lation Zgłoś #41 Napisano 6 Sierpnia 2013 Witam, dalej walczę z objawami. Wymieniłem termostat - auto poprzednio się nie dogrzewało. Owszem poprawiło to kulturę pracy, ale odpalanie pozostało bez zmian. Próbowałeś doginać konektory w złączach elektrycznych pompowtrysków? To Cię kosztuje 30 minut roboty a kolejną rzecz sprawdzisz. Wielku użytkownikom pomaga taka operacja chociaż trzeba mieć na uwadze, że same wiązki pompek padają. Znajomy w 3BG od nowości wymienił 3 sztuki przez 500 kkm. Ja w swoim też wymieniałem wiązkę przy przebiegu 220 kkm. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Poochini Zgłoś #42 Napisano 7 Sierpnia 2013 Doginałem konektory, ale nie pomogło. Spróbuje z tą wiązką. Dizeki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
guz Zgłoś #43 Napisano 7 Sierpnia 2013 Próbowałeś doginać konektory w złączach elektrycznych pompowtrysków? To Cię kosztuje 30 minut roboty a kolejną rzecz sprawdzisz. Wielku użytkownikom pomaga taka operacja chociaż trzeba mieć na uwadze, że same wiązki pompek padają. Znajomy w 3BG od nowości wymienił 3 sztuki przez 500 kkm. Ja w swoim też wymieniałem wiązkę przy przebiegu 220 kkm. Cenna uwaga. Kontektory są po pokrywą zaworów? Zdjęcie pokrywy niesie ze sobą konieczność wymiany uszczelki? Śruby dokręcać kluczem dynamometrycznym? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Poochini Zgłoś #44 Napisano 8 Sierpnia 2013 Cenna uwaga. Kontektory są po pokrywą zaworów? Zdjęcie pokrywy niesie ze sobą konieczność wymiany uszczelki? Śruby dokręcać kluczem dynamometrycznym? Tak, odkręcasz pokrywę, wyciągasz wtyczki i doginasz konektory. Kup lub pożycz spay do tego - Kontakt S. Ja uszczelki nie wymieniałem, ale kiedyś to będę musiał zrobić. Zauwazyłem jedną rzecz. Mianowicie, po wyczyszczeniu górnych rur od IC oraz założenia dodatkowej opaski na wężu przed filtrem paliwa, odpala bez grama chmury. Poczekam jak temp spadną i wtedy będzie test. Korekcja na 4-tej pompce jest w granicach 2mg, ale auto jeździ tak samo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
guz Zgłoś #45 Napisano 8 Sierpnia 2013 Tak, odkręcasz pokrywę, wyciągasz wtyczki i doginasz konektory. Kup lub pożycz spay do tego - Kontakt S. Ja uszczelki nie wymieniałem, ale kiedyś to będę musiał zrobić. Zauwazyłem jedną rzecz. Mianowicie, po wyczyszczeniu górnych rur od IC oraz założenia dodatkowej opaski na wężu przed filtrem paliwa, odpala bez grama chmury. Poczekam jak temp spadną i wtedy będzie test. Korekcja na 4-tej pompce jest w granicach 2mg, ale auto jeździ tak samo. Mam ten Kontakt S - czyściłem nim między innymi sterownik szyb, dźwignię kierunkowskazu i wtyczki w reflektorach. Bardzo fajny preparat. Bardzo możliwe, że dymienie powodowane jest przez zapowietrzony układ paliwowy. Bardzo możliwe, że powietrze dostaje się przez okolice filtra paliwa - tam mam nieoryginalne opaski - stare popękały przy zdejmowaniu. Ostatnio wymieniałem samodzielnie ten filtr więc mogłem sprawę pogorszyć. Sprawdzę te węże, może opaski lepsze założę. A więc cztery ważne sprawy na początek: - sprawdzenie wiązki pompek - sprawdzenie węży paliwowych w okolicy filtra - czyszczenie EGR a przy okazji i kolektora wydechowego - czyszczenie dolotu, może przy okazji także IC Poochini fajnie, że u ciebie już ok. Więc u ciebie przyczyną było zapowietrzanie się układu paliwowego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Poochini Zgłoś #46 Napisano 8 Sierpnia 2013 Oby Ale poczekam jak sie ochłodzi Daj znać co u Ciebie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
guz Zgłoś #47 Napisano 8 Sierpnia 2013 Tylko pamiętaj, że przy chłodniejszych startach pojawia się para z wydechu - żebyś nie dostał zawału w październiku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Poochini Zgłoś #48 Napisano 8 Sierpnia 2013 To byłby chyba parowóz wtedy Bo tyle tego szło z rury Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #49 Napisano 8 Sierpnia 2013 Kup lub pożycz spay do tego - Kontakt S tak z czystej ciekawości po ki go diabla tam to jest potrzebne bo naprawdę nie wiem ... wkońcu i tak wszystko olejem jest zalane nonstop ? dogiąć nic nie psikać itd., 2mg pompka to już jest pompka pod wykończenie zatem regeneracja była by powoli wskazana i tu nie ma się co oszukiwać i przekłamywać, i dymić może śmiało z tego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Poochini Zgłoś #50 Napisano 8 Sierpnia 2013 U mnie był olej na pierwszym wtrysku od strony rozrządu. Co do tej pompki, to sam nie wiem. Przed wymianą szklanek była 0,9mg. Po wymianie 2,4mg. Po regulacji 0,8mg a teraz jest 2mg AUto nie dymi przy przyspieszaniu. Może te uszczelnienia wpływają na ten stan? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
guz Zgłoś #51 Napisano 9 Sierpnia 2013 (edytowane) U mnie wczoraj znowu eleganckie uruchomienie (po prawie 30h postoju). Zero dymu, płynna praca od początku. U mnie się coś musi zacinać, źle działać przez chwilę. Postanowiłem kupić OBD2 żeby przy uruchamianiu patrzeć co się dzieje. Bo jak jadę do diagnosty na VAGa to już wszystko jest ok, wskazania piękne. Pompki nie przekraczają 0,3mg. Diabeł tkwi w pierwszym momencie rozruchu. Czy obserwacja parametrów przy uruchamianiu silnika jest możliwa? Czy można zrobić LOGa przy starcie? Do tego jeszcze pytanie czy ten kabel będzie dobry do mojego AWX z 2003roku: http://viaken.pl/pl/vag-usb-kkl-line-2-linie-k-we-wtyku-obd2.html ? Mam VAG-COM 311.2, jakieś inne narzędzia? Czytałem coś o VCDS lite .12 Edytowane 9 Sierpnia 2013 przez guz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bombelq Zgłoś #52 Napisano 9 Sierpnia 2013 Witam ponownie. Dzisiaj zostały wyciągnięte pompowtryski. I okazało się, że trzy maja oznaczenie BC a jeden F. Ten z oznaczeniem F i dwa z BC są do wymiany. Więc mam pytanie: czy można wymienić wszystkie na F (tylko takie znalazłem w internecie do kupienia)? Nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi czy wtryski z literą F będą pasowały do mojego silnika - pozostałe numery na wtryskach są takie same: 038130073. Jeśli ktoś posiada takie informacje, proszę o odpowiedź. Dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
guz Zgłoś #53 Napisano 10 Sierpnia 2013 Wyczyściłem dolot - nie było źle. Poprawiłem opaski na filtrze paliwa - jedna opaska się zerwała więc to ona mogła być przyczyną. Będę dawał znać jak to poszło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Poochini Zgłoś #54 Napisano 10 Sierpnia 2013 U mnie dziś było 16'C. Auto zakręciło i po 3 sec odpaliło. Ale nie było dymu, tylko trzeba było dłużej kręcić. Zastanawiam się czy wymienić też wałek. Bo wszystko zaczęło się dziać po wymiasznie szklanek - bez wałka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
guz Zgłoś #55 Napisano 14 Sierpnia 2013 (edytowane) Witajcie, obserwuję auto. Niestety nie jeżdżę nim do pracy więc okazji do odpalania mam niewiele. No ale jedno z odpaleń zakończyło się dymkiem - niewielkim, o wiele mniejszym niż dotychczasowe spotykane. Możliwe, że uszczelnienie filtra paliwa coś dało. Od wczoraj jestem posiadaczek kabla KKL od Viakena. Fajny sprzęt- polecam. Zrobiłem loga przy uruchamianiu silnika. No i tu ciekawa sprawa i najprawdopodobniej znalazłem winowajcę. Ale jeszcze nie chcę przesądzać i będę obserwował wóz jeszcze przez kilka dni. Otóż po uruchomieniu BIPy pozostają ładnie w zakresie +-30, no może czasem podskoczą do 40. Ogólnie nieźle. Natomiast dawki przez pierwsze 10sekund zachowują się podejrzanie. Podskakują w pierwszych sekundach pracy dla cylindrów 1,3 oraz 4 do wartości ok: -1,2mg/suw. Na cylindrze 2 wskakuje wartość do: 2,4mg/suw! Takie korekcje utrzymują się przez ok 3sekundy - czyli tyle przez ile zazwyczaj kopcił i miał utyki (przy wczorajszym robieniu loga miał utyki i puścił właśnie tę małą chmurę, o której pisałem powyżej). Od 4sekundy do 10 dawki opadają aby w końcu przy ok 10sekundzie pracy mieć już korekcje na 1, 3 oraz 4 cylindrze ok: -0,25mg/suw oraz na 2 cylindrze: +0,28mg/suw. W dalszej pracy silnika dawki pozostają właśnie takie. Nawet po osiągnięciu 89stopni. Więc idealne. Log (0 - 007,013,023) A więc wg mnie dym pojawia się na skutek przelewania jednego z cylindrów i niecałkowitego spalania mieszanki (przez jej nieprawidłowy skład). Czujniki temperatur zachowują się poprawnie. Przepływomierz też. Auto odpala od kluczyka zawsze - nawet w mrozy -20stopni. więc przypuszczam, że problem nie leży w kompresji - ale tę muszę sprawdzić aby być pewnym sytuacji. Co sądzicie o takiej sytuacji? Jutro jadę nad morze trasę ponad 400km. Biorę kabel ze sobą będę jeszcze sprawę badał. Jak wrócę to zaplanuję konserwację pompek (regulację, doginanie wtyczek i czyszczenie - na początek bez wyjmowania z głowicy). Musze chyba sprawdzić też kompresję na wszelki wypadek. Edytowane 14 Sierpnia 2013 przez guz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sledziu Zgłoś #56 Napisano 15 Sierpnia 2013 Ja też pobawiłem sie kablem i na 4 cylindrze pompka rano na zimnym korekcja dawki poszła do 4,8. Po minucie i lekkim wcśnieciu gazu zeszła do 0,25. Zaczne od konektorów jak nie pomoże to PD do regeneracji..... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bombelq Zgłoś #57 Napisano 16 Sierpnia 2013 Witam ponownie. U mnie dalej problem z odpalaniem na gorącym silniku. Mogę kręcić aż akumulator padnie, a nie odpali. Wszyscy stawiają na pompowtryski. Niestety, ale nigdzie nie mogę używanych pompek (model BC 136 km) do mojego auta. I teraz mam pytanie: czy jeśli wyciągnę swoje i włożę model F od wersji 130konnej to będę musiał zmieniać coś w oprogramowaniu? Spadek mocy na pewno będzie ale co może spowodować wymiana jeden na jeden bez mieszania w kompie. Mam takie pompki od znajomego i da mi na próbę. Dodam, że teraz mam zamontowane pompki: jeden F na pierszym i trzy BC na 2, 3 i 4. A wg komputera do wymiany jest 4 a 1i2 są na wykończeniu. Czy możecie mi pomóc? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bashful Zgłoś #58 Napisano 27 Sierpnia 2013 (edytowane) Witam, mam taki sam problem jak założyciel tematu. Poniżej piętnastu stopni z rana silnik utyka, kopci lekko na siwo niebiesko przez kilka sekund. Im niższa temp tym bardziej utyka. Utyka mam na myśli telepie nim, I obroty skaczą w granicach 800-900rpm. Wokół auta czuć mocno spaliny. Powyżej piętnastu stopni nie utyka ale śmierdzi I czasami zakopci na biało niebiesko a czasami nie. Zależy jaki ma dzień. Tydzień temu, 24 stopnie, wyjeżdzając z pracy zostawiłem za sobą zasłonę dymną przez pierwszą minutę. Poważnie. Na drugi dzień, temp 20 stopni. Delikatny obłoczek przez może pół minuty. Ale z rana, codziennie utyka I śmierdzi spalinami. Przy 13 stopniach lekko, ale dzisiaj było 10 stopni I juz bardziej to odczuwalne było. Strach pomyśleć co to będzie przy minusowych temp. Pojechałem Dzisiaj do mechanika, nie otwierał nawet maski. Zrobił test komputerem. Wiem że podczas obroty wzrosły do 1500, mrugała lampka świec i pokazywał komunikat Workshop service czy jakoś tak. Po kilku sekundach powiedział że turbina puszcza olej, na zimnym chwile przepali to co się uzbiera podczas postoju a później jest tego na tyle mało że nie widac dymu w lusterkach ani z tyłu auta. Zalecił regeneracje turbiny. Dodam że auto dobrze przyspiesza, nie puszcza ani grama dymku. Turbina daje 1.6 bara. Patrzyłem swoim elmem diagnostycznym. Troszke tylko śwista. Faktycznie egr mam troszke mokry od oleju, wąż IC też brudny od oleju troche ale łączenie węża IC z samym IC ten na dole jest wręcz zarzygane olejem. Najdziwniejsze że zrobiłem od wymiany oleju już 5 tyś i na bagnecie nie ubyło ani grama. Jak widac nie wielka ilość oleju wystarczy że się dostanie by umilić życie. P.S. Pompowtryskiwacze są ponoć sprawne według jego kompa. Edytowane 27 Sierpnia 2013 przez Bashful Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #59 Napisano 28 Sierpnia 2013 dobry mechanik jak dał diagnozę tylko po vag bez otwierania maski że reg. turbo n/c ... podjedz do innego co się lepiej tym zainteresuje bo tak samo możesz mieć z odmy cały dolot zafajdany. Prosty sposób wyczyścić wszystko od turba do kolektora ( włącznie), odma pod auto i sprawdzać czy węże robią się zafajdane od oleju - będzie wiadomo że turbo. Co zresztą i tak należało by zrobić przy jak piszesz zabrudzonym dolocie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Poochini Zgłoś #60 Napisano 28 Sierpnia 2013 U mnie znowu puszcza bąka przy odpalaniu z rana Muszę podjechac zmierzyć te ciśnienia na vacuum. Czytałem gdzieś na forum cytat, ze brak wymiany wałka przy nowych szklankach tym się właśnie objawia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach