Skocz do zawartości
Gość a_r_t_i

Napinacz paska wielorowkowego 1,9 tdi AVG

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj się zabrałem do wyjęcia alternatora i zanim cokolwiek odkręciłem zrezygnowałem... jakie śruby odkręcić by poluzować pasek? chcę wymienić sprzegiełko altka i utknąłem na demontażu napinacza...

Co to wisko gdzie go szukać i tego miejsca na imbus 8 ?

jak ktoś może niech zaznaczy na fotce strzałkami co robić po kolei, mało miejsca śrub nie widzę a chętnie zrobiłbym to sam by się czegoś nauczyć.

 

 

 

 

 

 

2013-10-19 09.38.26.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pierw musisz napinacz poluzowac

bierzesz plaski klucz nie pamietam tylko rozmiaru, nakladasz na napinacz i luzujesz go, sciagasz pasek. I pozniej zabierasz sie za odkrecanie alternatora. Jak dobrze pamietam trzyma sie on na 2 srubach. Jak odkrecisz sruby i je wyjmiesz, mlotkiem delikatnie pukasz w alternator az wyskoczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co to wisko gdzie go szukać i tego miejsca na imbus 8 ?

To jest wisko :bry2

 

6s5d.jpg

 

 

 

Imbus wkładasz wtedy od strony bloku silnika :fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za pomoc już po zabiegu i faktycznie nie jest to trudne tylko najgorszy ten pierwszy raz... bardzo się chcę to zrobić a nie wiadomo jak się zabrać:D

"świerszcze" zdechły po tym zabiegu nastała cisza przyjemniej się słucha PD-ka :tdi2

 

A powiedzcie mi jak stwierdzić że napinacz do wymiany?(jak luzowałem go kluczem to trzeba było użyć sporo siły, na boki jakieś 1-2 mm się rusza, na włączonym silniku widać jak podskakuje ok 5 mm góra - dół, tyle ja zaobserwowałem)

 

Nie wymieniłem dzisiaj jedynie paska wieloklinowego bo z tego co zobaczyłem bez kanału tego nie zrobię prawda? ponieważ najpierw ściągnąć pasek od klimy i tak myślę że do tego kanał potrzebny

 

I jak zbadać stan paska od klimy i napinacza klimy? bo bym od razu wymienił to ponieważ przy wymianie rozrządu nie było to ruszane i ciekawe ile to już jeździ w pasku...

Edytowane przez pavvlo1988

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I ja musiałem wymienić swój napinacz, gdyż już piszczał że się jeździć nie dało ale niestety dałem ciała tak że szkoda gadać.

 

Nie potrafiłem za żadne skarby odkręcić wisko do tego stopnia że złamałem imbus i końcówka została w śrubie od wisko tak że ją mogę tylko palcem popieścić a nie wyciągnąć :/ Straszna **** panowie...

 

Co z tym teraz zrobić ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

głupie pytanie ale muszę się spytać bo już mnie głowa boli....

 

Stojąc przodem do auta z zablokowanym wisko w którą stronę odkręcamy tą śrubę ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nasze silniki się różnią ale u mnie było tak że z tyłu wkładałem przedłużkę i kręciłem chyba w stronę prawego reflektora , stojąc przodem do zderzaka.

i z boku jak wkładałem imbus jest tyle miejsca że chyba dałbyś rade włożyć małe szczypce lub kombinerki by wyjąć tego ukręconego imbusa

U mnie sytuacja dość dziwna bo wisko odkręciłem zanim ściągnąłem pasek od alternatora , pasek napięty a nie ściągnięty zblokował mi wisko które poluzowałem a na końcu dopiero zdjąłem pasek altka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za pomoc pavvlo1988. Udało się wymienić, niestety chytry 2 razy traci.

Musiałem jechać do sklepu i kupić firmowy napinacz, gdyż okaz z eBaya wygląda tak jak na tym zdjęciu.

Urwał się w czasie próby naciągnięcia paska...

 

20131028_152705.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
chytry 2 razy traci

czasam faktycznie głupie rzeczy się psują a kosztują tyle co podstawowe elementy w aucie, ja podchodzę do kupna części tak że to robię dla siebie i liczę się z tym że : "kto tanio kupuje, kupuje 2 razy" :)

mnie też czeka wymiana napinacza bo ostatnio zrobiło się trochę cieplej i "świerszcze" powróciły.. zobaczę w sobotę jak będzie grac silnik po wymianie paska altka, klimy i napinacza klimy...jak nadal świerszcze to napinacz INA mnie czeka,

ciesze się że pomogłem mimo tego że również sam robiłem to pierwszy raz:) pozdrawiam:zdrowko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mnie też czeka wymiana napinacza bo ostatnio zrobiło się trochę cieplej i "świerszcze" powróciły

 

zanim ktoś dorwie się do wymiany napinacza paska wieloklinowego niech sprawdzi proste podstawowe rzeczy... u mnie zabawna sytuacja bo grały "świersze" jakbym miał tam stado ale coś mnie ruszyło by "obmacać" zderzak przedni, tablice i grill...

okazało się że śrubki trzymające tablice były za długie i metal tarł o metal wewnątrz zderzaka...:lol3

teraz już tylko pompki słychać :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może i ktoś powiedzieć jak pasek pasuje (chodzi o model/typ) do AFN ??

góry dziękuję

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość TomaszOs

Witam kolegów. Zdemontowałem właśnie alternator w celu wymiany sprzęgieŁka. Odkręcenie wisko kosztowało mnie ukręcona przedłużka małej treszczotki z kompletu kluczy sąsiada. Po wyjęciu dolnej śruby i delikatnym użyciu mŁotka, stoję przed autem z alternatorem w ręku i widzę, że dolny otwór ma nacięcie umożliwiające wyjęcie alternatora bez caŁkowitego wyjęcie tej śruby a więc nie jest też konieczne odkręcanie wisko. Czy u was byŁo tak samo? Załączam fotki. Pozdrawia.

 

mocowanie alternatora_1.jpg

mocowanie alternatora_2.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja również posiadam to wycięcie, widocznie jest ot tak sobie.

Bo nie zdemontujesz altka, bez demontażu wisko, której blokuje wyjęcie śruby z altka.

 

Ja natomiast mam problem ze zrzucanym paskiem z napinacza, kupiłem drugi napinacz i dalej.

Aż dzisiaj zrzuciło pasek całkowicie i miałem pełno roboty, ale doszłem do wniosku że napinacz ok, a sprzęgiełko padło.

Tylko jutro będę miał sto procent pewności co do tego, bo jedyna diagnoza taka że przy kręceniu ono piszczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam,

Dzisiaj zauważyłem, że pasek wielorowkowy nie pracuje całą powierzchnią na rolce prowadzącej, tak jakby ta rolka była ustawiona pod skosem. Mechanik sprawdził napinacz oraz sprzęgło alternatora i wszystko jest ok. polecił wymienić sam pasek. Czy ktoś z forumowiczów jest w stanie udzielić mi porady w tej sprawie?

rolka.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jest ok

nic nie rob

pasek cala szerokoscia na rolce idzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tylko jak widać część rolki jest zardzewiała jakby nie było styczności z paskiem a tylko czesc wytarta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie żeby uniknąć "ukręcenia przedłużki" i "urwania śruby" 12cm 8' mocującej słynny napinacz podpowiedzcie Jakie powinny być Nm momenty ustawiane na kluczu dynamometrycznym? Dodam jeszcze że oryginalnie miałem śrubę o wytrzymałości 8.8 w tanim zamienniku 12.3???(w normach nie widzę takiej skali max 10.9). Podpowiem jeszcze że zamiast "zachodzić w głowę" jak wydostać/rozwiercić pozostała cześć po urwanej śrubie warto okręcić całą łapę ("wieszak alternatora i kompresora") - kawałek wkręconej śruby będzie wystawał w środku i za niego można pokręcić.

- dodatkowo okręcić trzeba/ściągnać rolkę pompy wspomagania

- wtedy dopiero odkręcamy pompę inaczej śruby całe nie wyjdą bo blokują się o rolkę

- spuszczamy płyn chłodniczy bo jedna śruba od tej łapy jest pod termostatem (należy go wykręcić)

 

Podpowiedzcie z jaką siła dokręcać wszystkie te śruby żeby na przyszłość nie było niespodzianek?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czesc

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Czesc wymieniłem jakieś dwa miesiące temu w moim B5 110km napinacz,pasek, wisko,i mocowanie wiska. Ale ostatnio zauważyłem ze pasek zaczął skakac wydaje przy tym dziwne odgłosy i na dodatek pasek zaczął sie luzować. Jak dodaje gazu to hałas znika ale pasek dalej skacze. Ktoś mi doradzał żeby założyć sprzegielko na alternator ale jakoś nie wydaje mi sie żeby było to dobre rozwiązanie. Co myślicie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na początek sprawdź to sprzęgiełko. Zdejmij pasek i pokręć ręką za rolkę / sprzęgiełko alternatora. W jedną stronę powinno ciągnąć w drugą być luźne, coś jak w rowerze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale u mnie jest chyba zwykłą rolka

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

W obie strony zabiera

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności