Skocz do zawartości
Gość luks12

Zakup passata B5 - jaki silnik wybrać?

Rekomendowane odpowiedzi

będę jeździła do Niemiec

 

90 i 110 to to silniki trwałe i oszczędne ale DEKRA przyznaje tylko czerwone plakietki.

Silniki montowane były w modelach przed face-liftingiem. Co prawda gustach się nie dyskutuje ale te modele wyglądają staro.

 

130 montowana w poliftowych modelach,jest wyraźnie żwawsza za sprawa 30% większego momentu ale okupione jest to (1-3 litry) większym spalaniem. Jest to najbardziej poszukiwany model, więc łatwo wpaść na minę.

 

Do jazdy po autostradach nadaje się, polecana przez Tomka, 6 biegowa skrzynia ale w silniku 130.

5 bieg ma przełożenia takie jak auta z 5 biegowymi skrzyniami natomiast 6 jest dłuższa.

 

Skrzynia do silnika 105 np: BXE były 6 biegowe skrzynie ale 6 była taka sama jak 5 w 5 biegowych skrzyniach

Edytowane przez webi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dobrze pamiętam, to na 6.biegu przy 100km/h miałem ok. 1900 obr/min.

Tak samo mam teraz w DSG w połączeniu z CBBB.

 

Jeśli o spalanie chodzi, to autem w trasie zawsze robiłem ok. 1000km do zaświecenia rezerwy, czyli to zawsze było poniżej 6L/100km. Jeden raz udało mi się chyba nawet zrobić ok. 1200km na zbiorniku.

 

Jeśli ktoś szuka oszczędniejszej wersji, to warto zastanowić się nad wariacjami silnika 1.9 TDI 130PS w innych modelach, lżejszych, takich, jak Octavia I czy Golf IV. Jeździłem taką Octavią i Golfem, biegi były nieco dłuższe (100km/h przy 1800 obr/min), auta lżejsze i zużycie paliwa w trasie oscylowało ok. 5L/100km. Mowa o normalnej jeździe, całkiem żwawej, ale bez ścigania się, czy bez kapelusznika.

 

Tak czy siak, AVF w Passacie i jego odmiany w Golfie czy Octavii to był najlepszy silnik.

Co ważne przy eksploatacji miejskiej-nie miał filtra cząstek stałych, ale Dekra częstowała za to te jednostki żółtą naklejką (Euro3).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Do tego skrzynia 6-biegowa manualna

Chyba najbardziej awaryjna w historii Passata. :blady

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chyba najbardziej awaryjna w historii Passata.

Raczej tiptronik się sypał.

Ale jak ktoś jeździ na bardzo niskich obrotach, taki kapelusznik uprawiający PSJ to wykończy każdą skrzynię biegów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niby najbardziej awaryjna skrzynia 6 biegowa to FRK ,i te nieszczęsne łożyska w niej ,u mnie jak narazie sprawuje sie dobrze,wcześniej jeździłem AWX 5 biegów a teraz AVF ,i mogę potwierdzić że jest to najlepszy silnik w passacie jeśli chodzi o diesla

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
90 i 110 to to silniki trwałe i oszczędne ale DEKRA przyznaje tylko czerwone plakietki.

Silniki montowane były w modelach przed face-liftingiem. Co prawda gustach się nie dyskutuje ale te modele wyglądają staro.

 

130 montowana w poliftowych modelach,jest wyraźnie żwawsza za sprawa 30% większego momentu ale okupione jest to (1-3 litry) większym spalaniem. Jest to najbardziej poszukiwany model, więc łatwo wpaść na minę.

 

Do jazdy po autostradach nadaje się, polecana przez Tomka, 6 biegowa skrzynia ale w silniku 130.

5 bieg ma przełożenia takie jak auta z 5 biegowymi skrzyniami natomiast 6 jest dłuższa.

 

Skrzynia do silnika 105 np: BXE były 6 biegowe skrzynie ale 6 była taka sama jak 5 w 5 biegowych skrzyniach

 

czyli 90 i 100 nie wyjadę do Berlina? hmm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czyli 90 i 100 nie wyjadę do Berlina? hmm

 

Na 90 i 110 na VP dostaniesz nalepkę Umweltzone czerwoną.

Możesz wjechać z zielona plakiet legalnie do Berlina - czyli benzyną powyżej 1993 lud dieslem powyżej 2006.

Jak się mylę proszę o sprostowanie:luka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na 90 i 110 na VP dostaniesz nalepkę Umweltzone czerwoną.

Możesz wjechać z zielona plakiet legalnie do Berlina - czyli benzyną powyżej 1993 lud dieslem powyżej 2006.

Jak się mylę proszę o sprostowanie:luka

 

"Dopóki walczysz, jesteś zwycięzcą." piękne słowa kiedyś byłam na dnie i to były pierwsze słowa od pewnej kobiety ze wspólnoty :) fajnie jest to zobaczyć na takim forum. Pozdrawiam

 

 

trochę mnie zasmuciła ta wiadomość gdyż chciałam disla ale niestety chcę wszędzie móc się pojawić przepraszam że kolejny raz pytam ale czy podacie mi najmniej awaryjne silniki benzynowe passata B5 bądź B5FL

Edytowane przez PatrycjaGD
Zachwycona

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właściwie w B5 i B5 FL nie było jakichś specjalnie awaryjnych benzyniaków. Słabszy był chyba tylko 2.0 ALT w FL-u i 2.3 V5 ale to raczej ze względu na małą popularność. Tobie spokojnie wystarczy 1.8T, 150 koni i można fajnie pomykać. Każdy mechanik naprawi i gaz też znosi dobrze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Właściwie w B5 i B5 FL nie było jakichś specjalnie awaryjnych benzyniaków. Słabszy był chyba tylko 2.0 ALT w FL-u i 2.3 V5 ale to raczej ze względu na małą popularność. Tobie spokojnie wystarczy 1.8T, 150 koni i można fajnie pomykać. Każdy mechanik naprawi i gaz też znosi dobrze.

 

w bezynie jaki najlepszy rocznik? ten co wymieniłeś to 2002?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Właściwie w B5 i B5 FL nie było jakichś specjalnie awaryjnych benzyniaków. Słabszy był chyba tylko 2.0 ALT w FL-u i 2.3 V5 ale to raczej ze względu na małą popularność. Tobie spokojnie wystarczy 1.8T, 150 koni i można fajnie pomykać. Każdy mechanik naprawi i gaz też znosi dobrze.

 

2.3 V5 miały problemy z wyciągającymi się łańcuchami rozrządu, wiem bo miałem taki i też wymieniałem w nim komplet ale ogólnie super silnik i nie mogę się zgodzić że należy do tych "słabszych" silników i ten dźwięk...... ;) po prostu miód dla ucha - jak to VR5 ;) dynamika podobna jak w 1.8T spalanie również na podobnym poziomie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w bezynie jaki najlepszy rocznik? ten co wymieniłeś to 2002?

 

Bez względu na rocznik, 1.8T był w B5 i w B5 FL.

 

2.3 V5 miały problemy z wyciągającymi się łańcuchami rozrządu, wiem bo miałem taki i też wymieniałem w nim komplet ale ogólnie super silnik i nie mogę się zgodzić że należy do tych "słabszych" silników i ten dźwięk...... ;) po prostu miód dla ucha - jak to VR5 ;) dynamika podobna jak w 1.8T spalanie również na podobnym poziomie

 

Nie chodziło mi, że słaby tylko rzadko spotykany :) Słaby to on na pewno nie jest :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bez względu na rocznik, 1.8T był w B5 i w B5 FL.

 

 

 

Nie chodziło mi, że słaby tylko rzadko spotykany :) Słaby to on na pewno nie jest :)

 

a czy ma pasek rozrządu czy łańcuszek? czytałam że na łańcuszkach są lepsze czy passat b5 FL ma łańcuszek? i który silniczek ma najmniejsze spalanie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

PatrycjaGD, są jeszcze dwulitrowe benzyny - AZM i ALT.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale poczekajcie, w dieslach liczy się nie tylko rocznik.

Przecież są diesle, które spełniają normę Euro4bi mają zieloną plakietkę, tj.

-Passat B5 3BG 2.0TDI wyposażony w DPF

-Passat B5 3BG AVF doposażony w DPF (trzeba się troszkę natrudzić, ale idzie się doszukać takiego Paska)

-Passat B5 3BG z motorkiem BDG I BDH, te dwie jednostki też spełniają Euro4 i nie mają DPF.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale poczekajcie, w dieslach liczy się nie tylko rocznik.

Przecież są diesle, które spełniają normę Euro4bi mają zieloną plakietkę, tj.

-Passat B5 3BG 2.0TDI wyposażony w DPF

-Passat B5 3BG AVF doposażony w DPF (trzeba się troszkę natrudzić, ale idzie się doszukać takiego Paska)

-Passat B5 3BG z motorkiem BDG I BDH, te dwie jednostki też spełniają Euro4 i nie mają DPF.

 

 

Ten Passat B5 3BG AVF to 1.9?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a co to jest DPF? czy to można dokupić czy musi być fabrycznie wmontowane ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

B5 fl pod koniec produkcji były montowane w 2.0 TDI 136km i miały dpf tylko że mokry. na niego dostaniesz zielona plakietkę ale się dopytać potrzeba czy na pewno .

Łap przykładowa aukcja http://otomoto.pl/oferta/volkswagen-passat-tdi-136km-wersja-highline-gwarancja-ID6yA6nt.html

w B5 fl 2.0 TDi to rozwiercone 1.9 TDI AWX/AVF. :kumple

pozder

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a co to jest DPF? czy to można dokupić czy musi być fabrycznie wmontowane ?

 

To jest takie coś, że jak się masz w to pakować w starym dieslu, to już lepiej kup benzynę ;)

 

Uff, jak dobrze, że nie muszę jeździć do Berlina. Z jednej strony to chciałoby się już coś nowszego, ale z drugiej strony to mam ochotę jeździć do końca świata 1.9 TDI :)

Edytowane przez Obywatel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności