Skocz do zawartości
Gość a_r_t_i

Napinacz paska wielorowkowego 1,9 tdi AVG

Rekomendowane odpowiedzi

witam czy można wymienic samą rolkę bez demontarzu przodu iakieś fotki albo dobry opis bardzo proszę.

 

Bez demontażu przodu można i zrobisz.

Ale musisz wyciągnąć cały napinacz ponieważ śruba trzymająca ta rolkę wkręcana jest od strony rozrządu i nie masz do niej dostępu aby ją wykręcić (sam to przerabiałem wymieniłem rolkę ale po odpaleniu okazało się że muszę wymienić cały napinacz….) Rolkę mogę Ci odsprzedać… 

Jak wyciągnąć napinacz opisane jest ładnie w tym temacie.

jak chcesz wiecej info pisz na PW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam kilka pytań dot. napinacza, mój silnik to AWX PD,

na wolnych obrotach słychać ćwierkanie, popiskiwanie, wyżej tego nie ma, napinacz paska na biegu jałowym minimalnie "podskakuje", a raczej nie powinien? Na owe piski chwilowo pomaga polania paska kilkoma kroplami wody, zaraz zaczyna od nowa,

 

o co mi chodzi - czy ktoś ze znawców może strzelić i powiedzieć czy zaopatrzyć się w samą rolkę czy kupić całość? Zastanawia mnie stan tego amortyzatora, jednak nie chcę rozgrzebać samochodu jak nie mam części... a auto potrzebne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, mam kilka pytań dot. napinacza, mój silnik to AWX PD,

na wolnych obrotach słychać ćwierkanie, popiskiwanie, wyżej tego nie ma, napinacz paska na biegu jałowym minimalnie "podskakuje", a raczej nie powinien? Na owe piski chwilowo pomaga polania paska kilkoma kroplami wody, zaraz zaczyna od nowa,

 

o co mi chodzi - czy ktoś ze znawców może strzelić i powiedzieć czy zaopatrzyć się w samą rolkę czy kupić całość? Zastanawia mnie stan tego amortyzatora, jednak nie chcę rozgrzebać samochodu jak nie mam części... a auto potrzebne.

 

minimalnie bedzie drgał do tego on służy.

u mnie ćwierkanie a pozniej "strzelanie" było spowodowane uwalonym łożyskiem sprzęgiełka alternatora . (on mi uziemił napinacz)

ale skoro polanie wody pomaga wymień sam pasek a przy okazji sprawdz sprzęgiełko. ( 10 min roboty) i bedziesz wiedział.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak sprawdzić sprzęgiełko? Wiem że ma się kręcić w jedną stronę, w przeciwną ma być "na luzie" tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napinacz sprawny ze sprawną rolką nie ma prawa drgać. Obserwuj wnętrze alternatora ( wirnik) a ktoś niech zgasi auto. Jak wirnik zatrzyma się razem z paskiem to koło do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napinacz sprawny ze sprawną rolką nie ma prawa drgać. Obserwuj wnętrze alternatora ( wirnik) a ktoś niech zgasi auto. Jak wirnik zatrzyma się razem z paskiem to koło do wymiany.

 

Oczywiście ze ma prawo minimalnie od tego on jest!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Chciałbym się podpiąć pod ten temat, a najchętniej to założył nowy pokrewny. Na początku dodam, że posiadam Passata B5FL 1.9TDI AVF. Otóż w zeszły roku urwał mi się pasek klinowy - diagnozą było uszkodzone wisko więc mechanik wymienił. Miesiąc temu znowu to samo, ostry zgiełk i urwany pasek oraz zerwane śruby koła pasowego wiskozy (te które trzyma się na trzech śrubach). Diagnoza - sprzęgło od alternatora, więc mechanik wymienił. W dniu dzisiejszym znowu ta sama historia, zerwane śruby koła pasowego wiskozy i zerwany pasek.

 

Panowie, co może być przyczyną bo aż strach aby jakiś mechanik dokonywał kolejnych wymian moim kosztem. W razie gdyby potrzebne były jeszcze jakieś szczegóły to chętnie podam. Proszę o jakąś dobrą radę w tej sprawie, co może być przyczyną?

 

Oczywiście jak pytałem to niby pozostałe części z układu były ok więc założyłem, że sytuacja się nie powtórzy aż tu nagle takie coś... Z góry dzięki za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich czy ktos jest w stanie po przesluchaniu filmiku stwierdzic co sie konczy w moim passku ?

z gory dzieki za pomoc :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam czy w tym napinaczu śruba pod rolka na torksa 30 ma prawy gwint normalnie sie ja odkręca?4810903664.jpg

 

Są jakieś utrudnienia z wymianą tego napinacza? Już mam zdjete wisko, pasek, rolke i zatrzymałem sie na tym etapie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po co Ty chcesz ją odkręcać? Żeby sprężyną w zęby dostać? Bo chyba nie do wymiany napinacza?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak chcę wymienic ten napinacz i nie wiem jak stoje na tym etapie i nie wiem co dalej napisz mi jak możesz jak go wymienic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ściągnij jeszcze alternator, żeby mieć lepszy dostęp. Musisz zdemontować całą ośke z rolką i wiskozą. Po ich demontażu odkręcasz nakrętkę napinacza na klucz 16 i wysuwasz stary napinacz. Skłądasz w odwrotnej kolejności.

 

Ps. Śruba trzymająca rolkę na napinaczu ma lewy gwint. To tak jak byś chciał ją odkręcić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Śruba trzymająca cały napinacz znajduje się z tego co pamiętam od tyłu napinacza, pod alternatorem. Jest to jakiś inbus.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Śruba trzymająca cały napinacz znajduje się z tego co pamiętam od tyłu napinacza, pod alternatorem. Jest to jakiś inbus.

Śruba na imbus 8 wkręcana jest do wiskozy. Napinacz ma nakrętkę na klucz 16.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz rację, nie pamiętam tego dokładnie bo dawno temu tam grzebałem. Do wymiany napinacza odkręcałem właśnie wisko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak się uda odkręcić wiskozę to później już z górki, bo ta śruba na imbus 10 lubi się poomykać i wtedy jest kupa roboty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O tak. Dobrze mówisz Michał. Mi się nie przytrafiło, ale znajomy mechanik ma złe doświadczenia z tą śrubą. Czasem woli jej nie ruszać, a tą od alternatora w ostateczności wykręca, ucina i montuje nową od drugiej strony, aby na przyszłość było łatwiej. Jak się ten inbus od wisko obrobi, to nie jest fajnie, bo dostęp do niego jest taki wygodny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. kupował ktoś może taki napinacz z allegro za 160zl? nie mam teraz tyle kasy żeby ruville kupić za jakieś 400zł bo aku jeszcze padł. i się zastanawiam czy zaryzykować?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zagadaj do jednego z sprzedawców polecanych na forum. Bedzie taniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem za 250zl napinacz INA, musisz poszukac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności