Skocz do zawartości
KLICHO

Wałek od SDI do 1.9TDI 1Z

Rekomendowane odpowiedzi

ale spójrz:

No właśnie patrze... Nie mam niestety nigdzie na "podorędziu" takiego wałka żeby "krzywki porównać"... Musi być jakiś lepszy wałek do PDków...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ja napiszę co udało mi się zdziałać ze swoim autem... okazało się, że jedna świeca żarowa jest trafiona... :lol3 , ale w sposób dziwny... grzeje od połowy a nie jej końcówka. Dlatego auto po odpaleniu tak przebierało. Zmieniłem też nastawnik na ten z ahu i auto już nie skacze po obrotach, ale jeszcze podczas jazdy szarpało. Dlatego zmieniłem wtryski na te od 1z i szarpanie przeszło. Problem jest jeszcze taki, że gdy auto zagrzane to kąt zadany nie pokrywa się z aktualnym ( na biegu jałowym )... zadany jest wcześniejszy a aktualny późniejszy. Muszę sprawdzić ciśnienie w pompie bo może być już kiepskie na jałowych.

 

Głowica i tak będzie do ściągnięcia ponieważ... gdy odpalę auto to chodzi równo, ale jak gam gazu to trochę przebiera i jeszcze dymi na niebiesko niespaloną ropą a gdy dogrzewanie świecami puści wtedy lekko kołysze silnikiem.

 

Na wałku z SDI auto prawie nie dymi i to mi się podoba :cool

 

Tutaj log podczas jazdy na pompie 10mm z 1z, wtryski 1z

 

http://vaglog.rtnet.pl/marcinas1983_147093.html

 

EDYTA:

 

zdjąłem głowicę i sprawdziłem czy zawory nie puszczają... 2 wydechowe puszczają od razu po nalaniu w nie benzyny i to te dwa na których kompresja była najgorsza.

Edytowane przez marcinas1983

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurde dziś patrząc na allegro znalazłem wałem niby 038E ale z cena to gość lekko przesadział;/

http://allegro.pl/walek-rozrzadu-38e-vw-skoda-seat-1-9-sdi-i3763285767.html

 

Nie wie ktoś o tańszym? bo 028 nie ma sensu kłaść?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skontaktuj się ze mną . Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kurde dziś patrząc na allegro znalazłem wałem niby 038E ale z cena to gość lekko przesadział;/

http://allegro.pl/walek-rozrzadu-38e...763285767.html

 

Nie wie ktoś o tańszym? bo 028 nie ma sensu kłaść?

028D i tak bedzie lepszy niż ten co masz w aucie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mi walek dal po pomiarach na 4 biegu od 1500 do 4000rpm 0.6 sekundy :kwasny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, tydzien temu do ASV wrzucilem walek 038e (z AQM albo AGP nie pamietam...) , powiazane to bylo z wymiana uszczelki glowicy i przerobka pompy na 11mm wiec nie moge porownac co dal mi sam walek ale roznica jest diabelna. Problem jest inny, otoz przed wlozeniem walka sprawdzalem i ogladalem oba walki z kazdej strony, szczegolnie naped pompy vacum, naaciecie na pletwe w OBU ,jednak nie jest idealnie w osi walka. Dziwna rzecza jest ze po mniej wiecej 20km jazdy zaczelo cos jeczec z okolic glowicy i hamulce zaczely znikac... Turbo takze nie dzialalo...znaczy sie pompa vacum. Chcialbym sie dowiedziec od ktoregos z Was czy na pewno to nie jest wina walka, bo padaczka pompy dziwnie zbiegla sie z jego wymiana. Zakupilem juz nastepna pompe i jutro bede wymienial, ale jesli ma mi znowu wystarczyc na 20km to piernicze ten walek... Acha, dodam zezaczelo jeczec po tym jak na 3cim biegu stracil przyczepnosc i kontrola trakcji wkroczyla do akcji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie się pompa wysrała.Wałek 38E,poza innymi fazami i krzywkami ma wszystko inne,czyli stożek i wycięcie na pompę identyczne,jak wałki 38K,więc to raczej nie wałek,a pompa.

Załóż pompę i w drogę.Czasami tak bywa,jedno się zbiegnie z drugim i tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tez mam taka nadzieje... Sagon wogóle WIIEEELLLKKIIEEE DZIĘKUJĘ za podpowiedzi przy pompie. rezultat przeszedł moje najśmielsze oczekiwania! BRD zaczęła wstawać od 1.7 - 1.8 k obrotów, przyspieszenie i odgłos pracy silnika powodują banana na twarzy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
BRD zaczęła wstawać od 1.7 - 1.8 k obrotów, przyspieszenie i odgłos pracy silnika powodują banana na twarzy.

 

na jakim biegu to odczuwalne? Możesz też napisać, czy BRD było regulowane na sztandze czy nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sagon wogóle WIIEEELLLKKIIEEE DZIĘKUJĘ za podpowiedzi przy pompie.

 

Coś tam namodził,bo nie pamiętam.

Wstawanie turbiny to zasługa turbinki.Na mocniejszych pompach hybrydowe na vc nawet przy 3000 nie dmuchały tego,co powinny już dmuchnąć przy 2500.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wstawanie turbiny to zasługa turbinki.Na mocniejszych pompach hybrydowe na vc

 

:ocochodzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na mocniejszych pompach hybrydowe ... turbiny... na vc ... .

Kolega ma identyczną pompę jak moja,więc chyba lała,pomimo tego hybryda na vc dopiero powyżej 3200 dmuchała swoje,w sofcie i ze sztangą robione cuda.Zmienił na bv43/43a i problem zniknął,jak za dotknięciem czarodziejskiej... .

Jak turbina będzie z dupy,to nawet na 12/290 jej nie obudzisz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmmm....turbo BRD zawitało już dawno w ibi, miałem trochę problemów z jej ustawieniem ponieważ, aby zamontować dmuchawę na kolektor i złożyć głowicę do kupy musiałem zdjąć całą gruchę z podstawką i ...oczywiście nie zaznaczyłem sobie oryginalnego położenia... finalnie cięgno gruszki jest ustawione tak, że gwintu wystaje około 10mm poza dolną nakrętkę kontrującą. Na początku turbo wstawało 2100-2200 obr, obecnie swist , w/g mojego mniemania odglos rozpoczęcia wstawania turbo można usłyszeć od 1400 a przy 1700-1800obr , niezależnie od biegu turbo osiąga normalne ciśnienie ktore pozwala pompie wlać odpowiednią dawke żeby uzyskać moment. Na 1biegu koła nie łapią przyczepności, na 2 od 2500 przy pełnym bucie mieli kołami,na 3biegu od 3000obr robi to samo, zaznaczam ze mam opony zimowe 195. nie ruszałem softu jeszcze( było coś grzebniete przez poprzedniego ownera na 140kM/310Nm) ale na te efekty złożyło się pare spraw i nie mogę określić co dokładnie pomogło. wymiana pompy vacum - na pewno polepszyło wysterowanie turbo, przebudowa pompy na 11 - lepsza wydajność bo szczerze to nie mam pojęcia w jakiej kondycji była stara,wałek sdi - poprawia dół bo jest lepsze przepłukanie. na codzień mam do czynienia z silnikami diesla o wielkości domu jednorodzinnego i mocy par,parunastu tysięcy kW, widziałem niejedno rozwiązanie aby turbo było na podtrzymaniu lub aby nie rozbiegało się i nie doszło do pompażu który potrafi połamać łopatki.

reasumując - to co chciałem osiągnąłem, trochę sam, trochę z pomocą SAGONA. resztę TuneUp w Gdańsku załatwi.

do spotkania na ulicy pzdr

Edytowane przez kubazibizy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wpadł mi w ręce wałek z polo 2000 ASX

głowica z której wyjąłem wałek miała nr 028103374k, a wg etki głowica w ASX ma nr 028103265m

wałek wg etki to 028109101e a na moim wałku jest wybine 028H

 

nr wałka 028H ani też nr głowicy nie wchodzi w etke być może numery się pozmieniały ale tego nie jestem pewny i nie wiem jak to sprawdzić

 

czy ten wałek da coś w moim afn/brd/230/11 ?

Edytowane przez wydra

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wpadł mi w ręce wałek z polo 2000 ASX

głowica z której wyjąłem wałek miała nr 028103374k, a wg etki głowica w ASX ma nr 028103265m

wałek wg etki to 028109101e a na moim wałku jest wybine 028H

 

nr wałka 028H ani też nr głowicy nie wchodzi w etke być może numery się pozmieniały ale tego nie jestem pewny i nie wiem jak to sprawdzić

 

czy ten wałek da coś w moim afn/brd/230/11 ?

 

Miałem tenwałek z sdi 1.7/1.9 28h lecz wolałem ten od tdi.

Edytowane przez zeejay83

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dlaczego ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dlaczego ?

 

Z tego co zauważyłem to turbona tym wałku jakby ciut wcześniej wstawało, na wtryskach od afn ( wtedy takie miałem ) silnik nie kręcił się tak wysoko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wałek był OK tylko program pewnie do korekty ...

a jakie turbo wtedy miałeś ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wałek był OK tylko program pewnie do korekty ...

a jakie turbo wtedy miałeś ?

 

Soft zmieniałem ale lepiej jechał na tym od tdi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności