Skocz do zawartości
WW

Jak się powinno eksploatować skrzynie DSG?

Rekomendowane odpowiedzi

Moze tak jak pisze Marek. Rano jazda emerycka 89 na tempo bo po co sie spieszyc do pracy a popoludniu to spokojna jazda bym tego nie nazwal, co najlepsze na odcinku 50km czas przejazdu jest taki sam +/- 5min

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanie b6 stoi pod blokiem i nie chce odpalić silnik awaria blokady kierownicy po włożeniu kluczyka pojawia się tylko pomarańczowa kierownica b6 jest ze skrzynią dsg czy po ręcznym zwolnieniu dźwigni z pozycji P na N mogę go holowac ok 8km na warsztat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam mam pytanie b6 stoi pod blokiem i nie chce odpalić silnik awaria blokady kierownicy po włożeniu kluczyka pojawia się tylko pomarańczowa kierownica b6 jest ze skrzynią dsg czy po ręcznym zwolnieniu dźwigni z pozycji P na N mogę go holowac ok 8km na warsztat.

 

tak, ale w sumie najlepiej z podniesionym przednim napędem na pół-lawecie. Niech tylko koła tylne toczą się na jezdni.

Tak jest najbezpieczniej z DSG i ogólnie automatami.

W instrukcji nawet zabraniają. W grę wchodzi mała prędkość i krótki dystans, ale nie wytłumaczyli ile dokładnie. Wszystko zależy od pojemności twojego portfela ;)

Na pewno, przejechanie na holu powoduje większe jej zużycie i skraca żywotność skrzyni o jakiś tam procent co spowodować może w przyszłości szybszą awarię dsg.

Edytowane przez skindred

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyciag z znstrukcji B7 ze skrzynia DSG, oczywiscie mozna holowac przy zapewnieniu odpowiednich warunkow.

holowanie.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cieszę się, że ktoś wrzucił skany z instrukcji (dostępnej nawet na forum) jasno jest napisane, że można holować auto z DSG. Może to w końcu oświeci niektórych i przestaną powtarzać zasłyszane głupoty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za instrukcję cenna pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

[ATTACH=CONFIG]126700[/ATTACH]

To że można holować auto z DSG stanowi wyjątek i ostateczność. I tak jest w instrukcji, w stylu "jeśli musisz to holuj na własną odpowiedzialność max. 50km/h i tylko krótki dystans". Skrzynia nie jest wtedy smarowana i to powinno odstraszyć każdego właściciela DSG.

 

Dlatego napisałem, że TAK możesz holować, jeśli musisz, ale pewnym jest że dojdzie do niestandardowego zużycia skrzyni za które producent nie odpowiada. Stad wyszczególnione info w instrukcji, holuj DSG przy użyciu holownika tylko z podniesionym przednim napędem. (Nie dotyczy 4MOTION którego wcale nie możesz holować na kołach)

 

DLA mnie możesz jeden z drugim odpalać nawet z popychu wasze sztrucle ;) Z chęcią poczytam potem o waszych przygodach w związku z tym na tym forum. Albo, możesz jeden z drugim zmieniać olej w swojej DSG przez gniazdo filtra oleju w skrzyni. Goodluck!

 

VW nigdzie się nie zająknął się też w instrukcji, żeby dbać o turbiny i odczekać kilka sekund przed wyłączeniem silnika, żeby je ochłodzić nawet po przejechaniu kilku kilometrów. To nie znaczy, że możecie gasić auta z marszu po podjechaniu pod dom.

Co to za auta, których nie można w łatwy sposób holować, odpalać i gasić bez dodatkowych obostrzeń? A jednak.

I po to jest to forum, żeby wiedzę doskonalić i nie opierać się na potocznych opiniach i ogólnych zaleceniach.

 

Ja dwa razy miałem auto unieruchomione i ani razu nie zdecydowałem się na holowanie bez lawety. Więc radzę innym tak jak sam dbam o swoje auto. Ale jeżeli sam masz swoje auto w d**pie bo "to tylko auto" to spodziewam się, że twoje rady będą dbały o cudzą własność lepiej, niż ty o swoją.

A znam ludzi tutaj, którzy na zimnym silniku, zimą przy minus 10 zaraz po włączeniu wrzucają tryb sport w DSG i w drogę. Dziwiąc się potem, że mają choinkę na tacho z każdym możliwym trybem awaryjnym. Ale jest zima i "zimą choinka być musi".

Edytowane przez skindred

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

mam swoje niepokojące odczucie podczas ruszania D czy S stoję i nagle gaz do końca, a obroty podejdą do 2000 obr. i powoli zaczyna prędkość auta wzrastać bardzo mnie to denerwuje ten leniwy start auta. czy wszystkie skrzynie tak mają??

a tu u mnie widać że obroty silnika czekają na prędkość km.

na tym filmie predkość km idzie z prędkością silnika już od 1400obr.

 

jakie cisnienie oleju dsg wytwarza rozgrzana skrzynia na wolnych obrotach i przy jakiś prędkościach. pomocy!

z góry dziękuje za waszą pomoc.

Edytowane przez matek--1
błędny opis

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam

mam swoje niepokojące odczucie podczas ruszania D czy S stoję i nagle klepa po końca obroty podejdą do 2000 obr.

 

Czy na pewno kupiłeś odpowiedni samochód?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[ATTACH=CONFIG]126700[/ATTACH]

To że można holować auto z DSG stanowi wyjątek i ostateczność. I tak jest w instrukcji, w stylu "jeśli musisz to holuj na własną odpowiedzialność max. 50km/h i tylko krótki dystans". Skrzynia nie jest wtedy smarowana i to powinno odstraszyć każdego właściciela DSG.

 

Dlatego napisałem, że TAK możesz holować, jeśli musisz, ale pewnym jest że dojdzie do niestandardowego zużycia skrzyni za które producent nie odpowiada. Stad wyszczególnione info w instrukcji, holuj DSG przy użyciu holownika tylko z podniesionym przednim napędem. (Nie dotyczy 4MOTION którego wcale nie możesz holować na kołach)

 

Nie jest prawdą że auta z 4Motion "wcale nie możesz holować". Można holować na sztywnym holu jaki na lince. Silnik wyłączony - brak reakcji mechanicznej wału korbowego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy jest sposób aby WYMUSIĆ tryb "uczenia się" DSG stylu jazdy kierowcy? Mam auto już 4 miesiące i nadal używa stylu poprzednika-"emeryta". Wrzuca jak najwyższy bieg jaki jest możliwy w danym czasie. W efekcie jadę 60 km/h na 6-stce. Obroty ok 1200-1300. Dwumasa chyba dostaje wtedy zawału... Poza tym przenoszą się drgania na kokpit i zaczynają plastiki delikatnie się odzywać....

 

Jak mogę nauczyć go, żeby utrzymywał wyższe obroty? (Zależy mi na trybie D)

 

/Pytałem się w Fabryce Mocy w Lublinie i krzyknęli mi 3000 :zeco /

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Robi się reset skrzyni - poszukaj w necie coś znajdziesz. Ja swego czasu to robiłem po tym jak żona zamuliła mi auto- pomogło.

 

Zanim zmienisz swój styl jazdy polecam reset pamięci. Można to zrobić wciskając gaz do oporu ale nie do dechy tzw kick down a następnie włączyć zapłon nie puszczając gazu i tak trzymać przez co najmniej 10 sekund po czym można puścić gaz i normalnie odpalić auto. Pamiętaj ze skrzynia uczy się od Ciebie dlatego chcąc aby wyżej ciągnął obroty to musisz dynamicznej jeździć bądź korzystać z manualnego przełączanie biegów.

Edytowane przez mgboczna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, sprawdzę. Jak długo muszę ją "uczyć", żeby się "nauczyła" ? :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tego żeby nie jeździła 1200 obrotów jej nie nauczysz. Można ją tylko nauczyć żeby żwawiej reagowała na gaz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odpowiadając na pytanie jak w temacie Jak się powinno eksploatować skrzynie DSG? -normalnie :)

i czekać na dwumas i mechatronika do wymiany :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dwumas i mechatronika do wymiany
ile razy już wymieniałeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dwumas mam do wymiany...

mechatronika raz nie udanie regenerowana w Rumi ( oferta z allegro), zdecydowałem się oddać auto do serwisu w miejscowości Żurominek, okazało się że znów mechatronika do naprawy. Koszt całej zabawy 3800 :)

przebieg auta 183tys.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

(a jeszcze na gwarancji jest wpisane że dwumasa była robiona 100tyś.)

ja robiłem sprzęgiełka przebieg 257 tys km i nic nie było tykane wcześniej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myjnia automatyczna

 

- włączony silnik

- tryb N

 

Czy szkodliwe dla DSG?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności