Skocz do zawartości
Gość a_r_t_i

Napinacz paska wielorowkowego 1,9 tdi AVG

Rekomendowane odpowiedzi

Gość a_r_t_i

Witam,

 

Czy ktoś może wymieniał już ten napinacz i jest w stanie udzielić mi kilku cennych uwag ?

 

Przede wszystkim czy mogę się do tego zabierać bez zdejmowania zderzaka, przedniego pasa itd. ?

 

Wszelka pomoc mile widziana !!! :padam:

 

b8a5749cd6d5bc16m.jpg

 

 

Pozdrawiam,

Artur

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość a_r_t_i

no dobra, sam sobie odpowiem - może komuś innemu się przyda

 

Otóż do zdemontowania napinacza potrzebny jest jedynie dobry znajomy mechanik który po prostu myśli.

 

Kolega przyszedł do mnie spojrzał pod maskę i poprosił imbus i ze dwa klucze.

Zablokował wentylator, wykręcił go, przesunął na bok, a wymontowanie napinacza zajęło mu drugie 5 min.

 

Demontaż trwał 10 min. przy użyciu najprostszych kluczy na parkingu pod blokiem.

 

Pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może ktoś konkretnie napisać krok po kroku, co i jak lub podać stronę z fotkami tego zabiegu?bo szykuje się do wymiany właśnie napinacza paska wielorowkowego (passat 19.TDI,AFN,98r.) i chciałbym sam to zrobić, z góry dziękuję :) pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jakiś mcgajwer ten kolega

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w AFN ja bynajmniej wyjmowałem chłodnice bo trzeba zdemontować wentylator i wiskozę bo inaczej nie wyciągniesz napinacza mimo tego że go zluzujesz a w silniki na pompowtryskach jest łatwiej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W kilku słowach:

a. odciągasz napinacz kluczem za śrubę w przeciwną stronę napinania

b. zdejmujesz pasek

c. kluczem imbusowym (o ile pamietam 8) odkręcasz wentylator wiskozowy (śruba od strony przegrody, pod alternatorem)

d. wentylator i wiskoze przesówasz do przodu (w strone chłodnicy)

e. odkręcasz napinacz i wyjmujesz

 

składanie w odwrotnej kolejności....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się mojemu koledze mechanikowi który na na co dzień pracuje w ASO VW wymiana napinacza (silnik AFN) zajęła również 10min. albo i mniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale alternatora nie muszę ruszać prawda?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

... nie musisz ruszać alternatora, a jeśli zajdzie potrzeba to zdjęcie alternatora z podstawy to tylko 2 kolejne śruby...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość slawekbartek

Ja mam pasata 3BG z 2001r i podobną rolkę która "pracuję"tzn rusza się podczas pracy silnika.Dowidziałem się ,że należy ją wymienić.Nie mam na to obecnie czasu i zapytam,czy ta rolka może się urwać i narobić szkód np. w wentylatorze,czy będzie chodzić głośniej i głośniej aż się zatrze w niej łożysko i stanie.

Dzięki za odpowiedź.

Edytowane przez slawekbartek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy w moim aucie zeby wymienic sam pasek trzeba zwalac caly pas przedni? Czy da sie bez sciagania przodu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w AFN ja bynajmniej wyjmowałem chłodnice bo trzeba zdemontować wentylator i wiskozę bo inaczej nie wyciągniesz napinacza mimo tego że go zluzujesz a w silniki na pompowtryskach jest łatwiej

 

Wczoraj wymienieniłem ten napinacz (AFN). Mechanik który go wymieniał robił to pierwszy raz ale jako że był (jest) sprytny zrobił to bez rozbierania przodu. Wymiana trwała 30 minut. Pewnie poszło by szybciej ale 15 minut sie głowił jak to zrobić żeby nie demontować przodu ;-).

Droga jaką "poszedł" to w skrócie: odkręcenie i przesunięcie do przodu wiartaka, demontaż alternatora, demontaż napinacza ... i z powrotem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim ADR pasek wielorowkowy również był wymieniany bez demontażu przodu; wprawne ręce i trochę gimnastyki jest potrzebne przy tym .;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jakiej firmy napinacz, rolke i pasek kupiliscie i jakie ceny? u mnie cos zaczyna szumiec ten napinacz wiec chyba pora go zmienic, choc sam pasek zle nie wyglada :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podpinam się po kolege.Ja jestem przed wymianą tej magicznej części 028 903 315 M VW.Nie rzucę sie na Febi ale co jest jeszcze w zasięgu tzw dobre i tanie.Ktos mi polecał jakąś firmę na T....ale nie pamiętam;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam niechce otwierać nowego tematu więc się podłącze.A mianowicie mam taki problem,od niedawna zauważyłem że podczas dodawania gazu coś mi wyje w silniku(jak syrena strażacka)stawiam że coś rolki -paski.Moze miał ktoś coś podobnego i naprowadzi mnie na coś bardziej konkretnego.Z góry dzięki;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

noi dowiedziałem się;(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dołączam się do tematu. Dzisiaj sam wymieniłem napinacz i potrzebowałem kluczy: 13, 15, 16, 10, 8, i imbus 8. Pomocny przydał się klucz do kół, który służył jako przedłużka imbusa. Najpierw ściągamy pasek klinowy za pomocą klucza 15, następnie ściągamy klemę z akumulatora za pomocą klucza 10 dla bezpieczeństwa przed odkręceniem alternatora. Odkręcamy alternator kluczem 13, później imbusem 8 odkręcamy wiatrak z kołem pasowym. Kluczem 16 odkręcamy napinacz. Robiłem to pierwszy raz i zajęło mi to około 2 godz bo nie miałem odpowiednich kluczy i musiałem jeździć i pożyczać. Autko chodzi jak nowe. Życzę Wam jednak abyście nie mieli takich problemów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość czarny264

jak zablokować wiatrak z kołem pasowym podaczas odkręcania go kluczem imbusowym 8 podaczas wymiany napinacza paska wielorowkowego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możesz dorobić taki klucz jak do dokręcenia/odkręcenia tarczy w szlifierce kątowej, mój kolega tak zrobił. Możesz również zablokować wiskozę od strony alternatora poprze włożenie w jeden z otworów kola pasowego wiskozy jakiejś blokady na w postaci wkrętaka lub innego trzpienia który uniemożliwi kręcenie się wiskozy.

 

Na Ruskiej stronie masz pokazane jak to zrobić imbusem:

http://www.passat-b5.ru/index.php?option=com_content&task=view&id=326&Itemid=57

Edytowane przez panther2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności