Skocz do zawartości
Gość arq

Napęd 4WD Plusy i minusy ?

Rekomendowane odpowiedzi

znalazłem taki oto stary artykuł, gdzie napisane jest że w passacie jest haldex : http://www.auto-swiat.pl/wydania,VW-Passat-Variant-V6-4Motion-Subaru-Legacy-Kombi-2-5-GX-Volvo-V70-AWD-Audi-A6-Avant-2-8-quattro-Mercedes-E-280-Wszedo-samo-chody,299,2.html

 

Czy na 100% w passacie B5 FL jest Torsen??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...jak się czyta auto świat, to potem ludzie przychodzą i o takie rzeczy pytają :lol

 

odpowiedź brzmi tak. Silnik wzdłuż, centralny układ różnicowy torsen się kłania...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z tego co wiem to 80 nie ma elektronicznej blokady na osi.

Tutaj nie chodzi o blokadę mostu tylko o przekładnię torsen między osiami. Ja bym nie ryzykował zakładania dojazdówki na żadne z kół.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
.jak się czyta auto świat, to potem ludzie przychodzą i o takie rzeczy pytają

AS przestałem czytać dawno temu ;)

Szukałem info na temat 4motion, i na wielu forach trwała zażarta dyskusja czy jest haldex czy torsen, i tak naprawdę nie było jednoznacznej odpowiedzi, bo na końcu dyskusji, kiedy już ustalili co jest, ktoś zawsze miał odmienne zdanie.

Ale ok jest torsen.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może się przyda komus ;)

 

Przeczytajcie pierwsze zdanie na stronie nr 4 :)

haldex.pdf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy to prawda że b5fl 4motion potrafi az tyle spalić?

z gory dzieki za inf i pozdrawiam

co prawda ja mam przed fl ale mój afn pali 6,5-7,5 lato jazda miejsko-wiejska praktycznie bez tras

7-8 zima jazda podobna

jeżdżę odcinki ok10-50km do pracy po okolicy i czasami jakiś wypad

 

na trasie można zejść sporo np robiąc trasę do niemiec wyszło mi poniżej 5 ale to można było nazwać trasą

 

generalnie wydaje mi się że powinien spalić max 2 litry więcej niż ośka, a jaki wynik osiągniesz w dużej mierze zależy od twojej prawej stopy

Passat to ciężki samochód, który dodatkowo ze stałym napędem 4x4 obciąża silnik jeszcze bardziej - szczególnie jest to odczuwalne przy małych prędkościach obrotowych przy rozpędzaniu na niskich biegach

 

Ale koniec minusów bo reszta to już same plusy: prowadzenie, bezpieczeństwo i wiele innych

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatni raz sprawdzałem spalanie, jeszcze na zimowkach 185 i wyszło 5,5l w cyklu mieszanym, z przewagą miasta. Tak to można jeździć.

Tak jak piszecie wszystko zależy od prawej stopy. Przed zimą czyściłem prowadzenie klocków hamulcowych i przesmarowałem wszystkie 6 przegubów. Szczególnie tylne lubią wysychać.

Passat to ciężki samochód, który dodatkowo ze stałym napędem 4x4 obciąża silnik jeszcze bardziej - szczególnie jest to odczuwalne przy małych prędkościach obrotowych przy rozpędzaniu na niskich biegach

Wydaje mi się ze napęd na 4 koła przeszkadza przy wyższych prędkościach i to widać w spalaniu.

Porównuje z A3 ASZ, która w mieście pali 1,5-2 litry więcej niż Passek a w trasie (autostrada 130 -160 km/h) litr mniej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli głównie myślimy o spalaniu , to lepiej sobie darować 4motion , choć osobiście polecam taką wersję , naprawdę warto .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wydaje mi się ze napęd na 4 koła przeszkadza przy wyższych prędkościach i to widać w spalaniu.

Porównuje z A3 ASZ, która w mieście pali 1,5-2 litry więcej niż Passek a w trasie (autostrada 130 -160 km/h) litr mniej

 

Za to mnie wydaje się że jest to bardziej odczuwalne przy ekonomicznym rozpędzaniu samochodu jak już łapnie moment to później idzie fajnie (wiadomo ośka ma lżej)

 

Ja u siebie wymieniłem poduszki na moście i skrzyni oraz przedni odbijak silnika i nareszcie mam cisze w samochodzie (na moście miałem uszkodzone poduszki) teraz jeździ się komfortowo przestało rzucać układem napędowym, podpora już nie buczy

 

Każdy napęd ma swoje plusy i minusy zarówno stały jak i dołączany ja musze powiedzieć że ze stałego jestem zadowolony tej zimy musiałem się naprawdę postarać żeby wprowadzić samochód w poślizg opanowanie to pestka chociaż czasami ten pocisk ze 1,5t stali może stać się nie okiełznany ale to już ekstremalne sytuacje

 

Druga sprawa tej zimy dużo jeździłem z przyczepką o różnej masie od 400kg do 1200kg i muszę powiedzieć że tak pewnie jeszcze nigdy się nie czułem jadąc takim zestawem, na śliskiej nawierzchni obciążona przyczepka lubi "prowadzać" samochód w przypadku mojego paska tego nie odczuwałem, może częściowo odpowiedzialna była za to masa samochodu ale na pewno wielką zasługę miał tu napęd synchro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Może się przyda komus

 

Przeczytajcie pierwsze zdanie na stronie nr 4

Załączone Plikihaldex.pdf (1.45 MB, 33 wyświetleń)

 

No i faktycznie, przyda się. Jakbyś miał jeszcze Torsena w PDFie to bym wogóle skakał z radości. Pozdrawiam:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z którego roku jest ten zeszyt z Haldexem?

Z opisu wynika że dotyczy IV generacji ale schematy są jakby od II generacji:niekumam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jakbyś miał jeszcze Torsena w PDFie to bym wogóle skakał z radości.

 

No niestety, przejrzałem kilkadziesiąt zeszytów i torsena nie znalazłem....

 

Z którego roku jest ten zeszyt z Haldexem?

 

Nie wiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy jest różnica w podwoziu pasków 4x4 i zwykłych? Jest możliwość dołożenia tylnego mostu, skrzyni, itp? Zawsze myślałem że robią tylko v6 , większe silniki ale są też i normalne takie jak moje 1.8 stąd to pytanie:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest różnica. I nie opłaca się tego przekładać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A czy jest różnica w podwoziu pasków 4x4 i zwykłych? Jest możliwość dołożenia tylnego mostu, skrzyni, itp? Zawsze myślałem że robią tylko v6 , większe silniki ale są też i normalne takie jak moje 1.8 stąd to pytanie

 

Jeśli chcesz 4Motion to sprzedaj swojego passata i kup z 4x4. Dołożenie nie wchodzi w grę, trzeba robić nowe otwory na wał, całkowicie przełożyć tylne zawieszenie (spawanie zaczepów dla wahaczy, łapanie punktów bazowych jest prawie nie do wykonania) a co najgorsze ciąć podłogę i ją sklepać, nie mówiąc o układzie wydechowym który ze względu na tylny dyfer musi być puszczony po obu stronach tylnej części podwozia. Geometrycznie i tak mała szansa że będzie tak jak fabrycznie, a do tego moim zdaniem niemożliwe do wykonania w odpowiednich marginesach błedu. Oczywiście w Polsce da się wszystko ale nie polecam. Tak moim zdaniem to wygląda, a kosztyyyyyy, masakra :D

 

P.S. Na forum Seata Leona chyba kiedyś czytałem że ktoś to zrobił, no ale tam jest Haldex a nie Torsen...

Edytowane przez Sedris

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Posiadam paska 4x4,jakis czas temu tez sie zastanawiałem czy to jest torsen czy haldex,pojechałemdo serwis celem ustalenia co mam!stałem chyba z 20 min,latali,czytali.patrzyli w komputer,i stwierdzili ze to jest Torsen!!!bezobsługowy system

ale w książce serwisowej są słowa odnośnie haldexu.Szczerze to juz sam nie wiem:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Posiadam paska 4x4,jakis czas temu tez sie zastanawiałem czy to jest torsen czy haldex,pojechałemdo serwis celem ustalenia co mam!stałem chyba z 20 min,latali,czytali.patrzyli w komputer,i stwierdzili ze to jest Torsen!!!bezobsługowy system

ale w książce serwisowej są słowa odnośnie haldexu.Szczerze to juz sam nie wiem:)

 

Torsen na 100% i kto powiedział że bezobsługowy. Przezorny zawsze ubezpieczony, ja bym zapobiegawczo olej z tyłu i w skrzyni wymienił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
P.S. Na forum Seata Leona chyba kiedyś czytałem że ktoś to zrobił, no ale tam jest Haldex a nie Torsen...

Było i Lupo 4x4…

Tak czy tak jest to ogrom pracy i kosztów o wiele taniej wyjdzie kupić Syncro lub 4Motion.

 

Szczerze to juz sam nie wiem

Tak jak napisał John, 100% Torsen.

Według producenta bezobsługowy. Olej w Torsenie jest wspólny ze skrzynią biegów, gdzie producent nie wymaga wymian oleju.

Jeżeli ktoś jednak chce wymienić „na wszelki wypadek” to nie polecam zamienników. Dyferencjał jakoś przyjmie nieoryginalny olej, ale skrzynia niechętnie. Mogą wystąpić problemy z synchronizatorami.

Oryginał kosztuje około 100 zł za litr. Do skrzyni wchodzi 2,75 litra, do dyfra 1,5 litra.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Szukałem info na temat 4motion, i na wielu forach trwała zażarta dyskusja czy jest haldex czy torsen, i tak naprawdę nie było jednoznacznej odpowiedzi, bo na końcu dyskusji, kiedy już ustalili co jest, ktoś zawsze miał odmienne zdanie.

 

Takie dyskusje świadczą jedynie o dyletanctwie jej uczestników.

Tak samo można kłócić się czy Quattro to Torsen czy Haldex.

 

Prawda jest taka, że AWD u Audi nazywa się Quattro, AWD od VW nazywa się 4Motion.

Torsena i Haldexa stosuje zarówno Audi jak i VW.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności