Badylosan Zgłoś #21 Napisano 7 Czerwca 2014 Witam, u mnie problem podejrzewam leży w serwie, ale przed wymianą chciałem jeszcze zaciągnąć języka. Na początku nie do końca odpuszczały mi hamulce, znaczy dojeżdżając na światłach zamiast powolutku się zatrzymać to efekt końcowy był taki jakby lekko samemu uderzyło się w hamulec i samochód natychmiast stawał (oczywiście nie wciskałem pedału). Któregoś dnia podczas jazdy przypaliłem trochę klocki i tarcze bo w którymś momencie jazdy hamulce nie odbiły. Wziąłem się za wymianę tarcz, klocków, czyszczenie zacisków, jarzm no i oczywiście za odpowietrzanie metodą podpięcia koła zapasowego (z ciśnieniem 1,1 bara) pod zbiornik płynu hamulcowego. I bum, nowy symptom. Podczas hamowania słuchać jakby coś obcierało, słychać takie szuranie. Po wciśnięciu pedału hamulca przy wyższych prędkościach nawet działa dobrze, ale jak się dłużej przytrzyma to natychmiastowo pedał twardnieje. W przypadku niskich prędkości ok 20-40 km/h efekt jest niemal natychmiastowy, wciskam pedał, ten natychmiast twardnieje, a z okolic serwa słychać głośne szuranie, nawet w kabinie jest dość dobrze słyszalne. Króciec pompy vacum uszczelniłem bo zauważyłem, że lekko się rusza. Przewody od podciśnienia wymieniłem na nowe. Sprawdziłem też pompę vacum na jałowym biegu, zasysa bardzo dobrze. A i jeszcze jedna rzecz, po uszczelnieniu pompy (króciec przy pompie dostał kilka słabych młotków żeby lepiej siedział, plus poxipol na zewnątrz dla wspomagania usztywnienia) teraz niestety jak przez dzień samochód postoi to trochę kopci na siwo, ale po przejechaniu kilku kilometrów kopcenie znika, turbo działa ok nie odcina, łapie konkretniej przy ok 1900 obr. I moje pytanie czy szukać czegoś więcej czy nie zastanawiać się i od razu wymieniać serwo? No i skąd to kopcenie? Passat B5 FL, 1.9 TDI, 130 KM, 2001r. AVF Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mck Zgłoś #22 Napisano 12 Czerwca 2014 Miałem ostatnio przypadek, że podczas jazdy pedał hamulca robił się twardy. Czasami od razu a czasmi dopiero za 2 czy 3 naciśnięciem hamulca. Wymieniłem pompę hamulcową, serwo, zalałem nowym płynem. Mechanik twierdzi, że odpowietrzył układ i po naprawie jest jeszcze gorzej. Pedał twardy się już nie robi ale hamulce są jeszcze słabsze niż były wcześniej. Gdzie może dalej leżeć przyczyna ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #23 Napisano 12 Czerwca 2014 A moc traci co jakiś czas? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mck Zgłoś #24 Napisano 12 Czerwca 2014 z mocą jest wszystko ok. Oborty tylko rosną przy przyspieszaniu ale to od zajechanego sprzęgła które też jest do wymiany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #25 Napisano 12 Czerwca 2014 U mnie tracił moc i twardy pedła = wymiana vacum. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin_WW Zgłoś #26 Napisano 12 Czerwca 2014 Miałem ostatnio przypadek, że podczas jazdy pedał hamulca robił się twardy. Czasami od razu a czasmi dopiero za 2 czy 3 naciśnięciem hamulca. Wymieniłem pompę hamulcową, serwo, zalałem nowym płynem. Mechanik twierdzi, że odpowietrzył układ i po naprawie jest jeszcze gorzej. Pedał twardy się już nie robi ale hamulce są jeszcze słabsze niż były wcześniej. Gdzie może dalej leżeć przyczyna ? A jak odpowietrzał układ ? pedałując na pedał hamulca? jak tak zapomnij o poprawnych hamulcach - ja wymieniałem 2 węzyki od hamulców z przodu -2 małe elastyczne przewodziki - mechanik 2 razy mi odpowietrzał przez pedałowanie na hamulec i za każdym razem było gorzej - w końcowej fazie był tak miekki że strach było jeżdzić - wkurzyłem się i pojechałem do ASO skoda ( duzo taniej niż vw) zaplacilem 150 zł za wymiane płynu jeszcze raz i odpowietrzenie za pomocą maszyny i hamulce żyleta - mechanik powiedział że przy wiekszych wymianach w układzie hamulcowym zawsze się odpowietrza za pomocą maszny a nie przez pedałowanie i miał racje bo teraz mam hamulce jak nowe. Może to pomoże. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pemek2610 Zgłoś #27 Napisano 12 Czerwca 2014 A ja mam znowu troszkę inny problem, a mianowicie: gdy auto postoi nieodpalane 2-3 dni to pedał hamulca robi się luźny tak że wcale nie mam hamowania, dopiero po kilku razach jak sie go wciśnie to wraca do normy. I tylko jak auto stoi kilka dni nieodpalane. Dodam, że układ był odpowietrzany. Co to może być? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sta44kr Zgłoś #28 Napisano 12 Czerwca 2014 tak ma być Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #29 Napisano 12 Czerwca 2014 tak ma być jakoś w to wątpię , na pewno nie ma tak być przynajmniej nie spotkałem jeszcze auta czy passata z czymś takim, jak już to szybciej robi się twardy jak zaworek zwrotny przepuszcza za serwem podciśnienie ale nie luźny że hamulca brak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pemek2610 Zgłoś #30 Napisano 12 Czerwca 2014 (edytowane) ...ale nie luźny że hamulca brak... Po kilkukrotnym przepompowaniu wszystko wraca do normy... Edytowane 12 Czerwca 2014 przez pemek2610 poprawiony cytat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rainman777 Zgłoś #31 Napisano 12 Czerwca 2014 (edytowane) tak ma być Dobrze kolega prawi Edytowane 12 Czerwca 2014 przez rainman777 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pemek2610 Zgłoś #32 Napisano 12 Czerwca 2014 to czyli to normalne że sie robi luźny pedał przy dłuższym postoju auta? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Badylosan Zgłoś #33 Napisano 15 Czerwca 2014 U mnie sprawa się rozwiązała, woda w serwie. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kakofoniks Zgłoś #34 Napisano 26 Czerwca 2014 Miałem teraz podobny problem w 3C 2.0 tdi - pękła rurka podciśnienia pomiędzy pompą a servem na łączeniu z zaworem zwrotnym. Układ nie trzymał podciśnienia i hamulec zrobił się jak w Starze. Doraźnie pomaga naprawa przy pomocy taśmy izolacyjnej, ale ostatecznie kupiłem taką rurkę z zaworkiem za 120 zł w ASO. Hamulec działa, a i sam Pasek jakby żywszy się zrobił.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maniu155 Zgłoś #35 Napisano 16 Września 2014 Witam niestety dopadł mnie ten problem z twardym pedałem. Problem polega na tym , że podczas jazdy po nacisnieciu 2-3 razy pedał staje sie twardy. Po zatrzymaniu sie na odpalonym silniku nacisne 2-3 razy i trzymam twardy pedał a drugą nogą dodam gazu to pedał robi sie miekki po puszczeniu gazu znowu nacisne 2-3 razy i robi sie twardy. Nieraz zauwazylem że turbo zaczyna ciągnąc od ok 1800 ob a nieraz od 2400-2500ob. Proszę o pomoc bo nie wiem od czego zacząć naprawe zeby nie ładować sie w koszta. Wszystkie węze od podcisnien sprawdzilem i sa ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #36 Napisano 16 Września 2014 Mialem to w B5. Twardy pedal i brak mocy. Szykuj kase. Pompa vacum padla. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maniu155 Zgłoś #37 Napisano 16 Września 2014 ok dzieki za szybka odpowiedz bede szukał pompy, jak wymienie to dam znac czy to pomogło Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #38 Napisano 16 Września 2014 Slaby dostep do niej. Moj kolega co sie naklnal. Ja kupilem nowa po mega rabatach 860 w Aso kolo 1400. Nie wiem czy chcesz sie bawic w uzywki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maniu155 Zgłoś #39 Napisano 16 Września 2014 jak słaby ? u mnie jest fajny dostep z prawej strony na samej górze jest Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #40 Napisano 16 Września 2014 Zobaczysz jak zaczniesz wymieniac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach