Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Ale resztę to chyba uzupełnia maszyna przy nabijaniu czynnika, co?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kompresor z używki. Części mam pod dostatkiem bo nimi handluje. Kompresor sam sciągałem z AWX-a więc nie wiem czy było jeszcze w nim oleju czy nie. Jak narazie klima chodzi i chłodzi bdb ale mam problem jak pisałem wyżej z przekaźnikiem 2 biegu wentylatora: cykającym przekaźnikiem z predkością porównującą do konika polnego tylko troszke wolniej tak jak byście słyszeli iskrzenie i skaczą obroty wentylatora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A na pierwszym wiatrak działa prawidłowo ???

Ja obstawiam szczotki na wiatraku ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A więc tak: Wentylator na pierwszym biegu chodzi idealnie a na drugim biegu jak się załączył pierwszy raz chodzi idealnie, jak wyłączył się i znów po chwili załącza sie 2 bieg wentylatora to dopiero wariuje wentylator tak jak przekaźnik zaczyna cykać jak zwariowany. Ale odłączyłem przy chłodnicy wody czujnik 2 pinowy i podpiąłem na krótko tzn. zworkę i wentylator zakręcił i przestał i dalej nic. Klimę załączyłem i wentylator na pierwszym biegu chodzi. Gazowałem auto ale nie załączył się 2 bieg wentylatora. Patrząc się na rurki klimy co idą do nagrzewnicy cienki przewód przed zaworkiem jest ciepły, za zaworkiem zimny, gruby przewód klimatyzacji wychodzący z nagrzewnicy widzę że się poci dotykam zimny, skraplacz zimny, przewód od sprężarki jeden gorący drugi zimny. Wymieniłem czujnik co jest na chłodnicy klimy 4 pinowy dalej tak samo. Patrze na sprężarkę mokra widać olej z kontrastem ( nie wiem czy czasem zawór bezpieczeństwa nie zadziałał bo najbardziej było mokro koło niego, u góry sprężarka sucha). Patrząc się dalej widzę po ściągnięciu kratki prawego halogena coś rozbryzgane patrze a tu mokro przy łączeniu chłodnicy klimatyzacji z przewodami klimy. Psiknąłem sobie testerem szczelności i widzę że bardzo cieniutko wychodzą bąbelki. Już mam dość te klimy.

 

Aha dzwoniłem do brata bo mi ją nabijał i mówił, że wysokie ciśnienie ok. 8 a niskie 1.5.

Edytowane przez wojtf23

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, podpowiedzcie mi co jest nie tak, jesli chodzi o wentylator klimy, mianowicie on cały czas mi się kręci, nawet jak tylko przekręce zapłon, bez odpalania silnika. Co to może być? czujniczek na dolnym weżu ten niebieski czy coś innego? każdy fachowiec mówi mi co innego, a ja już wariuję. Przeważnie wiatrak kreci się na 1 biegu, ale zdarzało się ze zapieprzał na 2.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przemek sprawdz czujnik temp. plynu bo moze byc uszckodzony i pokazywac glupoty. Wtedy wlacza wiatrak klimy. Odlacz czujnik temp. plynu, ten z tylu glowicy jesli przejdzie to diagnoza jasna.

 

Wojtek, za niskie cisnienie na stronie zimnej/niskiego cisnienia, nie powinno ponizej 2 schodzic. Sprawdz dokladnie przy jakich cisnieniach zaczyna wariowac przekaznik.

 

Dla porownania dzisiaj w skodzie octavi cisnienia mialem 3 na niskim i 8 na wysokim, nowy kompresor, zawor rozprezny i osuszacz. Naprawa po zatartym kompresorze, plukanie, odpowiednie ilosci czynnika i oleju a klima chodzi jak nalezy.

Edytowane przez szymin89

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W passacie czytałem i brat mi mówił że powinno być gdzieś ponad 10-12 o niskim ciśnieniu to mi mówił że jest za mało i że raczej sprężarka na wykończniu. Czyli jedenym słowem przy słabej sprężarce mało prawdopodobne że włączy się drugi bieg wentylatora. po 22 był u mnie gościu od klimatyzacji brał ode mnie wąż klimy do renaulta i też powiedział że wysokie ciśnienie za niskie i tak samo za niskie ciśnienie niskiego ciśnienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie, podpowiedzcie mi co jest nie tak, jesli chodzi o wentylator klimy, mianowicie on cały czas mi się kręci, nawet jak tylko przekręce zapłon, bez odpalania silnika. Co to może być? czujniczek na dolnym weżu ten niebieski czy coś innego? każdy fachowiec mówi mi co innego, a ja już wariuję. Przeważnie wiatrak kreci się na 1 biegu, ale zdarzało się ze zapieprzał na 2.

 

Dobrze piszesz za załączenie tego wiatraka odpowiada czujnik temp. G83, nie ten z tyłu za głowicą ale na dole chłodnicy na wężu , odłącz i sprawdź czy wyłączy wiatrak, ew. jak masz jakiś stary czujnik temp. ten z tyłu głowicy( tyle że sprawny - pokazuje jakąś tam tem. a nie zwarcie) możesz go podpiąć ( wtyczki pasują) bez wkładania w wąż. Przy zakupie nowego patrz na zakres temp. czujnika (są dwa przynajmniej tak były jeszcze w zeszłym roku w IC) on ma zadziałać przy 105* włączyć ma ten wentylator.

Edytowane przez dev14

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a dlaczego czujnik przy chłodnicy jest u mnie 2 pinowy a nie 4 pinowy????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1.Jak szybko załącza się u was 2 bieg wentylatora klimatyzacji na postoju ( 25 stopni na zewnatrz i oczywiście włączonej klimie) i czy daje radę zbić do jedynki ? ( bo u mnie po chwili i jak się już włączy to cały czas daje na 2 biegu)

 

2. Mam uszkodzoną wiskozę, nie zwiększa obrotów po rozgrzaniu. Jaki pęd powietrza wytwarza sprawna wiskoza na biegu jałowym na ciepłym silniku , zbliżony do 1 biegu wiatraka elektrycznego? Czy mógłby ktoś to sprawdzić?

Edytowane przez lejak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem powinieneś się cieszyć bo sprężarka wytwarza ci dobre ciśnienie. A co do wiska to kreci się troszkę wolniej niz klima na i biegu z tego co zaobserwowałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hello

Mam pytanie, klima raz chodzi dobrze wieje chłodem (nie Antarktyda) a czasami ledwo co dmucha chłodem tylko ledwo co letnie. Na VAG jest błąd dmuchawy świeżego powietrza, czy to ma znaczenie? <br />

Zauważyłem tez ze jak auto postoi chwile z włączona klima to dmucha lepiej..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

 

Mam problem z klimą. 2 dni temu gdy wracałem z wakacji w pewnym momencie przestało wiać zimne powietrze z nawiewów. Zatrzymałem się na najbliższym parkingu aby sprawdzić co się stało. Okazało się, że podczas włączania klimy kompresor jak i wiatrak się załączają lecz w samochodzie leci ciepłe powietrze. Myślałem że mało czynnika w układzie więc wczoraj pojechałem nabić klime. Okazało się że w układzie było jeszcze 400 g czynnika. Dobiliśmy na full lecz nadal wieje ciepłym z nawiewów. Wyszło że sprężarka nie wytwarza ciśnienia. Czyżby się okazało że padł kompresor czy może coś innego?

 

Proszę o pomoc.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy wlaczonej klimatyzacji słychać cos jak syczenie albo odglos podobny jak w dolnopluku kiedy zmniejsza sie cisnienie wody bo zawor sie zamyka, czy to moze byc jakis brak czynnika chłodzącego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj samochód stał parę godzin w słońcu ( 30 stopni w cieniu) i od razu po odpaleniu na klimie 2 bieg wentylatora. Też tak macie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przy wlaczonej klimatyzacji słychać cos jak syczenie albo odglos podobny jak w dolnopluku kiedy zmniejsza sie cisnienie wody bo zawor sie zamyka, czy to moze byc jakis brak czynnika chłodzącego?

I tak powinno być ze syczy

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Dzisiaj samochód stał parę godzin w słońcu ( 30 stopni w cieniu) i od razu po odpaleniu na klimie 2 bieg wentylatora. Też tak macie?

 

moj niestety stał od 2 dni na słońcu, po odpaleniu po chwili włączyłęm klime - chodziłą na 1-wszym biegu - niestety dosc długo czekalem zanim zaczęłą chłodzić - dmuchala jedynie troche chlodniejszym powietrzem niz z normalnego wentylatora - why ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I tak powinno być ze syczy

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

u mnie podczas pracy chyba nie syczy dopiero jak wyłącze

 

 

 

moj niestety stał od 2 dni na słońcu, po odpaleniu po chwili włączyłęm klime - chodziłą na 1-wszym biegu - niestety dosc długo czekalem zanim zaczęłą chłodzić - dmuchala jedynie troche chlodniejszym powietrzem niz z normalnego wentylatora - why ?

 

kiedy dobijałeś? bo u mnie przed napełnieniem też kiepsko chłodziło i startował z 1. Teraz chłodzi po chwili ale cisnienie takie ze od razu drugi bieg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja mam inne pytanie, macie namiary na jakiś dobry środek na odgrzybianie? U taty w aucie średnio co dwa miesiące trzeba stosować różne środki bo śmierdzi z nawiewów niemiłosiernie :/ macie jakiś pomysł?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kolego ;) zakupie i sprawdzimy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Klima była robiona 2 miesiące temu, niespelna miesiac temu był uzupełniany czynnik (uciekał gdzieś na sprezarce).

Obawiam sie ze znowu jest cos nie halo - niemniej syczy podczas prawdy - a to chyba dobrze ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności