slawek799 Zgłoś #821 Napisano 21 Lipca 2019 witam, mój vw cc 2.0 tdi 130kw jest po akcji spalinowej, zrobił ją poprzedni właściciel, w tej chwili ma przebieg 120 tyś- polski salon przebieg 200% oryginalny. problem mam już ponad tydzień tzn każde uruchomienie silnika czy na zimno czy na ciepło wymusza wypalenie DPF, błędów brak, profilaktycznie wymieniłem czujnik różnicy ciśnień, auto na trasie ładnie wypala filtr ale już kolejne uruchomienie silnika i wypalanie znowu aktywne, czujniki temp spalin działają prawidłowo, zawartość popiołu 0.070 gdzie max to 0.175 czyli jest oki, zmierzona masa sadzy ok 5 ale problem który ustaliłem to obliczona masa sadzy tzn przed kazdym uruchomieniem silnika zawsze jest jedna wartość 23.25 tzn nawet po wymianie '' testerem " DPF kasuje do zera ale po włączeniu zapłonu znowu jest ta sama wartośc i oczywiście znowu jest regeneracja. Normalnie robię 10 km w jedną stronę więc po tygodniu jazdy mam połowę zbiornika paliwa, normalnie w oczach spada poziom, także myślę że to jest powodem jego ciągłej regeneracji. Dodam że dwukronie zrobiłem prawie 100 km trasę i po wypaleniu od startu czyli około 15km w dalszej trasie już nie regeneruje go i jedzie normalnie mimo że sadza cały czas wzrasta do tych 23.25 a potem znowu powtórka z rozrywki☹️ myślę o powrocie do wersji bazowej softu sterownika silnika czy mógłby ktoś sprawdzić nr sterownika i wersje softu do silnika porównywalną z moim autem kto jeszcze nie robił tej chorej akcji spalinowej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Albercik Zgłoś #822 Napisano 21 Lipca 2019 A jaka jest różnica ciśnień na czujniku? Jeśli ponad 20 mbar to tak będzie. Czy wymieniając czujnik różnicy ciśnień zdemontowałeś też przewody idące do niego i je porządnie wyczyściłeś? Jak tego nie zrobiłeś to niewykluczone, że masz jeden zatkany. A ta akcja soalinowa to złoooo. Poczytaj wątek (pod koniec) o moim B6 to się dowuesz jakie to jaja Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawek799 Zgłoś #823 Napisano 22 Lipca 2019 a czy ktoś może potwierdzić ze u mnie powinien być soft 03l906018RG wersja 4679 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Albercik Zgłoś #824 Napisano 22 Lipca 2019 37 minut temu, slawek799 napisał: a czy ktoś może potwierdzić ze u mnie powinien być soft 03l906018RG wersja 4679 Ciężko tak potwierdzić. Nie wiem nawet jaki masz silnik... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matek--1 Zgłoś #825 Napisano 24 Lipca 2019 Ja doszlem do 240ml. Przebieg 320tys. Szwagra 210ml. 303tys km Wuja 60ml. 90tys km Wioskujac jak ma 330ml. To przebieg 420tys.km dobre myślę Jestem po przywróceniu starej wersji i jest Oki. Jak dawniej 900 km pomiędzy wypaleniami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Albercik Zgłoś #826 Napisano 24 Lipca 2019 1 godzinę temu, matek--1 napisał: Wioskujac jak ma 330ml. To przebieg 420tys.km dobre myślę Niekoniecznie. Dużo miasta, światła itd i masz 200ml po 120 tys. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #827 Napisano 24 Lipca 2019 @matek--1 i 0 ml masz popiołu? Godzinę temu, Albercik napisał: Niekoniecznie. Dużo miasta, światła itd i masz 200ml po 120 tys. raczej jest to ciężkie do osiągnięcia.... po 120 tys.km i wielu km po mięście to może być maks 100ml Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Albercik Zgłoś #828 Napisano 25 Lipca 2019 15 godzin temu, rosol napisał: 0 ml masz popiołu? Niestety - ciule w ASO zrobili mi dokładnie to samo. Tą wartość wpisuje się z palca i ECU sobie liczy estymowaną wartość. Ja miałem 172ml, a po akcji 23R7 - 0 ml się pojawiło Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matek--1 Zgłoś #829 Napisano 3 Sierpnia 2019 Wakacyjne podróże 1/2 autostrady i taki wynik rekord ? Dodam że był czyszczony Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matek--1 Zgłoś #830 Napisano 5 Sierpnia 2019 Mojego dpf sam wyprałem. Demontaż z auta rozcielem Najpierw wydmuchalem z każdej kratki to taka kupka pyłu się uzbierała. 2doby namoczony płynie do mycia dpf Wypłukanie zwykłym ciśnieniem z kranu wąż 3/4 20min płukania ciepłą wodą przykładałem do każdego kwadratu po chwili i kilku krotnie. Wyniki widać wyżej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #831 Napisano 5 Sierpnia 2019 37 minut temu, matek--1 napisał: Mojego dpf sam wyprałem Musiałeś go rozciąć? A potem co - spawanie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Albercik Zgłoś #832 Napisano 5 Sierpnia 2019 Dnia 3.08.2019 o 12:06, matek--1 napisał: Wakacyjne podróże 1/2 autostrady i taki wynik rekord ? Szkoda, że na zgaszonym silniku to zrobiłeś, bo ciekaw jestem jaką masz wartość różnicy ciśnień przy takim przebiegu i zapełnieniu sadzą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #833 Napisano 7 Sierpnia 2019 Dnia 25.07.2019 o 10:31, Albercik napisał: Tą wartość wpisuje się z palca i ECU sobie liczy estymowaną wartość Możesz rozwinąć swoją wypowiedź? Mam znajomych w ASO VW/Audi i oni przy 23R7 nic nie wpisują z palca. Cała aktualizacja idzie online z bazy. Mechanik w ASO tylko zatwierdza kilka rzeczy na monitorze kompa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Albercik Zgłoś #834 Napisano 8 Sierpnia 2019 15 godzin temu, Grucha... napisał: Mam znajomych w ASO VW/Audi i oni przy 23R7 nic nie wpisują z palca. Bo nie powinno się. W moim jednak przypadku coś poszło nie tak, jak miało i zaczęli kombinować. W efekcie - w miejscu, gdzie zapełnienie filtra było na poziomie 172ml - pojawiło się 0. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matek--1 Zgłoś #835 Napisano 12 Sierpnia 2019 Na chodzacym silniku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Albercik Zgłoś #836 Napisano 14 Sierpnia 2019 Dnia 12.08.2019 o 13:28, matek--1 napisał: Na chodzacym silniku No to jest dobrze - 10mbar/12g to wynik spoko. 1490km i 12g to to już trochę bardziej dziwne, ale jak to w trasie to EGR zamknięty większość czasu i sadzy mało się zebrało Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #837 Napisano 14 Sierpnia 2019 O ile mi wiadomo to EGR w trasie kieruje spaliny prosto w wydech.... na jalowym czesc trafia do komory spalania... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Albercik Zgłoś #838 Napisano 15 Sierpnia 2019 19 godzin temu, rosol napisał: O ile mi wiadomo to EGR w trasie kieruje spaliny prosto w wydech.... na jalowym czesc trafia do komory spalania... Dokładnie. Na jałowym EGR jest otwarty na maksa i dopala spaliny, przez co powstaje więcej sadzy. Wraz ze wzrostem obrotów/obciążenia silnika EGR się stopniowo zamyka. Przy dużych obciążeniach jak jazda 100 km/h na 6. biegu EGR jest całkowicie zamknięty, do silnika trafia czyste powietrze + ropa i dochodzi do niemal całkowitego wypalenia paliwa, dzięki czemu prawie w ogóle nie ma sadzy w wyniku spalania mieszanki. DPF'y to lubią. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KLICHO Zgłoś #839 Napisano 15 Sierpnia 2019 Dlatego EGR warto wyłączyć i zatkać DPF też podziękuje uwierzcie nie miałem/mam EGR wyłączony programowo + zatkany w 3 miejscach i po sprawie DPF wypala się normalnie i co około 1000 km tylko że ja też lekkiej nogi nie mam i lubie przeciagnąć troche bieg czasami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #840 Napisano 15 Sierpnia 2019 11 godzin temu, Albercik napisał: Przy dużych obciążeniach jak jazda 100 km/h na 6. biegu EGR jest całkowicie zamknięty Jeśli komputer wykryje jednostajną jazdę to też otworzy egr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach