MucikV Zgłoś #721 Napisano 1 Lutego 2019 U mnie 2.0cbab , 248tys Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KLICHO Zgłoś #722 Napisano 1 Lutego 2019 Ja tam się na to nie patrze dla mnie ważne lub najważniejsze jest objętość sadzy w filtrze U mnie średnio jest 4-10g a druga wartość -2.91g Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #723 Napisano 1 Lutego 2019 (edytowane) no tak wychodzi, że przy przebiegu 250 tys.km jest około 170-190ml 2 minuty temu, KLICHO napisał: Ja tam się na to nie patrze dla mnie ważne lub najważniejsze jest objętość sadzy w filtrze U mnie średnio jest 4-10g a druga wartość -2.91g sadza to jest wypalana jak dochodzi do 24g (soot mass, carbon mass) Edytowane 1 Lutego 2019 przez rosol Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KLICHO Zgłoś #724 Napisano 1 Lutego 2019 To u mnie wypadala się przy 12-15g Ale raz na 3 miesiące sobie robie wymuszana wypalanie podczas jazdy i jest cisza i spokój. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #725 Napisano 1 Lutego 2019 a jaką masz wartość w oil ash i jaki przebieg? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KLICHO Zgłoś #726 Napisano 1 Lutego 2019 Ja ? Nigdy mega na to nie zwracałem uwagi ale 265 tys autentycznego przebiegu a tam była wartość z tego co pamietam 12x ml CFFB Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MucikV Zgłoś #727 Napisano 1 Lutego 2019 45 minut temu, KLICHO napisał: Ja tam się na to nie patrze dla mnie ważne lub najważniejsze jest objętość sadzy w filtrze U mnie średnio jest 4-10g a druga wartość -2.91g A mnie właśnie ilość sadzy nie interesuje , ważniejsza jest ilość popiołu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sylwek1972 Zgłoś #728 Napisano 1 Lutego 2019 6 godzin temu, MucikV napisał: A mnie właśnie ilość sadzy nie interesuje , ważniejsza jest ilość popiołu Masz rację to jest najważniejszy parametr, oznacza zbliżający się koniec DPF, bo popiołu już nie wypalisz, w moim aucie jest przebieg 210 tyś km i zapełnienie na poziomie 150 ml. 7 godzin temu, KLICHO napisał: To u mnie wypadala się przy 12-15g Ale raz na 3 miesiące sobie robie wymuszana wypalanie podczas jazdy i jest cisza i spokój. Jak robisz te wymuszenia, komputerem? Jeśli tak to nie jest za zdrowe dla silnika i nie potrzebne bo system ma sobie sam poradzić, jeżeli sam sobie nie radzi to coś jest nie tak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekmoleda Zgłoś #729 Napisano 1 Lutego 2019 Wymuszenie komputerem? Może to sposób ale rozumiem, że wymuszasz normalne wypalanie a nie nie to serwisowe? Sam nie wiem czy lepiej zgasić silnik na początku wypalania kiedy podjeżdżam do domu czy czekać aż się dokończy? Jak wy robić? Ja zawsze czekałem! (powoli mnie to zaczyna irytować). Najgorzej jak pod robotą mnie spotka wypalanie DPF. Jak wczoraj pochodził 15 min wypalając DPF i dodałem mu gazu na 2,5 tys. piękna chmurę puścił ♻️ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MucikV Zgłoś #730 Napisano 1 Lutego 2019 Może wymusza na zasadzie jazdy ciągłej na wysokich obrotach. Robie tak często (taka mam akurat droge do pracy). Jeśli zawartość sadzy nie kwalifikuje jeszcze do wypalania na postoju itp, to dopala częściowo podczas jazdy i przestaje jak sie zatrzymamy. ~ tak mniej wiecej Godzinę temu, sylwek1972 napisał: Masz rację to jest najważniejszy parametr, oznacza zbliżający się koniec DPF, bo popiołu już nie wypalisz, w moim aucie jest przebieg 210 tyś km i zapełnienie na poziomie 150 ml. 168ml miałem przy 240tyś Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sylwek1972 Zgłoś #731 Napisano 1 Lutego 2019 46 minut temu, marekmoleda napisał: Wymuszenie komputerem? Może to sposób ale rozumiem, że wymuszasz normalne wypalanie a nie nie to serwisowe? Sam nie wiem czy lepiej zgasić silnik na początku wypalania kiedy podjeżdżam do domu czy czekać aż się dokończy? Jak wy robić? Ja zawsze czekałem! (powoli mnie to zaczyna irytować). Najgorzej jak pod robotą mnie spotka wypalanie DPF. Jak wczoraj pochodził 15 min wypalając DPF i dodałem mu gazu na 2,5 tys. piękna chmurę puścił ♻️ I tu jest właśnie pies pogrzebany, bo auto z DPF nie nadaje się do miasta, taka jest prawda. Ja dziennie robię 50km do pracy i z powrotem autostradą ,potem miasto i rzadko mi się zdarzy bym widział wypalanie DPF, praktycznie nie zauważam kiedy się to dzieje. Poprzednio też miałem passata b6 i ta sama sytuacja jak go sprzedawałem to miał 340 tyś km i nie miałem problemów z DPF. 12 minut temu, MucikV napisał: 168ml miałem przy 240tyś Czyli mój przebieg się zgadza? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MucikV Zgłoś #732 Napisano 1 Lutego 2019 To tak nie działa ale wygląda na to ,ze mamy/mieliśmy auto użytkowane w podobnych warunkach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kuebk Zgłoś #733 Napisano 1 Lutego 2019 Najwazniejsze jest to do czego sa czujniki, czyli cisnienie. Nie ma sie co podniecac zapelnieniem bo tam nie ma wagi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekmoleda Zgłoś #734 Napisano 1 Lutego 2019 Ja robię codziennie ok 75 km no i diesel jednak wychodzi taniej na paliwie. Całe szczęście, że Ad Blue nie mam. Jak zacznie sprawiać kłopoty to się dziada wykastruje - i miejmy nadzieję, że przepisów rygorystycznych nie będzie które będą to mierzyły ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sylwek1972 Zgłoś #735 Napisano 1 Lutego 2019 (edytowane) 49 minut temu, kuebk napisał: Nie ma sie co podniecac zapelnieniem bo tam nie ma wagi. Zgadza się, tam nie ma wagi, to komputer sobie wylicza, tylko u jednego zapcha się szybciej, bo układ DPF/EGR nie działa prawidłowo lub auto użytkowane tylko w mieście nie pozwoli dokończyć procedury wypalania , a w drugim przypadku auto będzie sprawować się bezproblemowo do 300 tyś km, bo jeździ głównie w trasie. . 47 minut temu, marekmoleda napisał: Całe szczęście, że Ad Blue nie mam. No w moim sharanie niestety ten system jest, wymieniłem ostatnio zestaw z grzałką 800 zł własnymi rękami, poza tym system adblue jest bezobsługowy (dopóki jakiś czujnik nie nawali hehe). Edytowane 1 Lutego 2019 przez sylwek1972 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekmoleda Zgłoś #736 Napisano 1 Lutego 2019 Sylwek to mówisz, że Ad Blue nie ma co się bać? Chodzi mi po głowie Passat B8 2.0 TDI a tam to już prawie zawsze Ad Blue występuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
turek Zgłoś #737 Napisano 1 Lutego 2019 1 godzinę temu, MucikV napisał: 168ml miałem przy 240tyś U mnie jest teraz 168 ml przy przebiegu 245k Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KLICHO Zgłoś #738 Napisano 2 Lutego 2019 Wymasz podczas jazdy np vcds To akurat nic nie szkodzi silnikowi a dosc dobrze niweluje sadze w filtrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #739 Napisano 2 Lutego 2019 Często na forum można przeczytać "...przyjeżdżam przed dom i wtedy zaczyna się wypalać DPF..." itp. historie, a nie potrzeba wielkich wydatkow, aby być "świadomym" użytkownikiem diesla VW z DPF-em.Polecam VGATE iCAR ODB2 na BT (tańszy i nie sprawia żadnych problemów z połączeniem ) oraz aplikację VAG DPF (ja po testach wersji free kupiłem wersję pro) ze sklepu Googla i praktycznie w ciągu chwili jednym kliknięciem znamy aktualny stan filtra. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czernobyl Zgłoś #740 Napisano 2 Lutego 2019 5 godzin temu, JurekW napisał: Często na forum można przeczytać "...przyjeżdżam przed dom i wtedy zaczyna się wypalać DPF..." itp. historie, a nie potrzeba wielkich wydatkow, aby być "świadomym" użytkownikiem diesla VW z DPF-em.Polecam VGATE iCAR ODB2 na BT (tańszy i nie sprawia żadnych problemów z połączeniem ) oraz aplikację VAG DPF (ja po testach wersji free kupiłem wersję pro) ze sklepu Googla i praktycznie w ciągu chwili jednym kliknięciem znamy aktualny stan filtra. tak uczyniłem kilka tygodni temu - bardzo się przydaje w razie wątpliwości, czy podbite obroty pod blokiem to właśnie wypalanie DPF czy może akurat sterownik stwierdził, że doładujemy szybciej akumulator, bo akurat u mnie podpowiedzi zmiany biegów niezależnie od stanu wypalania DPF zawsze każą zmieniać przy tych samych obrotach. Osobiście trafiłem w jeden z najtańszych OBD/BT z aliexpress - kosztował ~3USD i działa poprawnie z VAG DPF. Mogę się oczywiście podzielić linkiem do aukcji, ale w przypadku tego typu zakupów raczej nie ma pewności, że kolejny zakupiony egzemplarz też zadziała. a jeśli chodzi o główną część tematu - czyli poziom zawalenia filtra, to przy 210k przebiegu miałem wskazania 68g oleju popiołowego i wskazania czujnika G450 na poziomie ~230hPa przy butowaniu, gdzie wg materiałów VW wartość 250=śmierc DPF. Zleciłem czyszczenie filtra - wykonawca poinformował mnie przy odbiorze auta, że filtr autentycznie był bardzo mocno zawalony. Na razie zrobiłem ledwie ~500km po czyszczeniu+downgrade softu+program, więc na opinie na temat skuteczności wypalania DPF w piecu musicie poczekać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach