Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Układ przy teście szczelności jest OK, ale po ok 6 miesiącach klima ledwo chłodzi i odczynnik gdzieś ucieka.

Chłodnica, sprężarka i przewody do podszybia szczelne. Czy w desce w środku auta są jakieś miejsca gdzie może być bardzo mały wyciek odczynnika ?

 

Dzięki za odpowiedź

 

We wnętrzu masz parownik klimatyzacji i tam też może być wyciek gazu. Niestety żeby się do niego dostać trzeba wyjąć deskę rozdzielczą :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
We wnętrzu masz parownik klimatyzacji i tam też może być wyciek gazu. Niestety żeby się do niego dostać trzeba wyjąć deskę rozdzielczą :(

 

Czyli grubsza zabawa... dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a mój problem, sprawdziłem pasek i wydaje sie być dobrze naciągnięty,ale wczoraj przy temp ponad 30 st na dworze nagle sprężarka zaczęła głośno pracować tzn jakby sie zacierać ale nie zatrzymuje sie tylko strasznie piszczy chyba łożysko :/ miałem już taki przypadek przy poprzednim pasku i spręzarka do wymiany...,dodam że klima chłodzi ok i nie obciąża zbytnio silnika w momencie pisku,który jest tylko do 1500 obr potem nie piszczy....:/ nie wiem czy mogę z tym jezdzić jeszcze jakiś czas??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a mój problem, sprawdziłem pasek i wydaje sie być dobrze naciągnięty,ale wczoraj przy temp ponad 30 st na dworze nagle sprężarka zaczęła głośno pracować tzn jakby sie zacierać ale nie zatrzymuje sie tylko strasznie piszczy chyba łożysko :/ miałem już taki przypadek przy poprzednim pasku i spręzarka do wymiany...,dodam że klima chłodzi ok i nie obciąża zbytnio silnika w momencie pisku,który jest tylko do 1500 obr potem nie piszczy....:/ nie wiem czy mogę z tym jezdzić jeszcze jakiś czas??

 

Lepiej odłączyć sprężarkę na trwałe, zdjąć pasek i diagnozować międzyczasie co jest nie tak, jak sprężarka wysypie się całkiem to cały syf pójdzie w układ klimy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hello !

 

Mam pytanie - w zeszlym tygodniu wymienialem wentylator klimatyzacji (ten co jest obok wentylatora chlodnicy) - poprzedni stał dęba, ruszył tylko jak trzasnalem w silniczek - ale i tak bardzo wolno chodzil i zatrzymywal sie po chwil.

Takze wymienilem na TOPRAN'a - nowy chodzi jak wariat - zdecydowanie szybciej niz wentylator chlodnicy (ale cicho, wiec chyba to jest 1-bieg).

Dzisiaj sprawdzilem i na VAGu mialem blad 4F9 - problem ze szczotkami wentlatora - rozumiem ze blad dotyczyl tego starego wentylatora? :)

NIestety nie wykasowalem bledow zaraz po wymianie wentylatora stad pytanie..

Gdzie nie gdzie napisane jest ze chodzi o wentylator ktory jest za schowkiem - dlatego wole zapytac ktorego wentylatora tyczy ten blad ? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Skoro - jak widać - umiesz pisać - to chyba analogicznie - umiesz też czytać. Masz to napisane w tym temacie - powyżej. Wystarczy przeczytać...

 

Darku to nie mnie problem dotyczy. Odpowiedziałem odnośnie napinacza, gdyż na fotce nr 2 kolega pokazuje napinacz paska PK a opisuje o klimatyzacji. Do nie chodzącego wiatraka także podpowiedziałem koledze co może być przyczyną. U mnie jak narazie klima funkcjonuje poprawnie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wiatrak chłodnicy

http://lmgtfy.com/?q=vag+4f9

 

nie musiales nie do wujka google odsyłać - wystarczyl tekst "Wiatrak chłodnicy"

A zapytalem bo w wielu miejscach była informcja, ze dotyczy to wiatraka (dmuchawy) za schowkiem

 

Zobacz tutaj: http://forum.vw-passat.pl/threads/11781-Climatronic-b%C5%82%C4%85d-4F9?p=123754&viewfull=1#post123754 - nawet ktoś zaznaczyl ze chodzi o uszkodzone szczotki wentylatora dmuchawy - dlatego tez zapytalem

 

EDIT. Pytanie : czy w moim AVF 2001 mam tylko dyszę rozprężną (dławiącą, żółta?) czy także zawór rozprężny ?

Edytowane przez StaryKoniu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam tylko dyszę rozprężną (dławiącą, żółta?)

Tak tylko dysza rozprężna 4B0820177

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki. Jutro zagadam z człowiekiem co robił mi klime. Wydaje mi się że tej dyszy raczej nie wymienił. Klima tylko lekko chłodzi a nie aż mroZi.. Dużo osób pisze ze lewa rurkę mają aż w szronie.. Ja tylko zimna a prawa bardziej niż ciepła..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
@Draganta - a usuwales te bledy?

 

Jak nie masz kabla, to po zrobieniu autodiagnozy, gdy wyswietla sie bledy, przytrzymaj ECON, powinny sie bledy skasowac.

 

Ok ostatnio udało mi sie usunąć błedy ale od tamtej pory nie mogę zrobić nowej autodiagnozy :/

Wkładam kluczyk -&gt; przytrzymuje ECON i recyrkulacje -&gt; przekrecam silnik na pozycje <nie odpalam samochodu> puszczam ECON i recyrkulacje i czekam...straciłem cierpliwość po 10minutach :/ czy taka autodiagnoza nie powinna trwać max 1min?

Czy powinienem odpalić samochód? Podobno kiedy trwa autodiagnoza to sam włącza się nawiew i dmucha przez wszystkie kratki....

 

Mógłby ktoś tak łopatologicznie rozpisać? Albo nagrać film jak powinna wyglądać dobrze wykonana autodiagnoza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na wyłączonym zaplonie trzymaj przez 3sekundy przyciski econ i recyrk. przekręć zaplon i nie puszczaj przyciskow na klimie dopóki nie zacznie się autodiagnoza...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Puszczasz po przekręceniu kluczyka, gdy caly wyświetlacz sie zaświeci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jak sprawdzić w vagu temperature w kratkach. Gdzieś to kiedyś sprawdzałem ale mi uleciało :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Klima przestała chlodzić.Dzis mechanik postawił diagnoze,że uciekł czynnik( nie dawno nabita) i do wymiany skraplacz lub zawór rozprężający.Czy ktoś mógłby przybliżyć mi koszty takiej naprawy(klimatronic 3bg). Może ktoś poleci jakiś wasrsztat z Poznania lub okolic?Dzięki,pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy w przypadku załączenia klimy silnik traci na mocy , znaczy się coś tam traci bo dostaje dodatkowe obciążenie , ale czy dużo? U mnie dostaje takiego muła że strach kogokolwiek wyprzedać , czy może to być objaw padającej sprężarki? Ile w dzisiejszych czasach kosztuje regeneracja tej zimnej bestii...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Regenerowana około 600 zł. Z tym że jeśli zatarła ci się sprężarka i aluminium trafiło dalej w obieg to trzeba wypłukać cały układ i wymienić osuszacz oraz skraplacz (chłodnice klimatyzacji) najlepiej na nowe. Bo podobno skraplacza nie da się idealnie wypłukać.

Edytowane przez PersoN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Klima przestała chlodzić.Dzis mechanik postawił diagnoze,że uciekł czynnik( nie dawno nabita) i do wymiany skraplacz lub zawór rozprężający.Czy ktoś mógłby przybliżyć mi koszty takiej naprawy(klimatronic 3bg). Może ktoś poleci jakiś wasrsztat z Poznania lub okolic?Dzięki,pozdrawiam.

 

Hello,

 

ja robie w Swarzedzu i jestem zadowolony!

W tym roku robilem klime bo nie dzialala - wymienione zostaly 2 weze, osuszacz, wentylator, klima odgrzybiona, etc - za wszystko zaplacilem 1000zl - troche kasy poszlo no ale....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na wyłączonym zaplonie trzymaj przez 3sekundy przyciski econ i recyrk. przekręć zaplon i nie puszczaj przyciskow na klimie dopóki nie zacznie się autodiagnoza...

 

 

Puszczasz po przekręceniu kluczyka, gdy caly wyświetlacz sie zaświeci.

 

No ok ale przekręcam kluczyk na pozycje żeby podświetliły się kontrolki czy odpalam silnik??

No a ile powinna trwać taka autodiagnoza? czy włącza się wentylator w trakcie i nadmuchy?

Ostatnio czekałem po puszczeniu ECON + Recyr chyba z 10min i nic się nie działo cały czas wszystko było podświetlone ale nic wiecej...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to tak:

naciśnij i trzymaj jednocześnie ECON i obieg wewnętrzny

przekręć kluczyk w pozycje zapłonu (podświetlone kontrolki)

patrz na klimatronik - podświetli się ( wszystko sie podświetli co się da na panelu )

puść przyciski

czekaj cierpliwie

jeżeli wszystko wporządku to klimatronik wyświetli 444 02

podczas samodiagnozy odpala sie wentylator elektryczny 1 bieg i nadmuchy

 

prościej juz chyba się nie da:luka

działaj

 

tu masz film:

Edytowane przez Rufus110hp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności