Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

 

Koledzy mam do Was pytanie, generalnie chodzi o klimatyzację Passat b5 1997r 1.8T. Mianowicie wczoraj zaobserwowałem, że podczas pracy klimatyzacji wiatrak za nią odpowiedzialny pracuje lekko "bijąc". Po wyłączeniu klimatyzacji i silnika złapałem ten wiatrak i on jest lekko luźny, czuć luz w płaszczyźnie silnik a zderzak, klima chodzi jak złoto, chłodzi idealnie, pracuje cicho, tylko to bicie wiatraka. Wybieram się w te wakacje do Chorwacji i nie chciałbym nieoczekiwanych niespodzianek. Pytanie brzmi czy każdy wiatrak ma delikatny luz, czy żadnego luzu być nie powinno ?

 

Gdyby któryś z Was był bardziej obeznany w tym temacie i jest z Łodzi i istnieje możliwość abyśmy się spotkali i ktoś to zobaczył bardziej fachowym okiem będę wdzięczny.

 

 

Dzięki i pozdrawiam,

 

Kamil

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po uzupełnieniu czynnika wentylator klimy pracuje razem ze sprężarką na II biegu. Nie przełącza między biegami w zależności od "obciążenia" klimy, tylko wyje do momentu przełączenia na tryb ECON czyli wyłączenia kompresora. Czynnika brakowało ok.60 gramów. Błędów z klimy na VAGu - brak. Czujnik temperatury (czteropinowy) OK. Czy to czujnik ciśnienia ? Jak go sprawdzić, czy wymieniać w ciemno ? A może panel ?

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,

 

Mianowicie mam taki problem z climatronikiem w moim b5 3bg!

Klima bardzo słabo chłodzi! Kompresor się włącza ale wiatrak nie! Nawet na krótko! Napięcie na wtyczce do wentyla 6,3 bodajże.

Oprócz tego rurki od klimy przy filtrze kabinowymi (cienka bardzo zimna, grubsza normalna temperatura otoczenia), a rurki przy zaworach oby dwie w temperaturze otoczenia! Jedyny błąd to znany wszystkim 4FA!

Czy ktoś się spotkał już z tym? I może podpowiedzieć gdzie się zabrać? Bo wiatrak do wymiany rozumiem?

 

Dzięki z gory

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tymi wiatrakami na alledrogo to tylko uważać, żeby był do FL'a, a reszta będzie pasować? I czy dużo roboty/czy długo zajmuje wymiana?

 

Bym wkleił linka do aukcji z zapytaniem czy "taki będzie dobry" ale chyba regulamin zabrania.

 

EDIT. Postudiowałem dokładniej ten temat (jak już miałem Waszą diagnozę to mi się tak nie spieszyło) i na wszelki wypadek sprawdzałem też bezpiecznik 40A, jest sprawny. Trochę się dziwię, że bez wiatraka i klima chłodzi dobrze jak jedzie, myślałem, że jednak jeden wadliwy element szybciej "uwali" resztę. A nawet ładnych parę lat nie sprawdzałem poziomu czynnika chłodzącego, jakoś mi nie przyszło nawet do głowy skoro działało. Chyba przy okazji trzeba będzie jakiś przegląd klimy zrobić.

Edytowane przez maciejo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wtrącę się na chwile co do wiatraków po 100 zł z alledrogo. Kiedyś mi padł w A6 to kupiłem tanią nową podróbę i smigał 2 lata (dalej nie wiem bo sprzedałem auto) Teraz w passacie od 2 lat też mam taki sam tani wiatrak i śmiga elegancko (jak kupiłem auto to już widziałem że nie działa) Mimo tego że wiatrak nie działał klima działała. Na postoju tylko był taki myk że było słychać sprężarkę, która co chwile się włączała i wyłączała.

 

(Nie widzę powodów żeby kupować drogie oryginalne wiatraki)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak sprawdzić jakie mam bolce we wtyczce? Bo z tego co widzę na alledrogo sprzedają dwie wersje: -- (gate) i || (valeo)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jak sprawdzić jakie mam bolce we wtyczce? Bo z tego co widzę na alledrogo sprzedają dwie wersje: -- (gate) i || (valeo)

 

Idź po kablu a znajdziesz wtyczkę. U mnie idzie kabelek z wentylatorka po chłodnicą i zaraz koło pompy abs mam masę wtyczek wystarczy tylko wylukać co tam masz albo niech ktoś z forum napiszę jak jest u ciebie z tym samym silnikiem co masz. Bo ja mam starą 110-ke xD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam forumowiczów.

Mam dość nietypowy problem z klimą, działała bez zarzutu 1,5 tyg. temu przeszła serwis dobicie i odgrzybianie. I nagle w poniedziałek ni z tąd ni z owąt przestała działac:/ Kompresor bije rurki za zaworem rozprężnym (czy jakoś tak) zimne jak diabli w obydwie strony tzn. na wejściu bardziej niz na wyjściu ale obie zimne. Wentylator od klimy chodzi. Jak dam na 1 lub 2 bieg nawiewu to coś tam delikatnie leci zimnym ale na wyższych obrotach jakby nie wydala i leci normalne nie zimne, a rurki cały czas zimne. Co mogło się stać? Dzięki i pozdrawiam.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Dodam jeszcze że chodzi oczywiście o climatronic a co do błędów to 025b a obok 02

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam pytanie w moim pasku został wymieniony wentylator klimy na nowy , wentylator ma tylko dwa przewody, przy uruchomieniu klimy ( AUTO-mat ) wentylator startuje pierwszy bieg po 30sek załącza się chyba drugi bieg szumi jak odkurzacz ale chodzi tak i nie zmiesza obrotów czy to może być spowodowane tym że temperatura otoczenia jest 36 stopni i auto chodzi na na jałowym dodam że jak wyłączę ( AUTO-mat ) i załączę ponownie to znowu startuje z niższego biegu i za chwile strzał na maxa , to normalne czy coś nie tak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja mam pytanie w moim pasku został wymieniony wentylator klimy na nowy , wentylator ma tylko dwa przewody, przy uruchomieniu klimy ( AUTO-mat ) wentylator startuje pierwszy bieg po 30sek załącza się chyba drugi bieg szumi jak odkurzacz ale chodzi tak i nie zmiesza obrotów czy to może być spowodowane tym że temperatura otoczenia jest 36 stopni i auto chodzi na na jałowym dodam że jak wyłączę ( AUTO-mat ) i załączę ponownie to znowu startuje z niższego biegu i za chwile strzał na maxa , to normalne czy coś nie tak

 

 

Przy takiej temperaturze to norma zwłaszcza że silnik masz benzynowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja już namierzyłem swoją końcówkę i jest typu GATE. Poczytałem też na forum o wymianie i może nawet sam zrobię do niej podejście. Tak więc dziękuję wszystkim za wsparcie i idę wybierać wentylator na popularnym serwisie aukcyjnym:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy pisali kiedyś że stojąc od przodu auta , to rurka po prawej stronie powinna być zimna , a ta po lewej wręcz gorąca , u mnie ta po prawej zimna jest ale już ta po lewej to ledwo ciepła , efekt taki że w środku szału niema z chłodnym powietrzem . Jakieś sugestie ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koledzy pisali kiedyś że stojąc od przodu auta , to rurka po prawej stronie powinna być zimna , a ta po lewej wręcz gorąca , u mnie ta po prawej zimna jest ale już ta po lewej to ledwo ciepła , efekt taki że w środku szału niema z chłodnym powietrzem . Jakieś sugestie ???

 

Samemu możesz sprawdzić czy wentylator klimy chodzi na 2 biegach, po za tym kiedy był wymieniony osuszacz i na koniec jeśli nie był w tym roku robiony serwis klimy to warto podjechać na sprawdzenie czynnika w układzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mateusz klima była sprawdzana i nabijana w tym roku, fakt ,osuszacz może być do wymiany , a jak sprawdzić ten wentylator?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a jak sprawdzić ten wentylator?

Najprościej włączyć klimę i obserwować, pierwszy bieg wentylatora powinien pracować razem z aktywną klimą, drugi bieg włącza się gdy ma klima więcej roboty np. wychłodzić rozgrzane auto po postoju, przy tym słychać bardzo głośną pracę wentylatora który po chwili powinien wrócić na pierwszy bieg i spokojnie pracować

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
drugi bieg włącza się gdy ma klima więcej roboty np. wychłodzić rozgrzane auto po postoju

A nie czasami, kiedy wzrośnie ciśnienie w układzie do wartości krytycznej? :what

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety ale u mnie jednak jest inna sprawa. Wentylator "na krótko" działa, za to nie ma prądu na wtyczce. Sprawdzałem przekaźnik 267 i "pyka" przy przekręceniu stacyjki. Teraz będę na forum szukał informacji o sprawdzeniu opornicy. Ma ktoś jakieś pomysły co to może być oprócz problemu z przerwanymi kablami między przekaźnikiem a wtyczką? (i ewentualnie czy dużo rozbebeszania, żeby poprowadzić nową wiązkę).

 

EDIT. Może to być wina tego czujnika F18?

 

http://forum.vw-passat.pl/threads/2243-Czujnik-temperatury-cieczy-ch%C5%82odz%C4%85cej?p=544314&viewfull=1#post544314

 

 

EDIT2. A może po prostu muszę klimę nabić? Bo wyczytałem też, że wiatrak nie załącza się gdy jest pusta. Tylko dziwne, że chłodzi podczas jazdy jak powietrze chłodzi chłodnicę.

 

EDIT3. Jak sprawdzić opornicę już wyczytałem, tylko nie jestem przekonany, że ją znajdę.

Edytowane przez maciejo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pomoże ktoś przy poście 1494???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja polecę automat. Trochę drożej ale później łatwiej zdiagnozować ew. usterki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności