Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Niezależnie od rodzaju błędu - będzie migać. I wcale nie musi to być 318. Poza tym 318 to również komunikat, że ciśnienie było za duże i zadziałał zawór bezpieczeństwa. Tak się z reguły dzieje świeżo po nabiciu klimy przez jakis czas.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak zdemontować opornice? Mam problem z niewłączającym się wiatrakiem, ewentualnie jak ją sprawdzić bez zdejmowania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam problem z klimatyzacją . Problem dotyczy piszczenia po włączeniu jej. Jak włącze klimatyzację (Climatronic) to słychać jak piszczy, pasek wygląda w miare ok. Co może to być również?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moze napinacz paska klimy lub kompresor ma opory (zaciera się) i pasek się ślizga.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam:bry2

 

Jestem nowy na forum.

 

Klimatyzacja jest nabita i szczelna. Podczas napełniania odzyskano prawie 500g czynnika z 650g, które się tam powinny znajdować.

Bezpieczniki wyglądają na nie uszkodzone.

 

Mam następujący problem z klimatyzacją manualną.

Jak włączam klimatyzację to nie leci zimne powietrze.

 

Wiatrak na chłodnicy się kręci ale nie załącza się elektromagnes na sprężarce.

Posiłkując się wiedzą zgromadzoną w tym wątku podpiąłem kompresor na "krótko" (kabel z "+" akumulatora) do wtyczki z kompresora znajdującej się pod wiatrakiem (zielona) i kompresor zadziałał.

Następnym krokiem było pójście dalej trzymając się koloru i grubości kabla, który wchodzi do wtyczki pod wiatrakiem, trafiłem do takiej samej wtyczki przy zbiorniczku wspomagania. W tym miejscu również powtórzyłem operację podpięcia na "krótko" i sprężarka zadziałała.

Następnie przeniosłem swoje poszukiwania na panel przekaźników a dokładniej do przekaźnika 384 (8D0 919 578). W tym przekaźniku znajduje się 6 pinów (nie wiem czy można to zmostkować). Po wyjęciu przekaźnika i po wyjęciu jego wtyczki na odwrocie znajduje się ten sam kabel (żółto zielony tej samej grubości), który trafia do sprężarki w związku z tym do tego kabla również zastosowałem opcję podpięcia na "krótko" i sprężarka zadziałała (zaznaczam, że przekaźnik był wypięty).

Zatem moja diagnoza padła na uszkodzony przekaźnik. Wybrałem się na szroty i sprawdziłem 6 innych przekaźników i niestety z żadnym z nich klimatyzacja nie chłodzi.

Chciałem kupić nowy ale w 8 sklepach w których byłem nie są w stanie mi go ściągnąć.

Temat ten wałkuję już od tygodnia i skończyły mi się pomysły:sciana

Co jeszcze mogę zrobić aby klimatyzacja mi chłodziła?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W zderzaku sciagnij lewa dolna kratke plastikowa i sprawdź czy na sprężarce są wszystkie wtyczki dobrze podłączone.

U mnie nie były i tez kompresor sam nie startował.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W zderzaku sciagnij lewa dolna kratke plastikowa i sprawdź czy na sprężarce są wszystkie wtyczki dobrze podłączone.

U mnie nie były i tez kompresor sam nie startował.

Kolega Krystian napisał przecież :

 

podpiąłem kompresor na "krótko" (kabel z "+" akumulatora) do wtyczki z kompresora znajdującej się pod wiatrakiem (zielona) i kompresor zadziałał.
Następnym krokiem było pójście dalej trzymając się koloru i grubości kabla, który wchodzi do wtyczki pod wiatrakiem, trafiłem do takiej samej wtyczki przy zbiorniczku wspomagania. W tym miejscu również powtórzyłem operację podpięcia na "krótko" i sprężarka zadziałała.
Następnie przeniosłem swoje poszukiwania na panel przekaźników a dokładniej do przekaźnika 384 (8D0 919 578). Po wyjęciu przekaźnika i po wyjęciu jego wtyczki na odwrocie znajduje się ten sam kabel (żółto zielony tej samej grubości), który trafia do sprężarki w związku z tym do tego kabla również zastosowałem opcję podpięcia na "krótko" i sprężarka zadziałała

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie było to samo. Na krotko startował, a okazalo sie ze jedna wtyczka nie byla podlaczona i sam nie startował. Po podlaczeniu bylo juz ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Serdecznie dziękuję za odpowiedź Tomaszu i Michale.

 

Sposób podany przez Michała rozwiązał mój problem. :ok

 

W zderzaku sciagnij lewa dolna kratke plastikowa i sprawdź czy na sprężarce są wszystkie wtyczki dobrze podłączone.

U mnie nie były i tez kompresor sam nie startował.

 

Cztero-pinowa wtyczka (z kablami w kolorach: biało-brązowy; brązowy; czerwono-zielony; czarno-brązowy) oznaczona naklejką 8D1.971.725.C nie była wpięta do czujnika klimatyzacji (8D0 959 482 B).

Jednak nie jest on wpięty do bezpośrednio kompresora a raczej do grubej rurki chłodnicy klimatyzacji. (jeżeli się mylę to mnie poprawcie)

 

Sądziłem, że skoro nie mam climatronika to takiego czujnika u mnie nie będzie. :hmm

 

PS. W poprzedniej mojej wypowiedzi używając sformowania "na krótko" chodziło o podpięcie wymienionych elementów bezpośrednio do zacisku "+" w akumulatorze, nie chodziło o określenie czasu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

wyciągnąłem dziś kompresor z racji, że mechanik powiedział że jest zatarty! W środku widać zielony olej (nie wiem czy przy zatartym kompresorze powinien być siwy). Łożysko koła pasowego do wymiany. Film i zdjęcia poglądowe. Jak sprawdzić czy sprężarka jest zatarta ??

 

Dysza dławiąca cała usyfiona.https://www.youtube.com/watch?v=uUVkDwf3lBE

 

269411e4044118a1m.jpg

 

4184abb8e958d0cam.jpg

Edytowane przez PersoN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, zatarła mi się sprężarka klimatyzacji, proszę o podanie nr kat ewentualnie linków ofert, jakiej mam szukać bo ja mam 2 nr i nie jestem pewny

8D0260808 i 8D0260805

Passat B5 97r 1.9 110km AFN, wężyki są skręcane na śruby a nie wkładane

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie w AFN-nie jest 8D0 260 805D Zexel DCW-17D

 

cdca83544c2025aem.jpg

e488db72d574b9cfm.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy czy masz kompresor Denso czy Zexel.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Związku z tym że wymieniałem rozrząd to przy okazji postanowiłem reanimować klimę(jak kupiłem paska to nie działała).

Na sprawdzeniu szczelności wyszło że przetarte są oba dolne przewody jeden od chłodnicy a drugi od kompresora.

Przy okazji wymiany obu węży zamontowałem nową chłodnicę oraz osuszacz. Dodatkowo miałem zamiar wymienić dyszę rozprężną i ku mojemu zdziwieniu pod maską ukazał się taki widok:

rurki.jpg

Gdzie jest dysza rozprężna?? Widać że ktoś nieźle kombinował przy tych przewodach. Według ETKI dysza powinna być przed pierwszym zaworem do nabijania na łączeniu przewodów.

Nie zrażony podjechałem do warsztatu i sprawdziliśmy szczelność azotem(ok) a potem nabito mi czynnik.

Gościu który mi to robił po nabiciu powiedział że różnica ciśnień na obu przewodach jest za mała. Nie znam się na tym ale dedukując czy jest tak że czynnik idzie bezpośrednio z kompresora małym ciśnieniem przez dyszę rozprężną --> ciśnienie wzrasta ---> parownik ---> skraplacz w celu zmniejszenia ciśnienia?

Druga rzecz że po włączeniu kompresora nie włącza się wentylator klimy(jutro na spokojnie sprawdzę przekaźnik i na krótko czy działa).

Na postoju klima bardzo słabo chłodzi, podczas jazdy jest dużo dużo lepiej ale to jeszcze nie jest to co być powinno.

 

Gdzie szukać rozwiązania i co jest przyczyną problemu?

e: samochód to przerobiony angol.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest dysza dławiąca. W niektórych jest zawór rozpreżny.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

I jest ona umieszczona w przewodzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma możliwości rozkręcenia tego przewodu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moze jakis magik angielskie przewody po spawal bo sieczka tam jest jak sie patrzy heheh,ja mam angola co sam przerabialem i klima smiga jak ta lala,mi sie zdaje czy ten grubszy przy nasadzie jakas poxilina zaalepiony czy co?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak wygląda na jakiś poxi podobny klej. Byłem w szoku że czynnik nie ucieka tamtędy.

Możliwe jest że w ogóle klima będzie działać bez dyszy dławiącej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

raczej nie bedzie bo ona ma chyba spore znaczenie w ukladzie,mam gdzies przewody angielskie z ta dysza moge dac ci za darmo moze cos wymyslisz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za propozycję ale kupię ten przewód od europejskiej wersji bo nie cierpię takiego druciarstwa.

Dzisiaj zrobiłem koło 100km samochodem i spokojnie podczas jazdy ustawiona na 22stopnie chłodzi kabinę do komfortowej temperatury, gorzej jest jak się zatrzymam. Reanimowałem wentylator klimy(koniec szczotek) ,obroty ma bardzo niskie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności