guz Zgłoś #1 Napisano 25 Lipca 2013 (edytowane) Witam, przejrzałem wiele tematów o tej tematyce. Niestety większość już wymarła, inne poruszały nie do końca mój problem. Zdecydowałem się na założenie nowego. Dane pojazdu: Passat B5 wariant 1,9 TDI AWX 130km; przebieg 170 000km - pewny; rocznik 2003 grudzień. Stan pojazdu: bardzo dobry. W pełni sprawny, pali w mrozy, spala 5,5l w trasie. Oleju bierze 200ml na 15 000km. Pełen oryginał nie miał żadnej poważnej naprawy. Najpoważniejszą naprawą byłą wymiana rozrządu przy 110 00km. Objawy: Po ok 10godzinnym postoju auto czasami nerwowo zachowuje się w pierwszych sekundach po uruchomieniu. Przy uruchamianiu w ciągu dnia wszystko jest w porządku. Jednakże czasem - co ciekawe nie zawsze, potrafi mieć utyki (jakby wypadający zapłon) oraz puszcza chmurkę szarego (może trochę niebieskawego) dymu przez kilka pierwszych sekund po uruchomieniu. Co należy zauważyć: czasami przez kilka tygodni te objawy nie występują. Czasem występują kilka dni pod rząd. Kolejna sprawa - objawy występują niezależnie od temperatury otoczenia. Wczoraj w garażu miałem 26stopni i po odpaleniu utykał i puszczach chmurkę. Samochód nie dymi na biało, niebiesko czy czarno w trakcie normalnej eksploatacji. Nawet przy większych przygazówkach nie robi zasłon dymnych. Tzn. przy gwałtownym przyspieszaniu zakopci ale na tyle niewiele, że nie widać tego w lusterkach wstecznych. Więc raczej jest zdrowy. Miał sprawdzane logi w styczniu i wszystko wyszło bardzo dobrze. Od nowości tankowany na Shellu i zalewany Castrolem do pompowtrysków. Podejrzewam z własnych obserwacji i wyczytanych informacji: - może to być spowodowane przez wadę w pompie vacuum (poci mi się nieznacznie olejem ta pompa); czy pompa może powodować zapowietrzanie się układu paliwowego? Do tego czasem przed uruchomieniem a po przekręceniu kluczyka w stacyjce na zapłon słychać bulgoczącą ciecz przelewaną przez pompkę paliwa(jakby ciecz z gazem była pompowana w przewodach). - myślę także o uszczelnieniach zaworów lub pompowtrysków; ale tu zastanawia mnie fakt, że to zjawisko czasem występuje a czasem nie. Nieszczelności są nieszczelne cały czas a nie czasami. Przy uszczelniaczach chyba powinien zadymić przy każdym uruchomieniu po dłuższym postoju? - pewnie trochę ciecze z turbiny no bo przecież ma 10lat i najechane 170 000km. ale czy cieknąca trochę turbina powodowałaby utykanie? Jesli cieknie to cieknie niewiele bo ubytek oleju jest niewielki i nie ma złych objawów jej pracy. Logi miała bardzo dobre, jest czysta i nie buczy. - odma i bałagan w IC; na pewno układ dolotowy nie jest zbyt czysty ponieważ przy turbinie (w dolnej części węza wychodzącego z turbo, na łączeniu z rurąstalową) mam mały zaciek syfu - normalna sprawa w tych silnikach. Może syf ścieka z dolotu do turbo i wtedy się przypala przy rozruchu? Tylko że turbina jest powyżej rur dolotowych i IC. No i czy powodowałoby to utykanie? - czujniki; zastanawiam się czy problem nie pochodzi ze źle dobieranej mieszanki rozruchowej np. przez źle działające czujniki. Czujnik temperatury jeszcze w styczniu działał. W poniedziałek jadę na VAG-a więc to sprawdzę. Może przepływomierz coś kłamie na początku? Ale i on w styczniu jeszcze był zdrowy a i wtedy te objawy występowały. Pierwotnie myślałem, że to wina świec żarowych i traktowałem to zagadnienie trochę po macoszemu. Ale teraz w lato świece nie pracują więc to nie jest ich wina. Będę wdzięczny za jakiekolwiek sugestie. Jeszcze bardziej będę wdzięczny za przekazanie własnych doświadczeń z podobnymi objawami. Szczególnie pomocne będą posty z waszymi rozwiązaniami tego problemu - waszymi doświadczeniami. Bardzo dziękuję za poświęcony czas. Tomasz. Edytowane 25 Lipca 2013 przez guz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gregoryyy Zgłoś #2 Napisano 25 Lipca 2013 A o EGR myslales? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
guz Zgłoś #3 Napisano 25 Lipca 2013 A o EGR myslales? EGR nie był ruszany. Planuję jego czyszczenie może w weekend. Mam już ropę do mycia. Orientujesz się czy zdjęcie EGR wymaga wymiany uszczelek przed jego ponownym złożeniem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin80 Zgłoś #4 Napisano 25 Lipca 2013 a filtr paliwa wymieniałeś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
guz Zgłoś #5 Napisano 25 Lipca 2013 a filtr paliwa wymieniałeś? Filtr paliwa wymieniałem. Przed i po wymianie objawy są identyczne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tasior69 Zgłoś #6 Napisano 25 Lipca 2013 a jak wyglada kruciec od pompy vac um ma lusss???? to tez czasami potrafi denerwowac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
guz Zgłoś #7 Napisano 25 Lipca 2013 (edytowane) a jak wyglada kruciec od pompy vac um ma lusss???? to tez czasami potrafi denerwowac Czy uszkodzenie tego krućca może powodować moje objawy? Z tego co wyczytyałem to uszkodzenie tej części powoduje osłabienie hamulca - a to nie występuje. Wspominając wcześniej miałem na mysli pompę paliwa zintegrowaną z pompą vacuum. Edytowane 25 Lipca 2013 przez guz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrg1991 Zgłoś #8 Napisano 25 Lipca 2013 Ja n początek sprawdził bym świece żarowe;) nic Cię to nie będzie kosztowało a wyeliminujesz jedną rzecz;) U mnie tak się działo i miałem 3sztuki spalone;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sob Zgłoś #9 Napisano 25 Lipca 2013 Podłączę się pod temat i wrzucę filmik z youtube z porannego odpalania: Ktoś może mi coś zasugeruje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gregoryyy Zgłoś #10 Napisano 25 Lipca 2013 Ja n początek sprawdził bym świece żarowe;) nic Cię to nie będzie kosztowało a wyeliminujesz jedną rzecz;) U mnie tak się działo i miałem 3sztuki spalone;)raczej przy tych temperaturach nie maja prawa grzac swiece ---------- Dodano o 22:25 ---------- Poprzednia wiadomość o 22:24 ---------- Podłączę się pod temat i wrzucę filmik z youtube z porannego odpalania: Ktoś może mi coś zasugeruje? Cos ten filmik nie za bardzo ...co dolega Twojemu autku? ---------- Dodano o 22:30 ---------- Poprzednia wiadomość o 22:25 ---------- EGR nie był ruszany. Planuję jego czyszczenie może w weekend. Mam już ropę do mycia. Orientujesz się czy zdjęcie EGR wymaga wymiany uszczelek przed jego ponownym złożeniem?Jesli beda cale to po jakiego grzyba inwestowac?:)SZkoda ze w Twoim roczniku raczej nie da rady go zaslepic.Ale mozesz sprobowac jak bedzie odwalal numery przy odpalaniu a potem gdzies programowo go wylaczyc i zaslepic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lation Zgłoś #11 Napisano 25 Lipca 2013 Miałem identyczne objawy w swoim aucie w zeszłym roku. Usterka występowała nieregularnie, najczęściej na zimnym silniku ale zdarzało się również na ciepłym. Objaw jakby odłączało jeden wtryskiwacz. Na początku doginałem konektory w złączach elektrycznych pompowtrysków ale to nie pomogło chociaż wielu osobom taka operacja pomaga. W końcu wymieniłem wiązkę pompowtryskiwaczy, cena w ASO około 250 zł. Po wymianie przez ponad rok usterka nie powtórzyła się. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
guz Zgłoś #12 Napisano 26 Lipca 2013 Ja n początek sprawdził bym świece żarowe;) nic Cię to nie będzie kosztowało a wyeliminujesz jedną rzecz;) U mnie tak się działo i miałem 3sztuki spalone;) Świece żarowe nie są załączane przy takich temperaturach jak mamy obecnie? Dzisiaj blisko 30stopni. Owszem, przy włączaniu zapłonu kontrolka grzania świec zapala mi się na krótki moment, ale zaraz gaśnie. W instrukcji jest napisane, że gdy silnik jest ciepły kontrolka nie zapal się wcale. No i w tym miejscu mam konflikt. Piszą, że się nie zapala a się zapala. U Was się zapala? Może to błąd redakcyjny bo w sumie mądrze, że się zapala bo robią to wszystkie kontrolki na desce rozdzielczej jako test. Podłączę się pod temat i wrzucę filmik z youtube z porannego odpalania: Ktoś może mi coś zasugeruje? U ciebie auto bardzo długo kręci. W moim przypadku chwyta od razu. Ja na Twoim miejscu sprawdziłbym kompresję. Miałem identyczne objawy w swoim aucie w zeszłym roku. Usterka występowała nieregularnie, najczęściej na zimnym silniku ale zdarzało się również na ciepłym. Objaw jakby odłączało jeden wtryskiwacz. Na początku doginałem konektory w złączach elektrycznych pompowtrysków ale to nie pomogło chociaż wielu osobom taka operacja pomaga. W końcu wymieniłem wiązkę pompowtryskiwaczy, cena w ASO około 250 zł. Po wymianie przez ponad rok usterka nie powtórzyła się. Ciekawe spostrzeżenie. Będę miał to na uwadze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aDICK Zgłoś #13 Napisano 26 Lipca 2013 Witam. Mam podobny problem... tzn ostatnio turbina wessała mi olej z silnika i sie wysrało... turbine wymieniłem, wyczyściłem cały dolot, odślepiłem EGR - bo czasami po wył silnika było słychać takie "trykanie" z okolic EGR. Jest założona raczej pewna turbina... a pasio po uruchomieniu puszcza sziwy-biały-niebieskawy dym... dymi również w tych kolorach jak mu sie depnie... Jakieś pomysły.... wymieniłem też odme - czy możliwe że to ona przepuszcza olej i rzuca go na dolot przed turbiną? Jak najlepiej sprawdzić powód dymienia? Bo nie widzi mi się kolejna wymiana turbawki. Auto odpala i jedzie bez zastrzeżeń... Proszę o pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemekgo_vw Zgłoś #14 Napisano 26 Lipca 2013 Podłączę się pod temat i wrzucę filmik z youtube z porannego odpalania: Ktoś może mi coś zasugeruje? Zachowuje się jakby był zapowietrzony układ paliwowy, być może jest gdzieś nieszczelność i po dłuższym postoju pojawia się powietrze w układzie. Sprawdź pompę wtryskową i przewody układu paliwowego pod kątem nieszczelności, uszkodzeń. Zostaw na jedną noc auto na górce by tył był wyżej niż przód i sprawdź jak wtedy zagada rano. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lisek171 Zgłoś #15 Napisano 26 Lipca 2013 guz sprawdzałeś rozrusznik? spotkałem się z przypadkiem że szczotki były przy końcu przekosem i nie dawały wystarczającego prądu na komutator, po wymianie szczotkotrzymacza, czyszczeniu smarowaniu rozrusznika golf zaczął normalnie odpalać bez kaprysów i nie puszcza bąków po rozruchu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
guz Zgłoś #16 Napisano 26 Lipca 2013 guz sprawdzałeś rozrusznik? spotkałem się z przypadkiem że szczotki były przy końcu przekosem i nie dawały wystarczającego prądu na komutator, po wymianie szczotkotrzymacza, czyszczeniu smarowaniu rozrusznika golf zaczął normalnie odpalać bez kaprysów i nie puszcza bąków po rozruchu Idąc w tym kierunku zastanawiam się czy winowajcą takiego uruchamiania nie może być akumulator. Mój jest akumulatorem oryginalnym od nowości w tym samochodzie (ma już prawie 10lat (!)). Sprawuje się bardzo dobrze. Nie miałem jeszcze z nim problemów. W zimę stał tydzień w Alpach przy -15 do -18 i odpalił od pierwszego razu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Poochini Zgłoś #17 Napisano 26 Lipca 2013 Cześć Zauważyłem, że sporo tematów odnośnie jasnego dymu dotyczy silników 130KM U mnie jasny dym pojawił się po wymianie szklanek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sledziu Zgłoś #18 Napisano 26 Lipca 2013 Od około 3 miesięcy mam podobne objawy jak założyciel tematu. Przebieg 235 tys oryginał. Sprawdzę wiązke wtrysków....... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lakusz Zgłoś #19 Napisano 26 Lipca 2013 Wita, posiadam passata 1,8 turbo i pojawił się problem bardzo zastanawiający. Mianowicie gdy stałem dłuższy czas z włączonym silnikiem to w momencie ruszania strasznie zaczął dymić na biało. Chwilę później problem ustał. Po przejechaniu kilku kilometrów zatrzymałem się aby sprawdzić czy problem się powtórzy. Postałem ok 3 min dodałem gazu i znowu biały tuman dymu przez chwilę. Nadmieniam że nie czuć w dymie zapachu oleju, ze zbiorniczka nie ubywa płynu nie ma serowatej subst. na korku oleju. Auto pracuje normalnie, nie ma ubytku mocy. podczas jazdy i na wolnych obrotach nie widać żadnego dymu. tylko po postoju na wolnych obrotach przy dodaniu gazu przez chwilę jest tuman dymu i się uspokaja. Proszę o pomoc i uspokojenie mojego niepokoju Aha ma także problem z odpalaniem(długo trzeba go kręcić choć nie zawsze) wymieniłem czujnik temp silnika i nic nie pomogło temp. silnika nadal na trasie ok 70 st. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lisek171 Zgłoś #20 Napisano 27 Lipca 2013 Idąc w tym kierunku zastanawiam się czy winowajcą takiego uruchamiania nie może być akumulator. Mój jest akumulatorem oryginalnym od nowości w tym samochodzie (ma już prawie 10lat (!)). Sprawuje się bardzo dobrze. Nie miałem jeszcze z nim problemów. W zimę stał tydzień w Alpach przy -15 do -18 i odpalił od pierwszego razu. sprawdź spadek napięcia przy rozruchu spadek powyżej 2v może wskazywać na problemy z rozrusznikiem spotkałem się ze spadkiem z 12v do 8v przy wywalonych tulejkach rozrusznika, po wymianie niecałe 2v spadku, podmień na pewne aku potem testuj ---------- Dodano o 22:01 ---------- Poprzednia wiadomość o 21:47 ---------- synchronizacja wałka rozrządu zrobiona po wymianie? półpanewki wałka też wymieniłeś? po demontażu mostków półpanewek jest wskazane a nawet konieczne ustawienie dźwigienek pompowtryskiwaczy CześćZauważyłem, że sporo tematów odnośnie jasnego dymu dotyczy silników 130KM U mnie jasny dym pojawił się po wymianie szklanek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach