lation Zgłoś #1421 Napisano 7 Czerwca 2015 Układ przy teście szczelności jest OK, ale po ok 6 miesiącach klima ledwo chłodzi i odczynnik gdzieś ucieka.Chłodnica, sprężarka i przewody do podszybia szczelne. Czy w desce w środku auta są jakieś miejsca gdzie może być bardzo mały wyciek odczynnika ? Dzięki za odpowiedź We wnętrzu masz parownik klimatyzacji i tam też może być wyciek gazu. Niestety żeby się do niego dostać trzeba wyjąć deskę rozdzielczą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
seven Zgłoś #1422 Napisano 7 Czerwca 2015 We wnętrzu masz parownik klimatyzacji i tam też może być wyciek gazu. Niestety żeby się do niego dostać trzeba wyjąć deskę rozdzielczą Czyli grubsza zabawa... dzięki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
coffin80 Zgłoś #1423 Napisano 7 Czerwca 2015 a mój problem, sprawdziłem pasek i wydaje sie być dobrze naciągnięty,ale wczoraj przy temp ponad 30 st na dworze nagle sprężarka zaczęła głośno pracować tzn jakby sie zacierać ale nie zatrzymuje sie tylko strasznie piszczy chyba łożysko miałem już taki przypadek przy poprzednim pasku i spręzarka do wymiany...,dodam że klima chłodzi ok i nie obciąża zbytnio silnika w momencie pisku,który jest tylko do 1500 obr potem nie piszczy.... nie wiem czy mogę z tym jezdzić jeszcze jakiś czas?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #1424 Napisano 7 Czerwca 2015 a mój problem, sprawdziłem pasek i wydaje sie być dobrze naciągnięty,ale wczoraj przy temp ponad 30 st na dworze nagle sprężarka zaczęła głośno pracować tzn jakby sie zacierać ale nie zatrzymuje sie tylko strasznie piszczy chyba łożysko miałem już taki przypadek przy poprzednim pasku i spręzarka do wymiany...,dodam że klima chłodzi ok i nie obciąża zbytnio silnika w momencie pisku,który jest tylko do 1500 obr potem nie piszczy.... nie wiem czy mogę z tym jezdzić jeszcze jakiś czas?? Lepiej odłączyć sprężarkę na trwałe, zdjąć pasek i diagnozować międzyczasie co jest nie tak, jak sprężarka wysypie się całkiem to cały syf pójdzie w układ klimy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StaryKoniu Zgłoś #1425 Napisano 8 Czerwca 2015 Hello ! Mam pytanie - w zeszlym tygodniu wymienialem wentylator klimatyzacji (ten co jest obok wentylatora chlodnicy) - poprzedni stał dęba, ruszył tylko jak trzasnalem w silniczek - ale i tak bardzo wolno chodzil i zatrzymywal sie po chwil. Takze wymienilem na TOPRAN'a - nowy chodzi jak wariat - zdecydowanie szybciej niz wentylator chlodnicy (ale cicho, wiec chyba to jest 1-bieg). Dzisiaj sprawdzilem i na VAGu mialem blad 4F9 - problem ze szczotkami wentlatora - rozumiem ze blad dotyczyl tego starego wentylatora? NIestety nie wykasowalem bledow zaraz po wymianie wentylatora stad pytanie.. Gdzie nie gdzie napisane jest ze chodzi o wentylator ktory jest za schowkiem - dlatego wole zapytac ktorego wentylatora tyczy ten blad ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
email78 Zgłoś #1426 Napisano 8 Czerwca 2015 Skoro - jak widać - umiesz pisać - to chyba analogicznie - umiesz też czytać. Masz to napisane w tym temacie - powyżej. Wystarczy przeczytać... Darku to nie mnie problem dotyczy. Odpowiedziałem odnośnie napinacza, gdyż na fotce nr 2 kolega pokazuje napinacz paska PK a opisuje o klimatyzacji. Do nie chodzącego wiatraka także podpowiedziałem koledze co może być przyczyną. U mnie jak narazie klima funkcjonuje poprawnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #1427 Napisano 8 Czerwca 2015 dlatego wole zapytac ktorego wentylatora tyczy ten blad ? Wiatrak chłodnicy http://lmgtfy.com/?q=vag+4f9 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StaryKoniu Zgłoś #1428 Napisano 8 Czerwca 2015 (edytowane) Wiatrak chłodnicyhttp://lmgtfy.com/?q=vag+4f9 nie musiales nie do wujka google odsyłać - wystarczyl tekst "Wiatrak chłodnicy" A zapytalem bo w wielu miejscach była informcja, ze dotyczy to wiatraka (dmuchawy) za schowkiem Zobacz tutaj: http://forum.vw-passat.pl/threads/11781-Climatronic-b%C5%82%C4%85d-4F9?p=123754&viewfull=1#post123754 - nawet ktoś zaznaczyl ze chodzi o uszkodzone szczotki wentylatora dmuchawy - dlatego tez zapytalem EDIT. Pytanie : czy w moim AVF 2001 mam tylko dyszę rozprężną (dławiącą, żółta?) czy także zawór rozprężny ? Edytowane 8 Czerwca 2015 przez StaryKoniu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waski1 Zgłoś #1429 Napisano 8 Czerwca 2015 mam tylko dyszę rozprężną (dławiącą, żółta?) Tak tylko dysza rozprężna 4B0820177 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StaryKoniu Zgłoś #1430 Napisano 8 Czerwca 2015 Ok dzięki. Jutro zagadam z człowiekiem co robił mi klime. Wydaje mi się że tej dyszy raczej nie wymienił. Klima tylko lekko chłodzi a nie aż mroZi.. Dużo osób pisze ze lewa rurkę mają aż w szronie.. Ja tylko zimna a prawa bardziej niż ciepła.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Draganta Zgłoś #1431 Napisano 10 Czerwca 2015 @Draganta - a usuwales te bledy? Jak nie masz kabla, to po zrobieniu autodiagnozy, gdy wyswietla sie bledy, przytrzymaj ECON, powinny sie bledy skasowac. Ok ostatnio udało mi sie usunąć błedy ale od tamtej pory nie mogę zrobić nowej autodiagnozy Wkładam kluczyk przytrzymuje ECON i recyrkulacje przekrecam silnik na pozycje <nie odpalam samochodu> puszczam ECON i recyrkulacje i czekam...straciłem cierpliwość po 10minutach czy taka autodiagnoza nie powinna trwać max 1min? Czy powinienem odpalić samochód? Podobno kiedy trwa autodiagnoza to sam włącza się nawiew i dmucha przez wszystkie kratki.... Mógłby ktoś tak łopatologicznie rozpisać? Albo nagrać film jak powinna wyglądać dobrze wykonana autodiagnoza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
McBoss Zgłoś #1432 Napisano 10 Czerwca 2015 Na wyłączonym zaplonie trzymaj przez 3sekundy przyciski econ i recyrk. przekręć zaplon i nie puszczaj przyciskow na klimie dopóki nie zacznie się autodiagnoza... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #1433 Napisano 11 Czerwca 2015 Puszczasz po przekręceniu kluczyka, gdy caly wyświetlacz sie zaświeci. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
noidemm Zgłoś #1434 Napisano 11 Czerwca 2015 a jak sprawdzić w vagu temperature w kratkach. Gdzieś to kiedyś sprawdzałem ale mi uleciało Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinfock Zgłoś #1435 Napisano 11 Czerwca 2015 Witam. Klima przestała chlodzić.Dzis mechanik postawił diagnoze,że uciekł czynnik( nie dawno nabita) i do wymiany skraplacz lub zawór rozprężający.Czy ktoś mógłby przybliżyć mi koszty takiej naprawy(klimatronic 3bg). Może ktoś poleci jakiś wasrsztat z Poznania lub okolic?Dzięki,pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mario732 Zgłoś #1436 Napisano 11 Czerwca 2015 Czy w przypadku załączenia klimy silnik traci na mocy , znaczy się coś tam traci bo dostaje dodatkowe obciążenie , ale czy dużo? U mnie dostaje takiego muła że strach kogokolwiek wyprzedać , czy może to być objaw padającej sprężarki? Ile w dzisiejszych czasach kosztuje regeneracja tej zimnej bestii... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PersoN Zgłoś #1437 Napisano 11 Czerwca 2015 (edytowane) Regenerowana około 600 zł. Z tym że jeśli zatarła ci się sprężarka i aluminium trafiło dalej w obieg to trzeba wypłukać cały układ i wymienić osuszacz oraz skraplacz (chłodnice klimatyzacji) najlepiej na nowe. Bo podobno skraplacza nie da się idealnie wypłukać. Edytowane 11 Czerwca 2015 przez PersoN Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StaryKoniu Zgłoś #1438 Napisano 11 Czerwca 2015 Witam. Klima przestała chlodzić.Dzis mechanik postawił diagnoze,że uciekł czynnik( nie dawno nabita) i do wymiany skraplacz lub zawór rozprężający.Czy ktoś mógłby przybliżyć mi koszty takiej naprawy(klimatronic 3bg). Może ktoś poleci jakiś wasrsztat z Poznania lub okolic?Dzięki,pozdrawiam. Hello, ja robie w Swarzedzu i jestem zadowolony! W tym roku robilem klime bo nie dzialala - wymienione zostaly 2 weze, osuszacz, wentylator, klima odgrzybiona, etc - za wszystko zaplacilem 1000zl - troche kasy poszlo no ale.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Draganta Zgłoś #1439 Napisano 11 Czerwca 2015 Na wyłączonym zaplonie trzymaj przez 3sekundy przyciski econ i recyrk. przekręć zaplon i nie puszczaj przyciskow na klimie dopóki nie zacznie się autodiagnoza... Puszczasz po przekręceniu kluczyka, gdy caly wyświetlacz sie zaświeci. No ok ale przekręcam kluczyk na pozycje żeby podświetliły się kontrolki czy odpalam silnik?? No a ile powinna trwać taka autodiagnoza? czy włącza się wentylator w trakcie i nadmuchy? Ostatnio czekałem po puszczeniu ECON + Recyr chyba z 10min i nic się nie działo cały czas wszystko było podświetlone ale nic wiecej... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rufus110hp Zgłoś #1440 Napisano 11 Czerwca 2015 (edytowane) to tak: naciśnij i trzymaj jednocześnie ECON i obieg wewnętrzny przekręć kluczyk w pozycje zapłonu (podświetlone kontrolki) patrz na klimatronik - podświetli się ( wszystko sie podświetli co się da na panelu ) puść przyciski czekaj cierpliwie jeżeli wszystko wporządku to klimatronik wyświetli 444 02 podczas samodiagnozy odpala sie wentylator elektryczny 1 bieg i nadmuchy prościej juz chyba się nie da:luka działaj tu masz film: Edytowane 11 Czerwca 2015 przez Rufus110hp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach