Skocz do zawartości
Pytka

[B5] Twardy pedał hamulca

Rekomendowane odpowiedzi

No to jeżeli wybadałeś że pompa wytwarza w porywach max -0,6bara to oznacza, że jest zużyta.  Optymalnie powinno być -0,9. Poniżej -0,7 to już mało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jest taka możliwość ,że olej może się dostawać do paliwa przez nieszczelny oring w pompie do paliwa ? trochę mi poddymia jasnoniebieskim dymkiem. uszczelniacze zaworów mam nowe,uszczelki pompek też.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest taka możliwość.  Po poradzeniu sobie z usterką należy wymienić filtr paliwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś wrzuciłem używaną pompę bosh. Sprawna ,ze sprawnego auta przy mnie demontowana. Jest lepiej ,szybciej dobija podciśnienie i serwo trzyma podciśnienie. w tamtej pompie nie trzymał zaworek zwrotny i robiła mi gnój w ężykach idących do serwa .Dalej mam twardy pedał. Już nie taki jak był ,ale mimo tego przy jednym naciśnięciu pedału podciśnienie ucieka. Gdzie jeszcze sszukać ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej

Pedał twardnieje i u mnie... Czasem jest miękki i hamowanie jest wspomagane, czasem twardnieje i wtedy czuję się jakbym jechał po lodzie...

B5 przedlift 1999, AJM 115 kucy... Pompa paliwa z vacuum była uszczelniana jakieś 2 miesiące temu (wszystkie uszczelki, dwie sprężynki, uszczelka między pompą a blokiem silnika), ale dziś wyskoczył bonus. Wygląda na to, że króciec od wężyka podciśnienia jest wyjechany i przepuszcza a mechanik który uszczelniał mi pompę przeoczył ten drobny detal...

Dziś wyskoczył mi ten bonus i inny mechanik mierzył podciśnienie. Mówił że jest ledwo ledwo, daleko od minimalnej akceptowalnej wartości. Sprawdzał też organoleptycznie i ponoć na owym króćcu jest już spory luz co wpływa na nieszczelność.
 

Dysponuje ktoś może oznaczeniem tego, czego powinienem szukać na szrotach by ogarnąć ten temat? Zakup nowej za ponad tysia średnio mi się uśmiecha, bo budżet na ogarnianie tego auta przekroczyłem już dawno temu a tu wyszedł jeszcze taki bonus...

 

PONOĆ istnieją dwie wersje takiej pompy paliwa z vacuum do silników na pompowtryskach i jedna z wersji ma w jakiś sposób poprawiony ów króciec. Moglibyście poradzić mi co powinienem zakupić na podmianę obecnej pompy ze zużytym króćcem? Czy pompa od polifta lub ogólnie od silników PD 131 kucy podejdzie do motoru AJM i przedlifta? Dysponuje ktoś może oznaczeniem, symbolem lub modelem pompy? Zakładam że zakup pompy w takiej wersji jaką mam doprowadzi mnie do punktu w którym teraz się znalazłem a co za tym idzie jest bezzasadny. Dlatego właśnie pytam o alternatywę.

 

Może ktoś z Was przeszedł podobną podmiankę i podzieli się wiedzą? Z góry dzięki.

Edytowane przez speed_maniac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego problem z vacum to standardowy temat. W passacie warto wymienić pompę luk na Bosch ( ja już w dwóch passatach wymienialem a koszt okolo 120 zl za używkę pozbawiona problemu), ewentualnie sprawdzic gumowy łącznik na grodzi między silnikiem a akumulatorem. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bulon1:

Dzięki za konkretną odpowiedź. Gumowy łącznik daje radę - dzięki za sugestię. Zamówiłem pompę Bosch od nieco nowszego modelu. Dam znać co wyszło po wymianie.

Edytowane przez speed_maniac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam serwo o numerach 8eo 612 105 j i czy podejdzie mi serwo od audi z końcówką AB ?Moje się już wyhamowało

serwo wymienione i hula.

Stare serwo

P_20180624_165222_SRES.jpg

Edytowane przez marcin tdi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Spotkałem się ostatnio w moim pasku 1.9 tdi 130 avf z brakiem wspomagania. Po dokładnej diagnostyce okazało się że padło serwo. Zamówiłem nowe z trw oczywiście numery się zgadzają, wszystko ładnie pięknie stare wyciągnąłem okazało się że była w nim woda. Zatkane odpływy. Założyłem nowe i wszystko ładnie pięknie kilka dni dzialalo wspomaganie. Lecz po paru dniach problem wrócił kompletny brak wspomagania pedał twardy więc zacząłem szukać nieszczelności oczywiście kruciec z pompy Vacu zaklejony sylikonem wszystko ładnie trzyma odpisał wężyk od serwa zatykam palcem wszystko trzyma podłączam do serwa A wspomagania jak nie było tak nie ma. Co możecie poradzić w tej sytuacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Dalej nie dało mi to spokoju i wyciągnąłem pompe hamulcowa i ujrzałem w nowym serwie olej. Sprawdziłem bagnet i okazja się że minimum A jakieś 200 km temu dolewalem do max. Proszę o pomoc bo z tego co widzę chyba poszło uszczelnienie w Vacum 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

[Passat B5 FL 1.9 TDI 130 asz ] Witam, Panowie mam problem, mianowicie podczas wymiany akumulatora przypadkowo dosłownie na ułamek sekundy zwarłem klemę plusową z karoserią, była iskra i po tej akcji dosłownie nie mam hamulcy, twardy pedał i w ogóle nie hamuje, sprawdzałem bezpieczniki są ok. Mógłby ktoś mi pomóc? pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zacznijmy od tego że nie było passata asz, podejrzewam że to nie bezpieczniki...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Akumulator nie ma nic wspólnego z Twoim problemem, nie wywołało go zwarcie. Na 99% rozłączył się przewód podciśnieniowy idący z pompy vacum do serwo, zahaczyłeś o niego akumulatorem podczas wyjmowania/wkładania.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Kuba2000 napisał:

Zacznijmy od tego że nie było passata asz, podejrzewam że to nie bezpieczniki...

wybacz, mam tez skode w tym silniku i myslalem, ze takie samo oznaczenie jest, a widocznie nie 

 

40 minut temu, marcin_pesel napisał:

Akumulator nie ma nic wspólnego z Twoim problemem, nie wywołało go zwarcie. Na 99% rozłączył się przewód podciśnieniowy idący z pompy vacum do serwo, zahaczyłeś o niego akumulatorem podczas wyjmowania/wkładania.

 

sprawdzę ten przewód

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, marcin_pesel napisał:

Akumulator nie ma nic wspólnego z Twoim problemem, nie wywołało go zwarcie. Na 99% rozłączył się przewód podciśnieniowy idący z pompy vacum do serwo, zahaczyłeś o niego akumulatorem podczas wyjmowania/wkładania.

 

nie 99 a 100% :) to właśnie było to, wypięty przewód. Dzieki bardzo! pozdrawiam

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności