Skocz do zawartości
Gość a_r_t_i

Napinacz paska wielorowkowego 1,9 tdi AVG

Rekomendowane odpowiedzi

Na moim SKF był nr oryginału VW, tylko znaczek VW / Audi grawerem zatarty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na moim SKF był nr oryginału VW, tylko znaczek VW / Audi grawerem zatarty.
Jeśli kupujesz w servisie to tak...........ja kupuje w hurtowni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To było kupione w zwykłym sklepie motoryzacyjnym w pudełku SKF.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do wymiany w silniku AFN będzie potrzebne:

1. Klucz 10 mm

2. Klucz 15 mm

3. Klucz 13mm

4. Grzechotka + nasadka 10mm, 13mm i 16mm ale długa

5. Imbus 8mm

6. Cienki płaski śrubokręt.

 

Zaczynamy.

1.Odłączamy akumulator (klucz 10mm).

2.Później zdejmujemy osłonę silnika od góry (grzechotka + nasadka 10mm).

3.Odkręcamy kabel od alternatora (klucz 13mm) i wypinamy jedną kostkę (śrubokręt).

4.Zdejmujemy pasek wieloklinowy (klucz 15mm). Klucz zakładamy na śrubę od rolki i ruchem w lewą stronę luzujemy go i zdejmujemy z koła alternatora.

5.Obok napinacza po prawej jest wisco (imbus 8mm). Żeby odkręcić wisco należy znaleźć otwór pod alternatorem od strony silnika, nie szukaj od strony chłodnicy, i imbusem odkręcamy go. Jest tylko jeden mały problem jak kręcimy śrubę to całe wisco też się kręci i dlatego trzeba je zablokować a że ośka wisco nie jest podtoczona na jakiś konkretny klucz to należy wykorzystać otwór w rolce od wisco po której pracuje pasek. Otwór jest pomiędzy samym wiskiem a rolką, od góry nie widoczny ale jest na pewno. Można do tego celu użyć klucza do zdejmowania tarczy od gumówki lub imbusa a dokładniej jego krótszej zagiętej końcówki lub jeśli ktoś ma to inny równie skuteczny pomysł. Jak już zdejmiemy wisco to nie musimy się męczyć z jego wyjęciem. Wystarczy je opuścić na dół.

6.Po zdjęciu wisco pozbywamy się alternatora(klucz 13mm) dwie śruby poniżej urządzenia i wyjmujemy go do góry.

7.Napinacz odkręcamy (grzechotka + długa nasadka 16mm). Śruba od napinacza znajduje się na lewo na podobnej wysokości od otworu w którym była śruba od wisca.

 

Zakładamy nowy napinacz w kolejności odwrotnej.

Pozdrawiiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Do wymiany w silniku AFN będzie potrzebne:

1. Klucz 10 mm

2. Klucz 15 mm

3. Klucz 13mm

4. Grzechotka + nasadka 10mm, 13mm i 16mm ale długa

5. Imbus 8mm

6. Cienki płaski śrubokręt.

 

Zaczynamy.

1.Odłączamy akumulator (klucz 10mm).

2.Później zdejmujemy osłonę silnika od góry (grzechotka + nasadka 10mm).

3.Odkręcamy kabel od alternatora (klucz 13mm) i wypinamy jedną kostkę (śrubokręt).

4.Zdejmujemy pasek wieloklinowy (klucz 15mm). Klucz zakładamy na śrubę od rolki i ruchem w lewą stronę luzujemy go i zdejmujemy z koła alternatora.

5.Obok napinacza po prawej jest wisco (imbus 8mm). Żeby odkręcić wisco należy znaleźć otwór pod alternatorem od strony silnika, nie szukaj od strony chłodnicy, i imbusem odkręcamy go. Jest tylko jeden mały problem jak kręcimy śrubę to całe wisco też się kręci i dlatego trzeba je zablokować a że ośka wisco nie jest podtoczona na jakiś konkretny klucz to należy wykorzystać otwór w rolce od wisco po której pracuje pasek. Otwór jest pomiędzy samym wiskiem a rolką, od góry nie widoczny ale jest na pewno. Można do tego celu użyć klucza do zdejmowania tarczy od gumówki lub imbusa a dokładniej jego krótszej zagiętej końcówki lub jeśli ktoś ma to inny równie skuteczny pomysł. Jak już zdejmiemy wisco to nie musimy się męczyć z jego wyjęciem. Wystarczy je opuścić na dół.

6.Po zdjęciu wisco pozbywamy się alternatora(klucz 13mm) dwie śruby poniżej urządzenia i wyjmujemy go do góry.

7.Napinacz odkręcamy (grzechotka + długa nasadka 16mm). Śruba od napinacza znajduje się na lewo na podobnej wysokości od otworu w którym była śruba od wisca.

 

Zakładamy nowy napinacz w kolejności odwrotnej.

Pozdrawiiam

Aby wymienić napinacz wielorowkowy to kolego połowe tych czynności nie potrzebnie zrobiłeś miedzy innymi , po co odłączyłeś akumulator?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodam od siebie. Akumulator odłączamy po to, aby nie zrobić zwarcia kluczem podczas majstrowania koło alternatora. Ot po prostu taki wymóg proceduralny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Do wymiany w silniku AFN będzie potrzebne:

1. Klucz 10 mm

2. Klucz 15 mm

3. Klucz 13mm

4. Grzechotka + nasadka 10mm, 13mm i 16mm ale długa

5. Imbus 8mm

6. Cienki płaski śrubokręt.

 

Zaczynamy.

1.Odłączamy akumulator (klucz 10mm).

2.Później zdejmujemy osłonę silnika od góry (grzechotka + nasadka 10mm).

3.Odkręcamy kabel od alternatora (klucz 13mm) i wypinamy jedną kostkę (śrubokręt).

4.Zdejmujemy pasek wieloklinowy (klucz 15mm). Klucz zakładamy na śrubę od rolki i ruchem w lewą stronę luzujemy go i zdejmujemy z koła alternatora.

5.Obok napinacza po prawej jest wisco (imbus 8mm). Żeby odkręcić wisco należy znaleźć otwór pod alternatorem od strony silnika, nie szukaj od strony chłodnicy, i imbusem odkręcamy go. Jest tylko jeden mały problem jak kręcimy śrubę to całe wisco też się kręci i dlatego trzeba je zablokować a że ośka wisco nie jest podtoczona na jakiś konkretny klucz to należy wykorzystać otwór w rolce od wisco po której pracuje pasek. Otwór jest pomiędzy samym wiskiem a rolką, od góry nie widoczny ale jest na pewno. Można do tego celu użyć klucza do zdejmowania tarczy od gumówki lub imbusa a dokładniej jego krótszej zagiętej końcówki lub jeśli ktoś ma to inny równie skuteczny pomysł. Jak już zdejmiemy wisco to nie musimy się męczyć z jego wyjęciem. Wystarczy je opuścić na dół.

6.Po zdjęciu wisco pozbywamy się alternatora(klucz 13mm) dwie śruby poniżej urządzenia i wyjmujemy go do góry.

7.Napinacz odkręcamy (grzechotka + długa nasadka 16mm). Śruba od napinacza znajduje się na lewo na podobnej wysokości od otworu w którym była śruba od wisca.

 

Zakładamy nowy napinacz w kolejności odwrotnej.

Pozdrawiiam

Mam pytanie - czy takie same czynności można wykonać w AVF- ie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam pytanie - czy takie same czynności można wykonać w AVF- ie
tak tylko inne klucze chyba tam są potrzebne :ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam a jak si ema sprawa w AWX na pompowtryskach, jak zagladam na napinacz to dosc malo miejsca i dosc gleboko jest , mechanik oczywiscie powiedzial ze tzreba caly przod sciagac, zeby dojechac do Polski mam ok 2 tys km , co radzicie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja w AVB dalem rade bez ściągania przodu to i Ty dasz rade w AWX

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolejnosc taka sama jak w instrukcji wyzej?? pytanie jeszcze bo jesli odlacze ako to radio mi padnie VW a nie mam kodow;/, w sensie nawet nie wiem czy kodowane ale pewnie tak , radiomagnetofon VW ze zmieniarka 6 x CD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie masz kodów do radia to nie odłączaj aku a jak musisz odkręcić śrubę prądową alternatora to zaizoluj przewód i już.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kody nie problem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

problem jest tez ze wspomaganiem , drgnie kierownicy przy maksymalnym skrecie i pisk, na forum jest watek ze to pompa, mechanik stwierdzil ze to moze byc od napinacza? ktos wiarygodny moglby jeszcze mnie uswiadomic?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wymień pasek i napinacz i powinno być ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Do wymiany w silniku AFN będzie potrzebne:

1. Klucz 10 mm

2. Klucz 15 mm

3. Klucz 13mm

4. Grzechotka + nasadka 10mm, 13mm i 16mm ale długa

5. Imbus 8mm

6. Cienki płaski śrubokręt.

 

Zaczynamy.

1.Odłączamy akumulator (klucz 10mm).

2.Później zdejmujemy osłonę silnika od góry (grzechotka + nasadka 10mm).

3.Odkręcamy kabel od alternatora (klucz 13mm) i wypinamy jedną kostkę (śrubokręt).

4.Zdejmujemy pasek wieloklinowy (klucz 15mm). Klucz zakładamy na śrubę od rolki i ruchem w lewą stronę luzujemy go i zdejmujemy z koła alternatora.

5.Obok napinacza po prawej jest wisco (imbus 8mm). Żeby odkręcić wisco należy znaleźć otwór pod alternatorem od strony silnika, nie szukaj od strony chłodnicy, i imbusem odkręcamy go. Jest tylko jeden mały problem jak kręcimy śrubę to całe wisco też się kręci i dlatego trzeba je zablokować a że ośka wisco nie jest podtoczona na jakiś konkretny klucz to należy wykorzystać otwór w rolce od wisco po której pracuje pasek. Otwór jest pomiędzy samym wiskiem a rolką, od góry nie widoczny ale jest na pewno. Można do tego celu użyć klucza do zdejmowania tarczy od gumówki lub imbusa a dokładniej jego krótszej zagiętej końcówki lub jeśli ktoś ma to inny równie skuteczny pomysł. Jak już zdejmiemy wisco to nie musimy się męczyć z jego wyjęciem. Wystarczy je opuścić na dół.

6.Po zdjęciu wisco pozbywamy się alternatora(klucz 13mm) dwie śruby poniżej urządzenia i wyjmujemy go do góry.

7.Napinacz odkręcamy (grzechotka + długa nasadka 16mm). Śruba od napinacza znajduje się na lewo na podobnej wysokości od otworu w którym była śruba od wisca.

 

Zakładamy nowy napinacz w kolejności odwrotnej.

Pozdrawiiam

 

Ludzie, czemu Wy nie czytacie poprzednich postów?

Kolego spoglądałeś na post nr 102 w tym temacie??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czytamy ale nie wszystkie dokladnie, twoj post powinien byc wrzucony na poczatek tematu, bezsensu ze ktos sobie zadaje trud a admin nie dostrzega!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do "kolegi" "szczypak28": Życzę Ci kolego powodzenia przy wymiania i obyś sobie instalacji nie uszkodził "panie wszystko wiedzący"

Pozdrawiam

P.S.

Forum jest po to by dzielić się cennymi wskazówkami które ułatwią nam samodzielną pracę przy naszym aucie. Jeżeli coś Ci nie pasuję to przedstaw swoją wersję wymiany. Chętnie przyczytam.

 

---------- Post added at 21:06 ---------- Previous post was at 21:01 ----------

 

 

Do "kolegi" "igor0111": Przytałem ale jeżeli przeglądasz kilka stron temetu a konkretów brak to zaczynasz działać a efekty mojej pracy opisałem. To ja sobie sprawiłem trud że wszystko opisałem. Poświęciłem mój czas dla innych tak by się przydało w przeciwieństwie do osób które przeszukują forum tylko po ty by wytykać jakieś błędy w powielaniu informacji istotnych dla tematu.

Edytowane przez Don Tomasino

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak wogule to wam powiem ze lipa z tymi napinaczami w AFN nawet nie są w stanie wytrzymać tyle co rozrząd , ja jak swojego kupiłem to mial widac kilka tyś wcześniej założony nowy zrobilem w 2 lata ok 40 tyśkm

i zonk napinacz jest zatarty , myśle go chwilowo rozruszać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie... (i Panie), a ja czytam ten wątek już 5 raz... Po pierwszych 3 razach, poszedłem do swojego auta i patrzę i oglądam.. i podziwiam... i myślę... i kombinuję... i zastanawiam się, bo odnoszę wrażenie, że ten kto pisze, że w AWXie da się zdjąć napinacz bez demontażu dzioba auta to chyba nigdy tego nie robił! No weź mi jeden z drugim koledzy wyjaśnijcie jak się dostać do napinacza, skoro tam jest 3cm miejsca na wsadzenie obu rąk i klucza!? Ja nie dam rady.... może poproszę moją 2-letnią córeczkę? Ona ma mniejsze łapki...

Konia z rzędem (i piwo kurierem) dla tego kto mi powie jak to zrobić !?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności