yaro666 Zgłoś #861 Napisano 18 Października 2016 DPF- Filtr cząstek stałych ( chodzi o wydech) Można to dziadostwo VAGiem wył. i po sprawie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PatrycjaGD Zgłoś #862 Napisano 18 Października 2016 To jest takie coś, że jak się masz w to pakować w starym dieslu, to już lepiej kup benzynę Uff, jak dobrze, że nie muszę jeździć do Berlina. Z jednej strony to chciałoby się już coś nowszego, ale z drugiej strony to mam ochotę jeździć do końca świata 1.9 TDI dokładnie jeżdżę do Wernigerode a tam nie jest wymagana naklejka ekologiczna (ale kto wie może i z czasem będzie to wymagane wszędzie) też chciałam kupić 1.9 TDI 110 te nowsze wersje 2.0 są bardzo awaryjne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecki3575 Zgłoś #863 Napisano 18 Października 2016 Kup sobie benzynę, w trasie spali nie wiele więcej od diesla a będzie spokój z awariami....teraz dostać dobrego B5fl TDI bez przebiegu pół miliona km graniczy z cudem....poza tym traktorem jeździ się po polu:cool Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
coffin80 Zgłoś #864 Napisano 18 Października 2016 PatrycjaGD, są jeszcze dwulitrowe benzyny - AZM i ALT. to tzw pożeracze oleju AZM dobry do gazu ,prosty silnik ale muł i olej łyka a ALT dobry do gazu jak jest dobry gazownik bo nie każdy ogarnia,mocą też nie grzeszy i pożera oliwe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Darof Zgłoś #865 Napisano 18 Października 2016 Co do 1.9 i plakietki to miałem 2005 rok 1.9 tdi z naklejka euro 4 czyli zółtą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PatrycjaGD Zgłoś #866 Napisano 18 Października 2016 to tzw pożeracze oleju AZM dobry do gazu ,prosty silnik ale muł i olej łyka a ALT dobry do gazu jak jest dobry gazownik bo nie każdy ogarnia,mocą też nie grzeszy i pożera oliwe dziękuję za wyjaśnienie czyli takie odpadają nie chcę przerabiać samochodu na gaz wybieram benzynę w wolnym czasie przeczytam wszystkie posty w tym temacie od 1 strony do ostatniej zbierając jak najwięcej informacji na temat bezynowców by wybrać ten najlepszy najbardziej odpowiedni dla mnie dziękuję wszystkim pomoc dzięki wam więcej wiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
coffin80 Zgłoś #867 Napisano 18 Października 2016 ja nie skreślam tych silników ,bo są mało awaryjne przynajmniej AZM,ale trzeba trafić na taki co nie będzie brał oleju co nie jest proste,nie każdy musi mieć dużo mocy pod nogą,z benzyn ja bym szukał albo 1.8t albo 2.8 v6 z gazem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecki3575 Zgłoś #868 Napisano 18 Października 2016 (edytowane) dziękuję za wyjaśnienie czyli takie odpadają nie chcę przerabiać samochodu na gaz wybieram benzynę w wolnym czasie przeczytam wszystkie posty w tym temacie od 1 strony do ostatniej zbierając jak najwięcej informacji na temat bezynowców by wybrać ten najlepszy najbardziej odpowiedni dla mnie dziękuję wszystkim pomoc dzięki wam więcej wiem Na pewno każdy poleci Ci swój egzemplarz więc to też żadna pomoc....ale co do benzyniaków to dużego wyboru nie masz: (nie biorę pod uwagę 2.3 i wyżej) 2.0 - to jak kolega wyżej pisał - pożeracze oleju i mułowate a co za tym idzie i więcej spalą paliwa 1.6 - prosty dobry silnik ale nie do passata, za słaby. 1.8 (125KM) lub 1.8T (150KM) spalanie w obu podobne, ale 1.8T więcej frajdy z jazdy , jest jeszcze AWM (170KM) na 2.3L to chyba się nie skusisz więc wybór należy oczywiście do Ciebie:roll - - - - - aktualizacja - - - - - Co Ty pleciesz że spali niewiele więcej... Sent from my SM-G930F using Tapatalk 7-8L/100km..... tyle palą 1.8T na trasie przy normalnej jeździe:cool Edytowane 18 Października 2016 przez marecki3575 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #869 Napisano 18 Października 2016 Co do 1.9 i plakietki to miałem 2005 rok 1.9 tdi z naklejka euro 4 czyli zółtą. Żółta to Euro3. Euro4 ma kolor zielony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
coffin80 Zgłoś #870 Napisano 18 Października 2016 zieloną to może mieć 2.0 tdi BGW 136km z mokrym dpf-em jeśli sie nie mylę... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #871 Napisano 19 Października 2016 zieloną to może mieć 2.0 tdi BGW 136km z mokrym dpf-em jeśli sie nie mylę... Napisałem to kilka postów wyżej. Wymieniłem tam też silniki Euro4 bez DPF. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Karton Zgłoś #872 Napisano 19 Października 2016 Ja mam 1.8 t awt w tiproniku czy mogę polecić ciężko powiedzieć zależy na jaki egzemplarz się trafi i ile ma się pojęcia o tym aucie laptop i vag com to podstawa przy problemach auto ma w sobie drogie zabawki katalizator dwie sondy turbo no i nastawnik faz rozrządu. W internecie piszą że do b5 są tanie i dostępne części ale to kit bo często trzeba kupować oryginały żeby nie było błędów i działało a i wymiana tych rzeczy nie jest łatwa i lekka żeby bawić się w tanie zamienniki. Spalanie owszem w 8 się zmieścisz a jak będziesz jeździć koło 100 ale żeby tak jeździć to wystarczy 1.4 bez turbo a jak chcesz wykorzystywać potencjał auta to przynajmniej 10 l trzeba liczyć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PatrycjaGD Zgłoś #873 Napisano 19 Października 2016 Ja mam 1.8 t awt w tiproniku czy mogę polecić ciężko powiedzieć zależy na jaki egzemplarz się trafi i ile ma się pojęcia o tym aucie laptop i vag com to podstawa przy problemach auto ma w sobie drogie zabawki katalizator dwie sondy turbo no i nastawnik faz rozrządu. W internecie piszą że do b5 są tanie i dostępne części ale to kit bo często trzeba kupować oryginały żeby nie było błędów i działało a i wymiana tych rzeczy nie jest łatwa i lekka żeby bawić się w tanie zamienniki. Spalanie owszem w 8 się zmieścisz a jak będziesz jeździć koło 100 ale żeby tak jeździć to wystarczy 1.4 bez turbo a jak chcesz wykorzystywać potencjał auta to przynajmniej 10 l trzeba liczyć. mogę prosić o takie przykładowe ceny ile kosztuje wymiana wymienionych przez Ciebie części? tak żeby się przygotować 1.4 ktoś pisał że za słaby jak na passata Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecki3575 Zgłoś #874 Napisano 20 Października 2016 (edytowane) wystarczy 1.4 bez turbo Taki nie występuje, najmniejszy to 1.6. Przy jego masie to przynajmniej 1.8 z turbo lub bez, ale turbo dodaje dynamiki temu klockowi, a spalanie na podobnym poziomie (technika jazdy ma ogromne znaczenie, a nie tabelka). To co kolega wyżej napisał o drogich częściach w AWT to się zgadza, tańsza wersja 1.8 to bez turbo, tylko że to rocznik do 2000r. czyli nie FL. Edytowane 20 Października 2016 przez marecki3575 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal1981g Zgłoś #875 Napisano 20 Października 2016 Co Ty pleciesz że spali niewiele więcej... Sent from my SM-G930F using Tapatalk prosze bardzo... kiedyś testowo jechałem w trybie "kapelusznika" dystans 42 km ze średnią predkością 72km/h w ciągu 39 min. czyli tam gdzie 90 to 90km/h tam gdzie 50 to 50km/h itd. i średnie spalanie 1.8T AWT przy takiej jeździe wychodzi mi 6l/100km natomiast średnia z ostatnich 4252km przejechanych w ciągu 98 godzin i 3 min gdzie średnia prędkość wyszła 43km/h spalanie wychodzi 9,3l/100km więc na trasie rzeczywiście benzyna pali niewiele więcej niż diesel w mieście trochę więcej ja jeżdże na LPG więc jak komputer pokazał mi że spalił 6l/100 to gazu wychodzi 7,5l/100km 7,5 l*1,9zł przy obecnej cenie gazu daje nam kwotę 14,25zł żeby dieslem wyszło tak tanio musiałby spalić 14,25zł/4,3(cena ON) =3,31 l/100 więc może w Lupo 1,2 TDI 3L dalo by się to zrobić ale nie w 1,9 TDI przy normalnej jeździe 1.8T z LPG pali mi: 10l/100km w trasie=10l*1,9zł=19zł/4,3zł(ON) diesel musiałby palić 4,41 l/100km 12l w trybie jazdy do pracy czyli 50/50 miasto i poza=12l*1,9=22,8zł/4,3zł(ON) diesel musiałby palić 5,3 l/100 km samego miasta w 100% raczej nigdy nie robię, ale gazu nie spalił mi nigdy wiecej niż 14l ale to było na trasie i non stop 180-190 km/h pozdrawiam wszystkich fanów TDI :devil:devil Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
siarak Zgłoś #876 Napisano 20 Października 2016 Popieram w całej rozciągłości to co napisał Kolega michal1981g. Moje wyliczenie pokrywają się w 100% Jazda na LPG spalanie większe od wskazań kompa o 1,5l Spalanie trasa z prędkością do 90km/h to ok 8,5l LPG Spalanie trasa z prędkością do 110km/h to max 10l LPG Spalanie trasa z prędkością do 140km/h to max 12l LPG Spalanie miasto 80% to 12l LPG Spalanie jak wyżej latem z klimą to 12,5-13l LPG Na benzynie mój rekord ekonomicznej jazdy to 6,6l PB trasa do 90km/h. Koszt instalacji gazowej: 2100PLN Głównie jeżdżę 80% miasto 20% poza, więc tak policzę czas zwrotu instalacji w moim przypadku. miesięcznie robię ok 2000km koszt miesięczny na PB:dla spalania 10l/100km -->200lx4,5zł = 900zł koszt miesięczny na LPG dla spalania 12/100km -->240lx1,9zł 456zł (+25zł PB na rozpałkę) = 481zł oszczędność miesięczna to 900-481=419zł koszt instalacji dzielę przez oszczędność miesięczną 2100/419= 5 miesiący. Inwestycja w instalację zwróci mi się, po 5 miesiącach. Każdy następny miesiąc to już ekonomiczne jeżdżenie w cenie 23zł za 100km Jeżeli wspominamy o kosztowności rozwiązań w 1.8T to należy też wspomnieć o dieslu a w nim: też turbina, często pompowtryskiwacze, często dwumasa. Takie moje przemądrzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Overloaded26 Zgłoś #877 Napisano 20 Października 2016 Miasto miastu nie równe więc to trzeba wziąć pod uwage. U mnie śr prędkość w mieście wynosi 19-20 km/h więc takie 1.8t spali 15-16l Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecki3575 Zgłoś #878 Napisano 20 Października 2016 Koledzy Michał i Karol mają LPG i takie spalanie to faktycznie super oszczędności, ja nie mam gazu bo kręcę się przeważnie "w koło komina" i rocznie robię 10tyś więc nie ma sensu pakować LPG, a moje spalanie to: Trasa do 120km/h - 7-7,5L miasto 11L Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Overloaded26 Zgłoś #879 Napisano 21 Października 2016 Koledzy Michał i Karol mają LPG i takie spalanie to faktycznie super oszczędności, ja nie mam gazu bo kręcę się przeważnie "w koło komina" i rocznie robię 10tyś więc nie ma sensu pakować LPG, a moje spalanie to:Trasa do 120km/h - 7-7,5L miasto 11L A jaką masz średnią prędkość w mieście? w kompie pokładowym jest taka opcja... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecki3575 Zgłoś #880 Napisano 21 Października 2016 A jaką masz średnią prędkość w mieście? w kompie pokładowym jest taka opcja... między 30 a 50km/h.....u mnie komp pokładowy nie występuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach