Skocz do zawartości
Pytka

[B5] Twardy pedał hamulca

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, u mnie problem podejrzewam leży w serwie, ale przed wymianą chciałem jeszcze zaciągnąć języka. Na początku nie do końca odpuszczały mi hamulce, znaczy dojeżdżając na światłach zamiast powolutku się zatrzymać to efekt końcowy był taki jakby lekko samemu uderzyło się w hamulec i samochód natychmiast stawał (oczywiście nie wciskałem pedału). Któregoś dnia podczas jazdy przypaliłem trochę klocki i tarcze bo w którymś momencie jazdy hamulce nie odbiły. Wziąłem się za wymianę tarcz, klocków, czyszczenie zacisków, jarzm no i oczywiście za odpowietrzanie metodą podpięcia koła zapasowego (z ciśnieniem 1,1 bara) pod zbiornik płynu hamulcowego. I bum, nowy symptom. Podczas hamowania słuchać jakby coś obcierało, słychać takie szuranie. Po wciśnięciu pedału hamulca przy wyższych prędkościach nawet działa dobrze, ale jak się dłużej przytrzyma to natychmiastowo pedał twardnieje. W przypadku niskich prędkości ok 20-40 km/h efekt jest niemal natychmiastowy, wciskam pedał, ten natychmiast twardnieje, a z okolic serwa słychać głośne szuranie, nawet w kabinie jest dość dobrze słyszalne. Króciec pompy vacum uszczelniłem bo zauważyłem, że lekko się rusza. Przewody od podciśnienia wymieniłem na nowe. Sprawdziłem też pompę vacum na jałowym biegu, zasysa bardzo dobrze. A i jeszcze jedna rzecz, po uszczelnieniu pompy (króciec przy pompie dostał kilka słabych młotków żeby lepiej siedział, plus poxipol na zewnątrz dla wspomagania usztywnienia) teraz niestety jak przez dzień samochód postoi to trochę kopci na siwo, ale po przejechaniu kilku kilometrów kopcenie znika, turbo działa ok nie odcina, łapie konkretniej przy ok 1900 obr.

I moje pytanie czy szukać czegoś więcej czy nie zastanawiać się i od razu wymieniać serwo? No i skąd to kopcenie?

Passat B5 FL, 1.9 TDI, 130 KM, 2001r. AVF

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem ostatnio przypadek, że podczas jazdy pedał hamulca robił się twardy. Czasami od razu a czasmi dopiero za 2 czy 3 naciśnięciem hamulca. Wymieniłem pompę hamulcową, serwo, zalałem nowym płynem. Mechanik twierdzi, że odpowietrzył układ i po naprawie jest jeszcze gorzej. Pedał twardy się już nie robi ale hamulce są jeszcze słabsze niż były wcześniej. Gdzie może dalej leżeć przyczyna ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A moc traci co jakiś czas?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z mocą jest wszystko ok. Oborty tylko rosną przy przyspieszaniu ale to od zajechanego sprzęgła które też jest do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie tracił moc i twardy pedła = wymiana vacum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Miałem ostatnio przypadek, że podczas jazdy pedał hamulca robił się twardy. Czasami od razu a czasmi dopiero za 2 czy 3 naciśnięciem hamulca. Wymieniłem pompę hamulcową, serwo, zalałem nowym płynem. Mechanik twierdzi, że odpowietrzył układ i po naprawie jest jeszcze gorzej. Pedał twardy się już nie robi ale hamulce są jeszcze słabsze niż były wcześniej. Gdzie może dalej leżeć przyczyna ?

 

A jak odpowietrzał układ ? pedałując na pedał hamulca? jak tak zapomnij o poprawnych hamulcach - ja wymieniałem 2 węzyki od hamulców z przodu -2 małe elastyczne przewodziki - mechanik 2 razy mi odpowietrzał przez pedałowanie na hamulec i za każdym razem było gorzej - w końcowej fazie był tak miekki że strach było jeżdzić - wkurzyłem się i pojechałem do ASO skoda ( duzo taniej niż vw) zaplacilem 150 zł za wymiane płynu jeszcze raz i odpowietrzenie za pomocą maszyny i hamulce żyleta - mechanik powiedział że przy wiekszych wymianach w układzie hamulcowym zawsze się odpowietrza za pomocą maszny a nie przez pedałowanie i miał racje bo teraz mam hamulce jak nowe. Może to pomoże.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja mam znowu troszkę inny problem, a mianowicie: gdy auto postoi nieodpalane 2-3 dni to pedał hamulca robi się luźny tak że wcale nie mam hamowania, dopiero po kilku razach jak sie go wciśnie to wraca do normy. I tylko jak auto stoi kilka dni nieodpalane. Dodam, że układ był odpowietrzany. Co to może być?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak ma być

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tak ma być

 

jakoś w to wątpię , na pewno nie ma tak być przynajmniej nie spotkałem jeszcze auta czy passata z czymś takim, jak już to szybciej robi się twardy jak zaworek zwrotny przepuszcza za serwem podciśnienie ale nie luźny że hamulca brak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
...ale nie luźny że hamulca brak...

 

Po kilkukrotnym przepompowaniu wszystko wraca do normy...

Edytowane przez pemek2610
poprawiony cytat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to czyli to normalne że sie robi luźny pedał przy dłuższym postoju auta?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie sprawa się rozwiązała, woda w serwie.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem teraz podobny problem w 3C 2.0 tdi - pękła rurka podciśnienia pomiędzy pompą a servem na łączeniu z zaworem zwrotnym. Układ nie trzymał podciśnienia i hamulec zrobił się jak w Starze. Doraźnie pomaga naprawa przy pomocy taśmy izolacyjnej, ale ostatecznie kupiłem taką rurkę z zaworkiem za 120 zł w ASO. Hamulec działa, a i sam Pasek jakby żywszy się zrobił.. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

niestety dopadł mnie ten problem z twardym pedałem. Problem polega na tym , że podczas jazdy po nacisnieciu 2-3 razy pedał staje sie twardy. Po zatrzymaniu sie na odpalonym silniku nacisne 2-3 razy i trzymam twardy pedał a drugą nogą dodam gazu to pedał robi sie miekki po puszczeniu gazu znowu nacisne 2-3 razy i robi sie twardy. Nieraz zauwazylem że turbo zaczyna ciągnąc od ok 1800 ob a nieraz od 2400-2500ob. Proszę o pomoc bo nie wiem od czego zacząć naprawe zeby nie ładować sie w koszta. Wszystkie węze od podcisnien sprawdzilem i sa ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mialem to w B5. Twardy pedal i brak mocy. Szykuj kase. Pompa vacum padla.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok dzieki za szybka odpowiedz bede szukał pompy, jak wymienie to dam znac czy to pomogło

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Slaby dostep do niej. Moj kolega co sie naklnal. Ja kupilem nowa po mega rabatach 860 w Aso kolo 1400. Nie wiem czy chcesz sie bawic w uzywki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak słaby ? u mnie jest fajny dostep z prawej strony na samej górze jest

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zobaczysz jak zaczniesz wymieniac ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności