieniłem rozrząd, czyli:

-pasek rozrządu

-pompa wody

-napinacz paska rozrządu

-pasek wielorowkowy od klimy chyba

-ten drugi pasek wielorowkowy, od alternatora chyba

-napinacz do pierwszego paska wielorowkowego

-napinacz do drugiego paska wielorowkowego

 

I co? O ile przed wymianą nie piszczało to po wymianie zaczęło coś po wymianie piszczeć. A może ćwierkać. Piszczy zarówno na zimnym jak i rozgrzanym silniku. Tak samo. Przy większych obrotach słychać głośniej. I co to teraz może być skoro prawie wszystko co z rozrządem ma związek to jest wymienione? Części są nowe, renomowanych firm (SKF, Ruville, Conti). Może coś źle wymienione? Było robione u mechanika taniego choć niby sprawdzonego, tak w garażu koło domu. Może za słabo napięty któryś pasek i się ślizga?

 

Bardzo wdzięczny będę za wszelkie opinie. Pozdrawiam.

 

a czemu ma być to na Twojej głowie, wróć do mechanika to ogarnie temat co to "ćwierka" i daj znać co to robiło

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na początek posłuchaj, bo może sprzęgiełko alternatora daje o sobie znać. A jak to nie to, no to do mechanika i niech słucha co i gdzie piszczy. Dzisiaj ktoś w innym temacie żalił się, ze nowiutki napinacz paska od klimy, firmy INA trafił się wadliwy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Okazało się, że napinacz klimy który kupiłem na allegro był wadliwy. Nie obracał się lekko tylko blokował. Pasek zatem obcierał o ten napinacz, dostał temperatury i piszczał a przy okazji się tam nieźle przysmażył i zjechał. Szczegółowy opis moich zmagań w osobnym temacie w ogólno-technicznych. :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mam taki problem że przez napinacz straciłem 2 paski. Postanowiłem go wymienić na inny (jutro go zakupię).

Mam pytanie,a mianowicie jak zdjąć alternator? Odkręciłem śruby mocujące alternator (z prawej i lewej strony pod alternatorem),ale on ani nie drgnie. Co zrobić by móc go przestawić by dostać się do wiatraka i napinacza?

proszę o szybką odpowiedz.

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale po co ty chcesz zabierać się za alternator?

Już bardziej pomyślałbym o poluzowaniu przedniego pasa... jak do rozrządu.

Wtedy dostęp będziesz miał super, a przy alternatorze? No nie wiem.

Poluzować pas jeśli nigdy wcześniej tego nie robiłeś to jakieś 30min roboty, a dostęp wynagrodzi Ci wszystko.

Lamp zdejmować nie musisz (tylko kierunki, bo pod nimi masz śrubę), ściągasz zderzak (parę śrub, nie zapomnij o tej pod nadkolem, trzeba zluzować co najmniej 3 śruby nadkola od strony przodu auta i masz dostęp do tej upierdliwej śruby, a potem jak masz zderzak na glebie to z 10-12 śrubek (przy czym 8 jest przy samych podłużnicach) i masz pas odsunięty. Nawet nie trzeba chłodnicy odpinać, no chyba, że chcesz miejsca na drugie 1.9TDi :)

 

Powodzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napinacz wymieniony,jednak postanowiłem zdjąć ten alternator,dojście do odkręcenia wiskozy było lepsze i bez problemu wymieniło się ten napinacz :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Można tak i tak, kwestia jak komu wygodniej :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jaj wyglada wymiana paska w silniku adr 1,8 125km.chce wymienic ale nie wiem jak poluzowac dwa male paski jeden od klimy drugi to wspomaganie kierownicy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem dzisiaj napinacz w 1.8t AWT. Obyło się bez zdejmowania wentylatora czy alternatora. Wystarczy odkręcić 3 śroby od napinacza, wcześnij należy go odciągnąć kluczem żeby zdjąć pasek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, napinacz lekko drga gora -dół i rolka jest bardzo blisko obudowy -wrecz ja dotyka rozrzadu ,pasek dziwnie lezy na rolce jakby szedl po skosie , rok temu wymienilem sama rolke , czy czeka mnie wymiana calego napinacza (dodam ze go wymienialem 4 lata temu ale nic nie zrobilem z nim tak jak bylo napisane w instrukcji ze trzeba go chyba napiac 3 razy w jakims odstepie czasu) , kto wytlumaczy czynnosci zwiazane z napinaczem z tej instrukcji ?20160716_183930.jpg

Edytowane przez kownas19

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pomoze ktos ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro dotyka obudowy i jest przekoszony to najwidoczniej coś się z nim dzieje. Wykręć, sprawdź jak wszystko wygląda i będziesz wiedział.

Albo zapodaj zdjęcie jak to wygląda.

Napinacz zawsze będzie delikatnie drgał - po to on jest tam założony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hejo ; )

albo tłumik drgań ( to takie podłużne na zdjęciu) jest po prostu zjechany, może wystarczy sam tłumik drgań wymienić i będzie problem z głowy.

Jest on trochę drogi i się go pomija. On może być winowajcą.

 

U mnie napinacz skrzypiał, na wolnych obrotach można było usłyszeć skrzypienie, denerwujące to było, ale sam napinacz wyglądał bardzo dobrze.

 

Kilka dni temu zabrałem się za mycie silnika, spryskałem wszędzie obficie cały silnik preparatem od K2. Gdzie się tylko dało to napsikałem, minute później wodą z węża pod ciśnieniem wymyłem, trochę podeschnął i znów preparat i znów woda.

Poszedłem do domu a Passek schnął. Odpaliłem później i tak słucham tego silnika.... przestało skrzypieć, w ogóle nie słychać ani skrzypienia nic... Naprawiło się przez mycie heh ; )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności