wozny83 Zgłoś #61 Napisano 14 Października 2014 Witam. Ja również dzisiaj zabrałem się za czyszczenie EGR-a i przepustnicy. Passat ma przebieg 188 tyś. Nigdy EGR nie był czyszczony a wyglądał tak ja zamieszczonych poniżej zdjęciach:[ATTACH=CONFIG]123798[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]123800[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]123801[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]123807[/ATTACH] Po czyszczeniu dużo lepiej: [ATTACH=CONFIG]123802[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]123803[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]123804[/ATTACH] Dla ułatwienia pracy polecam wszystkim w/g mnie znakomity środek do mycia za pomocą , którego umyte elementy wyglądają jak na powyższych zdjęciach oraz torx jak na poniższym zdjęciu przy pomocy, którego odkręcenie EGR-a nie stanowi żadnego problemu. [ATTACH=CONFIG]123805[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]123806[/ATTACH] Zmieniałeś może oringa przy nim ? Pamiętasz jaki tam jest rozmiar ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mgboczna Zgłoś #62 Napisano 15 Października 2014 Zmieniałeś może oringa przy nim ? nic nie zmieniałem - tylko czyszczenie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #63 Napisano 15 Października 2014 Oring i podkładki, które łączą rurki warto wymienić ponieważ kosztują grosze w ASO. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wozny83 Zgłoś #64 Napisano 16 Października 2014 Oring i podkładki, które łączą rurki warto wymienić ponieważ kosztują grosze w ASO. Grosze to one kosztują u mnie bo z wielu aso przyjeżdżają je kupować a potem klient słyszy że uszczelka wychodzi po 15 zł :lol2 Ale tak poważnie jak by ktoś wiedział jaki rozmiar mają oringi tam to będę wdzięczny. Pamiętamy przy oringu podajemy fi. środka i grubość Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek.wwl Zgłoś #65 Napisano 19 Października 2014 Witam panowie mój problem polega na tym że auto przy stałych obrotach 2200 - 2400 obr potrafi się dusić. Dzieje się tak tylko przy jeżdzie ze stałą prędkością obrotową. Przepustnica i egr czyszczone nic nie pomogło, co jeszcze może być przyczyną takiego zachowania?? Auto Passat b6 2.0 140km silnik BKP Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mation Zgłoś #66 Napisano 18 Czerwca 2015 Witam Też mam B6 z BKP 140KM oraz problem z okresowym zamulaniem auta... dzisiaj wyczyścili mi EGR ale powiedzieli, ze wcale nie był zawalony i problem może powrócić wkrótce... Być może to jakaś elektronika? Wiecie gdzie jej szukać? Drugie, może naiwne pytanie: czy jak gdzieś w trasie zacznie mi zamulać, to mogę odłączyć jakąś kostkę i spokojnie dojechać do domu bez szkody dla auta? gdzie jest ta kostka? Wcześniej inny elektryk doradził montaż nowego EGR za 1 tys PLN Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szewos Zgłoś #67 Napisano 18 Czerwca 2015 (edytowane) U mnie egr był dobry a uszkodzila się wiązka która nim steruje. U mnie bylo to przy skrzyni. Ja z odpietym egrem jeździłem z pół roku albo lepiej. Wtyczkę masz przy egr. Edytowane 18 Czerwca 2015 przez szewos Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
razal Zgłoś #68 Napisano 22 Czerwca 2015 Oring i podkładki, które łączą rurki warto wymienić ponieważ kosztują grosze w ASO. Ostatnio czyściłem EGR'a i przepustnicę w CBAB i uszczelki należy wymienić na nowe. Uszczelka między kolektor-egr + uszczelka między egr-przepustnica + uszczelka między egr-rurka spalin. Komplet trzech uszczelek w ASO 109zł. Śruby łączące EGR, kolektor i przepustnicę 10Nm, śruby łączące EGR i rurkę spalin 20Nm. Fakt, że dojście tam jakimkolwiek kluczem dynamometrycznym graniczy z cudem... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nicqo Zgłoś #69 Napisano 28 Października 2015 Podpowie ktoś jakie numery mają te uszczelki? Jestem za granicą, i zamówił bym je tutaj na ebay Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rideman Zgłoś #70 Napisano 9 Listopada 2015 Witam Dzięki za dobry tutorial! Przy bkp największy problem sprawiła mi trzecia długa śruba łącząca egr przez przepustnicę do dolotu. W środku była lekko mówiąc smoła, olej dostawał się do dolotu przez środkową śrubę, którą można odkrecić dopiero po wymontowaniu/odchyleniu egr'a. Sprawdzę jak teraz będzie wyglądał temat z dolewaniem oleju. pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mgboczna Zgłoś #71 Napisano 13 Listopada 2015 Podpowie ktoś jakie numery mają te uszczelki? 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MC78 Zgłoś #72 Napisano 10 Kwietnia 2016 (edytowane) Czołem lecę po tej instrukcji z tym że w silniku BMR inaczej nieco wygląda wnętrze napędu przepustnicy. Czy to normalne, że wewnątrz jest oleisty płyn? Caly metalowy dekiel tej puszki wyglada jak miska olejowa.. Swoją drogą chętnie opisałbym to w nowym wątku to jest czyszczenie w silniku BMR .. Edytowane 10 Kwietnia 2016 przez MC78 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #73 Napisano 19 Kwietnia 2016 Powinno być sucho. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
user78 Zgłoś #74 Napisano 22 Kwietnia 2016 Wyczyscilem u siebie. EGR byl caly zapchany ale niestety nie rozwiazalo to mojego problemu z Engine Fault Workshop w moim B6 Wymienię jeszcze raz N75 ale obawiam sie, że u mnie przyczyną może okazać się niestety turbina Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daku Zgłoś #75 Napisano 14 Maja 2016 Cześć, ja dzisiaj czyściłem EGR w TDI BMP 2.0 i powiem tyle. Wymontowanie tego dziadostwa przez występowanie DPF'a to jakaś masakra ( mam porównanie do BKP [ EGR z przodu ]) Co do problemu przedmówcy dziś też mnie zastał Engine Fault Workshop ale to po odpaleniu autka po czyszczeniu, oględziny komory silnika ujawniły niepodpiętą małą wtyczkę i problem znikł. U mnie EGR jest "2-częściowy". oględziny " Tuby prowadzącej do IC nie wykazał znacznego zabrudzenia EGR , coś mnie pokusiło aby zdjąć boczną część z powrotu EGR no i aż gały mi wyszły, nalot wewnątrz mechanizmu osiągnął ok 5 - 7 mm, EGR mi się nie domykał ani nie otwierał do końca, działał w pewnym zakresie. Po wyczyszczeniu zauważyłem mniejsze spalanie o ok 0.5 litra, bez problemu zszedłem do średniej 4.1 na ok 100 km, a sam silnik z dołu zrobił się bardziej chętny do pracy, wcześniej przypływ mocy był odczuwalny gróbo ponad 1750 obr/min Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
felo Zgłoś #76 Napisano 15 Lipca 2016 Witam Mój problem jest następujący potrzebuje kogoś kto ma "sprawną" przepustnice i ma uszkodzone w niej ząbki i kupił nową a starą rzucił na strych. Moja przepustnica się cała spaliła. Rozebrałem ją było pełno oleju, umyłem benzyną ekstrakcyjną wysuszyłem i zamontowałem do samochodu. Niestety tuż po podłączeniu kostki 4 pin pali bezpiecznik F23, jeżeli miałby ktoś taką to mógłbym odkupić i z 2 złożyć 1. Czekam na odpowiedzi najlepiej na PM Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MC78 Zgłoś #77 Napisano 30 Sierpnia 2016 Przepustnicę do BMR kupiłem na szrocie za 50zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bhyzy Zgłoś #78 Napisano 11 Czerwca 2018 Ten poradnik jest super. Niestety dotyczy tylko czyszczenia przepustnicy. W silniku CFFB EGR jest zamontowany za silnikiem a dostęp do niego jakaś masakra. Myślałem że wyczyszczę ten zawór profilaktycznie, ale bez kanału nie da rady. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michał2008 Zgłoś #79 Napisano 23 Czerwca 2018 Dnia 15.05.2016 o 00:45, Daku napisał: Cześć, ja dzisiaj czyściłem EGR w TDI BMP 2.0 i powiem tyle. może ktoś napisać jak to wymontować w BMP, samą przepustnicę to myślę łatwo pójdzie, ale dalej ?? https://zapodaj.net/ea005f40a16d5.jpg.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daku Zgłoś #80 Napisano 23 Czerwca 2018 Czyściwa 2 elementy od lewej aluminiowe. 2gi jest przykrecany do rurki od spodu dupiaty dostęp Powodzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach