Pytka Zgłoś #1 Napisano 2 Maja 2013 Hej ostatnio zauważyłem że po postoju na wyłączonym silniku mam twardy pedał troszkę mnie to drażni gdyż jak stoje na górce i chcę odpalić auto to nie mogę zachamować i auto się turla muszę zaciągać ręczny nigdy wczesniej tak nie miałem , po odpaleniu jest ok auto dobrze hamuje tylko problem na wyłączonym silniku po dłuższym postoju nie mogę wogóle wcisnąć hamulca twardy jak cholera, co to może być ? może przewód od serva do pompy gdzieś puszcza ? sam nie wiem wczesniej mogłem hamować bez włączonego silnika wiadomo nie tak dobrze jak na włączonym ale mogłem a teraz lipa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #2 Napisano 2 Maja 2013 hamulce się zapowietrzyły ( mało prawdopodobne chyba że coś grzebałeś), bardziej prawdopodobna opcja nieszczelność w podciśnieniu/ pompa vacum pada Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #3 Napisano 2 Maja 2013 Nie testuje się w ten sposób hamulca zasadniczego. Jeśli wcześniej działał lepiej to sprawdź szczelność akumulatora podciśnienia (czarnej plastikowej kuli pomiędzy turbo o korpusem silnika). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pytka Zgłoś #4 Napisano 3 Maja 2013 hamulce się zapowietrzyły ( mało prawdopodobne chyba że coś grzebałeś), bardziej prawdopodobna opcja nieszczelność w podciśnieniu/ pompa vacum pada rozumiem że u mnie to ta tandem pompa? tak ? która odpowiada też za paliwo? sprawdze jeszcze czy coś nie zaczeło się dziac z tym wężykiem które idzie od pompy do servo , bo jesli dobrze kumam to pompa wytwarza podcisnienie które wędruje i jest utrzymywane przez servo? ps. ma ktoś może nr etki tego wężyka podcisnienia od pompy do servo? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mej Zgłoś #5 Napisano 3 Maja 2013 u mnie jeden maleńki wężyk od podciśnienia był sparciały i przepuszczał i miałem ten sam efekt twardego hamulca po nocy,także musisz dobrze posprawdzać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fulki Zgłoś #6 Napisano 3 Maja 2013 srata tata tak ma byc gdyby była nie szczelnosc to turbo by pózno wstawało i hamulec by cały czas był twardy a skoro po odpaleniu jest ok to nie grzeb tam nic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rainman777 Zgłoś #7 Napisano 3 Maja 2013 Moim zdaniem to normalne zachowanie :ocochodzi zawsze jak motor zgaszony to się pedał twardy robi Pozdrawiam Miłosz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eltom Zgłoś #8 Napisano 3 Maja 2013 Jeśli zostawisz auto ze zgromadzonym podciśnieniem w serwie, to musi je trzymać przez kilka godzin. U mnie spokojnie rano mam jeszcze wspomaganie hamulca przy zgaszonym silniku, bo serwo mi dobrze trzyma. Jeśli u Ciebie gubi samoistnie podciśnienie, to masz luz na zaworku jednokierunkowym przed serwem lub na samym wężu wchodzącym do serwa. I tam szukaj problemu. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #9 Napisano 4 Maja 2013 srata tata tak ma byc gdyby była nie szczelnosc to turbo by pózno wstawało i hamulec by cały czas był twardy a skoro po odpaleniu jest ok to nie grzeb tam nic tak nie ma być , u mnie ciśnienie trzyma tak długo aż sam go zużyje nawet parę dni, w wężu co idzie do serwa jest jeszcze fabrycznie wbudowany w środku zaworek przeciw-zwrotny może u Ciebie siadł i to on robi ten bałagan. Prosty test po zgaszeniu auta i odczekaniu paru minut sprawdź ile razy możesz naciś na hamulec niż zrobi się twardy - u mnie 3 razy, 4 raz twardy, z każdym naciśnięciem oczywiście będzie twardszy ale jak wygląda twardy hamulec to każdy wie zatem można to zauważyć. Kolejny test wciś ten twardy hamulec i zapal aut trzymając , jak schodzi od razu do ponad połowy to szukaj nieszczelności bo vacum ciągnie dobrze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pytka Zgłoś #10 Napisano 4 Maja 2013 raczej to musi być jakaś mała nieszczelność gdzieś chyba na tym wężu bo od paru dni jest ok brak objawów a po zgaszeniu muszę ok 4 razy zdusić pedał żeby zrobił się twardy , narazie jest ok więc odpuszcze jeszcze przyjże sie w wolnej chwili temu wężykowi od serva bo przeważnie tam powstaje nieszczelność , to samo miałem w golfie tylko tam podczas jazdy był twardy bo pękł własnie ten wężyk i to jeszcze od spodu że nie było widać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
beny851 Zgłoś #11 Napisano 1 Lipca 2013 (edytowane) Witam. Właśnie w czasie jazdy straciłem nagle wspomaganie hamulców. Pedał jest cały czas twardy. Nawet na odpalonym silniku. Gdzie powinienem zacząć szukać usterki? Przy vacum pompie, czy przy serwie? Dodam, że wczesniej wszystko działało bezproblemowo. Pozdrawiam. Już znalazłem sterkę. Luźny kruciec przy Vacum pompie był powodem nie działania serwa. Turbo też przestało działać. Edytowane 1 Lipca 2013 przez beny851 Znalezienie usterki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jacek R Zgłoś #12 Napisano 2 Lipca 2013 Panowie! Czytam i czytam ale mam pytanie bo muszę coś wyjaśnić: Czasem robi się twardy pedał w czasie jazdy, czy to ma jakiś wpływ na turbo lub podawanie paliwa? Bo tak mniej więcej wnioskuję z waszych wypowiedzi. Czy nieszczelność na wężach od Vacum ma wpływ na moc auta? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mej Zgłoś #13 Napisano 2 Lipca 2013 . Czy nieszczelność na wężach od Vacum ma wpływ na moc auta? tak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jacek R Zgłoś #14 Napisano 3 Lipca 2013 tak No to wiem już dlaczego silnik czasem się przytyka... Więc muszę się wybrać do kolegi mechanika żeby sprawdził szczelność i ewentualnie samą pompę vacum. Dzięki! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lukasz32 Zgłoś #15 Napisano 27 Kwietnia 2014 Witam, dołączę się do dyskusji i opisze swój problem z twardym hamulcem i oczywiście proszę o radę co to może być. Przed usterką, gdy wsiadałem po nocy do auta wciskając hamulec to hamował. Gdy kilka razy pod pompowałem to robił się twardy. Po odpaleniu silnika hamulec był miękki. Podczas jazdy i hamowania brak jakichkolwiek problemów. Ostatnio gdy wsiadam do auta po nocy lub kilku godzinach przestoju i wciskam hamulec to jest twardy jak kamień. Brak jakichkolwiek oznak hamowania, dopiero ręczy jak zaciągnę to działa. Proszę o pomoc co może być uszkodzone i co należy sprawdzić z dokładnym opisem gdzie to znaleźć. Dodam, że tak zaczęło się dziać po odbiorze od mechanika. Czekam na wasze odpowiedzi. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #16 Napisano 27 Kwietnia 2014 (edytowane) najlepsza rada wrócić do niego z powrotem niż na własną rękę szukać, a jak już szukać to sprawdź rurki z pompy vacum do serwa czy nie jest któraś rozłączona/poluzowana bo innej możliwości brak. Chyba że vacum lub serwo siadło - w co wątpię Edytowane 27 Kwietnia 2014 przez dev14 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lukasz32 Zgłoś #17 Napisano 27 Kwietnia 2014 Hej jutro właśnie jadę do niego w celu sprawdzenia. Zobaczymy czy coś poradzi na to lub czy znajdzie ewentualną usterkę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lukasz32 Zgłoś #18 Napisano 28 Kwietnia 2014 Witam niestety mechanik nie miał czasu sprawdzić ww usterki. Czy możecie coś doradzić od czego zacząć sprawdzanie układu hamulcowego. - - - - - aktualizacja - - - - - Hej byłem u mechanika rozpiął przewód który idzie z vacuum pump i przez gródz do serwa. Sprawdze jutro rano czy to coś pomogło. Wcześniej trównież tylko to było rozbierane w celu podniesienia silnika. Czy może być coś jeszcze. Daj znac kolego co można by sprawdzic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lukasz32 Zgłoś #19 Napisano 28 Kwietnia 2014 Hej byłem u mechanika rozpiął przewód który idzie z vacuum pump i przez gródz do serwa. Sprawdze jutro rano czy to coś pomogło. Wcześniej trównież tylko to było rozbierane w celu podniesienia silnika. Czy może być coś jeszcze. Daj znac kolego co można by sprawdzic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość adi517 Zgłoś #20 Napisano 2 Maja 2014 witam ja mam taki problem w swoim pasku 1.6td twardy hamulec hamuje tylko przód pali sie kontrolka od recznego i abs. co to moze byc. pomocy dzieki z góry. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach