Skocz do zawartości
latinoo_80

Czyszczenie EGR-a i przepustnicy 2.0 TDI

Rekomendowane odpowiedzi

Odebrałem już zestaw nowych uszczelek i śrub do EGRa ale zastanawiam się czy kanał będzie potrzebny do tego celu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ani kanał ani podnośnik nie będzie potrzebny . Wszystko od góry .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy da rade zminimalizowac ilosc przepuszczanych spalin w VAG'u ? w B6 (bma) ? w starszych modelach dało rade z tego co wiem bo robiłem to w octavii.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wracajac jeszcze do problem uzytkownika Kamilek1407...

 

po lewej stronie od EGR (foto nr3) znajduje sie plastikowa czarna czesc na stale do niego przymocowana. Czy jak wczesniej wspomniane 4 sruby to calosc mi odejdzie razem czy rowniez to platkikowe g trzeba odkrecac? (nawet niewiem co to jest).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej no I co nikt nie posiada takiej wersji silnika o ktora zapytalem powyzej? Nigdzie na necie nie moge znalezc jak to egr odczepic :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tego plastiku nie odkrecaj ,odkrec tylko imbusy i calosc wyjedzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

udalo mi sie ominac ta rure I odkrecilem ja ale zauwazylem ze z tylu trzyma jeszcze jedna sruba od srodka :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

od tyłu jest jedna sruba taka dluga trzyma przepustnice i egr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

IMG_0425.jpg

 

Pozwolilem sobie dodac powyzsze zdjecia.

 

Na drugim zdjeciu w kolku zaznaczylem koncowke sruby - wyglada na to ze jest ona wewnatrz wiec nie mam w tym wypadku do niej dostepu.

 

Mozesz mi wyjasnic co miales na mysli?

IMG_0424.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zdejm ten waz z przepustnicy a za nia jest sruba ktora trzyma i przepustnice i egr ,taaaaaka dluga

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jak wspominałem wziąłem się za czyszczenie. wyjąłem EGR i przepustnice.. nie wiem czy bardzo zawalone czy nie ale wyczyściłem. P1270059.jpg

zabrałem się również do rozebrania tej puszki przy przepustnicy.. ale niestety nie wygląda ona tak jak w pierwszym poscie. po pierwsze tam był olej, i nie ma takiej płytki.. jutro zrobie zdjęcia, bo dziś już było za ciemno.. Czy ktoś się orientuje co tam można wyczyścić aby się ona nie przywieszała??

chyba ze przywiesza się przez brud jaki był??

 

 

Zdjęcia przepustnicy

P1270066.jpg

P1270056.jpg

P1270058.jpg

P1270060.jpg

P1270061.jpg

P1270062.jpg

P1270063.jpg

P1270064.jpg

P1270065.jpg

Edytowane przez Kamilek1307

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli możesz to zdobądź taki środek IZOPROPANOL . To CZYSTY środek do np mycia elektroniki . Wymyj wszystko i BARDZO dokładnie wysusz . Tyle mogę poradzić .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No mam izopropanol, używam go do przywracania zalanych telefonów w wanience ultradźwiękowej..

problem w tym że tutaj nie ma żadnej płytki, wszystko zalane w oleju wiec czyszczenie nie przyniesie raczej jakiegokolwiek efektu.. zresztą, czyściłem zapobiegawczo..

 

Niestety problem występuje dalej.. tj czasami jak mu sie zachce nie ciągnie do 2200obr pozniej ciągnie normalnie do konca..

jest taki zamuł.. i jak mu odłącze kostke elktr. od EGR to jeździ normalnie tak jak powinno być... nie mam już pomysłu co jest wadliwe... czy to może być sam EGR wadliwy???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No mam izopropanol, używam go do przywracania zalanych telefonów w wanience ultradźwiękowej..

problem w tym że tutaj nie ma żadnej płytki, wszystko zalane w oleju wiec czyszczenie nie przyniesie raczej jakiegokolwiek efektu.. zresztą, czyściłem zapobiegawczo..

 

Niestety problem występuje dalej.. tj czasami jak mu sie zachce nie ciągnie do 2200obr pozniej ciągnie normalnie do konca..

jest taki zamuł.. i jak mu odłącze kostke elktr. od EGR to jeździ normalnie tak jak powinno być... nie mam już pomysłu co jest wadliwe... czy to może być sam EGR wadliwy???

 

Witaj,

 

czy udało Ci się dojść z czym jest problem ?

 

U mnie jest to samo - brak mocy przy przyspieszaniu, ciągnie dopiero od ok. 2400-2500 rpm. Tyle tylko, że nie jest to stan permanentny, ale zdarzający się raz częściej raz rzadziej. Zauważyłem również, że jest to w jakiś sposób skorelowane też z DPF-em. Jeśli filtr zaczyna się zatykać, to częściej pojawiają się problemy z przyspieszeniem. To wskazywałoby na EGR, ale zastanawiam się nad klapami w dolocie..?

 

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość misjas

Witam,

mam Passata 20 tdi 2008 DPF Comfortline 140 KM. Jestem na wakacjach w Chorwacji, podczas jazdy autostradą ze stałą prędkością 140 km/h zaczęła migac kontrolka świec żarowych, pojawił się komunikat "Engine fault, Workshop", ale samochód jechał normalnie, nie zauważyłem oznak zamulenia. Następnego dnia rano, po uruchoomieniu oprócz powyższego zaczęła świecic kontrolka silnika. Pojechałem do salonu VW, celem podpięcia pod komputer. Po skasowaniu błędów i wyjechaniu z garażu, kontrolka świecy zaczęła ponownie migac, kontrolka silnika jak narazie nie. Gośc w salonie nie był w stanie okazac mi wydruku, spisał mi kod błędu (J335) i numer części, którą wg niego nalezy wymienic (03L 128 063 E). Numeru błędu nie mogę znaleźc w google, a częśc to przepustnica. Za samą częśc chcą ode mnie ok 1400 zł. Wrócilem samochodem na kwaterę. Samochód w dalszym ciągu jezdzi normalnie. Wolałbym naprawic go w Polsce. Pytanie czy jest mozliwośc powrotu w takim stanie (ok 1300 km), czy ta usterka nie spowoduje dalszych uszkodzeń? Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I co kolego, dojechałeś? Pytam, bo mi od dwóch dni mam te same objawy, co Ty tzn. miga kontrolka świec i wyskakuje komunikat "Engine fault, Workshop" tyle, że u mnie powyżej 2000obr/min samochód zamula.... Wczoraj na A1 przez 20min. na 4 biegu 3000obr/min. i rano wszystko OK! Podpiałem u mechanika pod VAG-a, zapamiętany kod błędu P0430 - zanieczyszczony EGR. Dziś jadąc do pracy, po 30km. powrót kontrolki i komunikatu:-( Myślicie, że powtórzyć "przegonienie" na autostadzie, czy bez czyszczenia EGR się nie obejdzie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam. dzis czyscilem kolektor. wszystko ladnie poszlo tylko ze jak zdjalem kolektor zobaczylem ze na jednej z tych takich niby kulek zdjecie 1 jest osad chyba z plynu bo ma kolor rozowawy. Na pozostalych trzech nic takiego nie bylo. Wszystkie byly ladne choromowe. Czy to znaczy ze glowica puszcza plyn. Ma ktos jakas wiedze na ten temat. Pzdr

photo1.jpg

photo2.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I co kolego, dojechałeś? Pytam, bo mi od dwóch dni mam te same objawy, co Ty tzn. miga kontrolka świec i wyskakuje komunikat "Engine fault, Workshop" tyle, że u mnie powyżej 2000obr/min samochód zamula.... Wczoraj na A1 przez 20min. na 4 biegu 3000obr/min. i rano wszystko OK! Podpiałem u mechanika pod VAG-a, zapamiętany kod błędu P0430 - zanieczyszczony EGR. Dziś jadąc do pracy, po 30km. powrót kontrolki i komunikatu:-( Myślicie, że powtórzyć "przegonienie" na autostadzie, czy bez czyszczenia EGR się nie obejdzie?

Wczoraj znowu "przegoniłem" na autostardzie, tym razem na odcinku 70km. prędk.170-180km/h, czyli 3000-3200obr/min. Kontrolka i komunikat zgasł i narazie "cisza". Myślicie, że to wystarczy na jakiś czas, czy lepiej nie czekać i wyczyścić EGR?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wczoraj znowu "przegoniłem" na autostardzie, tym razem na odcinku 70km. prędk.170-180km/h, czyli 3000-3200obr/min. Kontrolka i komunikat zgasł i narazie "cisza". Myślicie, że to wystarczy na jakiś czas, czy lepiej nie czekać i wyczyścić EGR?

Dziś mija 4 dzień, zrobiłem już 300km. i na szczęście nadal "cisza". Czy któryś z Was miał podobnie, że pomogło "przegonienie" auta, a jeżeli tak, to na ile to wystarczyło?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów

Tak czytam o tym EGR, czyszczeniu i zastanawiam się czy wyczyścić profilaktycznie, nie mam żadnych niepokojących objawów, tylko mój passat ma już spory przebieg, przekroczył 290 tyś km i nigdy nie był czyszczony ten nieszczęsny EGR. Myślę że chyba mu nie zaszkodzi jak go wyciągnę i umyję. Widziałem zdjęcia powyżej i trochę się zaniepokoiłem, czy po wyczyszczeniu EGR odczuliście to na plus?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności