banshee Zgłoś #321 Napisano 3 Sierpnia 2013 (edytowane) Kolego nie czytasz ze zrozumieniem. Napisałem, że do AGR tylko 38E, bo nacięcie jest w osi wałka! 38E zamontujecie w starszym silniku typu 1z ahu, afn, avg, ale nie zamontujecie innych wałków z przesuniętym nacięciem do nowszych głowic (asv, alh, agr, ahf) - z pompą vacum za 4 cylindrem w głowicy. Edytowane 3 Sierpnia 2013 przez banshee Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek1980 Zgłoś #322 Napisano 4 Sierpnia 2013 Witam, dziękuje panowie za wyrozumiałośc i pomoc w tym temacie. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
booster70 Zgłoś #323 Napisano 8 Września 2013 co to za walek ? http://s1246.photobucket.com/user/Kowi87/media/3359555241_1_zps686c0d14.jpg.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #324 Napisano 8 Września 2013 musisz sprawdzić numer jaki jest pomiędzy 1, a 2 krzywką reszta oznaczeń nie jest ważna. Po wzniosie wygląda mi na zwykły tdi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzysiek1606 Zgłoś #325 Napisano 9 Września 2013 musisz sprawdzić numer jaki jest pomiędzy 1, a 2 krzywką reszta oznaczeń nie jest ważna. Po wzniosie wygląda mi na zwykły tdi. na zdjeciu masz nr miedzy 1 a 2 krzywka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #326 Napisano 9 Września 2013 Ok, nie zauważyłem że w tym albumie jest kilka zdjęć - włączyło się wcześniej tylko to z numerem 004. Widać jak najbardziej oznaczenie 38E, czyli poszukiwany SDI. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #327 Napisano 20 Września 2013 wałek z SDI jeżeli jeszcze jest http://tablica.pl/oferta/vw-seat-audi-czesci-1-9sdi-tdi-silnika-agp-CID5-ID3494r.html#41adde9321 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
booster70 Zgłoś #328 Napisano 21 Września 2013 nie ma, juz dosyc dawno pytalem to walek odrazu poszedl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
booster70 Zgłoś #329 Napisano 9 Października 2013 dzisiaj listonosz przyniosl mi Walek 38E Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #330 Napisano 9 Października 2013 Ładny,będzie krzesał koniki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
booster70 Zgłoś #331 Napisano 10 Października 2013 w ktorym miejscu trzeba podcinas uszczelke ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAŁ W Zgłoś #332 Napisano 10 Października 2013 w ktorym miejscu trzeba podcinas uszczelke ? Na końcu wałka tam gdzie jest taki półksiężyc w uszczelce. Zobaczysz przy zakładaniu uszczelki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinas1983 Zgłoś #333 Napisano 13 Października 2013 Pany mam problem... mam w swoim silniku AEY wałek 28H ( seryjny do tego silnika ) pompa wtryskowa od 1z, wtryski 210tki i mam problem... ustawiam kąt wtrysku tak jak być powinien rano odpalam auto a ono przebiera dymi na biało jak daję gazu to podobnie przebiera, później im dłużej chodzi to problem znika. Przestawienie pompy statycznie na wcześniejszy kąt wtrysku likwiduje ten problem, ale znów komp się pluje że kąt wtrysku jest za wczesny. I co z tym fantem zrobić?? Auto na postoju jak zagrzane do 90*C i gazowane to poddymia na niebiesko. Nie ma dźwięku standardowego TDI, chodzi zdecydowanie ciszej (miałem porównanie ze znajomego passatem 1z seryjnym). Wyczytałem, że zwiększenie dawki poprawi ten problem, ale o ile ją zwiększyć skoro pompa seryjna i nic nie grzebana od 1z ( dawkę vag widzi 3.2-3.6 ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #334 Napisano 13 Października 2013 Jakie ciśnienia otwarcia masz i czy były kiedykolwiek sprawdzane? Warto by też zmierzyć ciśnienie paliwa w pompie,a także zalogować kąt statycznie i dynamicznie.Jeżeli statycznie przy nieznacznym wyprzedzeniu tyming wyrabia z utrzymaniem zadanych parametrów,to ja bym tak zostawił. Te poranne problemy mogą być winą podpierania popychaczy,tak się dzieje,jak zostaną podparte,nierówno pracuje i dymi na biało. Ciśnienie oleju na zimnym warto sprawdzić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinas1983 Zgłoś #335 Napisano 13 Października 2013 (edytowane) Dwie różne pompy wtryskowe wykluczają raczej problemy z pompą ( pompa od SDI na jałowych 6 barów ) na tej od 1z nie mierzyłem. Hydrosy kupiłem nowe do tego silnika bo wcześniej jeden był tak zużyty, że nie łapał ciśnienia i palcem można było go wciskać po wyjęciu wałka. Tutaj log z dynamicznego na pompie SDI http://vaglog.rtnet.pl/marcinas1983_140256.html Co dziwne wszystkie wartości są na plusie gdy odczytuję grupę 004, ale jak włączę logowanie to spadają na początku poniżej 0 czy to aktualny czy zadany. Tylko dlaczego te poranne problemy znikają jak się statyczny przestawi na wcześniejszy?? To chyba nie ma związku z podwieszaniem się zaworów skoro auto reaguje na ruszanie pompą wtryskową. Ciśnienie otwarcia 220/300 i były sprawdzane właśnie i regulowane oba. Edytowane 13 Października 2013 przez marcinas1983 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #336 Napisano 13 Października 2013 A jak wygląda sprawa kąta na zimnym silniku,chodzi mi o statycznie 004 tuż po odpaleniu z tym właśnie problemem. Trzeba się temu przyjrzeć.Bo skoro wyprzedzenie kąta eliminuje dolegliwość,to tutaj trzeba szukać przyczyny.Być może masz zły odczyt,już się z czymś takim spotkałem.Ustaw kąt tak,żeby było z rana dobrze i zaloguj go statycznie i dynamicznie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinas1983 Zgłoś #337 Napisano 13 Października 2013 (edytowane) Trzeba się temu przyjrzeć.Bo skoro wyprzedzenie kąta eliminuje dolegliwość,to tutaj trzeba szukać przyczyny.Być może masz zły odczyt,już się z czymś takim spotkałem.Ustaw kąt tak,żeby było z rana dobrze i zaloguj go statycznie i dynamicznie.to ciekawe co napisałeś... w jaki sposób może komp auta źle odczytywać wartość kąta?? Mam czujnik zegarowy mogę sprawdzić na ile jest ustawiona teraz pompa... z tego co wiem 1z ma coś koło 0.7mm. Jutro zrobię logi statyczne gdy jest problem z odpaleniem oraz po przyspieszeniu kąta tak żeby dobrze palił. Później zrobię loga dynamicznego podczas jazdy na przestawionym statycznym. log statycznego gdy pompa jest ustawiona na TDI timing lekko podnad niebieską linię. http://vaglog.rtnet.pl/marcinas1983_145508.html Zapomniałem dodać, że komp ma jakiegoś chipa zrobionego i dowiedziałem się o tym dopiero jak do niego zajrzałem, nawet poprzedni właściciel nic nie wiedział że jakiś wirus w środku siedzi. Edytowane 14 Października 2013 przez marcinas1983 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #338 Napisano 15 Października 2013 Kąt masz za bardzo wyprzedzony,nawet statycznie.Zobacz,jak to wygląda u mnie.W sofcie mam ustawiony na jałowym na 0.4. http://vaglog.rtnet.pl/sagon76_112361.html Mnie to wygląda na problem ze sterowaniem kąta wtrysku,może tymingiem.Sprawdź jak wygląda sitka na n 108,może być zabrudzona.Może warto wsadzić tyming 032,albo podmienić n 108. Próbowałeś dołożyć podkładkę pod sprężynę. Zły odczyt może być spowodowany nie tyle sterownikiem,co samym programem diagnostycznym.Już się z czymś takim spotkałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinas1983 Zgłoś #339 Napisano 15 Października 2013 (edytowane) zapomniałem dodać, że log był robiony na zimnym silniku. Silnik nie chodzi twardo jak TDI tylko miękko... gdy dodaję gazu to przebiera i strzela jak by z wydechu. Jutro zrobię kolejnego loga jak przestawię pompę trochę do przodu żeby zobaczyć czy lepiej odpali. Skoro statyczny jest wcześniejszy to lepiej powinien palić. Sprawdziłem czujnikiem zegarowym ustawienie statyczne pompy wtryskowej wynosi ono 0.75mm czyli lekko przyspieszony względem serii... czyli VAG dobrze pokazuje w TDI timing na nagrzanym silniku lekko ponad niebieską linię. Pozostaje sprawdzić mi kompresję, wtryski, albo wałek podmienić na ten od TDI. Edytowane 16 Października 2013 przez marcinas1983 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #340 Napisano 16 Października 2013 Nie ma znaczenia ciepły,czy zimny,kąt jest zależny od dawki i rpm zapisanych w mapie kąta wtrysku.Jest ewidentnie za bardzo wyprzedzony. Spróbuj dołożyć grubszą podkładkę pod sprężynę. Zwiększałeś ciśnienie w pompie? Sprężyna tymingu w tej pompie jest słabsza,jak w pozostałych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach