WW Zgłoś #1 Napisano 13 Marca 2014 Jak się powinno eksploatować skrzynie DSG? Ostatnio jechał ze mną kolega i opitolił mnie za złe używanie skrzyni DSG. Błędy jakie mi zarzucił: 1. Zapalam samochód po przestawieniu dźwigni w pozycje "N". 2. Stojąc w korku, ustawiam dźwignie w pozycji "N". 3. Dotaczając się do korka, lub mając długi zjazd ze wzniesienia, przestawiam dźwignie z pozycji "D" na "N" na niej jadę "na luzie". Ma racje? Źle robię? Jak robić to prawidłowo? Aby uzmysłowić, jaki ze mnie kierowca, jeszcze nigdy nie przestawiłem dźwigni w pozycje "S". :zip Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
harry_poznan Zgłoś #2 Napisano 13 Marca 2014 Na DSG jeżdżę sporadycznie, ale na zwykłym automacie sporo. Zasady użytkowania DSG i jednosprzeglowej skrzyni są podobne: 1. Odpalasz w pozycji P, w N tez mozna i w niczym to nie przeszkadza, ale jak masz na P masz pewność ze Ci samochód nie zjedzie np z wniesienia (niektóre samochody mozna odpalić tylko na P np. Renault, stare Mercedesy nie wiem jak nowe). 2. Stojąc pod światłami trzymasz cały czas D i wciśnięty hamulec. Po to masz automat żeby nie machać drążkiem zmiany biegów. P wrzucam tylko przy dłuższych zatrzymaniach, np. Przejazd kolejowy, korek na autostradzie gdzie stoję troszkę dłużej. N praktycznie nie używam. 3. Na kursie prawa jazdy kat B i C uczyli mnie ze na luzie sie nie jeździ. Samochód na luzie spała paliwo, tocząc sie na D lub biegu w manualu koła napędzają wał i jedziesz za darmo. Wiadomo jest efekt hamowania silnikiem, ale samochód i kierowca jest gotowy do zwiększenia prędkości bez machania drązkiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
prezess7 Zgłoś #3 Napisano 13 Marca 2014 1. Po to masz auto-hold żeby ci auto nie jechało stojąc na skrzyżowaniu. Nawet nie wiedziałem, że da się wachlować skrzynią na nieodpalonym aucie :hmm 2. Podobny temat już był, więc poszukaj i poczytaj jak to się powinno użytkować. Widzę, że nie jesteś nawet pełnoletni, więc masz prawo nie wiedzieć jak to wszystko działa... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #4 Napisano 13 Marca 2014 (edytowane) Tryb N jest wyłącznie do holowania auta . W trybie N nie ma smarowania skrzyni, więc bardzo łatwo o jej uszkodzenie, a co najmniej przegrzanie. Odpala się z wajchą w pozycji P, nie ma potrzeby przełączać na N. Podczas jazdy: Jeśli masz autohold to zapinasz pasy i włączasz auto hold, po zatrzymaniu nie musisz trzymać nogi na hamulcu Wajcha cały czas ma być w pozycji D. Jeśli nie masz AH to po zatrzymaniu trzymasz nogę na hamulcu. Wajcha cały czas ma być w pozycji D Najlepiej w ogóle zapomnij że masz taką pozycję jak N. Regularnie co 60kkm wymieniasz olej w skrzyni. Tryb P to jest blokada mechaniczna, jej używanie podczas stania w korkach jest o tyle niebezpieczne, że jeśli akurat będziesz stał pod górkę albo z górki to po przełączeniu w tryb P i puszczeniu hamulca może być kłopot z wrzuceniem biegu. Edytowane 13 Marca 2014 przez mkpol Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
harry_poznan Zgłoś #5 Napisano 13 Marca 2014 Tryb N jest wyłącznie do holowania auta . A czy automat w ogóle powinno się holować? Nie wiem jak w osobówkach, ale w ciężarówkach jest to bardzo niezalecane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
prezess7 Zgłoś #6 Napisano 13 Marca 2014 Marek, ale chyba nie ma opcji dsg bez ah :hmm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
harry_poznan Zgłoś #7 Napisano 13 Marca 2014 Marek, ale chyba nie ma opcji dsg bez ah AH chyba wymaga elektrycznego ręcznego. Jeśli ktoś ma ręczny na lince to nie ma AH mimo posiadania DSG. Raz po raz zdarza mi się jeźdźić Touranem z DSG bez AH Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
prezess7 Zgłoś #8 Napisano 13 Marca 2014 Ja miałem na myśli passata b6 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
harry_poznan Zgłoś #9 Napisano 13 Marca 2014 w passacie jest DSG, jest zwykły ręczny = brak AH? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
prezess7 Zgłoś #10 Napisano 13 Marca 2014 To amerykaniec, a tam wszystko mają inaczej... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #11 Napisano 13 Marca 2014 (edytowane) Europejski Passat zawsze ma elektryczny ręczny, natomiast AH było zdaje się jako opcja. Co do jazdy DSG to ja osobiście nie dość, że bym opitolił to jeszcze lał po głowie i patrzył czy równo puchnie Ze wzniesienia jedziesz na D i możesz co najwyżej puścić gaz - jest wtedy hamowanie silnikiem. Na N zdaje się nie ma smarowania lub jest mardzo małe ciśnienie. Odpalasz na P, na światłach stoich na D. DSG holuje się na N jak się nie przesadza z dystansem ani prędkością to nic jej nie będzie (vide Instrukcja). Edytowane 13 Marca 2014 przez Nuttie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #12 Napisano 13 Marca 2014 Marek, ale chyba nie ma opcji dsg bez ah Wierz mi, że są takie wynalazki.AH chyba wymaga elektrycznego ręcznego.To nie do końca jest jasne ponieważ generalnie AH jest powiązane z kontrolą trakcji. Natomiast zauważyłem że po ok 2 minutach nieruszania się następuje coś takiego jakby AH puszczał i natychmiast znowu łapał. Wygląda to tak jakby przechodził z trzymania przy użyciu pompy abs na trzymanie przy użyciu hamulca elektrycznego. w passacie jest DSG, jest zwykły ręczny = brak AH?niekoniecznie, ale to by trzeba sprawdzić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
burnada Zgłoś #13 Napisano 13 Marca 2014 Ja raz tak miałem, że długo stałem na AH i sam przełączył się na hamulec ręczny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
WW Zgłoś #14 Napisano 13 Marca 2014 Dziękuje wszystką za cenne uwagi. Mam AH. Z instrukcji nie wynika, że "N" jest związany z brakiem smarowania a więc zakazany. Może być jednak przyczyna słabej znajomości niemieckiego, a polskiej instrukcji nie mam. Ma jedna wątpliwość, jeśli "N" jest do holowania, to czym to się rożni od długiego zjazdu z pochyłości? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #15 Napisano 13 Marca 2014 Tym, że na D z puszczonym gazem auto hamule silnikiem, a to oznacza, że nie zużywa w ogole paliwa, natomiast wrzucając N wbite są obroty jałowe i silnik ma zapotrzebowanie na paliwo. Nie mówiąc już o tym, że rzadziej musisz hamować oraz o tym, że przez przypadek możesz wrzucić na R oraz że w razie gdy coś Ci wyskoczy na drogę nie masz szans na reakcję autem (poza machaniem kierownicą). Dla mnie to są takie oczywiste oczywistości. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #16 Napisano 13 Marca 2014 że przez przypadek możesz wrzucić na RNie ma takiej opcji Ma jedna wątpliwość, jeśli "N" jest do holowania, to czym to się rożni od długiego zjazdu z pochyłości?Tym że tryby w skrzyni się kręcą cały czas, ale przy N jest minimalne smarowanie i chłodzenie. Zapomnij że masz N w aucie. Bo inaczej poczujesz na kieszeni co to znaczy mieć DSG Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
WW Zgłoś #17 Napisano 13 Marca 2014 Nie ma takiej opcji Tym że tryby w skrzyni się kręcą cały czas, ale przy N jest minimalne smarowanie i chłodzenie. Zapomnij że masz N w aucie. Bo inaczej poczujesz na kieszeni co to znaczy mieć DSG Tak samo jak w czasie holowania, o którym koledzy pisali, że dopuszczalne. Zatem zapytam inaczej. Czym dla skrzyni ustawionej na "N" rożni się holowanie(dozwolone), od dojeżdżania (niedozwolonego)? Przypomnę, że pojazdu ze wspomaganiem hamulców i kierownicy, jak w naszych, nie wolno holować na kołach w przypadku niepracującego silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
popiolek4 Zgłoś #18 Napisano 13 Marca 2014 A kto to wymyslił ze na N nie ma smarowania? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #19 Napisano 13 Marca 2014 A kto to wymyslił ze na N nie ma smarowania? ci tutaj W trybie neutral ciśnienie oleju jest bardzo niskie A tu opis skrzyni dsg, może się komuś przyda http://77.247.224.52/dsg/Presel%2002E%20DSG.pdf - - - - - aktualizacja - - - - - Tak samo jak w czasie holowania, o którym koledzy pisali, że dopuszczalne.Zatem zapytam inaczej. Czym dla skrzyni ustawionej na "N" rożni się holowanie(dozwolone), od dojeżdżania (niedozwolonego)? Przypomnę, że pojazdu ze wspomaganiem hamulców i kierownicy, jak w naszych, nie wolno holować na kołach w przypadku niepracującego silnika. Holowanie robisz raz i też nie wolno holować w nieskończoność. W praktyce i tak trasa holowania to tyle co z asfaltu na lawetę. Podczas codziennego użytkowania korzystasz ze skrzyni cały czas i jeżdżąc na neutralu robią ci się najpierw dziesiątki potem setki kilometrów. Jeżdżąc tak prędzej czy później skrzynia odmówi ci posłuszeństwa. Ile jeszcze razy trzeba ci to napisać żebyś przestał drążyć a zaczął stosować? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
WW Zgłoś #20 Napisano 14 Marca 2014 Dzięki za cenne uwagi. Naprawdę to doceniam. Drążę dlatego, że chce sam zrozumieć - dlaczego! Wszyscy, jako koronny argument podają słabsze smarowanie. Jedak w pozycji "N" większość skrzyni nie pracuje i może stąd mniejsze zapotrzebowanie na smarowanie i odprowadzenie ciepła? Czy to nie logiczny wniosek? Co by nie powiedzieć o Niemcach, ich konstrukcje są przemyślane a oni mają smykałkę do techniki. Skoro pozycja "N" jest tak zabójcza dla DSG, to dlaczego zajmuje centralne miejsce? Logiczne było by jej usytuowanie gdzieś z boku i włączanie tak jak np. "R"- dopiero po zwolnieniu jakiejś blokady, aby nawet przez przypadek jej nie używać. Tymczasem przejście z "D" na "N" to jeden skok a z "D" na "P" to trzy przełączenia. To mnie nurtuje. Dzięki za link do instrukcji, przeczytałem bardzo dokładnie, ale niestety odpowiedzi na swoje wątpliwości eksploatacyjne nie znalazłem. Wierze tym, którzy tu piszą i się na tym znają, ale wątpliwości mam nadal. Masz może podobną broszurkę eksploatacyjna? To by rozwiało wszelkie wątpliwości. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach