Skocz do zawartości
KLICHO

Wałek od SDI do 1.9TDI 1Z

Rekomendowane odpowiedzi

Kolego nie czytasz ze zrozumieniem. Napisałem, że do AGR tylko 38E, bo nacięcie jest w osi wałka!

38E zamontujecie w starszym silniku typu 1z ahu, afn, avg, ale nie zamontujecie innych wałków z przesuniętym nacięciem do nowszych głowic (asv, alh, agr, ahf) - z pompą vacum za 4 cylindrem w głowicy.

Edytowane przez banshee

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, dziękuje panowie za wyrozumiałośc i pomoc w tym temacie.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

musisz sprawdzić numer jaki jest pomiędzy 1, a 2 krzywką reszta oznaczeń nie jest ważna. Po wzniosie wygląda mi na zwykły tdi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
musisz sprawdzić numer jaki jest pomiędzy 1, a 2 krzywką reszta oznaczeń nie jest ważna. Po wzniosie wygląda mi na zwykły tdi.

 

na zdjeciu masz nr miedzy 1 a 2 krzywka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, nie zauważyłem że w tym albumie jest kilka zdjęć - włączyło się wcześniej tylko to z numerem 004. Widać jak najbardziej oznaczenie 38E, czyli poszukiwany SDI.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie ma, juz dosyc dawno pytalem to walek odrazu poszedl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ładny,będzie krzesał koniki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w ktorym miejscu trzeba podcinas uszczelke ?

 

Na końcu wałka tam gdzie jest taki półksiężyc w uszczelce. Zobaczysz przy zakładaniu uszczelki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pany mam problem... mam w swoim silniku AEY wałek 28H ( seryjny do tego silnika ) pompa wtryskowa od 1z, wtryski 210tki i mam problem... ustawiam kąt wtrysku tak jak być powinien rano odpalam auto a ono przebiera dymi na biało jak daję gazu to podobnie przebiera, później im dłużej chodzi to problem znika. Przestawienie pompy statycznie na wcześniejszy kąt wtrysku likwiduje ten problem, ale znów komp się pluje że kąt wtrysku jest za wczesny. I co z tym fantem zrobić?? Auto na postoju jak zagrzane do 90*C i gazowane to poddymia na niebiesko. Nie ma dźwięku standardowego TDI, chodzi zdecydowanie ciszej (miałem porównanie ze znajomego passatem 1z seryjnym). Wyczytałem, że zwiększenie dawki poprawi ten problem, ale o ile ją zwiększyć skoro pompa seryjna i nic nie grzebana od 1z ( dawkę vag widzi 3.2-3.6 )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakie ciśnienia otwarcia masz i czy były kiedykolwiek sprawdzane?

Warto by też zmierzyć ciśnienie paliwa w pompie,a także zalogować kąt statycznie i dynamicznie.Jeżeli statycznie przy nieznacznym wyprzedzeniu tyming wyrabia z utrzymaniem zadanych parametrów,to ja bym tak zostawił.

Te poranne problemy mogą być winą podpierania popychaczy,tak się dzieje,jak zostaną podparte,nierówno pracuje i dymi na biało.

Ciśnienie oleju na zimnym warto sprawdzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dwie różne pompy wtryskowe wykluczają raczej problemy z pompą ( pompa od SDI na jałowych 6 barów ) na tej od 1z nie mierzyłem. Hydrosy kupiłem nowe do tego silnika bo wcześniej jeden był tak zużyty, że nie łapał ciśnienia i palcem można było go wciskać po wyjęciu wałka.

Tutaj log z dynamicznego na pompie SDI http://vaglog.rtnet.pl/marcinas1983_140256.html

Co dziwne wszystkie wartości są na plusie gdy odczytuję grupę 004, ale jak włączę logowanie to spadają na początku poniżej 0 czy to aktualny czy zadany.

 

Tylko dlaczego te poranne problemy znikają jak się statyczny przestawi na wcześniejszy?? To chyba nie ma związku z podwieszaniem się zaworów skoro auto reaguje na ruszanie pompą wtryskową.

 

Ciśnienie otwarcia 220/300 i były sprawdzane właśnie i regulowane oba.

Edytowane przez marcinas1983

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak wygląda sprawa kąta na zimnym silniku,chodzi mi o statycznie 004 tuż po odpaleniu z tym właśnie problemem.

Trzeba się temu przyjrzeć.Bo skoro wyprzedzenie kąta eliminuje dolegliwość,to tutaj trzeba szukać przyczyny.Być może masz zły odczyt,już się z czymś takim spotkałem.Ustaw kąt tak,żeby było z rana dobrze i zaloguj go statycznie i dynamicznie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Trzeba się temu przyjrzeć.Bo skoro wyprzedzenie kąta eliminuje dolegliwość,to tutaj trzeba szukać przyczyny.Być może masz zły odczyt,już się z czymś takim spotkałem.Ustaw kąt tak,żeby było z rana dobrze i zaloguj go statycznie i dynamicznie.
to ciekawe co napisałeś... w jaki sposób może komp auta źle odczytywać wartość kąta?? Mam czujnik zegarowy mogę sprawdzić na ile jest ustawiona teraz pompa... z tego co wiem 1z ma coś koło 0.7mm. Jutro zrobię logi statyczne gdy jest problem z odpaleniem oraz po przyspieszeniu kąta tak żeby dobrze palił. Później zrobię loga dynamicznego podczas jazdy na przestawionym statycznym.

 

log statycznego gdy pompa jest ustawiona na TDI timing lekko podnad niebieską linię.

 

http://vaglog.rtnet.pl/marcinas1983_145508.html

 

Zapomniałem dodać, że komp ma jakiegoś chipa zrobionego i dowiedziałem się o tym dopiero jak do niego zajrzałem, nawet poprzedni właściciel nic nie wiedział że jakiś wirus w środku siedzi.

Edytowane przez marcinas1983

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kąt masz za bardzo wyprzedzony,nawet statycznie.Zobacz,jak to wygląda u mnie.W sofcie mam ustawiony na jałowym na 0.4.

 

http://vaglog.rtnet.pl/sagon76_112361.html

 

Mnie to wygląda na problem ze sterowaniem kąta wtrysku,może tymingiem.Sprawdź jak wygląda sitka na n 108,może być zabrudzona.Może warto wsadzić tyming 032,albo podmienić n 108.

Próbowałeś dołożyć podkładkę pod sprężynę.

Zły odczyt może być spowodowany nie tyle sterownikiem,co samym programem diagnostycznym.Już się z czymś takim spotkałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zapomniałem dodać, że log był robiony na zimnym silniku.

 

Silnik nie chodzi twardo jak TDI tylko miękko... gdy dodaję gazu to przebiera i strzela jak by z wydechu. Jutro zrobię kolejnego loga jak przestawię pompę trochę do przodu żeby zobaczyć czy lepiej odpali. Skoro statyczny jest wcześniejszy to lepiej powinien palić.

 

Sprawdziłem czujnikiem zegarowym ustawienie statyczne pompy wtryskowej wynosi ono 0.75mm czyli lekko przyspieszony względem serii... czyli VAG dobrze pokazuje w TDI timing na nagrzanym silniku lekko ponad niebieską linię.

 

Pozostaje sprawdzić mi kompresję, wtryski, albo wałek podmienić na ten od TDI.

Edytowane przez marcinas1983

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma znaczenia ciepły,czy zimny,kąt jest zależny od dawki i rpm zapisanych w mapie kąta wtrysku.Jest ewidentnie za bardzo wyprzedzony.

Spróbuj dołożyć grubszą podkładkę pod sprężynę.

Zwiększałeś ciśnienie w pompie?

Sprężyna tymingu w tej pompie jest słabsza,jak w pozostałych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności