Skocz do zawartości
Gość a_r_t_i

Napinacz paska wielorowkowego 1,9 tdi AVG

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Ja u siebie wymieniałem napinacz. Robiłem to pierwszy raz i zajęło mi to 30 minut. Do zablokowania wiska użyłem klucza od szlifierki. Nie przerabiałem go, tylko włożyłem w otwór w rolce a drugą nóżkę oparłem o rolkę. Dodatkowo przyblokowałem to breszką, dzięki czemu odkręciłem wisko bez problemu. Nie trzeba wyjmować alternatora, odkręcać łapy mocującej atrapę silnika ani nic z tych rzeczy. Po wyjęciu filtra paliwa jest naprawdę wystarczająco miejsca.

 

Zdjęcia mojego sposobu na zablokowanie wiska :

20120505.jpg

20120505(001).jpg

20120505(002).jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wymieniać to tylko cały napinacz - nie pojedyncze elementy .

 

Ja u siebie wymieniłem rolke oraz siłowniczek ( od drgań ) i dalej halasowało .

 

Po rozebraniu całośći okazało się , że samo mocowanie tychże elementów rownież posiada naciąg ( wewnątrz ) . Napinacz przecież musi jakoś się obracać przy rozprężaniu i odwrotnie ( pewnie jest tam jakieś łożysko ze sprężynką - nie wiem ) .

 

w każdym razie u mnie to własnie ono miało luz .

 

Polecam firmę INA . W każdym razie mam na sprzedaż rolke - od napinacza . Ma przejechane 50 km . Nowa , daję gwarancję pisemną na rok .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie planuje wymienić swój napinacz, piszczy mi pasek na zimnym silniku. Znalazłem na allegro jakiś no name ale cena jest kusząca:

http://allegro.pl/napinacz-paska-micro-vw-passat-audi-a4-a6-1-9-tdi-i2419533660.html

Może ktoś już montował coś takiego? W innych aukcjach ludzie je kupowali ale teraz na tym allegro nie można skontaktować się z kupującym i lipa, nie ma jak zapytać czy warto było go kupić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No cena rewela. Samo kółko w sklepie kosztuje chyba 105zł. Ja osobiście odradzam takie tanie zamienniki. U siebie zamontowałem SFK tylko ceny nie pamiętam (250 czy 300 zł). Mi także pasek popiskiwał i wymiana pomogła, było to chyba rok temu. Wczoraj natomiast padło mi sprzęgło alternatora ale już wymienione. Jak zdejmiesz pasek sprawdź przy okazji spęgiełko jednokierunkowe alternatora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie planuje wymienić swój napinacz, piszczy mi pasek na zimnym silniku. Znalazłem na allegro jakiś no name ale cena jest kusząca:

http://allegro.pl/napinacz-paska-mic...419533660.html

Może ktoś już montował coś takiego? W innych aukcjach ludzie je kupowali ale teraz na tym allegro nie można skontaktować się z kupującym i lipa, nie ma jak zapytać czy warto było go kupić.

zeby sie nie okazalao że bedziesz miał podwójną robote jak wsadzisz takie coś i padnie zaraz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi wczoraj sprzedawca tego sprzęgiełka też powiedział: "chińskie padnie od zaraz", więc wybrałem wariant droższy INA.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm roboty można nie liczyć bo sam bede wymieniał, tylko ciekaw jestem ile wytrzyma taki napinacz. A ile zapłaciłeś za napinacz INA?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam znalazlem cos takiego na allegro, oddaje wam do oceny.

 

Czy ten zestaw warto kupic? Czy myslicie, ze potrzebuje takze napinacz hydrauliczny tez wymienic?

ZESTAW NR 1

ZESTAW NR 2

I napinacz

ZESTAW NAPINACZ

 

Pozdrawiam Lukas

Edytowane przez Lukassos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Padł napinacz paska wielorowkowego w avf'ie. Pasek jest zupełnie bez naciągu - wisi sobie. Znalazłem przyczynę, jest nią uszkodzone sprzęgło alternatora - również do wymiany. Dzisiaj zabrałem się za demontaż. Po zdjęciu wiatraka z wiskozą nie mogę wykręcić śruby imbusowej mocującej zespół napinający. Dolną śrubę mocowania napinacza popuściłem bez problemu. Czy ktoś zna i mógłby podpowiedzieć sposób jak "przemówić" do tej śruby. Zastanawiam się nad podgrzaniem (palnikiem gazowym) łba lub wspornika, w który jest wkręcona, albo w ostateczności "wycięcie" flexem zespołu napinającego i dopiero wtedy podgrzanie okolic otworu.

Może ktoś ma jakieś inne, sprawdzone sposoby tę śrubę.

 

pozdrawiam

Ryszard

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm, to sam napiszę co zrobiłem. Rozebrałem przód, zdjąłem chłodnicę, a następnie wykręciłem ręcznym udarowym wkrętakiem pobudzanym młotkiem 1kg.

Robota raczej dla 2 osób, ale przy odrobinie chęci można i w jedną, ale trochę na to schodzi. A alternator pod pachę i na serwis do wymiany sprzęgiełka, tu się poddałem - brak narzędzi.

 

pozdrawiam

Ryszard

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od nowości wytrzymał mi napinacz 8 lat i ok 3500 tyś km. Dwa lata temu wymieniłem go na nowy, oryginalny VW. Niestety rozleciał się na dwie części w miejscu gdzie się go przykręca śrubą imbusową do bloku ( puściła wprasowana podkładka - zregenerowałem) i już są objawy wskazujące na wymianę siłowniczka, czy też amortyzatora drgań, jak kto woli. Zakupiłem więc w Intercarsie napinacz INY i okazał się porażką, kompletnie nie napiął paska, a odchylenie nie wymagało żadnego wysiłku. Reklamowałem z powodzeniem i stoję przed dylematem:

Oryginalny, SKF, Max Gear (czytałem, że szajs na parę tysięcy) Kraft, czy znowu INA. Kto produkuje dla VW na pierwszy montaż ? Jaki polecicie, żeby mieć święty spokój. Ten stary, zregenerowany, ma luz na siłowniku, poza tym napina dobrze. A może można kupić sam siłownik ? ETKA niby rozdziela sam napinacz od uchwytu rolki, ale patrząc po nr częsci to już nie jest takie jednoznaczne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam. czy wie ktoś jak wymienić napinacz paska wieloklinowego w b5fl 2.5 TDI. proszę o pomoc.

 

 

Czy ktoś może wymieniał już ten napinacz i jest w stanie udzielić mi kilku cennych uwag ?

 

Przede wszystkim czy mogę się do tego zabierać bez zdejmowania zderzaka, przedniego pasa itd. ?

 

Wszelka pomoc mile widziana !!! :padam:

 

b8a5749cd6d5bc16m.jpg

 

 

Pozdrawiam,

Artur

 

---------- Dodano o 23:42 ---------- Poprzednia wiadomość o 23:34 ----------

 

POMOCY!!!!!!!!! W moim passacie 2.5 TDI padł alternator po zdemontowaniu okazało się że jest jeszcze do wymiany napinacz paska wieloklinowego u tu pojawił się problem bo nie wiem za bardzo jak się do tego zabrać czy trzeba zwalać pompę wspomagania i co jeszcze oprócz tego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jaką 16-tką odkręcacie napinacz? mi zwykły nasadowy nie podchodzi;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, odkąd zimno sie zrobiło zaczał mi piszczecz pasek efekt "świerszcza" załączam filmik i doradzcie od czego zacząc szukac przyczyny tego świerczenia, bo jak kupiłem paska bylo cieplo i bylo ok ale teraz ja te zimna byly niestety zaczeła świrszczeć. I czy ten napinacz powinien tak drgac jak na filmiku ??

 

http://www.youtube.com/watch?v=M7asKJwfgDw

 

dostalem jedna odpowiedz ze napinacz jest na wykonczeniu , i usunieto mi temat takze dołączam sie tutaj do tematu. chyba nie zadna powazna usterka to jest ? jakieś kolo pasowe walka ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja wymieniłem napinacz i paski, a i tak mi coś lekko piszczy. Co to może być? Napinacz od klimy, czy może łożysko alternatora?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, odkąd zimno sie zrobiło zaczał mi piszczecz pasek efekt "świerszcza" załączam filmik i doradzcie od czego zacząc szukac przyczyny tego świerczenia, bo jak kupiłem paska bylo cieplo i bylo ok ale teraz ja te zimna byly niestety zaczeła świrszczeć. I czy ten napinacz powinien tak drgac jak na filmiku ??

 

http://www.youtube.com/watch?v=M7asKJwfgDw

 

dostalem jedna odpowiedz ze napinacz jest na wykonczeniu , i usunieto mi temat takze dołączam sie tutaj do tematu. chyba nie zadna powazna usterka to jest ? jakieś kolo pasowe walka ?

 

A nie obciera Ci przypadkiem rolka napinacza o osłonę rozrządu? Na filmie dobrze nie widać ale u mnie tam jest bardzo mała szczelina. Na mrozie, na zimnym silniku tez mi czasem coś podobnie "zaświerczy" i po chwili cichnie.

Edytowane przez core

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Patrzyłem jest blisko ale nie obciera... a napinacz może powodowac lekkie drgania w środku jak zimne auto ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ma ktos jeszcze jakies propozycje co to moze byc?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi prawie identycznie świszczy na zimnym. Wcześniej delikatnie i po chwili przestawało a teraz prawie cały czas. No i rolka obciera o osłonę rozrządu. No i wtej sytuacji do wymiany chyba napinacz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie macie jakis pomysl by zablokowac rolke od wiskozy??? Kur ... 6 h walczylem by poluzowac wisko i wyciagnac napinacz.probowalem kluczem od katowki / tarczowki ale niestety chinskie badziewie i sie popsol :/

Niestety,tak trzyma sruba ze masakra.6h i nawet nie poluzowalem :D

 

Powiedzcie mi tez jaki tam jest gwint na 100% lewy czy prawy?? ja i tak probowalem w ta i w tamtą ale wole sie upewnic

Macie jakies ciekawe pomysly na pozadne zablokowanie tej rolki od wisco??

I co jeszcze moge zrobic by latwiej wyciagnac ten uszkodzony napinacz paska wieloklinowego

 

Z gory dziekuje za pomoc ;)

 

---------- Dodano o 06:34 ---------- Poprzednia wiadomość o 06:33 ----------

 

a tak wyglada moj wykrzywiony napinacz

 

rgzy8fxgedrw.jpg

Edytowane przez Łysy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności