Skocz do zawartości
Gość luks12

Zakup passata B5 - jaki silnik wybrać?

Rekomendowane odpowiedzi

DPF- Filtr cząstek stałych ( chodzi o wydech)

Można to dziadostwo VAGiem wył. i po sprawie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To jest takie coś, że jak się masz w to pakować w starym dieslu, to już lepiej kup benzynę ;)

 

Uff, jak dobrze, że nie muszę jeździć do Berlina. Z jednej strony to chciałoby się już coś nowszego, ale z drugiej strony to mam ochotę jeździć do końca świata 1.9 TDI :)

 

dokładnie jeżdżę do Wernigerode a tam nie jest wymagana naklejka ekologiczna (ale kto wie może i z czasem będzie to wymagane wszędzie) też chciałam kupić 1.9 TDI 110 te nowsze wersje 2.0 są bardzo awaryjne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kup sobie benzynę, w trasie spali nie wiele więcej od diesla a będzie spokój z awariami....teraz dostać dobrego B5fl TDI bez przebiegu pół miliona km graniczy z cudem....poza tym traktorem jeździ się po polu:cool

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
PatrycjaGD, są jeszcze dwulitrowe benzyny - AZM i ALT.

 

 

 

to tzw pożeracze oleju :) AZM dobry do gazu ,prosty silnik ale muł i olej łyka a ALT dobry do gazu jak jest dobry gazownik bo nie każdy ogarnia,mocą też nie grzeszy i pożera oliwe :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do 1.9 i plakietki to miałem 2005 rok 1.9 tdi z naklejka euro 4 czyli zółtą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to tzw pożeracze oleju :) AZM dobry do gazu ,prosty silnik ale muł i olej łyka a ALT dobry do gazu jak jest dobry gazownik bo nie każdy ogarnia,mocą też nie grzeszy i pożera oliwe :)

 

 

dziękuję za wyjaśnienie czyli takie odpadają nie chcę przerabiać samochodu na gaz wybieram benzynę w wolnym czasie przeczytam wszystkie posty w tym temacie od 1 strony do ostatniej zbierając jak najwięcej informacji na temat bezynowców :) by wybrać ten najlepszy najbardziej odpowiedni dla mnie :)

 

dziękuję wszystkim pomoc dzięki wam więcej wiem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja nie skreślam tych silników ,bo są mało awaryjne przynajmniej AZM,ale trzeba trafić na taki co nie będzie brał oleju co nie jest proste,nie każdy musi mieć dużo mocy pod nogą,z benzyn ja bym szukał albo 1.8t albo 2.8 v6 z gazem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dziękuję za wyjaśnienie czyli takie odpadają nie chcę przerabiać samochodu na gaz wybieram benzynę w wolnym czasie przeczytam wszystkie posty w tym temacie od 1 strony do ostatniej zbierając jak najwięcej informacji na temat bezynowców by wybrać ten najlepszy najbardziej odpowiedni dla mnie

 

dziękuję wszystkim pomoc dzięki wam więcej wiem

Na pewno każdy poleci Ci swój egzemplarz więc to też żadna pomoc....ale co do benzyniaków to dużego wyboru nie masz: (nie biorę pod uwagę 2.3 i wyżej)

2.0 - to jak kolega wyżej pisał - pożeracze oleju i mułowate a co za tym idzie i więcej spalą paliwa

1.6 - prosty dobry silnik ale nie do passata, za słaby.

1.8 (125KM) lub 1.8T (150KM) spalanie w obu podobne, ale 1.8T więcej frajdy z jazdy :cool, jest jeszcze AWM (170KM) na 2.3L to chyba się nie skusisz więc wybór należy oczywiście do Ciebie:roll

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Co Ty pleciesz że spali niewiele więcej...

 

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

 

7-8L/100km..... tyle palą 1.8T na trasie przy normalnej jeździe:cool

Edytowane przez marecki3575

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co do 1.9 i plakietki to miałem 2005 rok 1.9 tdi z naklejka euro 4 czyli zółtą.

Żółta to Euro3.

Euro4 ma kolor zielony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zieloną to może mieć 2.0 tdi BGW 136km z mokrym dpf-em jeśli sie nie mylę...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zieloną to może mieć 2.0 tdi BGW 136km z mokrym dpf-em jeśli sie nie mylę...

 

Napisałem to kilka postów wyżej. Wymieniłem tam też silniki Euro4 bez DPF.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 1.8 t awt w tiproniku czy mogę polecić ciężko powiedzieć zależy na jaki egzemplarz się trafi i ile ma się pojęcia o tym aucie laptop i vag com to podstawa przy problemach auto ma w sobie drogie zabawki katalizator dwie sondy turbo no i nastawnik faz rozrządu. W internecie piszą że do b5 są tanie i dostępne części ale to kit bo często trzeba kupować oryginały żeby nie było błędów i działało a i wymiana tych rzeczy nie jest łatwa i lekka żeby bawić się w tanie zamienniki. Spalanie owszem w 8 się zmieścisz a jak będziesz jeździć koło 100 ale żeby tak jeździć to wystarczy 1.4 bez turbo a jak chcesz wykorzystywać potencjał auta to przynajmniej 10 l trzeba liczyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja mam 1.8 t awt w tiproniku czy mogę polecić ciężko powiedzieć zależy na jaki egzemplarz się trafi i ile ma się pojęcia o tym aucie laptop i vag com to podstawa przy problemach auto ma w sobie drogie zabawki katalizator dwie sondy turbo no i nastawnik faz rozrządu. W internecie piszą że do b5 są tanie i dostępne części ale to kit bo często trzeba kupować oryginały żeby nie było błędów i działało a i wymiana tych rzeczy nie jest łatwa i lekka żeby bawić się w tanie zamienniki. Spalanie owszem w 8 się zmieścisz a jak będziesz jeździć koło 100 ale żeby tak jeździć to wystarczy 1.4 bez turbo a jak chcesz wykorzystywać potencjał auta to przynajmniej 10 l trzeba liczyć.

 

mogę prosić o takie przykładowe ceny ile kosztuje wymiana wymienionych przez Ciebie części? tak żeby się przygotować :) 1.4 ktoś pisał że za słaby jak na passata

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wystarczy 1.4 bez turbo

Taki nie występuje, najmniejszy to 1.6.

Przy jego masie to przynajmniej 1.8 z turbo lub bez, ale turbo dodaje dynamiki temu klockowi, a spalanie na podobnym poziomie (technika jazdy ma ogromne znaczenie, a nie tabelka).

To co kolega wyżej napisał o drogich częściach w AWT to się zgadza, tańsza wersja 1.8 to bez turbo, tylko że to rocznik do 2000r. czyli nie FL.

Edytowane przez marecki3575

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co Ty pleciesz że spali niewiele więcej...

 

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

 

 

prosze bardzo... kiedyś testowo jechałem w trybie "kapelusznika" ;) dystans 42 km ze średnią predkością 72km/h w ciągu 39 min. czyli tam gdzie 90 to 90km/h tam gdzie 50 to 50km/h itd. i średnie spalanie 1.8T AWT przy takiej jeździe wychodzi mi 6l/100km

natomiast średnia z ostatnich 4252km przejechanych w ciągu 98 godzin i 3 min gdzie średnia prędkość wyszła 43km/h spalanie wychodzi 9,3l/100km

 

 

więc na trasie rzeczywiście benzyna pali niewiele więcej niż diesel w mieście trochę więcej

 

ja jeżdże na LPG więc jak komputer pokazał mi że spalił 6l/100 to gazu wychodzi 7,5l/100km

 

7,5 l*1,9zł przy obecnej cenie gazu daje nam kwotę 14,25zł

żeby dieslem wyszło tak tanio musiałby spalić 14,25zł/4,3(cena ON) =3,31 l/100 więc może w Lupo 1,2 TDI 3L dalo by się to zrobić ale nie w 1,9 TDI

 

przy normalnej jeździe 1.8T z LPG pali mi:

10l/100km w trasie=10l*1,9zł=19zł/4,3zł(ON) diesel musiałby palić 4,41 l/100km

12l w trybie jazdy do pracy czyli 50/50 miasto i poza=12l*1,9=22,8zł/4,3zł(ON) diesel musiałby palić 5,3 l/100 km

 

samego miasta w 100% raczej nigdy nie robię, ale gazu nie spalił mi nigdy wiecej niż 14l ale to było na trasie i non stop 180-190 km/h

 

pozdrawiam wszystkich fanów TDI :devil:devil:devil

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Popieram w całej rozciągłości to co napisał Kolega michal1981g.

Moje wyliczenie pokrywają się w 100%

Jazda na LPG spalanie większe od wskazań kompa o 1,5l

Spalanie trasa z prędkością do 90km/h to ok 8,5l LPG

Spalanie trasa z prędkością do 110km/h to max 10l LPG

Spalanie trasa z prędkością do 140km/h to max 12l LPG

Spalanie miasto 80% to 12l LPG

Spalanie jak wyżej latem z klimą to 12,5-13l LPG

 

Na benzynie mój rekord ekonomicznej jazdy to 6,6l PB trasa do 90km/h.

 

Koszt instalacji gazowej: 2100PLN

 

Głównie jeżdżę 80% miasto 20% poza, więc tak policzę czas zwrotu instalacji w moim przypadku.

miesięcznie robię ok 2000km

koszt miesięczny na PB:dla spalania 10l/100km -->200lx4,5zł = 900zł

koszt miesięczny na LPG dla spalania 12/100km -->240lx1,9zł => 456zł (+25zł PB na rozpałkę) = 481zł

oszczędność miesięczna to 900-481=419zł

koszt instalacji dzielę przez oszczędność miesięczną

2100/419= 5 miesiący.

 

Inwestycja w instalację zwróci mi się, po 5 miesiącach.

Każdy następny miesiąc to już ekonomiczne jeżdżenie w cenie 23zł za 100km

 

Jeżeli wspominamy o kosztowności rozwiązań w 1.8T to należy też wspomnieć o dieslu a w nim: też turbina, często pompowtryskiwacze, często dwumasa.

 

Takie moje przemądrzenia :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miasto miastu nie równe więc to trzeba wziąć pod uwage. U mnie śr prędkość w mieście wynosi 19-20 km/h więc takie 1.8t spali 15-16l :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy Michał i Karol mają LPG i takie spalanie to faktycznie super oszczędności, ja nie mam gazu bo kręcę się przeważnie "w koło komina" i rocznie robię 10tyś więc nie ma sensu pakować LPG, a moje spalanie to:

Trasa do 120km/h - 7-7,5L

miasto 11L

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koledzy Michał i Karol mają LPG i takie spalanie to faktycznie super oszczędności, ja nie mam gazu bo kręcę się przeważnie "w koło komina" i rocznie robię 10tyś więc nie ma sensu pakować LPG, a moje spalanie to:

Trasa do 120km/h - 7-7,5L

miasto 11L

A jaką masz średnią prędkość w mieście? w kompie pokładowym jest taka opcja...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jaką masz średnią prędkość w mieście? w kompie pokładowym jest taka opcja...

 

między 30 a 50km/h.....u mnie komp pokładowy nie występuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności