Danek75 Zgłoś #1621 Napisano 2 Sierpnia 2015 Niezależnie od rodzaju błędu - będzie migać. I wcale nie musi to być 318. Poza tym 318 to również komunikat, że ciśnienie było za duże i zadziałał zawór bezpieczeństwa. Tak się z reguły dzieje świeżo po nabiciu klimy przez jakis czas. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yogicc Zgłoś #1622 Napisano 2 Sierpnia 2015 Jak zdemontować opornice? Mam problem z niewłączającym się wiatrakiem, ewentualnie jak ją sprawdzić bez zdejmowania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Luzer Zgłoś #1623 Napisano 3 Sierpnia 2015 Panowie mam problem z klimatyzacją . Problem dotyczy piszczenia po włączeniu jej. Jak włącze klimatyzację (Climatronic) to słychać jak piszczy, pasek wygląda w miare ok. Co może to być również? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sensor Zgłoś #1624 Napisano 3 Sierpnia 2015 Moze napinacz paska klimy lub kompresor ma opory (zaciera się) i pasek się ślizga. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
know Zgłoś #1625 Napisano 4 Sierpnia 2015 Witam:bry2 Jestem nowy na forum. Klimatyzacja jest nabita i szczelna. Podczas napełniania odzyskano prawie 500g czynnika z 650g, które się tam powinny znajdować. Bezpieczniki wyglądają na nie uszkodzone. Mam następujący problem z klimatyzacją manualną. Jak włączam klimatyzację to nie leci zimne powietrze. Wiatrak na chłodnicy się kręci ale nie załącza się elektromagnes na sprężarce. Posiłkując się wiedzą zgromadzoną w tym wątku podpiąłem kompresor na "krótko" (kabel z "+" akumulatora) do wtyczki z kompresora znajdującej się pod wiatrakiem (zielona) i kompresor zadziałał. Następnym krokiem było pójście dalej trzymając się koloru i grubości kabla, który wchodzi do wtyczki pod wiatrakiem, trafiłem do takiej samej wtyczki przy zbiorniczku wspomagania. W tym miejscu również powtórzyłem operację podpięcia na "krótko" i sprężarka zadziałała. Następnie przeniosłem swoje poszukiwania na panel przekaźników a dokładniej do przekaźnika 384 (8D0 919 578). W tym przekaźniku znajduje się 6 pinów (nie wiem czy można to zmostkować). Po wyjęciu przekaźnika i po wyjęciu jego wtyczki na odwrocie znajduje się ten sam kabel (żółto zielony tej samej grubości), który trafia do sprężarki w związku z tym do tego kabla również zastosowałem opcję podpięcia na "krótko" i sprężarka zadziałała (zaznaczam, że przekaźnik był wypięty). Zatem moja diagnoza padła na uszkodzony przekaźnik. Wybrałem się na szroty i sprawdziłem 6 innych przekaźników i niestety z żadnym z nich klimatyzacja nie chłodzi. Chciałem kupić nowy ale w 8 sklepach w których byłem nie są w stanie mi go ściągnąć. Temat ten wałkuję już od tygodnia i skończyły mi się pomysły:sciana Co jeszcze mogę zrobić aby klimatyzacja mi chłodziła? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
korass Zgłoś #1626 Napisano 4 Sierpnia 2015 W zderzaku sciagnij lewa dolna kratke plastikowa i sprawdź czy na sprężarce są wszystkie wtyczki dobrze podłączone. U mnie nie były i tez kompresor sam nie startował. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #1627 Napisano 4 Sierpnia 2015 W zderzaku sciagnij lewa dolna kratke plastikowa i sprawdź czy na sprężarce są wszystkie wtyczki dobrze podłączone. U mnie nie były i tez kompresor sam nie startował. Kolega Krystian napisał przecież : podpiąłem kompresor na "krótko" (kabel z "+" akumulatora) do wtyczki z kompresora znajdującej się pod wiatrakiem (zielona) i kompresor zadziałał. Następnym krokiem było pójście dalej trzymając się koloru i grubości kabla, który wchodzi do wtyczki pod wiatrakiem, trafiłem do takiej samej wtyczki przy zbiorniczku wspomagania. W tym miejscu również powtórzyłem operację podpięcia na "krótko" i sprężarka zadziałała. Następnie przeniosłem swoje poszukiwania na panel przekaźników a dokładniej do przekaźnika 384 (8D0 919 578). Po wyjęciu przekaźnika i po wyjęciu jego wtyczki na odwrocie znajduje się ten sam kabel (żółto zielony tej samej grubości), który trafia do sprężarki w związku z tym do tego kabla również zastosowałem opcję podpięcia na "krótko" i sprężarka zadziałała Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
korass Zgłoś #1628 Napisano 4 Sierpnia 2015 U mnie było to samo. Na krotko startował, a okazalo sie ze jedna wtyczka nie byla podlaczona i sam nie startował. Po podlaczeniu bylo juz ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
know Zgłoś #1629 Napisano 4 Sierpnia 2015 Serdecznie dziękuję za odpowiedź Tomaszu i Michale. Sposób podany przez Michała rozwiązał mój problem. :ok W zderzaku sciagnij lewa dolna kratke plastikowa i sprawdź czy na sprężarce są wszystkie wtyczki dobrze podłączone. U mnie nie były i tez kompresor sam nie startował. Cztero-pinowa wtyczka (z kablami w kolorach: biało-brązowy; brązowy; czerwono-zielony; czarno-brązowy) oznaczona naklejką 8D1.971.725.C nie była wpięta do czujnika klimatyzacji (8D0 959 482 B). Jednak nie jest on wpięty do bezpośrednio kompresora a raczej do grubej rurki chłodnicy klimatyzacji. (jeżeli się mylę to mnie poprawcie) Sądziłem, że skoro nie mam climatronika to takiego czujnika u mnie nie będzie. :hmm PS. W poprzedniej mojej wypowiedzi używając sformowania "na krótko" chodziło o podpięcie wymienionych elementów bezpośrednio do zacisku "+" w akumulatorze, nie chodziło o określenie czasu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PersoN Zgłoś #1630 Napisano 5 Sierpnia 2015 (edytowane) Witam wyciągnąłem dziś kompresor z racji, że mechanik powiedział że jest zatarty! W środku widać zielony olej (nie wiem czy przy zatartym kompresorze powinien być siwy). Łożysko koła pasowego do wymiany. Film i zdjęcia poglądowe. Jak sprawdzić czy sprężarka jest zatarta ?? Dysza dławiąca cała usyfiona.https://www.youtube.com/watch?v=uUVkDwf3lBE Edytowane 5 Sierpnia 2015 przez PersoN Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzysio2707 Zgłoś #1631 Napisano 5 Sierpnia 2015 Witam, zatarła mi się sprężarka klimatyzacji, proszę o podanie nr kat ewentualnie linków ofert, jakiej mam szukać bo ja mam 2 nr i nie jestem pewny 8D0260808 i 8D0260805 Passat B5 97r 1.9 110km AFN, wężyki są skręcane na śruby a nie wkładane Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PersoN Zgłoś #1632 Napisano 5 Sierpnia 2015 U mnie w AFN-nie jest 8D0 260 805D Zexel DCW-17D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pietrek_g Zgłoś #1633 Napisano 5 Sierpnia 2015 Wszystko zależy czy masz kompresor Denso czy Zexel. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
masterunio Zgłoś #1634 Napisano 5 Sierpnia 2015 Związku z tym że wymieniałem rozrząd to przy okazji postanowiłem reanimować klimę(jak kupiłem paska to nie działała). Na sprawdzeniu szczelności wyszło że przetarte są oba dolne przewody jeden od chłodnicy a drugi od kompresora. Przy okazji wymiany obu węży zamontowałem nową chłodnicę oraz osuszacz. Dodatkowo miałem zamiar wymienić dyszę rozprężną i ku mojemu zdziwieniu pod maską ukazał się taki widok: Gdzie jest dysza rozprężna?? Widać że ktoś nieźle kombinował przy tych przewodach. Według ETKI dysza powinna być przed pierwszym zaworem do nabijania na łączeniu przewodów. Nie zrażony podjechałem do warsztatu i sprawdziliśmy szczelność azotem(ok) a potem nabito mi czynnik. Gościu który mi to robił po nabiciu powiedział że różnica ciśnień na obu przewodach jest za mała. Nie znam się na tym ale dedukując czy jest tak że czynnik idzie bezpośrednio z kompresora małym ciśnieniem przez dyszę rozprężną - ciśnienie wzrasta -- parownik -- skraplacz w celu zmniejszenia ciśnienia? Druga rzecz że po włączeniu kompresora nie włącza się wentylator klimy(jutro na spokojnie sprawdzę przekaźnik i na krótko czy działa). Na postoju klima bardzo słabo chłodzi, podczas jazdy jest dużo dużo lepiej ale to jeszcze nie jest to co być powinno. Gdzie szukać rozwiązania i co jest przyczyną problemu? e: samochód to przerobiony angol. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pietrek_g Zgłoś #1635 Napisano 5 Sierpnia 2015 To jest dysza dławiąca. W niektórych jest zawór rozpreżny. - - - - - aktualizacja - - - - - I jest ona umieszczona w przewodzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
masterunio Zgłoś #1636 Napisano 5 Sierpnia 2015 Nie ma możliwości rozkręcenia tego przewodu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lisekexeter Zgłoś #1637 Napisano 5 Sierpnia 2015 moze jakis magik angielskie przewody po spawal bo sieczka tam jest jak sie patrzy heheh,ja mam angola co sam przerabialem i klima smiga jak ta lala,mi sie zdaje czy ten grubszy przy nasadzie jakas poxilina zaalepiony czy co? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
masterunio Zgłoś #1638 Napisano 5 Sierpnia 2015 Tak wygląda na jakiś poxi podobny klej. Byłem w szoku że czynnik nie ucieka tamtędy. Możliwe jest że w ogóle klima będzie działać bez dyszy dławiącej? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lisekexeter Zgłoś #1639 Napisano 6 Sierpnia 2015 raczej nie bedzie bo ona ma chyba spore znaczenie w ukladzie,mam gdzies przewody angielskie z ta dysza moge dac ci za darmo moze cos wymyslisz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
masterunio Zgłoś #1640 Napisano 6 Sierpnia 2015 Dzięki za propozycję ale kupię ten przewód od europejskiej wersji bo nie cierpię takiego druciarstwa. Dzisiaj zrobiłem koło 100km samochodem i spokojnie podczas jazdy ustawiona na 22stopnie chłodzi kabinę do komfortowej temperatury, gorzej jest jak się zatrzymam. Reanimowałem wentylator klimy(koniec szczotek) ,obroty ma bardzo niskie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach