majkel001 Zgłoś #241 Napisano 6 Sierpnia 2010 znalazłem taki oto stary artykuł, gdzie napisane jest że w passacie jest haldex : http://www.auto-swiat.pl/wydania,VW-Passat-Variant-V6-4Motion-Subaru-Legacy-Kombi-2-5-GX-Volvo-V70-AWD-Audi-A6-Avant-2-8-quattro-Mercedes-E-280-Wszedo-samo-chody,299,2.html Czy na 100% w passacie B5 FL jest Torsen?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #242 Napisano 6 Sierpnia 2010 ...jak się czyta auto świat, to potem ludzie przychodzą i o takie rzeczy pytają odpowiedź brzmi tak. Silnik wzdłuż, centralny układ różnicowy torsen się kłania... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #243 Napisano 6 Sierpnia 2010 Z tego co wiem to 80 nie ma elektronicznej blokady na osi. Tutaj nie chodzi o blokadę mostu tylko o przekładnię torsen między osiami. Ja bym nie ryzykował zakładania dojazdówki na żadne z kół. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
majkel001 Zgłoś #244 Napisano 6 Sierpnia 2010 .jak się czyta auto świat, to potem ludzie przychodzą i o takie rzeczy pytają AS przestałem czytać dawno temu Szukałem info na temat 4motion, i na wielu forach trwała zażarta dyskusja czy jest haldex czy torsen, i tak naprawdę nie było jednoznacznej odpowiedzi, bo na końcu dyskusji, kiedy już ustalili co jest, ktoś zawsze miał odmienne zdanie. Ale ok jest torsen. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #245 Napisano 6 Sierpnia 2010 Może się przyda komus Przeczytajcie pierwsze zdanie na stronie nr 4 haldex.pdf Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eNcoM Zgłoś #246 Napisano 8 Sierpnia 2010 Czy to prawda że b5fl 4motion potrafi az tyle spalić?z gory dzieki za inf i pozdrawiam co prawda ja mam przed fl ale mój afn pali 6,5-7,5 lato jazda miejsko-wiejska praktycznie bez tras7-8 zima jazda podobna jeżdżę odcinki ok10-50km do pracy po okolicy i czasami jakiś wypad na trasie można zejść sporo np robiąc trasę do niemiec wyszło mi poniżej 5 ale to można było nazwać trasą generalnie wydaje mi się że powinien spalić max 2 litry więcej niż ośka, a jaki wynik osiągniesz w dużej mierze zależy od twojej prawej stopy Passat to ciężki samochód, który dodatkowo ze stałym napędem 4x4 obciąża silnik jeszcze bardziej - szczególnie jest to odczuwalne przy małych prędkościach obrotowych przy rozpędzaniu na niskich biegach Ale koniec minusów bo reszta to już same plusy: prowadzenie, bezpieczeństwo i wiele innych Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
webi Zgłoś #247 Napisano 9 Sierpnia 2010 Ostatni raz sprawdzałem spalanie, jeszcze na zimowkach 185 i wyszło 5,5l w cyklu mieszanym, z przewagą miasta. Tak to można jeździć. Tak jak piszecie wszystko zależy od prawej stopy. Przed zimą czyściłem prowadzenie klocków hamulcowych i przesmarowałem wszystkie 6 przegubów. Szczególnie tylne lubią wysychać. Passat to ciężki samochód, który dodatkowo ze stałym napędem 4x4 obciąża silnik jeszcze bardziej - szczególnie jest to odczuwalne przy małych prędkościach obrotowych przy rozpędzaniu na niskich biegach Wydaje mi się ze napęd na 4 koła przeszkadza przy wyższych prędkościach i to widać w spalaniu. Porównuje z A3 ASZ, która w mieście pali 1,5-2 litry więcej niż Passek a w trasie (autostrada 130 -160 km/h) litr mniej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rugby13 Zgłoś #248 Napisano 9 Sierpnia 2010 Jeżeli głównie myślimy o spalaniu , to lepiej sobie darować 4motion , choć osobiście polecam taką wersję , naprawdę warto . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eNcoM Zgłoś #249 Napisano 9 Sierpnia 2010 Wydaje mi się ze napęd na 4 koła przeszkadza przy wyższych prędkościach i to widać w spalaniu.Porównuje z A3 ASZ, która w mieście pali 1,5-2 litry więcej niż Passek a w trasie (autostrada 130 -160 km/h) litr mniej Za to mnie wydaje się że jest to bardziej odczuwalne przy ekonomicznym rozpędzaniu samochodu jak już łapnie moment to później idzie fajnie (wiadomo ośka ma lżej) Ja u siebie wymieniłem poduszki na moście i skrzyni oraz przedni odbijak silnika i nareszcie mam cisze w samochodzie (na moście miałem uszkodzone poduszki) teraz jeździ się komfortowo przestało rzucać układem napędowym, podpora już nie buczy Każdy napęd ma swoje plusy i minusy zarówno stały jak i dołączany ja musze powiedzieć że ze stałego jestem zadowolony tej zimy musiałem się naprawdę postarać żeby wprowadzić samochód w poślizg opanowanie to pestka chociaż czasami ten pocisk ze 1,5t stali może stać się nie okiełznany ale to już ekstremalne sytuacje Druga sprawa tej zimy dużo jeździłem z przyczepką o różnej masie od 400kg do 1200kg i muszę powiedzieć że tak pewnie jeszcze nigdy się nie czułem jadąc takim zestawem, na śliskiej nawierzchni obciążona przyczepka lubi "prowadzać" samochód w przypadku mojego paska tego nie odczuwałem, może częściowo odpowiedzialna była za to masa samochodu ale na pewno wielką zasługę miał tu napęd synchro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sedris Zgłoś #250 Napisano 10 Sierpnia 2010 Może się przyda komus Przeczytajcie pierwsze zdanie na stronie nr 4 Załączone Plikihaldex.pdf (1.45 MB, 33 wyświetleń) No i faktycznie, przyda się. Jakbyś miał jeszcze Torsena w PDFie to bym wogóle skakał z radości. Pozdrawiam:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Przem Zgłoś #251 Napisano 10 Sierpnia 2010 Z którego roku jest ten zeszyt z Haldexem? Z opisu wynika że dotyczy IV generacji ale schematy są jakby od II generacji:niekumam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #252 Napisano 10 Sierpnia 2010 Jakbyś miał jeszcze Torsena w PDFie to bym wogóle skakał z radości. No niestety, przejrzałem kilkadziesiąt zeszytów i torsena nie znalazłem.... Z którego roku jest ten zeszyt z Haldexem? Nie wiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
german21 Zgłoś #253 Napisano 22 Października 2010 A czy jest różnica w podwoziu pasków 4x4 i zwykłych? Jest możliwość dołożenia tylnego mostu, skrzyni, itp? Zawsze myślałem że robią tylko v6 , większe silniki ale są też i normalne takie jak moje 1.8 stąd to pytanie:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
John Zgłoś #254 Napisano 22 Października 2010 Jest różnica. I nie opłaca się tego przekładać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
german21 Zgłoś #255 Napisano 23 Października 2010 ehh, tak myślałem:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sedris Zgłoś #256 Napisano 25 Października 2010 (edytowane) A czy jest różnica w podwoziu pasków 4x4 i zwykłych? Jest możliwość dołożenia tylnego mostu, skrzyni, itp? Zawsze myślałem że robią tylko v6 , większe silniki ale są też i normalne takie jak moje 1.8 stąd to pytanie Jeśli chcesz 4Motion to sprzedaj swojego passata i kup z 4x4. Dołożenie nie wchodzi w grę, trzeba robić nowe otwory na wał, całkowicie przełożyć tylne zawieszenie (spawanie zaczepów dla wahaczy, łapanie punktów bazowych jest prawie nie do wykonania) a co najgorsze ciąć podłogę i ją sklepać, nie mówiąc o układzie wydechowym który ze względu na tylny dyfer musi być puszczony po obu stronach tylnej części podwozia. Geometrycznie i tak mała szansa że będzie tak jak fabrycznie, a do tego moim zdaniem niemożliwe do wykonania w odpowiednich marginesach błedu. Oczywiście w Polsce da się wszystko ale nie polecam. Tak moim zdaniem to wygląda, a kosztyyyyyy, masakra P.S. Na forum Seata Leona chyba kiedyś czytałem że ktoś to zrobił, no ale tam jest Haldex a nie Torsen... Edytowane 27 Października 2010 przez Sedris Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gumbas Zgłoś #257 Napisano 25 Października 2010 Posiadam paska 4x4,jakis czas temu tez sie zastanawiałem czy to jest torsen czy haldex,pojechałemdo serwis celem ustalenia co mam!stałem chyba z 20 min,latali,czytali.patrzyli w komputer,i stwierdzili ze to jest Torsen!!!bezobsługowy system ale w książce serwisowej są słowa odnośnie haldexu.Szczerze to juz sam nie wiem:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
John Zgłoś #258 Napisano 25 Października 2010 Posiadam paska 4x4,jakis czas temu tez sie zastanawiałem czy to jest torsen czy haldex,pojechałemdo serwis celem ustalenia co mam!stałem chyba z 20 min,latali,czytali.patrzyli w komputer,i stwierdzili ze to jest Torsen!!!bezobsługowy systemale w książce serwisowej są słowa odnośnie haldexu.Szczerze to juz sam nie wiem:) Torsen na 100% i kto powiedział że bezobsługowy. Przezorny zawsze ubezpieczony, ja bym zapobiegawczo olej z tyłu i w skrzyni wymienił. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
webi Zgłoś #259 Napisano 25 Października 2010 P.S. Na forum Seata Leona chyba kiedyś czytałem że ktoś to zrobił, no ale tam jest Haldex a nie Torsen... Było i Lupo 4x4… Tak czy tak jest to ogrom pracy i kosztów o wiele taniej wyjdzie kupić Syncro lub 4Motion. Szczerze to juz sam nie wiem Tak jak napisał John, 100% Torsen. Według producenta bezobsługowy. Olej w Torsenie jest wspólny ze skrzynią biegów, gdzie producent nie wymaga wymian oleju. Jeżeli ktoś jednak chce wymienić „na wszelki wypadek” to nie polecam zamienników. Dyferencjał jakoś przyjmie nieoryginalny olej, ale skrzynia niechętnie. Mogą wystąpić problemy z synchronizatorami. Oryginał kosztuje około 100 zł za litr. Do skrzyni wchodzi 2,75 litra, do dyfra 1,5 litra. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
0x7B3 Zgłoś #260 Napisano 27 Października 2010 Szukałem info na temat 4motion, i na wielu forach trwała zażarta dyskusja czy jest haldex czy torsen, i tak naprawdę nie było jednoznacznej odpowiedzi, bo na końcu dyskusji, kiedy już ustalili co jest, ktoś zawsze miał odmienne zdanie. Takie dyskusje świadczą jedynie o dyletanctwie jej uczestników. Tak samo można kłócić się czy Quattro to Torsen czy Haldex. Prawda jest taka, że AWD u Audi nazywa się Quattro, AWD od VW nazywa się 4Motion. Torsena i Haldexa stosuje zarówno Audi jak i VW. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach