Skocz do zawartości
aj27

DPF - filtr zatkany popiołem

Rekomendowane odpowiedzi

witam, mój vw cc 2.0 tdi 130kw jest po akcji spalinowej, zrobił ją poprzedni właściciel, w tej chwili ma przebieg 120 tyś- polski salon przebieg 200% oryginalny. problem mam już ponad tydzień tzn każde uruchomienie silnika czy na zimno czy na ciepło wymusza wypalenie DPF, błędów brak, profilaktycznie wymieniłem czujnik różnicy ciśnień, auto na trasie ładnie wypala filtr ale już kolejne uruchomienie silnika i wypalanie znowu aktywne, czujniki temp spalin działają prawidłowo, zawartość popiołu 0.070 gdzie max to 0.175 czyli jest oki, zmierzona masa sadzy ok 5 ale problem który ustaliłem to obliczona masa sadzy tzn przed kazdym uruchomieniem silnika zawsze jest jedna wartość 23.25 tzn nawet po wymianie '' testerem " DPF kasuje do zera ale po włączeniu zapłonu znowu jest ta sama wartośc i oczywiście znowu jest regeneracja. Normalnie robię 10 km w jedną stronę więc po tygodniu jazdy mam połowę zbiornika paliwa, normalnie w oczach spada poziom, także myślę że to jest powodem jego ciągłej regeneracji. Dodam że dwukronie zrobiłem prawie 100 km trasę i po wypaleniu od startu czyli około 15km w dalszej trasie już nie regeneruje go i jedzie normalnie mimo że sadza cały czas wzrasta do tych 23.25 a potem znowu powtórka z rozrywki☹️

myślę o powrocie do wersji bazowej softu sterownika silnika czy mógłby ktoś sprawdzić nr sterownika i wersje softu do silnika porównywalną z moim autem kto jeszcze nie robił tej chorej akcji spalinowej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jaka jest różnica ciśnień na czujniku? Jeśli ponad 20 mbar to tak będzie. Czy wymieniając czujnik różnicy ciśnień zdemontowałeś też przewody idące do niego i je porządnie wyczyściłeś? Jak tego nie zrobiłeś to niewykluczone, że masz jeden zatkany.

A ta akcja soalinowa to złoooo. Poczytaj wątek (pod koniec) o moim B6 to się dowuesz jakie to jaja :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a czy ktoś może potwierdzić ze u mnie powinien być soft 03l906018RG wersja 4679

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
37 minut temu, slawek799 napisał:

a czy ktoś może potwierdzić ze u mnie powinien być soft 03l906018RG wersja 4679

 

Ciężko tak potwierdzić. Nie wiem nawet jaki masz silnik...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja doszlem do 240ml. Przebieg 320tys.

Szwagra 210ml. 303tys km 

Wuja 60ml. 90tys km 

Wioskujac jak ma  330ml. To przebieg 420tys.km dobre myślę 

 

Jestem po przywróceniu starej wersji i jest Oki. Jak dawniej 900 km pomiędzy wypaleniami. 

DSC_0610.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, matek--1 napisał:

 Wioskujac jak ma  330ml. To przebieg 420tys.km dobre myślę 

Niekoniecznie. Dużo miasta, światła itd i masz 200ml po 120 tys.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@matek--1 i 0 ml masz popiołu? :)

Godzinę temu, Albercik napisał:

Niekoniecznie. Dużo miasta, światła itd i masz 200ml po 120 tys.

raczej jest to ciężkie do osiągnięcia.... po 120 tys.km i wielu km po mięście to może być maks 100ml

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, rosol napisał:

0 ml masz popiołu?

Niestety - ciule w ASO zrobili mi dokładnie to samo. Tą wartość wpisuje się z palca i ECU sobie liczy estymowaną wartość. Ja miałem 172ml, a po akcji 23R7 - 0 ml się pojawiło :-/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wakacyjne podróże 1/2 autostrady i taki wynik rekord ?

Dodam że był czyszczony 

DSC_0266.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mojego dpf sam wyprałem. 

Demontaż z auta rozcielem DSC_0669.thumb.JPG.938a7f555c75c8cd1dbeecf5e163855a.JPG

Najpierw wydmuchalem z każdej kratki to taka kupka pyłu się uzbierała. 2doby namoczony płynie do mycia dpf 

Wypłukanie zwykłym ciśnieniem z kranu wąż 3/4 20min płukania ciepłą wodą przykładałem do każdego kwadratu po chwili i kilku krotnie.

Wyniki widać wyżej. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
37 minut temu, matek--1 napisał:

Mojego dpf sam wyprałem

Musiałeś go rozciąć? A potem co - spawanie? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 3.08.2019 o 12:06, matek--1 napisał:

Wakacyjne podróże 1/2 autostrady i taki wynik rekord ?

Szkoda, że na zgaszonym silniku to zrobiłeś, bo ciekaw jestem jaką masz wartość różnicy ciśnień przy takim przebiegu i zapełnieniu sadzą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.07.2019 o 10:31, Albercik napisał:

Tą wartość wpisuje się z palca i ECU sobie liczy estymowaną wartość

Możesz rozwinąć swoją wypowiedź?
Mam znajomych w ASO VW/Audi i oni przy 23R7 nic nie wpisują z palca. Cała aktualizacja idzie online z bazy. Mechanik w ASO tylko zatwierdza kilka rzeczy na monitorze kompa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, Grucha... napisał:

 Mam znajomych w ASO VW/Audi i oni przy 23R7 nic nie wpisują z palca.

Bo nie powinno się. W moim jednak przypadku coś poszło nie tak, jak miało i zaczęli kombinować. W efekcie - w miejscu, gdzie zapełnienie filtra było na poziomie 172ml - pojawiło się 0.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

DSC_0273.thumb.JPG.daeb62f4e945655d8722ab43bb9dcc26.JPG

Na chodzacym silniku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.08.2019 o 13:28, matek--1 napisał:

Na chodzacym silniku

No to jest dobrze - 10mbar/12g to wynik spoko. 1490km i 12g to to już trochę bardziej dziwne, ale jak to w trasie to EGR zamknięty większość czasu i sadzy mało się zebrało :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O ile mi wiadomo to EGR w trasie kieruje spaliny prosto w wydech.... na jalowym czesc trafia do komory spalania... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 godzin temu, rosol napisał:

O ile mi wiadomo to EGR w trasie kieruje spaliny prosto w wydech.... na jalowym czesc trafia do komory spalania... 

Dokładnie. Na jałowym EGR jest otwarty na maksa i dopala spaliny, przez co powstaje więcej sadzy. Wraz ze wzrostem obrotów/obciążenia silnika EGR się stopniowo zamyka. Przy dużych obciążeniach jak jazda 100 km/h na 6. biegu EGR jest całkowicie zamknięty, do silnika trafia czyste powietrze + ropa i dochodzi do niemal całkowitego wypalenia paliwa, dzięki czemu prawie w ogóle nie ma sadzy w wyniku spalania mieszanki. DPF'y to lubią.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dlatego EGR warto wyłączyć i zatkać :) DPF też podziękuje uwierzcie nie miałem/mam EGR wyłączony programowo + zatkany w 3 miejscach i po sprawie DPF wypala się normalnie i co około 1000 km tylko że ja też lekkiej nogi nie mam i lubie przeciagnąć troche bieg czasami. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, Albercik napisał:

Przy dużych obciążeniach jak jazda 100 km/h na 6. biegu EGR jest całkowicie zamknięty

Jeśli komputer wykryje jednostajną jazdę to też otworzy egr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności