KLICHO Zgłoś #401 Napisano 29 Maja 2015 (edytowane) Bo w SDI wydechowe sa o 0,30mm wyższe niż ssące. A nie mierzyłeś całkowitej wielkości krzywek ? Edytowane 29 Maja 2015 przez KLICHO Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #402 Napisano 30 Maja 2015 Może są już zużyte. Nie mam więcej danych, ale wysokości krzywek ssących są w aaz takie same jak w tdi czy 38E, jedynie wydech jest wyższy w aaz (38E ma wszystkie wysokości równe tylko inne kształty i kąty). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KLICHO Zgłoś #403 Napisano 30 Maja 2015 (edytowane) Ok już wszystko wiem Dzisiaj skoczyłem na szrot i pomierzyłem krzywki wałka AAZ I już mam wszystkie dane każdego wałka i ich różnice wielkie dzięki banshee za pomoc Jak i AAZ 28D, TDI 1z 28F, SDI AEY 28E Edytowane 30 Maja 2015 przez KLICHO Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KLICHO Zgłoś #404 Napisano 31 Maja 2015 Pytanie jeszcze takie . Czy to prawda że po założeniu wałka SDI można uszkodzić silnik ? Nawet jak wszystko idealnie się ustawi ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #405 Napisano 31 Maja 2015 Nie ma takiej opcji. Wałek 38e jest bardzo bezpieczny i można nawet go korygować względem wału o kilka stopni. Jeśli chodzi o aaz to tu już jest ciaśniej, bo mijanka zaworów jest prawie gdy tłok jest u góry, więc w tym przypadku lepiej nie kombinować i ustawiać na znaki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KLICHO Zgłoś #406 Napisano 31 Maja 2015 Ja i tak zakładam wałek SDI 28E Pomierzyłem każde krzywki i wychodziło że krzywki wydechowe ma większe o 0,5mm względem AAZ, tak jak mówiłeś. - - - - - aktualizacja - - - - - Z tego co wychodzi kopia 38E bez wyjścia na pompe Vacum. Dodam pewną ciekawostkę bo może nie każdy wiedział. Okazuje się że był wałek 28E w silnikach 1z z Audi z 93r Nawet jest tak w InterCars itp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #407 Napisano 31 Maja 2015 Jeździłem na 38e i aaz , chyba są pomiary tu w temacie. Aaz wg mnie daje lepsza kulturę pracy silnikowi, natomiast 38e daje lepszy dół. auto startuje jak rakieta i turbo wstaje tak szybko, że trzeba dużo mapę n75 zmodyfikować, bo jest overboost już przy 1700rpm dla turbiny ARL. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KLICHO Zgłoś #408 Napisano 31 Maja 2015 (edytowane) Jak na razie będzie to dla turbiny T15 ale z czasam wpadnie GT1549s i pewnie jak mówisz będzie przeładowywać i będzie trzeba już poprawić program. Myślę że dlatego uważasz że daje wyższą kulturę pracy na wałku AAZ bo jak oboje pisaliśmy ma krzywki wydechowe średnio 0,5mm niższe w stosunku do SDI Edytowane 31 Maja 2015 przez KLICHO Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #409 Napisano 31 Maja 2015 Coś źle mnie zrozumiałeś - większe krzywki wydechowe ma AAZ. Ja kupowałem nówkę, a mój 38E nie miał praktycznie zużycia. Kultura pracy była tylko i wyłącznie wynikiem późniejszego otwierania zaworu wydechowego - dlatego też i turbo ciut ospalej wstawało (w porównaniu do 38e). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KLICHO Zgłoś #410 Napisano 31 Maja 2015 (edytowane) To powiem Ci wczoraj byłem na szrocie i mierzyłem krzywki aaz i potem kolega pomierzył u siebie i wychodziło że w SDI wydechowe są wyższe średnio o około 0,5mm - - - - - aktualizacja - - - - - Już piszę wymiary. Mierzone suwmiarką elektroniczną i do setnej liczby po przecinku Mój wałek pochodzi z Caddy SDI oznaczenie AEY na wałku wybite 28E 1 Krzywka 47mm jajowata wydech 2 krzywka 46,80mm normalna dolot 3 krzywka 47mm jajowata wydech 4 krzywka 46,70 normalny dolot 5 krzywka 46,70mm normalny dolot 6 krzywka 47mm jajowata wydech 7 krzywka 46,70 normalna dolot 8 krzywka 47,00mm jajowata wydech Po zdjęciach które przesłał kolega banshee wiedziałem już co i jak a że na szrocie były parę aaz to pojechałem zobaczyć I oto wymiary Jeden był w golfie 3 AAZ oznaczenie wałka 28D 1 krzywka 46,70 mm 2 krzywka 46,25 mm 3 krzywka 46,65 mm 4 krzywka 46,25 mm 5 krzywka 46,30 mm 6 krzywka 46,65 mm 7 krzywka 46,20 mm 8 krzywka 46,60 mm Wymiary wałka 28D AAZ z drugiego samochodu Passat B4 1 krzywka 46,80 mm 2 krzywka 46,50 mm 3 krzywka 46,90 mm 4 krzywka 46,30 mm 5 krzywka 46,20 mm 6 krzywka 46,80 mm 7 krzywka 46,30 mm 8 krzywka 46,80 mm Pierwszy wałek był wytarty to wiem ale i tak pomiary robiłem 2 razy. Edytowane 31 Maja 2015 przez KLICHO Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #411 Napisano 31 Maja 2015 W takim razie to ja się myliłem. Myślałem, że wydech aaz jest wyższy od 38e, a okazuje się że nie. Różnica jest pomiędzy ssacym a wydechowym, lecz na samym aaz. Swoich nie mierzylem, tylko opieralem się na info z netu. Teraz już wszystko jasne. Wymiary pewnie przydadzą się innym, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KLICHO Zgłoś #412 Napisano 31 Maja 2015 Jeśli ktoś ma wymiary swoje warto tu umieścić będzie można zrobić ładną baze danych Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
driver187 Zgłoś #413 Napisano 19 Czerwca 2015 Witam. Wczoraj wymienilem walek w moim afn na 38e i od razu tlokorozdzielacz 11mm wlozylem. Troche meczylem sie zeby wogole odpalil silnik, udalo sie dopiero po odpieciu czujnika temperatury cieczy. Jak juz sie rozgrzal to ustawilem dawke paliwa na 3,3mmg ale kat wtrysku jest niestabilny skacze od 46 do 61 stopni, silnik cholernie mocno dymi na niebiesko, przed wymiana zadnego dymka nie puszczal, reakcja na pedal gazu jest z okolo dwusekundowym opoznieniem. Komputer zadnych bledow nie pokazuje oprocz bledu czujnika temperatury, ktory jest odpiety. Po podpieciu czujnika wszystkie wartosci temperatury sa zbilzone +/- dwa stopnie. Jak czujnik jest podpiety to wogole nie zapali silnik. Bede wdzieczny za wszelkie sugestie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek1980 Zgłoś #414 Napisano 19 Czerwca 2015 Witam, po pierwsze dawka 3,3mg/r jest za duża, po drugie sprawdź raz jeszcze rozrząd, napięcie paska, coś ewidentnie jest nie tak. Czasem, kąt wtrysku faluje, ale o 15jednostek, to jednak, chyba trochę za dużo. Jak na odpalonym podłączysz czujnik, jest jakaś poprawa? Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #415 Napisano 20 Czerwca 2015 1. Jaki masz kat wtrysku 2. Jakie napięcie rsw nastawnika pompy 3. 004BS 4. Jaka dawka z podpietym czujnikiem temp. 5. Jakie masz korekcje 6. Czy rozrząd masz na znaki zlozony, czy nie założyłes wałka obroconego o 180st? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
driver187 Zgłoś #416 Napisano 21 Czerwca 2015 (edytowane) Kat wtrysku jest niestabilny w takich wartosciach co napisalem wczesniej, dopiero jak my ustawilem dawke na 8,8mmg to kat sie ustabilizowal na 49-51. Jak juz odpali i zostawi chmure dymu to z odpietym czy podpietym czujnikiem nic sie nie zmienia. Korekcje dokladnie teraz nie pamietam a nie mialem czym spisac ale byly w granicach +/- 2. Co do walka to tez myslalem, ze moze odwrotnie go zalozylem ale zdjaleMgo i zalozylem stary i sprawdzilem w ktora strone skierowane krzywki i byl i jest dobrze zalozony. Reszty parametrow juz nie sprawdzilem z braku czasu bo pozno z pracy wrocilem. Przypomnialo mi sie, ze w BS004 kat skacze z 38 do 255. Edytowane 21 Czerwca 2015 przez driver187 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #417 Napisano 21 Czerwca 2015 To obstawiam, że coś jest nie tak z pompą. Do skaczącej dawki i kąta podejrzane są: - brudny nastawnik - źle złożona pompa - wadliwy tłoczek 11mm - tłoczek przestawiacza kąta wtrysku (można wyeliminować podejrzenie robiąc log dynamiczny 004 i BS004) - małe ciśnienie wstepne w pompie - czujnik iglicy 3 wtrysku - sam elektrozawór przestawiacza kąta wtrysku (w pompie) - źle ustawione napięcie rsw Żeby sprawdzić większość z tych rzeczy musisz mieć z 2h czasu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
driver187 Zgłoś #418 Napisano 21 Czerwca 2015 Nastawnik byl czysty, zero opilkow i innego syfu, tloczek mam od Ciebie to raczej powinien byc dobry. Co do zle zlozonej pompy to jak zmienialem tloczek z glowica to postawilem ja w pionie i wyciagnalem glowice 10mm i zalozylem 11mm nie rozbieralem jej, nawet fali nie ruszalem. Tak czytam po roznych forach i moze to byc N108 walniety, ale to jak narazie moje przypuszczenia. W razie co to mam w garazu druga pompe moze podmienie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek1980 Zgłoś #419 Napisano 21 Czerwca 2015 Witam, gdyby wałek był obrócony o 180stopni, to w ogóle by silnik nie odpalił. Jeśli na dawce 8,8mg/r jest ok. to na takowej na razie bym zostawił. Sam miałem przypadek, że nastawnik po czyszczeniu, a silnik szarpał w przedziale 1200-1600obr/min, po podmianie na inny nie czyszczony, jest wszystko ok. Na razie brak czasu, żeby przejrzeć raz jeszcze, ten już czyszczony nastawnik. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
driver187 Zgłoś #420 Napisano 21 Czerwca 2015 Kat na takiej daece jest w miare stabilny ale i tak ledwo odpala i zostawia chmure dymu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach