Skocz do zawartości
Gość arq

Napęd 4WD Plusy i minusy ?

Rekomendowane odpowiedzi

No małym minusikiem jest to, że 4x4 jest mniej żwawy niż ośka z takim samym silnikiem, ale tyle co nic... ;P na 1/4 mili byłem o pół długości auta słabszy

Przecież ośka na starcie mieli kołami a 4x4 rusza jak z procy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cytat:Napisał moby

No małym minusikiem jest to, że 4x4 jest mniej żwawy niż ośka z takim samym silnikiem, ale tyle co nic... ;P na 1/4 mili byłem o pół długości auta słabszy

 

Przecież ośka na starcie mieli kołami a 4x4 rusza jak z procy.

 

Ale dochodzą dodatkowe opory dla napędu, dwa tylnie koła, wał itp.

 

Poza tym na suchej nawierzchni nie widać dużej różnicy przy starcie między ośką a 4WD, mówię oczywiście o jakiś przyziemnych mocach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

otóż to... po za tym syncro jest cięższe, ale najwięcej "przeszkadza" właśnie opór wału i to że musi kręcić tylnymi kołami, na 1 i początku 2 biegu byłem pierwszy, ale jak skończyły się problemy trakcyjne ośki to mnie łyknął ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

że też masz serce katować taki fajny układ napędowy:nono :).

syncro/4motion z AFN to raczej taksówkarski pojazd.

Co do wpływu oporów wału, to nie jest on tak ważny na starcie, jak przy większych prędkościach. Na starcie główną rolę gra masa pojazdu ponad 1500 kg.

W napędach quattro/4motion z większym przebiegiem, pojawiają się spore luzy układu co jest odczuwane przy puszczaniu sprzęgła lub dodaniu/ujęciu gazu. Było opisywane wcześniej w tym wątku. Jak dla mnie, naprawa jest zbyt kosztowna, żeby ścigać się w warunkach dobrej przyczepności. Natomiast na śniegu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mysle ze to musi byc mega duzy przebieg, żeby te luzy były, u nas chłopaki śmigają starymi paskami i golfami Syncro, katują to i sie psuć nie chcą ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Poza tym na suchej nawierzchni nie widać dużej różnicy przy starcie między ośką a 4WD, mówię oczywiście o jakiś przyziemnych mocach.

Nie no, ja miałem na myśli samochody od 200KM wzwyż. Na 1/4 zwłaszcza samochody z napędem na przód dostają baty od 4x4. Choć widziałem kiedyś strat fabii dłubniętej do 160KM i starego Quattro 90KM i do trzeciego biegu Audi było pierwsze :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mysle ze to musi byc mega duzy przebieg, żeby te luzy były, u nas chłopaki śmigają starymi paskami i golfami Syncro, katują to i sie psuć nie chcą ;]
na pewno wszystko zleży od użytkowania i temperamentu kierowcy u mnie przy 280 tj przy zakupie takie luzy już były i są dosyć wyczuwalne. Trzeba delikatniej obchodzić się ze sprzęgłem i da się wytrzymać jednak myślę że po zmianie oleju w skrzyni i moście będą ciut delikatniejsze bo u mnie są bardziej wyczuwalne gdy samochód jest zimny.

W każdym razie rozmawiając z kolegami z audi usłyszałem że nawet przy sporych luzach nic nie powinno się ukręcić ale du..e dostaje dwumasa i sprzęgło

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W każdym razie rozmawiając z kolegami z audi usłyszałem że nawet przy sporych luzach nic nie powinno się ukręcić ale du..e dostaje dwumasa i sprzęgło

 

Właśnie o Twoim przypadku myślałem pisząc o luzach.

Temat jest szerszy i dotyczy aut z przebiegiem ponad 200kkm. W 4x4 jest to wcześniej odczuwalnie ponieważ luzy się sumują, wysycha smar w przegubach itp. Ale ten napęd i tak jest wart poświęconego czasu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja jakoś luzów nie wyczuwam, a mam przejechane ponad 240kkm. Podejrzewam, że jak auto katowane lub z porządnie chrzczonym przebiegiem to i luzy będą...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja jakoś luzów nie wyczuwam, a mam przejechane ponad 240kkm. Podejrzewam, że jak auto katowane lub z porządnie chrzczonym przebiegiem to i luzy będą...
U mnie przebieg jest ok 300kkm (niedługo jubileusz :D ) poprzedni właściciel chyba często używał go jako samochód pseudo offroadowy bo na podwoziu i w osłonach miałem pełno trawy i innych badyli, zdążyłem wymienic poduszki pod skrzynią bo były już mocno zużyte i przymierzam się do smarowania przegubów wału oraz zmiany oleju w skrzyni i moście poza luzami słychać jeszcze podporę wału na niższych obrotach . Z tego co wiem ten napęd nie lubi też strzałów ze sprzęgła i ogólnego katowania w każdym razie samochód miałem serwisowany do 270kkm niestety temperamentu poprzedniego właściciela nie znam. Podczas tej zimy napęd dawał mi duże poczucie bezpieczeństwa i sporo frajdy - raz na zaśnieżonej drodze z pod świateł wyprzedziłem bmw530d a ja jechałem z przyczepą :D trakcja tego samochodu po prostu jest super

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

naped 4motion (Haldex) dziala dosc niezle trzeba tylko pamietac o wylaczeniu ESP w sytuacjach ekstremalnych; polecam jednak zmiane softu do silnika 2.0 tdi 140 KM gdyz na oryginalnym ruszanie z miejsca a zwlaszcza pod gore czesto konczy sie zgasnieciem silnika; co ciekawe to po wymianie softu (nieznaczne podniesienienie mocy + momentu i redukcja turbodziury) auto w miescie pali mniej; przy obecnych korkach w Krakowie 8.5-9l w trasie okolo 6-6.5 l a na autostradzie nawet przy bardzo duzych predkosciach srednie zuzycie oscyluje wokol 7.5 l i to przy pelnym obciazeniu; wydaje mi sie ze to niewiele jak na takie auto; jednak dla milosnikow ruszania z piskiem opon zla wiadomosc jest to raczej bardzo trudne w tym modelu; w porownaniu z innymi autami 4x4 w passacie doplata z tego tytulu jest stosunkowo mala

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
naped 4motion (Haldex) dziala dosc niezle

 

czy nie jest problematyczna (kosztowna), wymiana oleju w sprzęgle co 25 kkm?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jedyny minus jak dla mnie to drogie przeguby he he he. plusy- przedewszystkim trakcja, super trzyma na zakretach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mój kumpel kupił Audi 80 B4 Quattro sedan i planuje założyć LPG. Prosił mnie abym na naszym forum spytał czy w takim napędzie można stosować koło dojazdowe? Planuje zbiornik umieścić we wnęce po kole zapasowym, a koło luzem w kufrze, wiadomo Audi nie ma dużego bagażnika i dlatego pomysł z kołem dojazdowym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Mój kumpel kupił Audi 80 B4 Quattro sedan i planuje założyć LPG. Prosił mnie abym na naszym forum spytał czy w takim napędzie można stosować koło dojazdowe?

Nie może. Tylko pełny wymiar koła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

prosze o szczerą odpowiedz posiadaczy passka b5fl 4 motion ile tak NAPRAWDĘ to cudo pali.

szukam dla siebie passka (wczesniej był golfik III gti edition full bez skóry;) zal sprzedać bo jak go do tej pory widze na miescie to sie ogladam) W opiniach znajdowanych na forach ludzie piszę że ok 1,5-2 litry wiecej pali. Kolega ktory natomiast posiada własnie b5fl 4motion mowi ze na miescie potrafi dojsc do 12 co mnie mocno przeraziło zas na trasie ponizej 7 nie schodzi. Ma to pewien sens skoro autko stale ciagnie 4x4 (torsen).

 

Czy to prawda że b5fl 4motion potrafi az tyle spalić?

z gory dzieki za inf i pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cytat:

Napisał kat825

Witam. Mój kumpel kupił Audi 80 B4 Quattro sedan i planuje założyć LPG. Prosił mnie abym na naszym forum spytał czy w takim napędzie można stosować koło dojazdowe?

 

Nie może. Tylko pełny wymiar koła.

Oczywiście, że można założyć dojazdówkę. Różnica obrotowa prędkości dla osi przy dojazdówce jest na tyle mała, że nic się nie stanie.

Z tego co wiem to 80 nie ma elektronicznej blokady na osi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zależy o jakim silniku kolega mówi. Ja posiadam 1.9 TDI 4motion i spalanie umiarkowane. od 9/10 litrów w zimie, przez średnie w lecie 7,5/8,5 w lecie. Mowa tutaj o spalaniu na 100km, a nie danej trasy, gdyż są dwa pomiary (przynajmniej u mnie). A dokładniej na trasie około 6,8 - 7,5 w zależności od stylu jazdy. w mieście około 8 - 8,5. Czasem wiecej, ale to też zależy od utrudnień w ruchu. przy 200km/h też potrafi średnie wyjść 10l/100km. Zimą wzrasta spalanie, ale to wiadomo, lecz bezpieczeństwo też wzrasta i przyczepność...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżąc spokojnie, czyli głaskanie gazu i do 100 km/h poza miastem passacik z silnikiem AVF spala ok 7,3 - 7,5 l/100km latem (robiłem już kilka takich pomiarów na całym baku - 70% trasa, 30% miasto). Zmieniając styl jazdy na "normalny", czyki do 120 km/h poza miastem spalanie w podobnych warunkach wzrośnie do ok. 8 l/100km/h - czyli niewiele. W mieście, przy normalnym poruszaniu się to nawet 11-12 może łyknąć... Ale ta trakcja na śliskiej nawierzchni jest tego warta...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki koledzy za odpowiedzi. Nie podałem silnika :/ ale tak sie sklada ze chodzi mi wlasnie o AVF 130 km. Czyli jednak kolega miał racje ze te 12l potrafi wziąć :/ Szkoda bo wiem np że AVF z ośką więcej jak 8l nie weznie (ojciec ma)

 

pozdrawiam i jeszcze raz thx za szybkie odpowiedzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności