Skocz do zawartości
Pytka

[B5] Twardy pedał hamulca

Rekomendowane odpowiedzi

Hej ostatnio zauważyłem że po postoju na wyłączonym silniku mam twardy pedał troszkę mnie to drażni gdyż jak stoje na górce i chcę odpalić auto to nie mogę zachamować i auto się turla ;) muszę zaciągać ręczny nigdy wczesniej tak nie miałem , po odpaleniu jest ok auto dobrze hamuje tylko problem na wyłączonym silniku po dłuższym postoju nie mogę wogóle wcisnąć hamulca twardy jak cholera, co to może być ? może przewód od serva do pompy gdzieś puszcza ? sam nie wiem wczesniej mogłem hamować bez włączonego silnika wiadomo nie tak dobrze jak na włączonym ale mogłem a teraz lipa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hamulce się zapowietrzyły ( mało prawdopodobne chyba że coś grzebałeś), bardziej prawdopodobna opcja nieszczelność w podciśnieniu/ pompa vacum pada

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie testuje się w ten sposób hamulca zasadniczego. Jeśli wcześniej działał lepiej to sprawdź szczelność akumulatora podciśnienia (czarnej plastikowej kuli pomiędzy turbo o korpusem silnika).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hamulce się zapowietrzyły ( mało prawdopodobne chyba że coś grzebałeś), bardziej prawdopodobna opcja nieszczelność w podciśnieniu/ pompa vacum pada

rozumiem że u mnie to ta tandem pompa? tak ? która odpowiada też za paliwo? sprawdze jeszcze czy coś nie zaczeło się dziac z tym wężykiem które idzie od pompy do servo , bo jesli dobrze kumam to pompa wytwarza podcisnienie które wędruje i jest utrzymywane przez servo? ps. ma ktoś może nr etki tego wężyka podcisnienia od pompy do servo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie jeden maleńki wężyk od podciśnienia był sparciały i przepuszczał i miałem ten sam efekt twardego hamulca po nocy,także musisz dobrze posprawdzać :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

srata tata tak ma byc gdyby była nie szczelnosc to turbo by pózno wstawało i hamulec by cały czas był twardy a skoro po odpaleniu jest ok to nie grzeb tam nic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem to normalne zachowanie :ocochodzi zawsze jak motor zgaszony to się pedał twardy robi :)

 

Pozdrawiam Miłosz :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zostawisz auto ze zgromadzonym podciśnieniem w serwie, to musi je trzymać przez kilka godzin. U mnie spokojnie rano mam jeszcze wspomaganie hamulca przy zgaszonym silniku, bo serwo mi dobrze trzyma. Jeśli u Ciebie gubi samoistnie podciśnienie, to masz luz na zaworku jednokierunkowym przed serwem lub na samym wężu wchodzącym do serwa. I tam szukaj problemu. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
srata tata tak ma byc gdyby była nie szczelnosc to turbo by pózno wstawało i hamulec by cały czas był twardy a skoro po odpaleniu jest ok to nie grzeb tam nic

 

tak nie ma być , u mnie ciśnienie trzyma tak długo aż sam go zużyje nawet parę dni, w wężu co idzie do serwa jest jeszcze fabrycznie wbudowany w środku zaworek przeciw-zwrotny może u Ciebie siadł i to on robi ten bałagan.

Prosty test po zgaszeniu auta i odczekaniu paru minut sprawdź ile razy możesz naciś na hamulec niż zrobi się twardy - u mnie 3 razy, 4 raz twardy, z każdym naciśnięciem oczywiście będzie twardszy ale jak wygląda twardy hamulec to każdy wie zatem można to zauważyć. Kolejny test wciś ten twardy hamulec i zapal aut trzymając , jak schodzi od razu do ponad połowy to szukaj nieszczelności bo vacum ciągnie dobrze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

raczej to musi być jakaś mała nieszczelność gdzieś chyba na tym wężu bo od paru dni jest ok brak objawów a po zgaszeniu muszę ok 4 razy zdusić pedał żeby zrobił się twardy , narazie jest ok więc odpuszcze jeszcze przyjże sie w wolnej chwili temu wężykowi od serva bo przeważnie tam powstaje nieszczelność , to samo miałem w golfie tylko tam podczas jazdy był twardy bo pękł własnie ten wężyk i to jeszcze od spodu że nie było widać ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Właśnie w czasie jazdy straciłem nagle wspomaganie hamulców. Pedał jest cały czas twardy. Nawet na odpalonym silniku. Gdzie powinienem zacząć szukać usterki? Przy vacum pompie, czy przy serwie? Dodam, że wczesniej wszystko działało bezproblemowo. Pozdrawiam.

 

Już znalazłem sterkę. Luźny kruciec przy Vacum pompie był powodem nie działania serwa. Turbo też przestało działać.

Edytowane przez beny851
Znalezienie usterki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie! Czytam i czytam ale mam pytanie bo muszę coś wyjaśnić:

Czasem robi się twardy pedał w czasie jazdy, czy to ma jakiś wpływ na turbo lub podawanie paliwa? Bo tak mniej więcej wnioskuję z waszych wypowiedzi. Czy nieszczelność na wężach od Vacum ma wpływ na moc auta?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
. Czy nieszczelność na wężach od Vacum ma wpływ na moc auta?

 

 

tak :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tak :)

 

No to wiem już dlaczego silnik czasem się przytyka... Więc muszę się wybrać do kolegi mechanika żeby sprawdził szczelność i ewentualnie samą pompę vacum. Dzięki!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, dołączę się do dyskusji i opisze swój problem z twardym hamulcem i oczywiście proszę o radę co to może być.

 

Przed usterką, gdy wsiadałem po nocy do auta wciskając hamulec to hamował. Gdy kilka razy pod pompowałem to robił się twardy. Po odpaleniu silnika hamulec był miękki. Podczas jazdy i hamowania brak jakichkolwiek problemów. Ostatnio gdy wsiadam do auta po nocy lub kilku godzinach przestoju i wciskam hamulec to jest twardy jak kamień. Brak jakichkolwiek oznak hamowania, dopiero ręczy jak zaciągnę to działa.

 

Proszę o pomoc co może być uszkodzone i co należy sprawdzić z dokładnym opisem gdzie to znaleźć. Dodam, że tak zaczęło się dziać po odbiorze od mechanika.

 

Czekam na wasze odpowiedzi.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najlepsza rada wrócić do niego z powrotem niż na własną rękę szukać, a jak już szukać to sprawdź rurki z pompy vacum do serwa czy nie jest któraś rozłączona/poluzowana bo innej możliwości brak. Chyba że vacum lub serwo siadło - w co wątpię

Edytowane przez dev14

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej jutro właśnie jadę do niego w celu sprawdzenia. Zobaczymy czy coś poradzi na to lub czy znajdzie ewentualną usterkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam niestety mechanik nie miał czasu sprawdzić ww usterki. Czy możecie coś doradzić od czego zacząć sprawdzanie układu hamulcowego.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Hej byłem u mechanika rozpiął przewód który idzie z vacuum pump i przez gródz do serwa. Sprawdze jutro rano czy to coś pomogło. Wcześniej trównież tylko to było rozbierane w celu podniesienia silnika. Czy może być coś jeszcze. Daj znac kolego co można by sprawdzic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej byłem u mechanika rozpiął przewód który idzie z vacuum pump i przez gródz do serwa. Sprawdze jutro rano czy to coś pomogło. Wcześniej trównież tylko to było rozbierane w celu podniesienia silnika. Czy może być coś jeszcze. Daj znac kolego co można by sprawdzic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość adi517

witam ja mam taki problem w swoim pasku 1.6td twardy hamulec hamuje tylko przód pali sie kontrolka od recznego i abs. co to moze byc. pomocy dzieki z góry. pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności