Skocz do zawartości
KLICHO

Wałek od SDI do 1.9TDI 1Z

Rekomendowane odpowiedzi

Bo w SDI wydechowe sa o 0,30mm wyższe niż ssące.

 

A nie mierzyłeś całkowitej wielkości krzywek ?

Edytowane przez KLICHO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może są już zużyte. Nie mam więcej danych, ale wysokości krzywek ssących są w aaz takie same jak w tdi czy 38E, jedynie wydech jest wyższy w aaz (38E ma wszystkie wysokości równe tylko inne kształty i kąty).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok już wszystko wiem :) Dzisiaj skoczyłem na szrot i pomierzyłem krzywki wałka AAZ :) I już mam wszystkie dane każdego wałka i ich różnice wielkie dzięki banshee za pomoc :) Jak i AAZ 28D, TDI 1z 28F, SDI AEY 28E

Edytowane przez KLICHO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie jeszcze takie . Czy to prawda że po założeniu wałka SDI można uszkodzić silnik ? Nawet jak wszystko idealnie się ustawi ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma takiej opcji. Wałek 38e jest bardzo bezpieczny i można nawet go korygować względem wału o kilka stopni. Jeśli chodzi o aaz to tu już jest ciaśniej, bo mijanka zaworów jest prawie gdy tłok jest u góry, więc w tym przypadku lepiej nie kombinować i ustawiać na znaki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja i tak zakładam wałek SDI 28E :) Pomierzyłem każde krzywki i wychodziło że krzywki wydechowe ma większe o 0,5mm względem AAZ, tak jak mówiłeś.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Z tego co wychodzi kopia 38E bez wyjścia na pompe Vacum.

 

Dodam pewną ciekawostkę bo może nie każdy wiedział. Okazuje się że był wałek 28E w silnikach 1z z Audi z 93r :) Nawet jest tak w InterCars itp :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem na 38e i aaz , chyba są pomiary tu w temacie. Aaz wg mnie daje lepsza kulturę pracy silnikowi, natomiast 38e daje lepszy dół. auto startuje jak rakieta i turbo wstaje tak szybko, że trzeba dużo mapę n75 zmodyfikować, bo jest overboost już przy 1700rpm dla turbiny ARL.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak na razie będzie to dla turbiny T15 ale z czasam wpadnie GT1549s i pewnie jak mówisz będzie przeładowywać i będzie trzeba już poprawić program.

 

Myślę że dlatego uważasz że daje wyższą kulturę pracy na wałku AAZ bo jak oboje pisaliśmy ma krzywki wydechowe średnio 0,5mm niższe w stosunku do SDI

Edytowane przez KLICHO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Coś źle mnie zrozumiałeś - większe krzywki wydechowe ma AAZ. Ja kupowałem nówkę, a mój 38E nie miał praktycznie zużycia. Kultura pracy była tylko i wyłącznie wynikiem późniejszego otwierania zaworu wydechowego - dlatego też i turbo ciut ospalej wstawało (w porównaniu do 38e).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To powiem Ci wczoraj byłem na szrocie i mierzyłem krzywki aaz i potem kolega pomierzył u siebie i wychodziło że w SDI wydechowe są wyższe średnio o około 0,5mm

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Już piszę wymiary. Mierzone suwmiarką elektroniczną i do setnej liczby po przecinku

 

Mój wałek pochodzi z Caddy SDI oznaczenie AEY na wałku wybite 28E

 

1 Krzywka 47mm jajowata wydech

2 krzywka 46,80mm normalna dolot

3 krzywka 47mm jajowata wydech

4 krzywka 46,70 normalny dolot

5 krzywka 46,70mm normalny dolot

6 krzywka 47mm jajowata wydech

7 krzywka 46,70 normalna dolot

8 krzywka 47,00mm jajowata wydech

 

Po zdjęciach które przesłał kolega banshee wiedziałem już co i jak a że na szrocie były parę aaz to pojechałem zobaczyć

 

I oto wymiary Jeden był w golfie 3 AAZ oznaczenie wałka 28D

 

1 krzywka 46,70 mm

2 krzywka 46,25 mm

3 krzywka 46,65 mm

4 krzywka 46,25 mm

5 krzywka 46,30 mm

6 krzywka 46,65 mm

7 krzywka 46,20 mm

8 krzywka 46,60 mm

 

Wymiary wałka 28D AAZ z drugiego samochodu Passat B4

 

1 krzywka 46,80 mm

2 krzywka 46,50 mm

3 krzywka 46,90 mm

4 krzywka 46,30 mm

5 krzywka 46,20 mm

6 krzywka 46,80 mm

7 krzywka 46,30 mm

8 krzywka 46,80 mm

 

Pierwszy wałek był wytarty to wiem ale i tak pomiary robiłem 2 razy.

Edytowane przez KLICHO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W takim razie to ja się myliłem. Myślałem, że wydech aaz jest wyższy od 38e, a okazuje się że nie. Różnica jest pomiędzy ssacym a wydechowym, lecz na samym aaz. Swoich nie mierzylem, tylko opieralem się na info z netu. Teraz już wszystko jasne. Wymiary pewnie przydadzą się innym,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ktoś ma wymiary swoje warto tu umieścić będzie można zrobić ładną baze danych :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Wczoraj wymienilem walek w moim afn na 38e i od razu tlokorozdzielacz 11mm wlozylem. Troche meczylem sie zeby wogole odpalil silnik, udalo sie dopiero po odpieciu czujnika temperatury cieczy. Jak juz sie rozgrzal to ustawilem dawke paliwa na 3,3mmg ale kat wtrysku jest niestabilny skacze od 46 do 61 stopni, silnik cholernie mocno dymi na niebiesko, przed wymiana zadnego dymka nie puszczal, reakcja na pedal gazu jest z okolo dwusekundowym opoznieniem. Komputer zadnych bledow nie pokazuje oprocz bledu czujnika temperatury, ktory jest odpiety. Po podpieciu czujnika wszystkie wartosci temperatury sa zbilzone +/- dwa stopnie. Jak czujnik jest podpiety to wogole nie zapali silnik. Bede wdzieczny za wszelkie sugestie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, po pierwsze dawka 3,3mg/r jest za duża, po drugie sprawdź raz jeszcze rozrząd, napięcie paska, coś ewidentnie jest nie tak. Czasem, kąt wtrysku faluje, ale o 15jednostek, to jednak, chyba trochę za dużo.

Jak na odpalonym podłączysz czujnik, jest jakaś poprawa?

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. Jaki masz kat wtrysku

2. Jakie napięcie rsw nastawnika pompy

3. 004BS

4. Jaka dawka z podpietym czujnikiem temp.

5. Jakie masz korekcje

6. Czy rozrząd masz na znaki zlozony, czy nie założyłes wałka obroconego o 180st?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kat wtrysku jest niestabilny w takich wartosciach co napisalem wczesniej, dopiero jak my ustawilem dawke na 8,8mmg to kat sie ustabilizowal na 49-51. Jak juz odpali i zostawi chmure dymu to z odpietym czy podpietym czujnikiem nic sie nie zmienia. Korekcje dokladnie teraz nie pamietam a nie mialem czym spisac ale byly w granicach +/- 2. Co do walka to tez myslalem, ze moze odwrotnie go zalozylem ale zdjaleMgo i zalozylem stary i sprawdzilem w ktora strone skierowane krzywki i byl i jest dobrze zalozony. Reszty parametrow juz nie sprawdzilem z braku czasu bo pozno z pracy wrocilem. Przypomnialo mi sie, ze w BS004 kat skacze z 38 do 255.

Edytowane przez driver187

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To obstawiam, że coś jest nie tak z pompą.

Do skaczącej dawki i kąta podejrzane są:

- brudny nastawnik

- źle złożona pompa

- wadliwy tłoczek 11mm

- tłoczek przestawiacza kąta wtrysku (można wyeliminować podejrzenie robiąc log dynamiczny 004 i BS004)

- małe ciśnienie wstepne w pompie

- czujnik iglicy 3 wtrysku

- sam elektrozawór przestawiacza kąta wtrysku (w pompie)

- źle ustawione napięcie rsw

 

Żeby sprawdzić większość z tych rzeczy musisz mieć z 2h czasu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nastawnik byl czysty, zero opilkow i innego syfu, tloczek mam od Ciebie to raczej powinien byc dobry. Co do zle zlozonej pompy to jak zmienialem tloczek z glowica to postawilem ja w pionie i wyciagnalem glowice 10mm i zalozylem 11mm nie rozbieralem jej, nawet fali nie ruszalem. Tak czytam po roznych forach i moze to byc N108 walniety, ale to jak narazie moje przypuszczenia. W razie co to mam w garazu druga pompe moze podmienie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, gdyby wałek był obrócony o 180stopni, to w ogóle by silnik nie odpalił.

Jeśli na dawce 8,8mg/r jest ok. to na takowej na razie bym zostawił.

Sam miałem przypadek, że nastawnik po czyszczeniu, a silnik szarpał w przedziale 1200-1600obr/min, po podmianie na inny nie czyszczony, jest wszystko ok. Na razie brak czasu, żeby przejrzeć raz jeszcze, ten już czyszczony nastawnik.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kat na takiej daece jest w miare stabilny ale i tak ledwo odpala i zostawia chmure dymu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności